Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook-päivityksistä taas:O

Vierailija
09.04.2010 |

Tiedättehän nämä päivittäjät jotka prassailevat ahkeruudellaan? Minunkin fb-tuttavistani näitä löytyy ja ihmettelen että mitä he tekevät normipäivinä jos tämmöiset riittävät kehumisen aiheeksi: yksi vei muksunsa virikehoitoon ja leipoi ja tuo nämä esille kuin olisi ollut hurjan ahkera, kommentoijat kehuvat vuolaasti äidin reippautta. Toinen tiskasi, pesi pyykkiä ja ratkoi lasten riidan, ihan hurjan raskas päivä ollut kuulemma eikä jaksa loppupäivää. Kolmas olikin tosi ahkera ja teki oikein itse lihamureketta lounaaksi, aikoo nyt levätä ahkeroituaan. Olenko joku yli-ihminen kun olen tänäänkin tehnyt lounaan, hoitanut miehen firman kirjanpidon, siivonnut talon ja ulkoillut lasten kanssa enkä edes pidä noita tekemiäni juttuja tavallista kummempina tai itseäni erityisen reippaana, saati että liputtaisin ahkeruuttani facebookissa, vai ovatko nämä parista tavallisesta kotityöstä facebookissa itseään ylistävät naurettavia:D ja joo, kamala pahansuopa ihminen olen kun tätä ruodin, hui;)

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haloo, luuletteko että nuo tuollaiset tilapäivitykset ovat joitain teille esiteltyjä työlistoja ja pätemisyrityksiä. Nehän on keskustelunavauksia!!!!

Vierailija
22/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sen verran hyvä ettette te tuomitsija mammat pääse siitä haukkumaan. Nyt menen tekemään lapsille välipalaa ja päiväruokaa, enkä hehkuta sitä fb:ssä. T.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitämään fb-ssä luetteloa päivänaikana tehdyistä hommista.

Mutta oikeasti, ketä kiinnostaa että tänään olen siivonnu kissapissalaatikon, harjannut kissat, imuroinut, tyhjentänyt ja täyttänyt tiskikoneen, tehnyt lihapullia ja kastiketta, pessyt 2 koneellista pyykkiä, ulkoillut lapsen kanssa, rakentanut kaksi legotornia, leikkinyt muovailuvahalla ja nyt juon kahvia koneen ääressä kun lapsi nukkuu päiväunia ja seuraavaksi menen suihkuun ja päiväunien jäkeen lähdetään viikonlopun ruokaostoksille.

Minä en ainakaan jaksaisi tälläisiä lukea. Kiinnostaa enemmän kun ihmiselle on tapahtunut oikeasti jotain, eikä se kun "Pirkko Möttönen heräsi juuri" Pirkko Möttönen oli ahkera ja siivosi aamupäivän, nyt laiskottelemaan" yms jokapäiväisiä toimintoja...

Vai päivitätkö yhtään mitään? Tylsimpiä fb-kavereita on just ne jotka eivät koskaan päivitä mitään ja arvostelevat mitä muut kirjottavat...

Vierailija
24/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitämään fb-ssä luetteloa päivänaikana tehdyistä hommista. Mutta oikeasti, ketä kiinnostaa että tänään olen siivonnu kissapissalaatikon, harjannut kissat, imuroinut, tyhjentänyt ja täyttänyt tiskikoneen, tehnyt lihapullia ja kastiketta, pessyt 2 koneellista pyykkiä, ulkoillut lapsen kanssa, rakentanut kaksi legotornia, leikkinyt muovailuvahalla ja nyt juon kahvia koneen ääressä kun lapsi nukkuu päiväunia ja seuraavaksi menen suihkuun ja päiväunien jäkeen lähdetään viikonlopun ruokaostoksille. Minä en ainakaan jaksaisi tälläisiä lukea. Kiinnostaa enemmän kun ihmiselle on tapahtunut oikeasti jotain, eikä se kun "Pirkko Möttönen heräsi juuri" Pirkko Möttönen oli ahkera ja siivosi aamupäivän, nyt laiskottelemaan" yms jokapäiväisiä toimintoja...

Vai päivitätkö yhtään mitään? Tylsimpiä fb-kavereita on just ne jotka eivät koskaan päivitä mitään ja arvostelevat mitä muut kirjottavat...

tapaatteko ystäviänne irl vain silloin, kun on joitain hienoa ja maatamullistavaa tapahtunut, tai olette saaneet kuolemattoman filosofisen oivalluksen, joka pitää opiksi ja neuvoksi ihmiskunnalle saatettavan? Voitteko kuvitella sellaista tilannetta että ihmiset rupattelevat keskenään tavallisesta elämästään, eivätkä avaa suutaan vain asioissa joissa voi kiillottaa kulissia?

Vierailija
25/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

fb:ssä ylistävät mammat noloina puolustavat itseään ja haukkuvat alkuperäistä törkeäksi ihmiseksi!!!:D Mustakin on ihan helvetin rasittavaa kun joku mamma laittaa fb:kiin miten on "tiskannut ja tehnyt ruokaa ja ulkoillut ja vielä pitäis jaksaa käydä kaupassa, yölläkin Iivari herätti kerran" ei tommonen mikään keskustelunavaus ole, henkilö vaan kokee tehneensä paljon ja elävänsä mainittavan raskasta elämää..noloa tehdä tavallisista asioista numero! Kukaan muu ei varmaan käy kaupassa, ulkoile ja tiskaa samana päivänä, niin raskasta.

Vierailija
26/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin Hide. Mene sellaisen tyypin kohdalle, klikkaa Hide, ja kas, tämän tyypin status- ja kaikki muutkin päivitykset ovat piilossa, eikä sinun tarvitse niitä nähdä saati lukea! Kätevää!

Näin olen itse toiminut muutamia kertoja, kun en jaksa jonkun tilityksiä (eikä siis mitään mistä sinä olet ärsyyntynyt, vaan aivan jotain muuta :))

Sitten kun taas pinnaa löytyy, sivun alalaidassa on Edit Options, josta saat hlön takaisin listalle.

Helppoa kuin heinänteko. Älkää tehkö elämästä niin vaikeeta :)

Vierailija
27/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa vaikka kaveri päivittäis sata kertaa päivässä:"Istun kahvilla"

Siihenhän vois toki sarkastisesti todeta, että taidat olla kofeiinin suurkuluttaja.

Eihän ihminen tuo kaikkia puoliaan esille FB:ssä. Iiihan sama, mitä sinne kirjoittaa, jotakuta se ärsyttää kuitenkin.

Minä luen kaikki statuspäivitykset, mutta hypin yli ne, jotka ei kiinnosta. Ja keskityn niihin, jotka kiinnostaa.

Vierailija
28/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilö vaan kokee tehneensä paljon ja elävänsä mainittavan raskasta elämää

Kyllähän tämä on sen Facebookin kirjoittamattoman säännön vastainen että kaikilla pitää aina olla koko ajan superkivaa, ostettiinpa uusi citymaasturi ja hymiö hymiö hymiö.

Vierailija
29/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitämään fb-ssä luetteloa päivänaikana tehdyistä hommista. Mutta oikeasti, ketä kiinnostaa että tänään olen siivonnu kissapissalaatikon, harjannut kissat, imuroinut, tyhjentänyt ja täyttänyt tiskikoneen, tehnyt lihapullia ja kastiketta, pessyt 2 koneellista pyykkiä, ulkoillut lapsen kanssa, rakentanut kaksi legotornia, leikkinyt muovailuvahalla ja nyt juon kahvia koneen ääressä kun lapsi nukkuu päiväunia ja seuraavaksi menen suihkuun ja päiväunien jäkeen lähdetään viikonlopun ruokaostoksille. Minä en ainakaan jaksaisi tälläisiä lukea. Kiinnostaa enemmän kun ihmiselle on tapahtunut oikeasti jotain, eikä se kun "Pirkko Möttönen heräsi juuri" Pirkko Möttönen oli ahkera ja siivosi aamupäivän, nyt laiskottelemaan" yms jokapäiväisiä toimintoja...

tapaatteko ystäviänne irl vain silloin, kun on joitain hienoa ja maatamullistavaa tapahtunut, tai olette saaneet kuolemattoman filosofisen oivalluksen, joka pitää opiksi ja neuvoksi ihmiskunnalle saatettavan? Voitteko kuvitella sellaista tilannetta että ihmiset rupattelevat keskenään tavallisesta elämästään, eivätkä avaa suutaan vain asioissa joissa voi kiillottaa kulissia?

Tapaan ystäviäni muulloinkin, ja emme silloin keskustele siitä miten paljon kotitöitä kukakin on tehnyt. Rupattelemme ihan tavallisesta elämästä, sen ei tarvitse tarkoittaa kotitöistä läpisemistä.

Enkä tarkoittanut että täytyy tapahtua jotain maatamullistavaa, ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta miten monta tuntia kukakin on imuroinut.

Eikö sinun elämässäsi tapahdu muuta kuin imuroimista tai sitten niitä uskomattoman mahtavan maatamullistavia asioita?

Vierailija
30/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo joilla on siivouspäivityksiään fb-ssä, laittavat niitä noin 10 kertaa päivässä. Onneksi tosiaan on hide toiminto.

Tapaan ystäviäni muulloinkin, ja emme silloin keskustele siitä miten paljon kotitöitä kukakin on tehnyt. Rupattelemme ihan tavallisesta elämästä, sen ei tarvitse tarkoittaa kotitöistä läpisemistä.

Enkä tarkoittanut että täytyy tapahtua jotain maatamullistavaa, ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta miten monta tuntia kukakin on imuroinut.

Eikö sinun elämässäsi tapahdu muuta kuin imuroimista tai sitten niitä uskomattoman mahtavan maatamullistavia asioita?

Vierailija
31/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille jotka kehtaa kirjoittaa juuri ihan banaaneleimmista kakkavaippojen vaihdoista. Minulle tapahtuu jotain "oikeasti" tosi harvoin, joten yleensä olen facebookissa aika hiljainen. Sitten kun jotain tapahtuu, sekin tuntuu tyhmältä kirjoittaa kun muuten pitää niin matalaa profiilia. Väistämättä siitä tulee sitten sellainen kehuskelun maku, jos harvoin päivittelee elämän kohokohtia. Ei sinne kuitenkaan tule kirjoitettua että kävinpä leikkauttamassa peräpukamani, vaikka se olisi sen kuukauden major event nro 1.

Itse olen blokannut vain kaksi ihmistä. Toinen suoltaa jotain pelituloksiaan sitä vauhtia että koko seinä on niitä täynnä. Toisen kaikki päivitykset ovat jotenkin niin tarkasti seulottuja hienoa mielikuvaa ylläpitämään.

Vierailija
32/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kavereista löytyy sitte pahin vinkuja kaikista:D tämä kahden lapsen äiti valittaa päivityksessä kun mies onkin nyt ma-pe 8tuntia päivässä töissä, miten hän jaksaa kahden lapsen kanssa yksin kotona. Laittaa myös valituspäivityksen jos joutuu lähtemään vaikka neuvolaan molempien kanssa eikä saa toiselle hoitajaa..ja kotitöitä listaa tietysti päivittäin sekä tuskailee päivän rankkuutta. Joskus tekisi mieli sanoa jotain.

Vierailija
33/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttuni ratkoo riitojaan tilapäivityksissä. "Alkaa ihan tosissaan ettimään uutta asuntoa" ja sitten avopuoliso tulee vastaamaan jotain ja riitelevät siinä sitten. Parin tunnin päästä onkin jo "katsoo mussupussun kanssa leffaa ja juo sidua vaavi nukkuu ja kaikki on ihanaa." Sitten myöhempään illalla onkin jo "Vittu kun inhoon epäluotettavia ihmisiä!" ja sitten kaverit kömmentoimassa "mitä nyt taas?". Sitten elämä onkin taas ihqupihqua!

Vierailija
34/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä jotka laittaa useamman kerran päivässä pätkiä jostain (yleensä nyyhky) biisiseistä.

Vierailija
35/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kirjastossa tai kaupassa käyminen riittävä hieno asia Facebook-tilapäiviykseen? Entä viikonlopun markettireissu, jossa ostettiin välikausihaalari? Se että kävin lenkillä? Sain jonkun työn valmiiksi? Minun elämässäni ei oikeasti tapahdu mitään, mikä olisi sen ihmeellisempää kuin imurointi. Ja silti olen ONNELLINEN.

Minä kyllä sulatan ihan kaikki päivitykset. Jos joku ihminen kokee että hänellä on rankkaa vaikka se ei ehkä ruudun toiselta puolelta siltä näytä, mitä minä tiedän hänen elämänsä kokonaiskuvasta? Ehkä hänellä oli valitusta kirjoittaessaan helvetinmoinen peräpukamtromboosi ja imurointi oli todellakin sankaritekoon verrattava suoritus.

Kuten sanottu blokkasin sen yhden ihmisen, jonka päivitykset oli tällaisia:

- Valitsenpa tässä uutta kaapistoa keittöön.

- Tilasinpa juuri koko perheelle matkan Biarritsiin täysihoidolla.

- Meidän Jesse-Jalmari sai koulusta stipenin.

Kiitos vaan, otan mieluimmin kokonaisen ihmisen.

t. tuo yksi kirjoittaja en muista mikä nro

Vierailija
36/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai marketista uuden välikausihaalarin ostaminen kiinnostaa huomattavasti enemmän kuin se joka päivä sama kotitöistä valittaminen. Asian ei tarvitse olla "hieno", mutta miksi ihmeessä pitää jokainen hemmetin imurointi kirjoittaa ihmisten luettavaksi.

Maantaina "Leena Litvonen: imuroi, pyykkäsi ja nyt on ihan loppu."

Tiistaina "Leena Litvonen: tiskasi ja imuroi eikä jaksa enään jalkaansa liikauttaa"

Keskiviikkona "LEena Litvonen imuroi taas vaihteeksi :(:(:("

Torstaina "Leena Litvone: tänään en jaksa imuroida, pesen sen sijaan saunan, tylsää"

Perjantaina "L Litvonen: imuroin taas. Olipas kertynyt pölyä kun ei eilen imuroinut huh kun oli rankaa nyt on lepo ansaittu"

Lauantaina, anna kun arvaan, Leena imuroi taas ja sitten on kovin väsynyt...

Minunkaan elämässäni ei mitään kovin ihmeellistä tapahdu, kotitöitä ja lastenhoitoa joka päivä. Mutta tarvitseeko minun kertoa joka päivä taas imuroineeni? Kerron sitten mielummin vaikka siitä kuinka kävin kirjastossa ja löysin vihdoin sen yhden tietyn kirjan minkä olen pitkään halunnut lukea.

Ja kyllä minäki olen onnellinen, vaikka en joka päivä hehkutakkaan kuinka hemmetin ahkera olen ollut kun olen TAAS siivonnut!

Onko kirjastossa tai kaupassa käyminen riittävä hieno asia Facebook-tilapäiviykseen? Entä viikonlopun markettireissu, jossa ostettiin välikausihaalari? Se että kävin lenkillä? Sain jonkun työn valmiiksi? Minun elämässäni ei oikeasti tapahdu mitään, mikä olisi sen ihmeellisempää kuin imurointi. Ja silti olen ONNELLINEN.

Minä kyllä sulatan ihan kaikki päivitykset. Jos joku ihminen kokee että hänellä on rankkaa vaikka se ei ehkä ruudun toiselta puolelta siltä näytä, mitä minä tiedän hänen elämänsä kokonaiskuvasta? Ehkä hänellä oli valitusta kirjoittaessaan helvetinmoinen peräpukamtromboosi ja imurointi oli todellakin sankaritekoon verrattava suoritus.

Kuten sanottu blokkasin sen yhden ihmisen, jonka päivitykset oli tällaisia:

- Valitsenpa tässä uutta kaapistoa keittöön.

- Tilasinpa juuri koko perheelle matkan Biarritsiin täysihoidolla.

- Meidän Jesse-Jalmari sai koulusta stipenin.

Kiitos vaan, otan mieluimmin kokonaisen ihmisen.

t. tuo yksi kirjoittaja en muista mikä nro

Vierailija
37/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vaan on, olipa sitten naamatusten tai fb:ssä. Mun mielestä ap:n kritiikki kohdistui lähinnä niihin mammoihin, jotka kehuvat sillä, että tekivät ruuan itse, eivätkä lämmittäneet eineksiä... Kun on arki lapsen kanssa kotona niin rankkaa. Joopa joo, toivottavasti seuraavasta sukupolvesta ei tule vielä laiskempaa!

Vierailija
38/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku tulee kertomaan tehneensä juuri suuren kevätsiivouksen ja nyt palkitsee itsensä kahvikupilla ja isolla viimerillä tms. ei se minua haittaa, en vaan jaksa sitä kun kirjoitetaan joka päivä samaa "taas siivosin ja taas ja taas....". Kun ei tarvitse enään ihmisen profiilia edes katsoa kun tietää mitä siellä kuitenkin lukee.

Yksi sukulainen laittaa joka päivä saman, "Aamulla opiskelua, illalla salille"

Joskus poikkeaa edellisestä "söi tänään pullan, illal pitää extra rehkiä salilla" tai "viikonloppu! nyt salille ja lenkille ja uimaan!"

Vierailija
39/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sukulainen laittaa joka päivä saman, "Aamulla opiskelua, illalla salille" Joskus poikkeaa edellisestä "söi tänään pullan, illal pitää extra rehkiä salilla" tai "viikonloppu! nyt salille ja lenkille ja uimaan!"

Kai tajuatte että tämä tyyppi kiristele hampaitaan että luuleeko noi kotiäidit oikeesti että jotakuta kiinnostaa niitten kirjastosta lainaamat paulikohelot.

Vierailija
40/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

profiiliani jokaisen lainaamani kirjan takia, tai jokaisen imuroidun pölypallon takia...

Yksi sukulainen laittaa joka päivä saman, "Aamulla opiskelua, illalla salille" Joskus poikkeaa edellisestä "söi tänään pullan, illal pitää extra rehkiä salilla" tai "viikonloppu! nyt salille ja lenkille ja uimaan!"

Kai tajuatte että tämä tyyppi kiristele hampaitaan että luuleeko noi kotiäidit oikeesti että jotakuta kiinnostaa niitten kirjastosta lainaamat paulikohelot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi