Sinä joka tiedät varmasti milloin tulit raskaaksi, mikä oli kp?
Ovulaatiohan on usein 14 vrk ennen kuukautisia, mutta ei aina. Tiedän yhden naisen joka tuli raskaaksi, kun rakastelivat miehensä kanssa menkkojen aikaan, kiertopäivän ollessa 2!
Kiinnostas tietää, minä kiertopäivinä täällä ollaan tultu raskaaksi?
Varmaan monikaan ei tiedä tarkalleen mistä rakastelukerrasta tuli raskaaksi, mutta ehkä täällä olis myös joku, joka tietäis?
Kommentit (94)
Ja meillä myös käytetty ehkäisynä varmoja päiviä: kondomia alkukierrosta ja oviskipujen mentyä ei ehkäisyä. Ja kuusi vuotta ilman vahinkoraskauksia. Tämä siis oli ihan suunniteltu juttu ja tärppäsi heti:-)
Aina ollut 1 päivän heitolla kierto 28-29vrk. Raskaaksi tulin kierron 25-26 yönä. Muita mahdollisuuksia ei ole.
koska itelläki käyny kaikki näin. Kolme lasta ja kaikki lähetny alulle kp 24-26 välillä. Ja kierto tarkalleen, lähes tunnilleen 28vrk. Mutta sittepä onki kaikki raskaudet menny reilusti yli la:n
Onko kierto ollut sitten juuri näillä kerroilla, kun olet tullut raskaaksi, reilusti pitempi?
Jälkimmäinen yllätti täysin, kun kierto oli ihan säntillinen 30pv. Ovulaatio mitattiin, ja myöhemmin sydänääniultrakin sen vahvisti, niin että niin se vaan menee ettei varmoja päiviä ole.
Eka raskaudessa kp 16, toisessa yllättäen kp 8
sopivat tarkkakiertoisille, joille hormonaalinen ehkäisy ja kondomi eivät sovi eikä ole niin väliä, vaikka raskaaksi tulisikin. Tällaisiakin elämäntilanteita saattaa olla, joissa ei siis joko yritetä kiivaasti saada lasta alulle tai pidetä raskaaksituloa suurena katastrofina.
Mutta kuka oikeasti enää nykyään käyttää ehkäisynä "varmoja päiviä"? Nykytiedolla ei pitäisi enää näitä löytyä..
kp 7/35 jos tulen raskaaksi olisiko todennäköisempää saada tyttö kuin poika? :D
kp 15 kierto tasan 29pv. ovulaation tunsin selvästi. klo 14.20 eräänä torstaipäivänä :)))
silloin tulin raskaaksi kp 12, vaikka kierto 35 päivää. Ovis oli siis paljon aiemmin kuin normaalisti.
Kakkonen ja kolmonen on saaneet alkunsa kp 21, ovis päivää sen jälkeen.
Ja kierto 33 päivää. Älkää kysykö miten on mahdollista.=) Varhaisultrassa kävin molemmissa raskauksissa joten varma olen.
Ensimmäisestä raskaudesta en tiedä.
Kierto normaali n. 28 päivää. Suhinat muka kuukautisten aikana (vähäistä vuotoa) kp 7 ja nyt menossa kp 18 ja olen jo aivan varma että olen raskaana. Sellainen "matkapahoinvointi" koko ajan, alavatsaa turvottaa ja nipistelee, rintoihin kihahtaa välillä "maidonnousun" tunne. Siis ei mitään maitoa tietty mutta se tunne. Ei tarvi testiä tehdä :) Raskaus on minun viides joten hyvin tiedän..... Olen kaikista tiennyt ilman testiä ja sanonut miehelle, joko olen nyt raskaana tai pitää varata lekuri koska mulla on joku muu tauti.
En laskenut mutta sen tiedän milloin lapseni sai alkunsa.
Kp 20/29-30. Plussaa pätkähti kp 27, nyt rv14+1 <3
sitä edellisestä samoin, ekasta ei tietoa.
Ovulaatiotikkujen kanssa pitänyt sählätä ja raskautuessani miehen reissujen takia tasan yksi kerta yritettiin. Opin vuosien varrella tuntemaan sen ovishetken ja varmistelin tikuilla aina.
En enää muista päiviä, mutta ne olivat aina enemmän kuin 14, sehän on vain tilastollinen luku, uskoisin, että osalla se tuppaa olemaan pvä 10-12, meillä pitkäkiertoisilla 15-17.
Munkin tuttu 3 krtaa raskautunut ns. varmoilla päivillä heti menkkojen jälkeen. Varmoja päiviä ei ole. Hänkin koulutettu ihminen kysyi multa asiasta vasta sen 3 "yllätys"raskauden jälkeen. Yllättävän moni ei tiedä, että ihmiskeho toimii todella epäodotuksenmukaisesti. Hän oli oikeasti luullut, että heti menkkojen jälkeen ei voi raskautua. Lääkärit (mulla raskautumisongelmia) ovat mulle kertoneet, että lähes kaikki on mahdollista. Siksi noi ovistikut on olemassa, että jokainen voi löytää sen oman todennäköisimmän hetkensä.
Kyllä niitä varmoja päiviä käytetään, koska hormonaalinen ehkäisy ei sovi ja kondomit muuten vain tylsiä :) Eikä se vauva siis olisi mikään katastrofi, ei todellakaan.. -näin siis toimii kätilö, lisääntymisterveyden ammattilainen ;) - i]
Niin vain tulin raskaaksi vaikka monta vuotta siihenkin asti menty vain varmoilla päivillä eikä raskauksia.
Mutta kuka oikeasti enää nykyään käyttää ehkäisynä "varmoja päiviä"? Nykytiedolla ei pitäisi enää näitä löytyä..
Ja kait nyt ammattilaisen pitäisi tietää että ne "varmat päivät" eivät ole varmoja. Sitä tässä ajoin takaa.
mutta kaikista miehistä ei siihen ole. Asiasta olen lukenut ja siitä on tehty tutkimuksiakin, joten on oikein käytettynä toimiva ehkäisykeino. Ollut myös käytössä meillä monta vuotta, mutta kun raskautta alettiin toivoa niin onnistui kahdessa kuukaudessa :-)
Kyllä niitä varmoja päiviä käytetään, koska hormonaalinen ehkäisy ei sovi ja kondomit muuten vain tylsiä :) Eikä se vauva siis olisi mikään katastrofi, ei todellakaan.. -näin siis toimii kätilö, lisääntymisterveyden ammattilainen ;) - i]
Niin vain tulin raskaaksi vaikka monta vuotta siihenkin asti menty vain varmoilla päivillä eikä raskauksia.
Ja kait nyt ammattilaisen pitäisi tietää että ne "varmat päivät" eivät ole varmoja. Sitä tässä ajoin takaa.
mutta kaikista miehistä ei siihen ole. Asiasta olen lukenut ja siitä on tehty tutkimuksiakin, joten on oikein käytettynä toimiva ehkäisykeino. Ollut myös käytössä meillä monta vuotta, mutta kun raskautta alettiin toivoa niin onnistui kahdessa kuukaudessa :-)
En siis puhunutkaan varmoista päivistä vaan keskeytetystä yhdynnästä ;-)
kiertopäiviä en laske, mutta tunnen ovulaation ja seksiä oli 5 päivää ennen ja 2 päivää jälkeen.
Niin että "varmoilla päivillä" menee lisääntymisterveyden ammattilainenkin, vaikka "vauvakaan ei olis katastrofi".. Aika hyvin pussitit itses!