Facebook-päivityksistä taas:O
Tiedättehän nämä päivittäjät jotka prassailevat ahkeruudellaan? Minunkin fb-tuttavistani näitä löytyy ja ihmettelen että mitä he tekevät normipäivinä jos tämmöiset riittävät kehumisen aiheeksi: yksi vei muksunsa virikehoitoon ja leipoi ja tuo nämä esille kuin olisi ollut hurjan ahkera, kommentoijat kehuvat vuolaasti äidin reippautta. Toinen tiskasi, pesi pyykkiä ja ratkoi lasten riidan, ihan hurjan raskas päivä ollut kuulemma eikä jaksa loppupäivää. Kolmas olikin tosi ahkera ja teki oikein itse lihamureketta lounaaksi, aikoo nyt levätä ahkeroituaan. Olenko joku yli-ihminen kun olen tänäänkin tehnyt lounaan, hoitanut miehen firman kirjanpidon, siivonnut talon ja ulkoillut lasten kanssa enkä edes pidä noita tekemiäni juttuja tavallista kummempina tai itseäni erityisen reippaana, saati että liputtaisin ahkeruuttani facebookissa, vai ovatko nämä parista tavallisesta kotityöstä facebookissa itseään ylistävät naurettavia:D ja joo, kamala pahansuopa ihminen olen kun tätä ruodin, hui;)
Kommentit (67)
5 lapsen äiti jonka kaikki avaukset "vittu hermo menee noiden pentujen kanssa" "onneks pennut menee huomen mummolaan" "voi vittu noita pentuja saatana" ja kaikki loppuaika farmvilleä 100 krt/pvä. Tosi ihana äiti taitaa olla =(
tuttuni ratkoo riitojaan tilapäivityksissä. "Alkaa ihan tosissaan ettimään uutta asuntoa" ja sitten avopuoliso tulee vastaamaan jotain ja riitelevät siinä sitten. Parin tunnin päästä onkin jo "katsoo mussupussun kanssa leffaa ja juo sidua vaavi nukkuu ja kaikki on ihanaa." Sitten myöhempään illalla onkin jo "Vittu kun inhoon epäluotettavia ihmisiä!" ja sitten kaverit kömmentoimassa "mitä nyt taas?". Sitten elämä onkin taas ihqupihqua!
Kun oli työttömänä; "Hitto että on tylsää tämä elämä rahattomana. Tahtoo töitä!"
Kun sai töitä; "Voi ei, tällä viikolla 4 päivää töitä!! Mulla ei oo enää vapaa-aikaa!!!! :((( tahtoo lomalle!!!!!1"
Samainen henkilö liittyi ryhmään, jonka nimi meni jotakuinkin näin "Ei tykkää ihmisistä jotka valittaa turhasta"
Ei ole ahkeraa teistä kotiäidin työt? Mitäs ne sit on jos joka päivä siivoaa, pyykkää, vie lapsia eskariin/kouluun, ulkoilee, leipoo, tiskaa, siivoaa lapsien sotkuja, pukee ja riisuu lapsia, käy kaupassa, hoitaa talous ja paperiasiat jne. jne. Jos joku tekee kaiken tuon tai osan edes tuosta joka päivä niin voin kyllä sanoa että siitä on laiskuus kaukana ja sillä voi hehkuttaa!
Normaali työssäkäyvä ihminen ei tee puoliakaan tuosta...! Yleensä ne siivoomiset jätetään vk-loppuun, lasten kanssa ei ulkoilla enää töiden jälkeen, ruokaa annetaan purkista jne.! Kotiäiti tekee varmasti paljon enemmän kun työssäkäyvä äiti. Miettikää nyt itsekkin, kotiäiti tekee sen mitä tarhassa tädit tekee työkseen teidän lapsien kanssa... Ja niitten ei tarvitse edes tehdä ruokia vaan ne tulee ruokalasta! Ne vaan katsovat lapsienne perään. Miettikää!
Minä pistän monestikkin ihan muistukseksi monelle mitä mun arki on.. Ja jos joku ei sitä arvosta niin jo on kumma! YH-olen ja KAIKEN teen YKSIN kolmen lapsen kanssa! Työtä on ihan joka sekunnille päivässä jos ja kun haluaa pitää arjen kunnossa ja lapset tyytyväisinä!
Kun oli työttömänä; "Hitto että on tylsää tämä elämä rahattomana. Tahtoo töitä!"
Kun sai töitä; "Voi ei, tällä viikolla 4 päivää töitä!! Mulla ei oo enää vapaa-aikaa!!!! :((( tahtoo lomalle!!!!!1"Samainen henkilö liittyi ryhmään, jonka nimi meni jotakuinkin näin "Ei tykkää ihmisistä jotka valittaa turhasta"
Joka vain vinkui työttymyyttään. Ja huusi, "töitä saatana" ja muita tollasia. Ahisti lukea niitä statuksia, ahisti ku se oli niin negatiivinen KOKO ajan. Kaikki oli aina negaaaaaa.
siis niin että on ollut vuosikaudet kotona. Vuoden äitiyslomaa en "laske" kotiäitiydeksi. No tämä kotiäiti päivittää JOKA päivä siitä, miten ahistaa, kun on niin sekaista ja pitää taas siivota. Sitten päivitetään, kun on siivottu ja mahtuu taas kävelemään olkkarissa. Ikinä mitään lapsista tai päivistä muuten, vain siitä siivoamisesta joka jumalan päivä!! Kuulostaa ihan kauhealta elämältä.
Yksi fb-kamuni, työkaveri, on lievästi sanoen työtävieroksuva tosielämässä. Onkin hiukkasen huvittavaa, että hän on ainoa, joka luettelee fb:ssä tekemiään töitä hienoina listoina tyyliin 30 sähköpostia luettu, raportti etenee, palaveria pukkaa taas jnejne. Ja tosiasiassa kaikki 20 yhteistä fb-työkaveriamme tietää, että tämä työmyyrä on oikeasti todellinen työnvieroksuja. Sitten työpaikan ulkopuoliset peukuttaa että wow, on sulla vauhtia duunissa. Jepjep.