Miksi syötätte lapsianne kaupassa?
Taas tänään kaupassa oli joku valopäämamma, joka syötti pasteijaa alle kouluikäiselle lapselleen, vaikkei ollut vielä maksanut sitä. Millä järjellä? Miksi oi miksi opetatte lapsillenne, että kauppaan saa mennä syömään? Menettekö itsekin kauppaan syömään ja maksatte sitten tyhjistä kääreistä -jos maksatte?
Kommentit (145)
varmaan, että jotkut meistä osaavat kyllä maksaa jälkikäteenkin syömänsä tuotteet. Useammin olen kyllä nähnyt aikuisten syövän/juovan kaupassa ennen ostosten maksamista. Itsekin olen kerran näin tehnyt, oli pakko juoda jotakin etten oksentanut kaupan lattialle (oli pakko käydä kaupassa myös raskauspahoinvoinnin aikana), maksoin tietysti avaamani vesipullon muiden ostosten kanssa. Ei siitä kassallakaan minulle mitään huudettu, en tiedä miksi se sinulle sitten kuuluu?
ei tarvitse tunkea taskuihin.
En ala raahaamaan mitään patukkaa taskussa, koska kaupasta saa hätätilanteessa kätevästi lapselle jotain jos verensokeri laskee. Ikävä taskusta antaa joku möhjääntynyt patukka. Sitäpaitsi, pillimehu ei mahdu taskuun. Ja kaupassa voivat luulla, että on kaupan, vaikka on oma. Diapeetikon äiti myös.
ja alat vaihtamaan vaippaa, kun puhdas vaippa ei kotoa lähtiessä mahtunut taskuun?
Miksi et laita mehua pulloon?
En ala raahaamaan mitään patukkaa taskussa, koska kaupasta saa hätätilanteessa kätevästi lapselle jotain jos verensokeri laskee. Ikävä taskusta antaa joku möhjääntynyt patukka. Sitäpaitsi, pillimehu ei mahdu taskuun. Ja kaupassa voivat luulla, että on kaupan, vaikka on oma. Diapeetikon äiti myös.
ja niin on lapsenikin, mutta IKINÄ en ole kaupan omaisuutta syönyt, eikä ole lapseni. Tietysti hätätapaus on eriasia. Mutta pääasiallisesti pitäisi osata varautua verensokerin laskuun. Kun aina EI ole sitä kauppaa lähellä.
Kyllä on aika moukkamaista alkaa jo kaupassa syömään ruokia... Suunnitelkaa arkenne paremmin niin ei tarvi tuoda nälästä kiljuvia lapsia kauppaan!
Näin sitä opetetaan lapsille käytöstapoja!!
lasten kans kun on ollut niin nälkä kun on päiväkodista suoraan menty kauppaan.
Mehut annan aina niin pysyvät hiljaa ja eivät kärtä mitään.
Irtsaripussista annan aina muutaman irtsarin käteen, että päästään kassalle rauhassa.
Mitä se haittaa kun maksamme ne kassalla?
Ihme nipotusta.
Näin sitä opetetaan lapsille käytöstapoja!!
lasten kans kun on ollut niin nälkä kun on päiväkodista suoraan menty kauppaan.
Mehut annan aina niin pysyvät hiljaa ja eivät kärtä mitään.
Irtsaripussista annan aina muutaman irtsarin käteen, että päästään kassalle rauhassa.
Mitä se haittaa kun maksamme ne kassalla?
Ihme nipotusta.
ei tällaisia ihmisiä vaan voi olla olemassa - eihän?
toi provoilee.... ei ole tosissaan, naureskelee sitten kun porukka provosoituu.
mut ei ole olemassa:D
Harvemmin muutenkaan törmään sellaiseen näkyyn että joku niin tekisi. Yks päivä kuitenkin näin, mutta se rouvashenkilö ei syöttänyt lapselleen mitään vaan söi itse!?
En itse edes tajuaisi vetää hernettä nenään jos näkisin jonkun antavan lapsensa avata ruokapakkauksen kaupassa. Mitä se minulla kuuluu? Jos maksavat avatut pakkaukset kassalla, en näe mitä haittaa siitä minulle on.
Ei ole mullakaan kyllä ikinä tullut mieleenkään, että lapsen voisi antaa syödä tai juoda kaupassa. Jos ostamme pillimehun, lapsi pitää sitä kädessään nätisti ja antaa sitten kassalla tädille.
Jumankauta... meidän alle 3v ymmärtää, että tavarat pitää maksaa ensin. Hmm... mä en ilmeisesti olekaan ollenkaan niin kelvoton kasvattaja kuin olen kuvitellut. Ja kyllä, mekin käymme kaupassa hoitopäivän jälkeen.
Mä en kyllä ole koskaan nähnyt kenenkään muunkaan syöttävän lastaan kaupassa.
On se hyvä että av on taas täynnä täydellisiä äitejä, jotka osaavat aina ajoittaa ruokakauppaan menon täydelliseen aikaan :)
Me tehdään ainakin välillä reissuja, jossa ollaan tosi kauan pois. Mennään vaikka ostarille shoppailemaan. Siellähän saattaa mennä vaikka monia tunteja. Yleensä mennään jo heti syömään, esim. Heseen. Kun olemme shoppaileet, menemme ruokakauppaan. Saattaa olla että lapsi on jo "kirkunut" jonkin aikaa, että on jano. Otan kaapista vesipullon, ja annan pari huikkaa. Syvimmät pahoitteluni, että en vaan viitsi mennä kassalle, jonottamaan sitä vesipulloa, etenkin kun viikonloppuisin saattaa kaupassa olla tosi pitkät jonot. Sitten takasin kauppaan, ja ostamaan ruokaostoksia. Vielä kun nämä Cittarit ja Prismat ovat muutenkin isoja, että vesipullohyllyltä kestää tosi kauan aikaa kävellä kassalle.
Joskus samanlaisessa tilanteessa, jos lapsi ei ole janoinen vaan nälkäinen, niin annan vaikka sen pasteijan sitten.
Näitä tilanteita sattuu esim kerrran vuodessa. Joka kerta kun teen näin, muistuu mieleeni katsoa että onhan minulla lompakko mukana.
Olen tehnyt aina näin, ennen lastakin.
Kivittäkää, ihan sama.
ainoa yhteinen viikonlopputekeminen on valua ostareilla tuntikausia yhdessä.
Voiko säälittävämpää olla.
Ei se ole varastamista (ei edes näpistystä), jos ei ole anastamistarkoitusta. Vaikka se teitä ärsyttääkin niin se ei ole RIKOS. Joten lakatkaa nyt hokemasta sitä "opetatte lapsenne varastamaan" ja keskittykää siihen, mikä teitä risoo.
Nykyään onneksi isoissa kaupoissa on sisällä kahviloita ja ruokapaikkoja, jossa voi syöpötellä. Esim. meidän lähi cittarissa kahvi on 30cnt.
kuka käyttä kortteja? Käteistä on niillä joilla on varaa!
Annan 1,5 veelle leipäpaketista kantapalan järsittäväksi, meidän lähikaupassa (Cittari) on leipäosasto ekana. Jos kersa istuu kärryissä, jossa leipäpaketti, hän kiljuu ja kieppuu koko kauppareissun ajan, kun leivänkyrsä on kädessä, reissu menee lutvikkaasti. Juu ja siis tosiaan maksan tuon leipäpaketin. Kivittäkää vaan.
Olis rauhoittunut varmasti kun olis tajunnut ettei huuto auta mitään. Nyt sun on joka kerta annettava se kantapala tai saa raivarit.
ne,joilla ei ole koskaan verensokerin heilahteluita, ei voi tajuta tätä.
no kai sen näkee jos kokis pullossa on mehua niin ettet ole varastanut sitä kaupasta.
Kyllä teillä on elämässä asiat tosi hyvin kun jaksatte nipottaa noin pienestä asiasta. Herätkää typerät pahvit ja käyttäkää energianne parempaan.
tuli palohälyytys. (Eihän niitä usein satu...) Aikuinen mies oli myyjältä kysellyt mitä hänen nyt pitäisi tehdä kun oli banaani syöty ja tarrat ja kuori kädessä kassajonossa.
Niin jäi banaanit maksamatta ja miehestä tuli "varas".
Mä en ymmärrä kaupassa syömistä muuten kuin ensiapuna pahassa sokeridilemmassa diabeetikolla. Edes tuo syödään jotain pikaisesti että voidaan jatkaa ostoksia ei mene läpi jos diabeetikko pystyy kommunikoimaan. Silloin tehdään diabeetikon ostokset siinä ja mennään ulos syömään ja tullaan sitten vasta pääostoksille.
Meillä kauppiaan tavarat on kauppiaan omaisuutta kunnes ne on maksettu ja kuitti saatu, kaikki muu on varastamista.