Miten ja mihin teillä tuli lapsivedet?
Meillä on uusi hieno sänky ja minä olen viimeisilläni raskaana. Mietin tässä, miten lapsivedet yleensä menevät - tuleeko kaikki räjähtäen keskellä yötä vai jotenkin niin, että sen pystyy ennakoimaan eli hipsimään pois uudesta sängystä ennen tulvaa? Jotenkin kai sänky pitäisi suojata, jotta ei heti mene piloille...
Kommentit (27)
Olin siis putsaamassa tuuletinta siinä yläpuolella niin sinne lorahti. Oltiin keittiöllä vaan kaikki ihan hiljaa ja otettiin kasvisvaihtoehto itselle...
Ja kun synnärille oltiin matkalla niin istuin ikean sinisessä kassissa jossa oli pyyheliina ettei auton penkille tuu sotkua jos vedet tulee...
Pystyn kuvittelemaan sieluni silmillä! Ja hinta vaan viiskyt senttiä...
maksaessani imetysliivejä. Hetkeä aikasemmin, kun tulin sovituskopista sovittamasta näitä liivejä tuumasin ääneen ukolleni, että nytpä se napero voiski jo syntyä, kun viimeinenkin hankinta oli hoidettu ja raskausviikot täynnä. Onneksi minulla oli pitkä, nilkkoihin asti ulottuva musta villakangastakki, niin ei tarvinu hävetä läpimärkiä housujani. Pikainen tarkistus kauppakeskuksen vessassa, ettei vesi ollut vihreää ja ei kun kiireesti kotoa hakemaan tavarat ja sairaalaan. Tosin, vasta neljäntenä päivänä veden menosta lapsi syntyi, koska supistukset ei alkanu ja tipalla sitten jouduttiin käynnisteleen.
Sänkyyn poksahtaminen ei siis ole välttämättä niin väistämätöntä kuin luulin. Mutta taidan silti suojata sängyn jollain muovilla ja pyyhkeillä - ihan jo oman mielenrauhani takia.
ap
sairaalan sängylle synnytyssalissa kun vauvan päähän laitettiin se sykkeitä seuraava pinni.
Tässä raskaudessa aion kyllä kuitenkin suojata sängyn muovitetulla froteella varmuuden vuoksi. Kuten myös auton penkin.
Olen lokoillut sohvalla, kuulunut mahasta naps, ja sitten on alkanut valua. Ekalla kerralla meni "kaikki" kerralla, tokalla kerralla vain tihkui aina synnytykseen asti ja kolmannella samoin.
Kannattaa tosiaan suojata se sänky, vaikka pari paksua froteepyyhettä niin ei ole niin hikistä kuin muovisuojan kanssa.