Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne voi valittaa naapurin sotkuisesta pihasta?

Vierailija
14.04.2010 |

Kyllä ottaa aivoon tuo naapurin kaatopaikka. He ovat rakentaneet ja muuttaneet jo viisi vuotta sitten, mutta yhä edelleen kaikki rakennusjäte on pihalla. He ovat sanoneet joka kevät meille, että rakentavat juuri sinä kesänä pihan, mutta nyt on mennyt jo tosiaankin viisi vuotta. Ja ymmärrän kyllä, että rahat voi olla ihan loppu, mutta se jätteiden kerääminen, puiden sahaaminen pinoihin ym. ei maksa mitään! Me ei olla vieläkään saatu istutettua pensasaitaa tohon meidän rajalle, kun niiden piha on ihan eri tasossa kuin meidän piha.

Mihin siis voi ilmoittaa ja valittaa? Kaupungin rakennusvalvontaan vai minne?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuta omalle puolelle tuoksuvadelmaa, kesät peittää näkyvyyden nopeasti ja varmasti, kasvaa jokapaikassa ilman hoitoa. Miksi ihmeessä niin halukkaasti käydä naapurin kimppuun? Onko sinulla kaikki hyvin omassa elämässäsi? Jos ei halua naapureita lähelleen, nehän voivat olla vaikka minkälaisia ja ennenkaikkea tasoisia, niin kannattaa miettiä mihin itse muuttaa tai rakentaa. Lapissa löytyy paikkoja jossa seuraava naapurin on ulkopuolella näköetäisyyden, olisiko se sopivampi paikka sinun asua.

Vierailija
22/56 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän voit tulla vähän auttaa jos sua häiritsee.

t. Naapuri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne perkeleen rakennusjätteet lentelee jatkuvasti meidän pihalle. Vähän väliä heittelen styroksilevyjä ja papereita ja isoja muovimyttyjä takaisin heidän pihalleen ja kohta ne on täällä meidän pihalla. Naapurin pihalla on 3 viimeistä joulukuusen raatoa, sisältä kuolleet viherkasvit jne. kaikki läjässä.

Jos haluaa asua tiheään rakennetulla alueella, jossa on voimassa kaupungin rakennusmääräykset, on se pihan pystyttävä pitämään jonkunlaisessa kuosissa. Jos ei halua sitä hoitaa, laittaisivat vaikka kivilaattaa joka neliölle. Jos ei pihahommat kiinnosta, niin muuttaisivat Lappiin. Minä sopeudun kyllä asumaan tällä alueella ja noudattamaan sääntöjä, samoin kuin 35 muuta taloa, joten eiköhän se olisi tuon naapurin asia muuttaa jonnekin, missä saa sikailla.

Vierailija
24/56 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonon provon tunnistaa siitä, että hyvistä neuvoista ei oteta onkeen lainkaan, vaan sama levy pyörii.

Jos olet tosissasi, menet plantageniin ja ostat sata kappaletta tuijan (thuja brabant, pylvästuija) pallotaimia hintaan 490€, istut ne rajalle, kaksi-kolme taimea metrille.

Ongelma poistettu.

Voit kasvattaa brabantista jopa kuusi metriä korkean täysin läpinäkymättömän aidan.

http://www.puutarhakasvit.fi/kartiotuija_brabant_050_060_pr_20020051000…

Vierailija
25/56 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo kolme vuotta "mäkättänyt" miehelle tuosta pihasta ja siitä että se pitäisi saada kuntoon, romut pois jne.. mutta aina on jotain tärkeämoää hommaa. tulisipa joku ja auttaisi minua sillä yksin en saa vanhoja kattopeltejä pois tms.. etupihallakin on kasa tiiliä (rikkinäisiä) ollu jo vuoden, kun lanko mies "auttoi" ja kasasi ne siihen (lojui pitkin pihaa) tosin nyt se kasa on mielestäni rumempi kuin silloin kuin ne oli kasvilklisuuden seassa hujanhajan.

Vierailija
26/56 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että kaupungin viranomaisten käynti auttaa. Sinne oli joku muukin valittanut ja käyvät tällä viikolla naapurissa keskustelmassa ja antamassa aikarajan, jonka sisällä romut ja roskat pitää ajaa pois. Jospas noihin laiskureihin tulee vihdoinkin liikettä!

Vierailija
27/56 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulee meidän puolelle. Toivottavasti kasvaa oikein korkeaksi ja kun se blokkaa heiltä auringon, sanotaan aina että joo, lyhennetään se ensi keväänä tai ensi syksynä. Ei siinä vaiheessa kiinnosta heidän aurinkonsa paskan vertaa.

Vierailija
28/56 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainkaan, ettei sellaisissa perheissä tapahdu mitään, joissa työnjako on tämä. Nainen mäkättää saadakseen miehen tekemään.

Mikä sinua estää ryhtymästä tuumasta toimeen miehen kanssa?

olen jo kolme vuotta "mäkättänyt" miehelle tuosta pihasta ja siitä että se pitäisi saada kuntoon, romut pois jne.. mutta aina on jotain tärkeämoää hommaa. tulisipa joku ja auttaisi minua sillä yksin en saa vanhoja kattopeltejä pois tms.. etupihallakin on kasa tiiliä (rikkinäisiä) ollu jo vuoden, kun lanko mies "auttoi" ja kasasi ne siihen (lojui pitkin pihaa) tosin nyt se kasa on mielestäni rumempi kuin silloin kuin ne oli kasvilklisuuden seassa hujanhajan.

Vierailija
29/56 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä erään todellisen kaatopaikan jolle on jo kaupungilta purkutuomio ja jonka naapuritkin olisivat jo moneen kertaan ostaneet ja jyränneet maantasalle, mutta kun mikään ei auta. Koko läävää ei nimittäin oikeasti omista kukaan.

Talossa asuu vanha juoppomies jonka suvulle talo kuuluu tai oikeamminkin perikunnalle jonka jäseniä on yritetty selvittää jo useampi vuosi. Koko torppa ollut jakamattomana jo liki kaksisataa vuotta ja joka polvessa paljon jälkeläisiä.. Tämä takia taloa ei voi myydä eikä ole ketään kenelle purkumääräyksen tai edes romujen pois viennin voisi esittää.

Naapurit valittavat jatkuvasti romuista, sotkusta, kännisten möykkäämisestä jne.

Vierailija
30/56 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei naapureiden kanssa puhuminenkaan auta.

Tässä mainitsemassani tapauksessa jos miehelle huomauttaa tien varteen varastoiduista vanhoista pakastimista hän hankkii niitä vain lisää..

Rahallakaan ei talosta lähde, eikä siivoa.. On niin paljon velkaa kuitenkin ja tässä torpassa asuminen ilmaista.

Toivottavasti ap:llä vähän parempi tilanne tai sitten suosittelen kaksi metristä lauta-aitaa niin kuin minun tietämässäni tapauksessa ovat naapurit rakentaneet.

Vierailija
31/56 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä neuvojista ole itsellään sitä kaatopaikkaa naapurissa... Kannattaa vaan puuttua ajoissa, tod näk aika vaan pahentaa tilannetta ja silloin joka tapauksessa naapurisopu on mennyttä. Sitäpaitsi useimmiten niitä naapureita on useampia, että vaikka sanottaisiinkin että naapurit valittaneet niin mistä sitä tietää ketkä. Meillä oli vähän vastaava tilanne ja kas kummaa kun rakennusvalvontaan asiasta huomautettiin niin naapurin kaatopaikka selvittiin eikävätkä he sen enempää syyllisiä etsineet. Jotkut vaan tarvii sen potkun persuksille vähän ylemmältä taholta että alkavat saada aikaiseksi - tuskin nyt itsekään sitä pihaansa kovin viihtyisänä pitivät.

Yhteiskunnassa kun vaan on ihan joka osa-alueella tietyt säännöt joita noudatetaan, eikä tämä ole mikään poikkeus. Niin että ei kyllä ole naapurin tehtävä vaan rakentaa lauta-aitaa kun toiset elää kun pellossa, eriasia sitten nämä ongelmatapaukset joissa ei enää mikään muu auta. Kannattaa tosiaan miettiä sitäkin että mitäs jos sen talonsa joskus myy...

Vierailija
32/56 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä tapauksessa on käynynnä? Kiinnostaa kun näyttää pahasti siltä että meidän alueella on yksi laiskajaakko, sen väsynyt ja lösähteen näköinen vaimo ja kaksi jotain alle kouluikäistä lasta. Talosta ei näytä valmista tulevan. Pihasta puhumattakaan. Vielä ei ole  5 vuotta mennyt, mutta voisko silti jotenkin kunna puolesta muistuttaa että hoitakaa talo kuntoon taikka muuttakaa vaikka lähiöön kerrostaloon niin ei tartte vaivata itseensä eikä muita...

Vierailija
33/56 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2010 klo 10:18"]

Kyllä ottaa aivoon tuo naapurin kaatopaikka. He ovat rakentaneet ja muuttaneet jo viisi vuotta sitten, mutta yhä edelleen kaikki rakennusjäte on pihalla. He ovat sanoneet joka kevät meille, että rakentavat juuri sinä kesänä pihan, mutta nyt on mennyt jo tosiaankin viisi vuotta. Ja ymmärrän kyllä, että rahat voi olla ihan loppu, mutta se jätteiden kerääminen, puiden sahaaminen pinoihin ym. ei maksa mitään! Me ei olla vieläkään saatu istutettua pensasaitaa tohon meidän rajalle, kun niiden piha on ihan eri tasossa kuin meidän piha.

Mihin siis voi ilmoittaa ja valittaa? Kaupungin rakennusvalvontaan vai minne?

[/quote]

No, vaikka tänne mammapalstalle.

Vierailija
34/56 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2010 klo 13:16"]

JÄTÄ SE LAISKIMUS !

[/quote]

Vierailija
35/56 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungille vain valitus! Itse muutin muutama kuukausi sitten poikakaverin luo, taloon, jonka sen ex omistaa..ja täällä on pihalla ihan infernaalisen kokoinen rakennusjäteromuläjä lojunut samassa paikassa jo neljättä vuotta, koska kumpikaan heistä ei enään suostu maksamaan hävityksestä, kun ovat niin riidoissa keskenään. Itse uhkasin tuossa kuukausi sitten että teen itse kaupungille valituksen läjästä., jollei se kesäkuuhun mennessä tuosta häviä..saavat sitten siivouskehotuksen ihan virallista tietä, jos ei sitä noudata, niin antavat kaupungilta muutaman sadan sakon. Joka on jo puolet siitä summasta, joka tuon läjän kaatikselle vientiin kuluu. menkööt sitten käräjille tappelemaan ja hankkikoot samalla vielä oikeuden määräyksen kasan poistolle=pääasia että lähtee ilmaa pilaamasta :)

Vierailija
36/56 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungille vain valitus! Itse muutin muutama kuukausi sitten poikakaverin luo, taloon, jonka sen ex omistaa..ja täällä on pihalla ihan infernaalisen kokoinen rakennusjäteromuläjä lojunut samassa paikassa jo neljättä vuotta, koska kumpikaan heistä ei enään suostu maksamaan hävityksestä, kun ovat niin riidoissa keskenään. Itse uhkasin tuossa kuukausi sitten että teen itse kaupungille valituksen läjästä., jollei se kesäkuuhun mennessä tuosta häviä..saavat sitten siivouskehotuksen ihan virallista tietä, jos ei sitä noudata, niin antavat kaupungilta muutaman sadan sakon. Joka on jo puolet siitä summasta, joka tuon läjän kaatikselle vientiin kuluu. menkööt sitten käräjille tappelemaan ja hankkikoot samalla vielä oikeuden määräyksen kasan poistolle=pääasia että lähtee ilmaa pilaamasta :)

Vierailija
37/56 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiiltotuhkapensasta tai aroniaa.

Suosittelen tuijaa, koska antaa aina näkösuojan, sillä musta tuntuu, että sun naapurit on aina vähän boheemeja.

Tosilla ei ole siisti piha koskaan, eivät saa mitään aikaiseksi.

Minä hoidin aina rivarin pihaani ja istutin pensaatkin, vaikka naapurin rikkaruohot kasvoi meidän puolelle, koska ei leikannut nurmikkoa koskaan.

Unohda kaikki yhteinen, koska siitä ei tule mitään.

Rahapussi auki ja sinä olet maksaja. Näin me tehtiin.

Vierailija
38/56 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakennusvalvontaan kyllä osaavat neuvoa miten tulee edetä.

Vierailija
39/56 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäukko keräili aikoinaan eripari suksia, renkaattomia pyöränraatoja, autonrunkoja sekä pinokaupalla puutavaraa periaatteella että "kyllä mää tuosta vielä laitan" ja "joku vielä maksaa niistä rahaa".

Kumpaakaan ei koskaan tapahtunut. Tontti täyttyi roinasta ja autonromuista alkoi kasvaa horsmaa. Itse rakennettu roskauuni pöllytti mustaa savua muutaman kerran kuukaudessa kun ukko poltti roskia, säästääkseen tietysti roskamaksuissa...

Varmankin oli naapuriston painajainen. Keskiluokkainen omakotitaloalue 80-luvun maalaiskylässä. Kunnalta ei kommenttia tullut koskaan. Varmaan nykyään ihmiset ovat paljon kärkkäämpiä valittamaan vaikkapa kunnalle. Ja kun kunnat ovat yhdistyneet ja hallintoalueet kasvaneet, niin enää ei rakennusvalvoja tai kunnaninsinööri ole joku koulukaveri tai pikkuserkun siskonvejen vaimo.

Vierailija
40/56 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2010 klo 13:11"]

Huonon provon tunnistaa siitä, että hyvistä neuvoista ei oteta onkeen lainkaan, vaan sama levy pyörii.

Jos olet tosissasi, menet plantageniin ja ostat sata kappaletta tuijan (thuja brabant, pylvästuija) pallotaimia hintaan 490€, istut ne rajalle, kaksi-kolme taimea metrille.

Ongelma poistettu.

Voit kasvattaa brabantista jopa kuusi metriä korkean täysin läpinäkymättömän aidan.

http://www.puutarhakasvit.fi/kartiotuija_brabant_050_060_pr_2002005100004.html

[/quote]

Ei se kyllä ole ihan sama asia istuttaa aitaa omalle puolelle... Nimittäin tontti pienenee vähintään metrillä, eikä se ole kyllä reilua.

Meillä samanlainen laiskurinaapuri, ei saa taloa eikä pihaa valmiiksi. Aitaa ei voida istuttaa, ennen kuin tiedetään naapurin lopulliseksi tuleva korko. Viisi vuotta on minusta kohtuuton aika odottaa valmistumista, varsinkin, kun on itse tehnyt kaikkensa, että talo, piharakennukset ja piha on kunnossa mahdollisimman pian rakennustöiden aloittamisesta :( Pelottaa jo valmiiksi, mitä pihanhoidon taso tulee olemaan sitten joskus, kun pihan saavat valmiiksi...

En kyllä ymmärrä yhtään, miksi pitää saada se omakotitalo, jos ei olla valmiita tekemään sitä edes loppuun ja huolehtimaan pihasta?! Sehän on vähän niin kuin omakoti- tai rivitaloasumisen idea, että on se piha, jota laittaa. Kerrostalossa ei tällaista velvoitetta ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän