Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä teillä jää laskujen jälkeen palkasta/lapsilisistä

Vierailija
10.04.2010 |

käteen? Ja paljonko ovat asumiskulut? Mitä muita laskuja teillä on?

Meillä tässä kuussa rivarin vuokra 900, sähkö, vesi, vakuutukset, päivähoito, tv-lupa, dieselvero, internet, hammaslääkärilasku. Laitoin juuri maksuun 15. päiväksi ja jäljelle jää palkastani 77e. Jee. No, mies ostaa kuukauden ruuat, polttoaineet, lääkkeet, pesuaineet jne. Miten teillä?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei lainaa saa, sitähän saa nykyisin kaikki - paitsi tietysti asiansa sotkeneet.

Lisäksi aina vaaditaan jokin vakuus (reaali-, takaus tai oma säästöosuus) ja jollei ole mitään näistä, ei lainaa saa.

Ei luottotiedot ole ainoa lainan myöntämiskriteeri!

Vierailija
42/47 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta puolet tuostakin laitan yleensä säästöön.Säästän tällä hetkellä kesälomamatkaa ja remonttia varten.Eli kaikkien laskujen, ruokaostosten, bensan yms.pakollisten jälkeen mulla on irtonaista rahaa noin 200e kuussa.Mies maksaa lainanlyhennykset , vakuutukset yms.Hälläkin jää ehkä parisen sataa kuussa. Ei olla isotuloisia kumpikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun miehen palkasta lasketaan pois lainat, sähköt, vesi, vakuutukset, puhelimet, netti, roskien tyhjennykset jne vakituiset ja pakolliset menot, niin käyttöön jää n. 2500e. Mun tulot on opintotuki eli 268e/kk.

Vierailija
44/47 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta vastikkeeseen asunto- ja autolainan lyhennyksiin ja korkoihin menee n. 1900 e/kk, ruokaan n. 800 e/kk, bensaan n. 500 e/kk, vakuutuksiin n. 100 e/kk, sijoituksiin n. 500 e/kk ja loput käytetään milloin mihinkin vaihteleviin kuluihin, ei yleensä ole hankala keksiä, mihin.

Vierailija
45/47 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumiskulut meillä on kuukaudessa n. 900 egee sisältäen vastikkeen, veden,sähkön ym pakolliset.

Itse olen tällä hetkellä hoitovapaalla joten tulot siinä plus lapsilisä 100 egee.

Mieheni sitten joutuukin tekemään töitä " perse ruvella" että saisimme pitää sen saman elintason mitä oli ennen kuin jäin kotiin.

Mutta kuten sanottu, ei raha onnelliseksi tee. Olen joutunut luopumaan paljosta mutta olen saanut sitäkin enemmän, ei enää sitä samaa pinnallisuutta, mitä ennen.

Vierailija
46/47 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettopalkat yhteensä n. 4800 € (minä teen kahta työtä, joista n. 2000 netto ja miehellä 1800). Lapsilisät 210,50. Muitakin tuloja on esim. osingot, pääomatuloja sijoitusasunnosta jne. Nämä vaihtelevat (tietysti).

Talolainanlyhennys 750 €/kk, kulut sijoitusasunnosta n. 200 €/kk, sähkö 70 €/kk, kaukolämpö 100 €/kk, vesi 40 €/kk, vakuutukset n. 100 €/kk (näitä menee eri kuukausina eri määrä, mutta tuo on arvioitu keskiarvo), puhelin, laajakaista ja tv n. 80 €/kk, ruokakauppaostokset (sis. pesuaineet ja paperit) jotain 500 €/kk. Vaatteisiin ja harrastuksiin erinäinen määrä, arvioisin jotain 300 €/kk. Päiväkotiin 433 €/kk. Minun lääkkeisiin n. 30 €/kk. Muita menoja bensat n. 50 €/kk, yksi bussikortti talviaikaan 44 €/kk, vitamiinit, kampaaja/parturi, hieronta jne. jotain 100-200 €/kk.

Sain menoiksi siis n. 2800 €/kk. Käteen jää siis pyöreästi 2000. Olen tosi tyytyväinen! :)

Vierailija
47/47 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA suunä se, etten minä saatana ole edelleenkään työelämässä, vaan opiskelen aina vaan (että viimesitään vuoden päästä pääsisin johonkin edes sijaiseksi..)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan