Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarvitsen kipeästi nyt apuanne...

Vierailija
14.04.2010 |

Asian faktat:

- aviomies jätti minut ja 2 sairasta lasta toisen naisen takia

- hän jätti myös ”mukavan” summan käyttölainaa (kun piti saada moottoripyörät ja kurssit käytyä yms. – enkä tietysti tuolloin mitään osannut epäillä vaan laitoin kiltisti nimen paperiin, kuka epäilee omaa aviomiestään 12 vuoden liiton jälkeen??) Asiat selvisivät vasta eron jälkeen kun keräsin laatikollisen avaamattomia laskuja autotallista.

- ”huijaa” tällä hetkellä elatusmaksuissa. (kela maksaa) Käy töissä mutta on kuitenkin työtön joka asuu vuokratalossa jonka vuokra on 1250 euroa kuukaudessa, osti uuden auton ja kulkee uusissa muotikuteissa.

- Meillä jäi erosta omakotitalo joka oli myynnissä kaksi vuotta. Tuosta kahdesta vuodesta minä asuin siinä n. 1 vuoden ja 3 kuukautta, hän lopun ajan. Myimme talon tappiolla.

MUTTA ! Nyt pankissa kun hoidatimme asioitamme, selvisi että aikoinaan tuota asuntolainaa on otettu kolmena kappaleena: yksin valtion takaamaa, yksi laina on minun henk.kohtainen lainani ja kolmas exän henk.kohtainen laina. Ja minun lainani onkin niin paljon pienempi että kun talon myyntisummasta maksettiin ensin pois valtion takaama laina niin rahaa jää puoliksi niin, että minä saisin maksettua koko oman lainani pois ja exälle jäisi n. 7000 euroa lainaan jäljelle hänen osuuden maksamisesta.

No tästähän soppa syntyi. Ex oli aivan raivona ja tokaisin siihen alkuun että jotain sääkin saat perheen hylkäämisestä maksaa, ettet joka asiasta mene kuin koira veräjästä. Pidä paskas perkele.

Hetken mietittyäni, olin kuitenkin valmis ottamaan tuosta jäljelle jääneestä lainasta itselleni puolet KUNNES sain käräjäoikeudelta kirjeen, että ex hakee minulta nyt 7500 euron asumishyötykustannusta tuolta ajalta kun asuin YHTEISESSÄ omakotitalossa lasten kanssa. Eli tämä oli kostotoimenpide ja uhkailua että jos otan asuntolainasta puolet, hän unohtaa tämän asumishyötykustannusasian.

Minulla on aika tämän asian tiimoilta oikeusaputoimistoon 10.5. (aiemmin ei saanut) ja pankkiasia pitää hoitaa ehdottomasti tänään, se on jo roikkunut tarpeeksi kauan.

MITÄ TEEN? Vituttaa tuo exän asenne ja uhkailu ja se, että tähän mennessä hän on tosiaan porskuttanut kaikesta niin vitun helposti, nyt kierrättää siis elatusmaksutkin.

Olen nyt neljä yötä valvonut asian takia ja olen ihan rikki. Mitään kunnon neuvoja en keneltäkään saa.

Auttakaa, viisaat ja elämää nähneet palstalaiset !

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elatusmaksujen huijaamisesta ja "työttömyydestä" lähtien. Helppokos näistä olisi käräyttää.

Pidä pääsi ja maksa vain se oma lainaosuutesi pois.

Vierailija
2/16 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi tulee mieleen, että älä vain maksa pankille eksäsi osuutta, koska et tule sitä häneltä koskaan saamaan takaisin. Eikö kannattaisi kertoa pankissa asia niin kuin se nyt on, ja pyytää lykkäystä asiaan? Oletko varma, että eksäsi ylipäätään saisi sinulta tuon asumishyödyn perittyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa oikein muuten lohduttaa kuin, että kyllä tuollainen paska tulee ansionsa mukaan jossain elämänsä vaiheessa saamaan.

Vierailija
4/16 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti osaa tuohon mitään konkreettista neuvoa sanoa, mutta aika paskamainen tilanne...

Toivottavasti lakimies osaa sua neuvoa, kuinka asiat hoidetaan. Järjen mukaan en ainakaan minä voi ymmärtää, että mies voisi kaikesta vaan luistella.

Tsemppiä ja jaksamista! eiköhän tämäkin koettelemus ole joskus takanapäin ja muistelet sitä pahana jaksona elämässäsi.

Vierailija
5/16 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat oman osuuden tai haet kaikelle lykkäystä ja odotat nyt rauhassa tuota oikeusaputoimistokäyntiä. Älä tee mitään hätiköityä sillä niiden purkaminen on paljon vaikeampaa kuin odottaminen.

Tsemiä.

Vierailija
6/16 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis asuessasi tässä omakotitalossanne, maksoitko itse kaikki kulut vai menivätkö kulut puoliksi. Itse siis asuit siinä 15 kk ja miehesi sitten 9kk. Hän siis noista eroavista 6 kk:sta haluaisi korvausta? Ei siis maksa elatusmaksuja? Asuu vuokralla? Mikä taho maksaa hänen vuokransa? Nyt näyttäisi näin äkkiseltään siltä, että jos maksoitte omakotitalon kustannuksia puoliksi (miten hän niitä maksoi jos hänellä ei ole muka tuloja...), hän on oikeutettu korvaukseen. Maksaako 6 kk:n omakotitalon ylläpito puoliksi muka 7500 euroa??? Mihin hän nyt perustaa tämän summan? Ei tunnu järkevältä. Ihan noin äkkiseltään olen sitä mieltä, että älä mene lankaan. Vaikka joutuisitkin jotain korvauksia tuosta ajasta maksamaan, niin varmaan kyse olisi muutamista sadoista euroista, talonnehan omistitte puoliksi eikö totta. Ja hän itsekin siis siinä asui yksin. Älä ota lainaa itsellesi, mies on melkoinen kusipää ja yrittää uhkaamalla saada tahtonsa läpi. Toki olisi hyvä nyt johonkin lakiasiantuntijaan ottaa yhteyttä, jotta et sitten kuitenkaan joutuisi maksamaan mitään ylimääräistä. Mutta itse en suostuisi kiristykseen.

Vierailija
7/16 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsyä odota. Voit käyttää myös yksityista asianajajaa ja saada tähän oikeusapua. Soita HETI nyt johonkin asianajotoimistoon, niin saat apua nopeammin. Siis ASIANAJOtoimistoon, ei mihinkään Lakiasiaintoimistoon.

Yksityispuolella perehtyvät asiaan ihan eri tavalla ja voit itse valita asianajajasi.

Vierailija
8/16 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku tuolla jo sanoi, niin sinulla on aikamoinen määrä valttikortteja käsissäsi, miehen "työttömyydestä" alkaen.

Ja vaikka joutuisitkin tosiaan maksamaan miehelle tuosta omakotitalon ylläpidosta kun olet siinä vähän aikaa asunut enemmän kuin hän, niin en usko että se tulee olemaan muutamaa satasta enempää. Tuon 7500e miehesi on ilmeisesti vetassut juuri niin että joutuisit maksamaan hnenkin osuuden lainasta, se ei varmasti tule menemään läpi.

Vierailija
9/16 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida oma asiasi pankissa tai pyydä lykkäystä toukokuulle. Älä vaan maksa toisen puolta!

Vierailija
10/16 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko pankissa lakimiestä? Sulla bonuksia, joilla sitä maksaa?

Jos mies haastaa sinut oikeuteen 7500€ mukaan, niin hänen on toteen näytettävä mihin kuluihin vaatimus perustuu. Odota, että saat selityksen itsellesi. Ja pyydät kuitit (kopiot) myös.

Älä vaan maksa miehen puolesta.

Sulla ei ilmeisesti ole mitään pakkoa pankin puolesta hoitaa asiaa kiireesti. Älä tee kiirettä itse! jaksat oottaa vielä vähän aikaa neuvoja.

Vierailija
11/16 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis pankeissakin on ihan juristeja, joita voi hyödyntää tuossa tilanteessa. Sen kun menet pankkiin ja kerrot tilanteen ja selvität mitä sun kannattaa tehdä.

Vierailija
12/16 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille niin monella asiallisista ja hyvistä neuvoista.

Kiitos PALJON !

Vierailija
13/16 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pahinta mitä nyt voit tehdä! Pankkiin voit toki mennä, jos se sinun oloasi keventää, mutta älä allekirjoita MITÄÄN! Pyydä selvitystä tilanteeseen ja varaa aika pankin lakimiehelle. Ota kaikki mahdolliset paperit mukaan jo nyt.

tietenkään et maksa mitään miehesi lonkalta heittämiä lukuja.

Kirjaa itsellesi ylös paperille kaikki asiaan liittyvät seikat (elarit, omakotitalosta maksamasi kulut siltä ajalta kun siinä asuit jne jne) Se helpottaa ja nopeuttaa, kun joku ulkopuolinen alkaa asiaa selvittämään, oli se sitten oikeusaputoimistosta tai pankista.

Älä anna exäsi vedättää sinua enää enempää ja maksattaa sinulla kulujaan. Aikamoinen soppa, mutta kun se vihdoin on selvitetty saat jatkaa elämääsi rauhassa!

Vierailija
14/16 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy neuvoa juristilta, mutta yritä maksaa ensin oma velkasi pois. oikeusaputoimisto auttaa tuossa toisessa asiassa ja voit vedota toditeiden kera noihin miehesi huijausjuttuihin. ainakin saa petossyytteen, jos on nostanut työkkärikorvauksia ja ollut pimeissä töissä.

kokoot vaan sellaisen paketin miehesi epärehellisyydestä ja teet selväksi, että sun vastuullasi on ollut talon ylläpito ja lapset sinä aikana, kun olette talossa asuneet. käsittääkseni noiden seikkojen tulisi ainakin joltain osalta kumota miehesi rahavaatimukset.

Vierailija
15/16 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla on tallessa kuitit niistä hankinnoista ja maksuista, mitä olet omia velkarahojasi käyttänyt miehen hankintoihin, niin kaikki tositteet mukaan oikeusaputoimistoon. ne osaa siellä laskea, kuinka paljon miehesi todellisuudessa on sinulle velkaa noista hankinnoista.

voi vielä mennä juttu niin päin, että voit vaikka ulosoton kautta hakea mieheesi kuluttamasi rahat häneltä pois. riippuuen, miten oikeusapu saa tositteiden pohjalta summat laskettua.

Vierailija
16/16 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niin käy, maksa kiltisti ja siirry elämässä eteenpäin. Paskanakkeja sattuu välillä kohdalle eikä elämä ole oikeudenmukaista. Voit olla onnellinen, että olet päässyt lierosta eroon.

Tiedän ihmisen, joka joutui jätettynä maksamaan kymmeniä tuhansia euroja toisen velkoja ja vielä ottamaan yhteisen asuntolainan niskaansa, vaikka talo oli jo myyty tapiolla, ja tämä tapahtui täysin laillisesti (tai no, laillisuuden rajoja hipoen mutta siten, ettei syyllistä saatu kiinni mistään). Henkilö menetti käytännössä kaiken omaisuutensa ja joutui aloittamaan elämän uudestaan nollasta. Ja huom. myös ilman lastaan.

Myöskään tuohon tapaan elatusavussa huijaajia ei yleensä saada vastuuseen.

Tällaisessa tilanteessa on parempi vain todeta, että onneksi "he/she's someone else's problem".