Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä pensasmustikka mielestänne maistuu?

Vierailija
31.03.2023 |

Ostin ekaa kertaa ikinä pensasmustikoita, kun kaupan pakkasessa on suomalaisia ja hyvännäköisiä sopivaan hintaan. Aiemmin en muista niitä syöneeni, ehkä jossain muffinissa on ollut tms, mutta en tuollaisia pelkkiä marjoja ole maistanut.
Nyt kokeilin ja maku on karmea, jopa syömäkelvoton. Marjat kuitenkin näyttää hyviltä ja eivät ole ihan löllöjä (pilalla) eikä tunnu raaoiltakaan.
Vaivaako noita jokin (mikä?), vai maistuuko pensasmustikka tosiaan noin jännältä.

Makua on vaikea kuvata. Se on toisaalta melko mauton, toisaalta jopa kalamainen, tai jotenkin roskan tai pilaantuneen makuinen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne maistu paljon miltään. 

Vierailija
2/13 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tuoretta.

Mun mielestä parasta ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät maistu ainakaan mustikoilta.

Vierailija
4/13 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauttomia. Turhake.

Vierailija
5/13 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile tuoretta.

Samaa mieltä,nam

Vierailija
6/13 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mielestäni kypsissä pensasmustikoissa on paljonkin makua, varsin erilainen maku kuitenkin pensasmustikoihin verrattuna. 

Vierailija
7/13 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mielestäni kypsissä pensasmustikoissa on paljonkin makua, varsin erilainen maku kuitenkin pensasmustikoihin verrattuna. 

metsämustikoihin verrattuna siis.

Vierailija
8/13 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy leivontaan, pitää syödä tuoreena, mutta en muutenkaan pidä mausta.

Vierailija
9/13 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile tuoretta.

No mulla on nyt toi iso rasia pakkasessa :( Onkohan pakastaminen voinut vaikuttaa makuun, noi on siis ihan karseita. Tai olisiko joku lannoitusaine tai muu vaikuttanut makuun.

Jos joskus tulee tuoreena vastaan niin täytyy maistaa pari. Ja mitähän noille pakastetuille nyt keksis. Heitän roskiin tai syön naama irvessä.

Vierailija
10/13 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maistu miltään. Ei ne edes sotke, niinkuin oikeat metsämustikat. Todella epäilyttäviä. Ehkä hienoja koristeina, esim kakussa kun on niin isoja.

Vierailija
11/13 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maistu miltään. Ei ne edes sotke, niinkuin oikeat metsämustikat. Todella epäilyttäviä. Ehkä hienoja koristeina, esim kakussa kun on niin isoja.

Okei. Nyt muutama jo sanonut ettei maistu oikein miltään. Näissä on kyllä tosi selkeä sivumaku, sellainen miltä bioroskis haisee. Eli ehkä nää nyt ei oo ihan ok. Ehkä sulanut ja uudestaan pakastettu tai ties mitä.

Äh. No nää taitaa nyt mennä vaan roskiin.

Vierailija
12/13 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pensaan sijainnista. Siinä mökin nurkan pensaasta sunnuntai aamuna poimituissa on hivenen tamminen, jopa pikantti virtsaisa aromi pitkän viskinhuuruisen viikonlopun päätteeksi.

Vierailija
13/13 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ikävä kyllä, että pilaantuneita ovat. Ei pakastettujen marjojen maku paljon muutu edes, vaikka vähän sulaisivatkin välillä.

Itse ole syönyt vain itse kasvattamiani pensasmustikoita tuoreina ja pakastettuina ja maku on aikalaillasama. On siis tavallista mustikkaa miedompi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi