Jos homoksi synnytään niin miten toinen identtinen kaksonen voi olla hetero ja toinen homo?
Kommentit (91)
joista toinen on homo, hällä tosin on vaimo ja kaksi lasta, voi siis olla naistenkin kanssa.
Eivätkä muutenkaan ole kaikessa samanlaisia, monella ulkonäkökin eroaa paljon.
varma, että on sekä synnynnäisiä homoja että sellaisia, jotka ovat kasvuolosuhteiden seurauksena homoja.
Mutta mun mielestä tämä on aivan täysin irrevanttia, koska homoja nyt vaan on ja piste. Siihen pitäisi nyt pikkuhiljaa alkaa tottumaan.
Miten ulkonö voi erota paljon?
ettei heitä toisistaan erota. Peilikuvakaksosilla on selkeä ero, toisella on luomi vasemmassa poskessa ja toisella oikeassa. Onhan tuokin suuri eroavaisuus.
Sitten näillä ei peilikaksosilla voi olla hyvinkin paljon eroavaisuuksia kasvoissaan. Esimerkiksi tuntemillani identtisillä kaksosilla, toisella on pyöreämpi naama, toisella soikea. Leuka on erillainen,samoin kuin silmät ja nenä. Toinen kaksosista on vaaleampi iholtaan.
Vieraan ihmisen silmään he tietysti näyttävät samanlaisilta, mutta vaikka heidät puettaisiin samanlaisiin vaatteisiin, tunnistaisin kyllä kumpi on kumpi.
Kyllähän se niin menee että identtisetkin kaksoset ovat yksilöitä. Kuten tuntemani parivaljakko. Toinen pitää popista ja toinen kuuntelee vain rockkia. Myös sairaudet on menneet heillä eri tavalla. Toisella on vaikeahko astma ja toinen ei ole kärsinyt mistään allergiasta.
varma, että on sekä synnynnäisiä homoja että sellaisia, jotka ovat kasvuolosuhteiden seurauksena homoja. Mutta mun mielestä tämä on aivan täysin irrevanttia, koska homoja nyt vaan on ja piste. Siihen pitäisi nyt pikkuhiljaa alkaa tottumaan.
selitäpä miten kasvuolosuhteet vaikuttaisivat homoksi tulemiseen?
mutta onhan niitä kaikenlaisia teorioita, mm. isän ja äidin rooleista perheessä jne. Kun asuin Etelä-Afrikassa vuosia sitten, tunsin siellä yhden lesboporukan, ja he kerran pohtivat omaa homoseksuaalisuuttaan, ja heistä kaksi (siskokset) olivat erittäin vahvasti sitä mieltä, että heidän lapsuutensa oli vaikuttanut heidän seksuaalisuuteensa.
En liene ainoa, joka on sitä mieltä, että myös lapsuus voi vaikuttaa seksuaaliseen käyttäytymiseen. Mutta kuten sanoin, mielestäni ei ole relevanttia pohtia sitä, mistä homoseksuaalisuus johtuu, se on aivan täysin toissijaista ja hyödytöntä.
Terv. sinua ennen kirjoittanut, numeroa en muista
Käytät sivistyssanoja
varma, että on sekä synnynnäisiä homoja että sellaisia, jotka ovat kasvuolosuhteiden seurauksena homoja. Mutta mun mielestä tämä on aivan täysin irrevanttia, koska homoja nyt vaan on ja piste. Siihen pitäisi nyt pikkuhiljaa alkaa tottumaan.
Tarkoitus oli sanoa, että tuo sivistyssanojen käyttö ei muuta sita tosiasiaa että teit itsestäsi pellen tuolla kommentilla.
Mistä löydät tietoa että kasvuolosuhteet olisi tehneet jostain ihmisestä homoseksuaalin?
Tuo on yhtälailla totta, kuin sekin että ihminen päättäisi olevansa homo, että homous olisi valinta.
Käytät sivistyssanoja
viestisi viittaa siihen, että kirjoitin sanan irrelevantti väärin, niin olisitko tarttunut siihe, jos olisin kirjoittanut esim. plajon (paljon) tai kilei (kieli), jotka ovat varmaan mun typo-top 10:ssä? Et varmaankaan...
Meillä on suvussa identtiset kaksoset, jotka todellakin ovat/olivat niin samannäköiset, että jopa vanhemmat erehtyivät välillä katsellessaan heitä vähän kauempaa. olivat 2 v päiväkodissa ja edes tuossa ajassa henkilökunta ei oppinut erottamaan. Nyt kun ovat koulussa, heidät pystyy erottamaan erilaisesta hiustyylistä.
Osa identtisistä kaksosista eroaa kyllä, esim. on painoeroa tai kasvojen muodossa jotain eroavuutta. Mutta todellakin on myös niitä, joiden erottaminen on hyvin hyvin vaikeaa.
Ei identtiset ole ikinä niiiiin identtisiäMiten ulkonö voi erota paljon?
ettei heitä toisistaan erota. Peilikuvakaksosilla on selkeä ero, toisella on luomi vasemmassa poskessa ja toisella oikeassa. Onhan tuokin suuri eroavaisuus.
Sitten näillä ei peilikaksosilla voi olla hyvinkin paljon eroavaisuuksia kasvoissaan. Esimerkiksi tuntemillani identtisillä kaksosilla, toisella on pyöreämpi naama, toisella soikea. Leuka on erillainen,samoin kuin silmät ja nenä. Toinen kaksosista on vaaleampi iholtaan.
Vieraan ihmisen silmään he tietysti näyttävät samanlaisilta, mutta vaikka heidät puettaisiin samanlaisiin vaatteisiin, tunnistaisin kyllä kumpi on kumpi.Kyllähän se niin menee että identtisetkin kaksoset ovat yksilöitä. Kuten tuntemani parivaljakko. Toinen pitää popista ja toinen kuuntelee vain rockkia. Myös sairaudet on menneet heillä eri tavalla. Toisella on vaikeahko astma ja toinen ei ole kärsinyt mistään allergiasta.
Tarkoitus oli sanoa, että tuo sivistyssanojen käyttö ei muuta sita tosiasiaa että teit itsestäsi pellen tuolla kommentilla.
Mistä löydät tietoa että kasvuolosuhteet olisi tehneet jostain ihmisestä homoseksuaalin?
Tuo on yhtälailla totta, kuin sekin että ihminen päättäisi olevansa homo, että homous olisi valinta.
koska ne kuuluu mun normaaliin kielenkäyttöön. Mä perustan tuon käsitykseni mm. siihen, että olen tavannut monta homoseksuaalia, jotka ovat itse sitä mieltä. Mutta kuten sanoin, musta on turhaa pohtia sitä, miksi joku ihminen on homo.
Ja selitäpä, miksi se, että kasvuolosuhteet tekevät jostain homoseksuaalin, on sama asia kuin se, että homous olisi valinta? En oikein ymmärrä.
että homot voi olla erilaisia lapsena ja siitä voi aiheutua ongelmia suhteessa vanhempiin. Kumpi oli ensin, huono isäsuhde -> homo poika vai homo, (tyttömäinen) poika -> huono isäsuhde? Miten suhtauu tyttöönsä konservatiivinen isä, kun tyttö on jo ala-asteiässä kuin pojat, kiinnostuksen kohteiltaan ja tavoiltaan, kuten yksi lesbo tyttö jonka tunsin lapsena.
Silloinhna ei ole ollenkaan outoa, jos toisella kumppani samaa sukupuolta ja toisella eri sukupuolta.
Voihan ne identtiset kaksoset olla biseksuaalejakin Silloinhna ei ole ollenkaan outoa, jos toisella kumppani samaa sukupuolta ja toisella eri sukupuolta.
ja siinä mielessä mt-ongelma, eikö silloin homoudesta voisi "parantua" ihan samalla lailla kuin pitkäkestoisessa terapiassa voi parantua mt-ongemista? Uskispiireissä tätä yritetään huonolla menestyksessä. Homous on ollut niin kipeä asia joten luulis että homojen normaaliksipalauttamisterapiaan olisi ollut kilometrien pituiset jonot jos sellainen toimisi. Mutta ei. Sitä ei yritä enää kukaan, paitsi hihhuliuskovaiset. Koska se ei toimi.
Jos homous olisi pelkästään kasvuolosuhteista johtuva ja siinä mielessä mt-ongelma, eikö silloin homoudesta voisi "parantua" ihan samalla lailla kuin pitkäkestoisessa terapiassa voi parantua mt-ongemista? Uskispiireissä tätä yritetään huonolla menestyksessä. Homous on ollut niin kipeä asia joten luulis että homojen normaaliksipalauttamisterapiaan olisi ollut kilometrien pituiset jonot jos sellainen toimisi. Mutta ei. Sitä ei yritä enää kukaan, paitsi hihhuliuskovaiset. Koska se ei toimi.
mun viestiin (jossa kerroin, että mielestäni homous voi olla joko synnynnäistä TAI kasvuolosuhteista "johtuvaa"), niin tosiaan, siinä oli kaksi vaihtoehtoa. Ja mun mielestä homous ei ole mikään sellainen asia, josta pitäisi "parantua", koska siinä ei ole mitään sairasta tai epänormaalia.
Ja mun mielestä homous ei ole mikään sellainen asia, josta pitäisi "parantua", koska siinä ei ole mitään sairasta tai epänormaalia.
mielenterveysongelmaksi ja taatusti sitä on yritetty parantaa turhaan yhdellä jos toisellakin keinolla. Että kokeiltu on.
Ja mun mielestä homous ei ole mikään sellainen asia, josta pitäisi "parantua", koska siinä ei ole mitään sairasta tai epänormaalia.
mielenterveysongelmaksi ja taatusti sitä on yritetty parantaa turhaan yhdellä jos toisellakin keinolla. Että kokeiltu on.
Vähän samalla tavalla vasenkätisyys on muuttunut häiriöstä (jota yritettiin "parantaa" ja joskus onnistuttiinkin pakottamaan lapsi toiseen muottiin) ominaisuudeksi. Nyt vasenkätisyys on harmiton poikkeama valtavirrasta, joka hyväksytäään ihan luontevasti.
Toivottavasti homouden kanssa käy samalla tavalla, siihen suuntaan on ainakin menty koko ajan.
lapsuudesta, ei tee siitä automaattisesti mielenterveysongelmaa. Kyllä mulla lapsuus on muovannut monella tavalla tiettyyn suuntaan, enkä pidä tätä suuntaa mielenterveysongelmana.
Kyllä mulla lapsuus on muovannut monella tavalla tiettyyn suuntaan, enkä pidä tätä suuntaa mielenterveysongelmana.
Mitä jos haittaisi? Mitä jos et näitten lapsuutesi muovaamien asioiden takia saisi töitä? Tulisit kaikkien halveksumaksi? Et voisi mennä naimisiin ja perustaa perhettä? Joutuisit salailemaan ja valehtelemaan ja etsimään kaltaisia jostain puistoista? Tulisko mieleen että menenpä terapiaan hankkiutumaan eroon näistä lapsuuden aiheuttamista pikku piirteistä?
Minäkin olen ajatellut että identtiset kaksoset ovat hyvin samankaltaisia. Onhan näitä kaksostutkimuksia joissa lapsena erotetut kaksoset ovat kuitenkin tehneet elämässään, toisistaan tietämättä, hyvin samankaltaisia ratkaisuja ja jopa sairaudet tai kuolemat ovat olleet samanaikaisia.