Naisten "hypergamian" paradoksi
Palstalla on vakiotrolli joka aloittaa melkein joka päivä ketjun jossa valittaa naisten "hypergamiasta" eli siitä miten naiset aina tavoittelevat itseään "tasokkaampaa" miestä.
Tämä teoria on lähtöisin RedPill-ajattelusta ja se sisältää misogynistisen paradoksin. Punapilleristien mukaan nainen ei itseasiassa VOI olla muuta kuin hypergaminen koska heidän "tasoteoriansa" mukaan mies on aina naista tasokkaampi.
Heidän mukaansa ainoat naisen tasoa nostavat asiat ovat nuoruus ja kauneus. Älykkyys, menestyminen tai varakkuus taas eivät nosta naisen tasoa vaan suorastaan laskevat sitä. Kun taas miehen "taso" määriytyy ulkoisen komeuden lisäksi monista muistakin ominaisuuksista.
Tästä lopulta seuraa se, että kaikkein täydellisinkin nainen on hypergaminen eli pariutuu ylöspäin koska naisen ainoa tason määrittävä tekijä on kauneus ja kirjaimellisesti kaikki muu heikentää naisen tasoa, joten maailman kauneinkin nainen olisi "alempaa tasoa" kuin komea mies jos komealla miehellä on ulkonäkönsä lisäksi yhtään mitään muuta. Jos pariskunta on vaikkapa kaunis ja älykäs nainen + komea ja älykäs mies, niin tässäkin tapauksessa punapilleristien mukaan nainen on hypergaminen koska naisen älykkyys laskee naisen tasoa, miehen taas nostaa miehen tasoa.
Koko tasoteoria ja sen suurin "vääryys" eli naisten "hypergamia" perustuu täysin sille että nainen määritellään aina miestä alempiarvoiseksi. Kaunis nainen on "hypergaminen" aina ja joka tilanteessa, koska he sitovat kauneuden nuoruuteen ja väittävät että naisen taso laskee iän myötä. Joten heidän oman teoriansa mukaan ei ole olemassa riittävän "tasokasta" naista joka voisi olla yhdessä "tasokkaan" miehen kanssa olematta hypergaminen. Tietenkin tämä ajatustwisti sitten väännetään siihen muotoon että naisten tulisi hyväksyä oma "tasottomuutensa" ja huolia pahnanpohjimmaisetkin miehet. Tosin niinkin tehdessään nainen on hypergaminen koska vaikka nainen valitsisi puolisonsa millä ikinä perusteella, niin miehen taso lasketaan aina paremmaksi. Jos ei muuten niin sillä, että pelkästään olemalla miehen kanssa nainen nostaa miehen "tasoa".
Oikeassa elämässähän ihmiset pariutuvat lähtökohtaisesti oman sosioekonomisen asemansa sisällä ja epäsuhtia pariskuntia näkee harvoin. Mutta mitäpä sitä todellisuudella väliä.
Kommentit (6)
Eli näiden mielestä olisi paras kun naiset pariutuisivat keskenään ja jättäisivät miehet onnellisina homostelemaan keskenään.
Mä oon aina miettinyt, miten joku jaksaa kirjoittaa noin pitkän aloituksen. Ketään ei kuitenkaan internetissä oikeasti kiinnosta kenenkään mielipiteet. Se on ysiltä alottanut ton kirjoittamisen ja sit tää keskustelu ei lähe mihinkään tai se poistuu. Mä lähen käymään kaupassa, hyvää vappua.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan treffipalstalla eräs mies jutteli minulle paljonkin tästä tasoteoriasta. Hänellä oli hyvin vahva käsitys naisten hypergamiasta. Hän myös pisteytti sekä minut (9) että itsensä (7) ja samaan aikaan yritti sitkeästi saada minua treffeille kanssaan. Logiikka ei avautunut minulle koskaan. Jos hän oman pisteytyksensä mukaan oli 7 ja minä 9, eikö hän ollut hypergaminen?
Pariutuminenhan tosiaan aina laskee naisen tasoa ja nostaa miehen, joten kai hän laski että pariskuntana olisitte sitten molemmat kaseja. Mutta sitten taas naisen taso laskee väjäämättä iän myötä ja etenkin jos hankkii lapsia, joten jos olisitte päätyneet suhteeseen jo jokusen vuoden päästä sinun tasosihan olisi 6 ja hänen edelleen kasi (kenties jopa suurempi koska miehen taso mukamas nousee myös iän myötä automaattisesti).
Mua niin naurattaa miten nää tasoteoreetikot yrittää tehdä teoriastaan "tieteellistä" ja "vedenpitävää" vaikka todellisuudessa se on vain miesten takertumista siihen miten mies on aina ja kaikkialla parempi ja arvokkaampi kuin nainen. Kai se hellii heidän itsetuntoaan, luo oikeutuksen tunnetta määritellä millainen nainen heille kuuluisi ja syyn raivoisasti vastusta sukupuolten tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina miettinyt, miten joku jaksaa kirjoittaa noin pitkän aloituksen. Ketään ei kuitenkaan internetissä oikeasti kiinnosta kenenkään mielipiteet. Se on ysiltä alottanut ton kirjoittamisen ja sit tää keskustelu ei lähe mihinkään tai se poistuu. Mä lähen käymään kaupassa, hyvää vappua.
Taidetaan olla hyvin eri piireissä, tää aloitus ei kyllä todellakaan ole pitkä :D Suosittelen aloittamaan lukemisharrastuksen niin riittää kärsivällisyys lukea. Elämä on vaikeaa jos jaksaa uutisistakin lukea vain otsikot ja jos oma argumentointi tyssää siihen että on työlästä tuottaa tekstiä enemmän kuin neljä lausetta.
-Ap
Kiitos päivänavauksesta!
Tosiaan en ole ymmärtänyt, että ikä, viisaus ja varakkuus ovat laskeneet tasoani mieslasten silmissä. Onneksi red pill -teoria ei puhuttele kaikkia miehiä. Urpot voivat pöhistä siitä keskenään sillä välin, kun normaalit ihmiset rakastuvat ja pariutuvat.
Aikoinaan treffipalstalla eräs mies jutteli minulle paljonkin tästä tasoteoriasta. Hänellä oli hyvin vahva käsitys naisten hypergamiasta. Hän myös pisteytti sekä minut (9) että itsensä (7) ja samaan aikaan yritti sitkeästi saada minua treffeille kanssaan. Logiikka ei avautunut minulle koskaan. Jos hän oman pisteytyksensä mukaan oli 7 ja minä 9, eikö hän ollut hypergaminen?