Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lääkäri kysyi LAPSELTA lupaa tutkimuksiin????

Vierailija
12.04.2010 |

silmään olisi pitänyt laittaa joku tippa,silmälääkäristä siis kyse:

"saanko laittaa sinulle silmään keltaisen tipan,se vaähän kyllä kirvelee,mutta kun laskemme sitten yhdessä kymmeneen,kirvely on poissa?"

no ei tietenkään lapsi sano mitään,vaan alkaa itkeä tihrustamaan,kyseessä 4v.

lääkäri yrittää SAADA LUPAA LAPSELTA laittaa se tippa silmään muutamaan kertaan,ja toteaa,että "no,en minä väkisin laita" ja laittaa pullon pois.

olin jo monasti sanonut,että laitetaan.sitten sanoin jo erittäin agressiivisesti lääkärille,että sehän laitetaan.tarrasin lapsen päästä kiinni,ja ojensin silmän:) johan oli kummaa meininkiä..??? 4V. SAA PÄÄTTÄÄ TUTKIMUKSISTA JA HOIDOISTA?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän vastuuttomia vanhempia ole nimenomaan ne, jotka jättävät lapsen tutkimukset kesken siksi,että eivät kestä lapsen "pahaa mieltä ja itkua".... "traumoja.." hohhoijjakkaaaaaaaa. -ap

Jos tarkoitat vastaajaa 14, niin opettele lukemaan. Tutkimukset eivät olleet välttämättömiä, lääkäri vain halusi yhden lapsen lisää tutkimukseensa. Ei vanhempien tarvitse kaikkeen suostua, jos kivuliaista tutkimuksista ei ole lapselle itselleen mitään hyötyä. No, tieteelle yleisesti ehkä.

Ap:ltä haluaisin vielä kysyä, että miksi halveksit toisten traumoja? Tiedätkö, lapsuusajan traumat voivat ilmetä aikuisilla? TOivon sydämeni pohjasta, ettet itse ole hoitoalalla.

Vierailija
22/24 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkökyky on joo tärkeä, mutta koska kysymyksessähän oli vain JOKU TIPPA, niinkuin ensimmäisessä viestissä lukee, niin olisiko se oikeasti ollut niin tärkeä?

Etkö sinä äitinä ajatellut edes kysäistä onko tämän tipan laittaminen välttämätöntä, mitä hyötyä sillä mahdollisesti saavutetaan...?

Sairasta touhua, äidiltä, minun lastani ei ainakaan lääkittäisi "joillain tipoilla".

Ja luulenpa, että lääkäri kyllä tiesi mitä teki. Tuskin olisi paljon kysellyt, jos oikeasti olisi ollut näkökyvyn menettäminen riskinä.

Joku tippa!!!!

tod. näk. kyseessä tippa, joka laajentaa pupillin, jotta voidaan tutkia, onko glaukoomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri olisi voinut ensin äidille suoraan puhuen (käyttäen sellaisia sanoja ja tylsää ääntä, ettei lapsi niin kuuntele ja pelästy) kertoa miksi ja mikä tippa pannaan silmään, sitten kysyä miten äiti haluaa toimia. Sitten kääntyä lapsen puoleen, ja selittää että nyt kuulepas pitäisi nähdä sinun silmään vähän paremmin, ja sitä varten laitetaan ensin tällainen lääke silmään, se tuntuu hieman inhottavalta, mutta saat olla siinä äidin sylissä, niin äiti auttaa ja minä teen tämän ihan nopeasti. Sitten ei saa sen jälkeenkään hieroa silmää, äiti auttaa jos alkaa kutittaa, eikö niin äiti. (Ja lääkäri ottaa välillä katsekontaktin äitiin että molemmat ovat tilanteen tasalla) Katsopa nyt tuonne päin ja kerropa mitä kuvia siellä näkyy (ja sitten pannaan se tippa silmään).

Mutta ihmettelen myös sitä, että ap on jäänyt kuuntelemaan eikä ole puuttunut aiemmin, jos on huomannut että ei tätä lasta näin käsitellä. Olisit sanonut vaan lääkärille että kiitos, ei kannata kysellä lupaa, ja sitten kertonut itse lapselle lyhyesti mitä tehdään, ja sitten olisit vaan pitänyt silmän auki.

Vierailija
24/24 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin esikoisen kanssa Tayssissa kuulotutkimuksissa ja lääkäri jätti korvan tutkimatta, vaikka pyysin, että lääkäri pyytäisi hoitajia apuun.

Lapsella kehitysvamma ja oli aika tärkeä asia.

Monesti lapsi jätetty tutkimatta, vaikka olen pyytänyt, että tutkitaan väkisin.

Näin lapsi jää tutkimatta ja seuraukset voi olla kamalat eli sairas lapsi jää hoitamatta.

Jotkut asiat on pakko hoitaa.

Juuri poistettu 2 mätää hammasta ja miksiköhän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi