Facebook-päivityksistä taas:O
Tiedättehän nämä päivittäjät jotka prassailevat ahkeruudellaan? Minunkin fb-tuttavistani näitä löytyy ja ihmettelen että mitä he tekevät normipäivinä jos tämmöiset riittävät kehumisen aiheeksi: yksi vei muksunsa virikehoitoon ja leipoi ja tuo nämä esille kuin olisi ollut hurjan ahkera, kommentoijat kehuvat vuolaasti äidin reippautta. Toinen tiskasi, pesi pyykkiä ja ratkoi lasten riidan, ihan hurjan raskas päivä ollut kuulemma eikä jaksa loppupäivää. Kolmas olikin tosi ahkera ja teki oikein itse lihamureketta lounaaksi, aikoo nyt levätä ahkeroituaan. Olenko joku yli-ihminen kun olen tänäänkin tehnyt lounaan, hoitanut miehen firman kirjanpidon, siivonnut talon ja ulkoillut lasten kanssa enkä edes pidä noita tekemiäni juttuja tavallista kummempina tai itseäni erityisen reippaana, saati että liputtaisin ahkeruuttani facebookissa, vai ovatko nämä parista tavallisesta kotityöstä facebookissa itseään ylistävät naurettavia:D ja joo, kamala pahansuopa ihminen olen kun tätä ruodin, hui;)
Kommentit (67)
Mitähän sitä uskaltaa päivittää, ettei mene herne nenuun kenelläkään...? Miettii kotiäiti, jonka elämä valitettavasti pyörähtelee kodin ja lasten ympärillä.
Ystäville tulee soiteltua turhan vähän, joten kerron sitten palasia arjesta FB:ssa. Minusta olisi outoa, jos päivitykset olisivat aina jotain erityisen "hienoa", eihän arkenikaan sitä ole! Joskus siivotaan, joskus ulkoillaan, joskus mietin syvällisempiä asioita tai olen lukenut vaikka mainitsemisen arvoisen kirjan. Ja joskus päivän suurin asia on se, että esikoiselta irtosi ensimmäinen hammas! Hui kauhistus, varmaan on tullut traumoja ystäville ja "ystäville"!
Uudellamaalla asutaan kaukana turvaverkoista ja jos jollakin sellainen on, sitten alkaa syytökset uhri-isovanhempien hyväksikäytöstä. Jotkut luuseriperheet jopa tapaavat isovanhempia monta kertaa viikossa. Huhhuh, heti perustamaan kansanliikeettä isovanhempien pelastamiseksi...
Facebookissa nyt ainakaan ei saa mistään tylsästä puhua, kuten rehellisesti omasta elämästä.
Mitähän sitä uskaltaa päivittää, ettei mene herne nenuun kenelläkään...? Miettii kotiäiti, jonka elämä valitettavasti pyörähtelee kodin ja lasten ympärillä. Ystäville tulee soiteltua turhan vähän, joten kerron sitten palasia arjesta FB:ssa. i]
Olen päivittänyt mm. että kuopuksen hampaat ei vain puhkea, on ollut huono yö takana, on tullut väännettyä kättä uhmiksen kanssa, tarvottua tuulessa ja tuiskussa neuvolaan lasten kanssa ja tuloksena jopa alkkarit sateesta märkänä, leipassut piirakan tai jotain muuta ja nauttinut sitä uhmiksen kanssa iloisena (teen tätä hommaa ehkä 1x/6kk), saanut pitkästä aikaa nukuttua päikkärit, käynyt pitkästä aikaa YKSIN vaikka shoppailemassa, odottanut rakkaita vieraita (niitäkin kun niin harvoin), jopa kertonut mitä hauskaa uhmis on sanonut, joskus jopa sen et sain tehtyä vihdoin ja viimein suursiivouksen (normisiivouksia en luettele)... Siis minun normaalia elämää iloine ja suruine kuitenkaan paljastamatta riitoja miehen kanssa tai muutenkaan liian henkilökohtaista.
Varmaan on moni vetäny herneen nenuun tai pitänyt mua tylsänä. Ei voi mitään! Itsestäni on aina hauska lukea miten kaverin vauva kehittyy tai mitä hauskaa lapsi on tehnyt/sanonut. Tylsempiä on ne "kahville" tai sitten pikku vihjailut muttei kuitenkaan kerrota itse asiaa.
kun menin alkuperäistä lyhentelemään.
Siis kun mua ihmetyttää ihmiset joita niin kamalasti häiritsee toisten tilapäivitykset...
Mitä sinne on sopivaa ja asiallista päivittää? Eikä ole tarkoitus laittaa sinne tämän hetken/päivän/viikon kuulumisia ja jos on tehnyt sitä, tätä taikka tuota niin miksi sen pitää olla kehujen kalastelua?
Itse olen kotiäiti, erityislapseni on virikehoidossa, minulla on useita pieniä lapsia ja päivityksessä saattaaisi aivan hyvin lukea luettelo siitä mitä olen tänään tehnyt ja lopuksi kommentti "nyt aion heittäytyä sohvalle kirjan/lehden kanssa kun pienet nukkuu ja isommat leikkii omikseen".
Jos ystäväni/sukulaiseni/tuttavani eivät halua tällaisia lukea niin minut voi vapaasti poistaa listaltaan :)
Noita rätinheilutuksia kun kukaan ei edes kommentoi! (Ja eipä kuulemma kyllä luekkaan)
Siksi minä kotiäitinä en jaksakkaan päivittää profiiliani jokaisen lainaamani kirjan takia, tai jokaisen imuroidun pölypallon takia...
Ilmiselvästi ne saa siitä jotain mitä sinä et pysty käsittämään. Esim. tunteen siitä että jokapäiväisestä rätinheilutuksesta jää edes jotain näkyvää? Kohtalotovereilta muutaman tsemmpisanan?
Kaikille ne "hienot" asiat ei ole yhtä hienoja ja ne "tylsät" asiat on toisille hienoa.
Mutta kun helkutti soikoon joka päivä pitää jankata. Pistää saman tekstin joka päivä: "Tänään imuroin"
Pistäs nyt sitten edes maanantaina päivityksen: "Tälläkin viikolla imuroin joka päviä" niin ei tarvitse joka aamu samaa kirjoittaa.
ihanaa että yksi kaunis päivä vaan tajusin että ihmisten erilaisuus on oikeasti rikkaus. Ei siis olekaan olemassa hyvän, kijastosta nobel-ehdokkaita lainaavan ihmisen prototyyppiä, jotka kohti me kaikki hampaat irvessä ponnistelemme. Tylsiä salipäivityksiä tekevä bodari saa olla. Imuroinnin kanssa taisteleva väsynyt kotiäiti saa olla. Pikkasen vaikeampaa on hyväksyä ihminen jonka mielestä bodaria tai imurikotiäitiä pitäisi halveksia, mutta joku päivä toivottavasti hänkin saa olla :D.
ihanaa että yksi kaunis päivä vaan tajusin että ihmisten erilaisuus on oikeasti rikkaus. Ei siis olekaan olemassa hyvän, kijastosta nobel-ehdokkaita lainaavan ihmisen prototyyppiä, jotka kohti me kaikki hampaat irvessä ponnistelemme. Tylsiä salipäivityksiä tekevä bodari saa olla. Imuroinnin kanssa taisteleva väsynyt kotiäiti saa olla. Pikkasen vaikeampaa on hyväksyä ihminen jonka mielestä bodaria tai imurikotiäitiä pitäisi halveksia, mutta joku päivä toivottavasti hänkin saa olla :D.
Jokainen saa tehdä päivät pitkät vaikka mitä.
Minä imuroin _joka päivä_, mutta ketään ei kiinnosta lukea sitä _joka päivä_ facebookista. EN kirjoita _joka helvetin päivä_ facebookkiin imuroivani.
Ja kaikenlaisia löytyy: koirastaan puhujia, himourheilijoita, ihquilijoita. Koska tunnen nämä ihmiset muutenkin, tiedän, että ne statukset eivät ole koko ihminen. Ne on vain ne asiat, joista nuo tyypit haluavat/uskaltavat/jaksavat kirjoittaa.
Monilla on sen verran laaja skaala Fb-kavereita, että pitää vähän miettiä, mitä sinne päivittää.
Itse olen myös kolmen lapsen äiti ja on tosi ärsyttävää lukea kenen lapsi teki sitä ja kenen tätä. Kuka paskansi minkäkin väristä..Ja kaikkein ärsyttävintä on sana MAHA-ASUKKI...Ei lopettakaa se lässytys siitä..
ne ahkeruutta korostavat facebook -päivitykset vituttaa. tyyliin tätä: " leipoi pullaa, kävi päiväkerhossa, nyt letut pannulle ja makaroonilaatikko uuniin, sen jälkeen laatuaikaa miehen kanssa."
siis mitä hemmettiä????????????????
on kyllä ankeeta, jos pitää brassailla ja korostaa itseään tuolla tavalla. vai onkohan se sitä sitten, että tavallaan on itselleen palkitsevaa kirjoittaa lista tekemisistään muiden nähtäville ?
en tiedä, ärsyttävää ja turhaa se silti on.
Varmaan kannattaa miettiä, miksi jonkun aktiivisuus ja laiskuus, tekeminen tai tekemättä jättäminen aiheuttaa negatiivisia tunteita varsinkin jossain virtuaalimaailmassa? näinhän ei pitäisi käydä jos hyväksyy itsessään sekä muissa elämän erilaisuuden ja vajaavaisuuden.
Yhtä ärsyttää toisen ahkeruus, toista se, kun joku kirjoittaa arvoituksellisia päivityksiä, kolmatta se kun ei kirjoita mitään. MITÄ SIIS FB:IIN SAA/PITÄÄ PÄIVITTÄÄ?
tälläinen brassailija, jonka elämä on aina täydellistä, kaunista, ahkeraa jne. Vaatteistakin mainitaan merkit ja tietysti syövät säännöllisesti sushia yms. trendipaskaa. Punkkupullostakin mainitaan nimi ja "maku".
Itsepähän kieriskelevät ärsytyksissään ja vitutuksissaan, eihän se ole multa pois :D Itse nautin elämästä ja fokusoin energiani muualle kuin olemalla ärsyyntynyt...
Yhtä ärsyttää toisen ahkeruus, toista se, kun joku kirjoittaa arvoituksellisia päivityksiä, kolmatta se kun ei kirjoita mitään. MITÄ SIIS FB:IIN SAA/PITÄÄ PÄIVITTÄÄ?
Ja jatkakaa vaan samalla tyylillä, saa aina hyvät naurut niistä päivityksistä. Eikä mun tuntemat "raportoijat" kyllä ole edes mitään kotiäitejä. Yksi on vissiin vähän yksinkertainen ja toinen on sellainen maaninen pätijä ja elintasokiipijä. Kolmannella on kai vaan tosi tylsä elämä ja roikkuu fb:ssä jatkuvasti.
No, okei, kyllä mullakin yhdentyyppiset päivitykset ärsyttää: "Voi hitto", "Ärsyttää...", "Jotain ihanaa tapahtui/tapahtuu tänään..." jne., eli sellaiset johon kerjätään kommentteja. Se on säälittävää.
Itse pyrin päivityksissä siihen, että vaikka ne olisivatkin arkisista asioista, niin on kirjoitettu nokkelasti/sarkastiseti tms. T
asioissa, mutta en todellakaan ole tosissani vaan tarkoitus on irvailla sitä, miten laiska oikeasti olen. Mutta olen kyllä aina kuvitellut, että kaikki ymmärtävät asian näin, ei ole tullut edes mieleen, että joku miettisi että tosissani kuvittelen olevani ahkera, jos esim. teen ihan itse ruokaa (teen ehkä kerran kuussa) tai siivoan (harvemmin kuin kerran kuussa)
Mua ärsyttää yks miespuolinen tuttava joka makaa kotona työttämänä ja tilapäivitykset on tälläisiä
- Keittää aamukahvit--> tulipa hyvät kahvit
- Lähtee kauppaan--> tuli kaupasta ja ei enään ikinä mene
-Laittaa saunan lämpiään--> Menee saunaan-->tuli saunasta
- Menee nokosille-->kylläpä nokoset auttoi
-Juo yhden oluen-->juo pari olutta-->Juo monta olutta-->vetää käännit
-Ajatteli ostaa auton-->kävi autokaupassa-->vaihtoi auton
-Tylsää-->siivoaisko?--> siivosi
ainakin 3-4 tälläistä päivtystä päivässä....aaaargh!!!!
Ilmiselvästi ne saa siitä jotain mitä sinä et pysty käsittämään. Esim. tunteen siitä että jokapäiväisestä rätinheilutuksesta jää edes jotain näkyvää? Kohtalotovereilta muutaman tsemmpisanan?