Oletko antanut kiinteitä alle 4kk:n ikäiselle? Miksi?
ja huom, kysymys ei ollut miksi et.
Kommentit (40)
3-4 kkn ikäiset heräilee öisin!!
Ja äidinmaito on kyllä täyttävämpää kuin velli!!
Perkele!
runsaan pulauttelun takia. ap ei vastannut omaan kysymykseensä miksi?
esikoisen aikaan yleinen suositus
toinen, neljäs ja viides isokokoisia vauvoja, eikä tunnu ihan riittävän tuo maito pitämään tyytyväisenä=> neuvolasta annettu suositus.
Kakkosella ja vitosella myös puklailu ongelmana, sekä jatkuva tississä "roikkuminen". Alkuun vitonenkin nukkui yöt läpi, mutta nyt heräilee useampaan kertaan.
Kolmonen olikin jo liki 4kk, koska ei ollut suuremmin tarvetta aloittaa aiemmin.
Taas löytyi lukutaidoton täydellinen äiti täältäkin.
3-4 kkn ikäiset heräilee öisin!! Ja äidinmaito on kyllä täyttävämpää kuin velli!! Perkele!
Ööö.. koska sillä oli nälkä? Emmä muutakann keksi, ihan normaali-ikä aloittaa kiinteät, enkä tarvinnut/pyytänyt siihen suostumusta/siunausta neuvolantädiltä.
Oli tosi aktiivinen vauva, jota tarvitsi paljon energiaa. Painokäyrä -20 ja tissillä oli max. tunnin välein. Lähtikin sitten ryömimään 4,5kk iässä, joten tarpeesen lisäravinto tulikin.
Perkele!
Ei heräillyt meillä!!
Eikä annettu velliä!!
Vitun urpo.
vauva, suositus oli 3 kk. Mun th oli tosin niin valveutunut, että se ehdotti mulle puolen vuoden täysimetystä, kun imetys sujui niin hyvin ja vauva kasvoi.
Mä typerys kuvittelin, että elämä muuttuisi jotenkin helpommaksi kiinteiden myötä, mutta hahhah. Oikeasti siinä meni ainakin 3 kk ennen kuin lapsi niistä kiinteistä mitään sai eli vähemmällä olisin päässyt olisin vain odottanut.
Kaksi muuta lasta olenkin täysimettänyt 6 kk.
Perkele!
Kivitä vain itseäsi. Taidat olla niitä äitejä, jotka ei halua koskaan lopettaa imettämistä, kun ovat niin läheisyysriippuvaisia.
Mutta hedelmäsoseita ja kasviksia kylläkin.
Ja neuvolan mukaan: aikuinen päättää mitä syödään, lapsi määrän.
Ei olla haettu täyttävyyttä, lapset on kasvanut hyvin rintamaidollakin (jota luovutinkin), ollut tavallisen kokosia lapset; ei isoja/pieniä, tyytyväisiä lapsia joilla ei ole ollut maidon kanssa ongelmaa, yöt meni lapsilla hyvin.
Me annettiin kiinteitä ihan sillä että on ihmiset aikasemminkin niin tehnyt. Ja ihan tavallisia, tyytyväisiä lapsia nuo ovat isompinakin!
Neuvolassa on terkka tiennyt että annetaan kiinteitä, lääkäri neuvolassa kehoitti syöttämään kasviksia ja kohta lihaa ettei lapsi kasva nirsoksi, esikoinen syntyi vuonna 2004.
poika oli 3 kk ja neuvolasta annettiin ohje kiinteiden aloittamiseen.koska en imettänyt.
Vuosi oli 2006. Pullosta sai korviketta.
aloittaa kiinteän anto illasta, jos tavoitteena on pidemmät yöunet? Kun terkka sanoi, että kannattaisi aloittaa lounaasta, se rytmittää päivää paremmin ja jos tulee ilmavaivoja, niin ne on sitten yöhön mennessä ohi. Minkälaisia kokemuksia teillä on?
Mun täysimetetty poika herää 2 h välein, on nyt 4 kk. Haluaisin aloittaa kiinteät, että saisin vähän unta palloon. Esikoisella kiinteiden aloitus auttoi yöuniin, mutta en edes muita että miten hällä aloitin
Velli mukaan noin 2,5 kk ja kiinteitä noin 3 kk, neuvolan ohjeiden mukaan. Poitsulla ei meinannut pelkkä maito pysyä kunnolla sisällä (refluksi).
nyt tuottaa ongelmia se että esikoinen menossa eskariin, missä vaiheessa käyn imettämässä?
Ja tokihan se korvike täyttää enemmän, pullosta kun tulee kerralla enemmän kuin rinnasta. Mutta kun vauvan elimistö on suunniteltu niin että vähempi kerrallaan ja useammin.
Kyllä se rintamaito vaan on ravitsevampaa kuin se korvike..
runsaan pulauttelun takia. ap ei vastannut omaan kysymykseensä miksi?
Kun mä sain esikoisen oli se "raja" 3kk. Kun sain kuopuksen niin se raja oli 4 kk, mutta neuvolassa sanottiin että se on vain sen takia muuttunut että ollaan EU:ssa ja niiden määräys on 4kk, mutta voi antaa jo kolmikuukautiselle. Siinä syy. Lapset olen saanut vuonna -94 ja -01.
esikoinen taisi olla 1½ kk, ja neuvolakin sitä itseaisassa jo suositteli. Vauva ei vaan pysynyt enää maidolla tyytyväisenä, oli iso vauva syntyessään. Toselle aloitin silloisten suositusten mukaan n. 3 kk iässä. ja kolmannelle samoin, vaikka suositus oli sen parin vuoden aikana muuttunut.
"kyllä noin ison pojan pitää saada jo perunaa..."
No, mä sit en nuorena äitinä uskaltanut vastaankaan väittää, ja annoin perunaa.
Kuopukselle annoin kiinteää ruokaa vasta 7kk:n iässä.