Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook-päivityksistä taas:O

Vierailija
09.04.2010 |

Tiedättehän nämä päivittäjät jotka prassailevat ahkeruudellaan? Minunkin fb-tuttavistani näitä löytyy ja ihmettelen että mitä he tekevät normipäivinä jos tämmöiset riittävät kehumisen aiheeksi: yksi vei muksunsa virikehoitoon ja leipoi ja tuo nämä esille kuin olisi ollut hurjan ahkera, kommentoijat kehuvat vuolaasti äidin reippautta. Toinen tiskasi, pesi pyykkiä ja ratkoi lasten riidan, ihan hurjan raskas päivä ollut kuulemma eikä jaksa loppupäivää. Kolmas olikin tosi ahkera ja teki oikein itse lihamureketta lounaaksi, aikoo nyt levätä ahkeroituaan. Olenko joku yli-ihminen kun olen tänäänkin tehnyt lounaan, hoitanut miehen firman kirjanpidon, siivonnut talon ja ulkoillut lasten kanssa enkä edes pidä noita tekemiäni juttuja tavallista kummempina tai itseäni erityisen reippaana, saati että liputtaisin ahkeruuttani facebookissa, vai ovatko nämä parista tavallisesta kotityöstä facebookissa itseään ylistävät naurettavia:D ja joo, kamala pahansuopa ihminen olen kun tätä ruodin, hui;)

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka meidän kotiäitien työtä arvostaa jos ei edes itse. Tsempataan toinen toistamme FB:ssa. En sitä sano, että olis tarpeen töitään luetella, mutta sun asenne ylenkatsoo muita äitejä.

Vierailija
2/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin arkipäivän teot ja työt. Heillä on nyt tuollainen elämäntilanne ja sen mukaiset jutut. Se ihastelu on sellaista ystävällistä rupattelua jonka tarkoitus on saada kaverille hyvä mieli. Älä ota sitä niin mahdottoman vakavasti. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse tee varmaan kotona enempää kun ap:n mainitsemat päivittäjät mutta en tod. kehtais hehkuttaa vähäisiä hommiani muka hurjan ahkerana! Myötähäpeää tunnen kun jotkut näin tekee. Eli ap. Minusta olet ihan normaali ja teet normaalijuttuja. Kaverisi hehkuttavat itseään turhaan. Ehkä tahtovat näin uskotella itselleenkin olevansa ahkeria.

Vierailija
4/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai päivitätkö yhtään mitään? Tylsimpiä fb-kavereita on just ne jotka eivät koskaan päivitä mitään ja arvostelevat mitä muut kirjottavat...

Vierailija
5/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertovat lähtevänsä nyt nukkumaan, tai heränneensä juuri.

Vierailija
6/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko muuten palkkaa miehesi firman kirjanpidon hoitamisesta tai oletko osakkaana firmassa?

Vierailija
7/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toitottajat niitä kommentoijia vai päivittäjä itse? Siinä ON eroa.

Vierailija
8/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä tännekin tulla kehumaan?

Vierailija
9/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sitä että jakaa ja juttelee elämästään ja arkipäivän tekemisistään kavereiden kanssa

Vierailija
10/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millainen on koulutuksesi?

Vierailija
11/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä miten rankkaa on taas ollut. Samat päivittäjät muutenkin aina valittavat vastoinkäymisiään fb:ssä..ja kyllä minua ärsyttää myös nämä "juo kupin kahvia" tyyliset päivitykset. Ja noissa äitien päivityksissä ärsyttää nimenomaan tuo reippauden korostaminen. Eikö voi laittaa vaan että "leipoi ihania pullia" sen sijaan että laittaa "on jo ehtinyt leipoa pullia, selvittää lasten riidan ja nyt lepää kun oli niin rankka aamu". T. Pahansuopa ap joka on tyytyväinen omaan elämäänsä eikä kadehdi näitä naisia:)

Vierailija
12/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi laittaa vaan että "leipoi ihania pullia" sen sijaan että laittaa "on jo ehtinyt leipoa pullia, selvittää lasten riidan ja nyt lepää kun oli niin rankka aamu". T. Pahansuopa ap joka on tyytyväinen omaan elämäänsä eikä kadehdi näitä naisia:)

vähätellään itseä. Jos joku kirjoittaisi "leivoin ihania pullia", täällä olisi aloitus että ärsyttää kaverien päivitykset joissa kehuvat itseään. Ap:llel suosittelen facebookin sulkemista jos noin kovasti ärsyttää.

Vierailija
13/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelee vääriä asioita.

Vierailija
14/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sen verran hyvä ettette te tuomitsija mammat pääse siitä haukkumaan. Nyt menen tekemään lapsille välipalaa ja päiväruokaa, enkä hehkuta sitä fb:ssä. T.ap

Vierailija
15/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä esimerkit ovat vaan henkilöitä joita fb kavereistani löytyy, vanhoja koulukavereita tms. joille en ole kehdannut sanoa ei. T.ap.

Vierailija
16/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan kiva lukea just niitä arkisiakin juttuja.

Vierailija
17/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet hirmu ärsyttävän kuuloinen ihminen, kaverisi ovat ärsyttävän kuuloisia ihmisiä. Maailmassa vallitsee tasapaino.

Vierailija
18/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysynyt sitä tuomitakseni, vaan ihan muusta syystä. Tosi kertomatta jättäminen tarkoittaa vain yhtä asiaa...

on sen verran hyvä ettette te tuomitsija mammat pääse siitä haukkumaan. Nyt menen tekemään lapsille välipalaa ja päiväruokaa, enkä hehkuta sitä fb:ssä. T.ap

Vierailija
19/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen välillä ihan raivon partaala kun avaan fb:n ja katson ystävieni tilapäivityksiä.

"olen ehtinyt siivota jo koko talon lattiasta kattoon, seuraavaksi aion käydä kaupassa ja tehdä ruokaa"

"Meidän Veli-Matti kakkasi tänään jo ihan normaalisti"

"Mun murulle tulee ehkä kohta eka hammas"

"Meitän Hilma osaa sanoa jo ää-ä"

"Taidan keittää kahvia" -> "Juo kahvia" -> "Tulipa hyvää kahvia"

"Pesee pyykkiä"

"Ruokkii lapset ja lähtee sen jälkeen ulos"

"On tyytyväinen itseensä, kun ehti tänäänkin imuroida töiden jälkeen"

Jne. Tässä muutamia mainitakseni...

Itse olen työssäkäyvä äiti ja omat lapseni ovat jo pieniä koululaisia. Ymmärrän hyvin, että pikkulapsiperheisillä ystävilläni ei ole elämässään muuta kuin koti ja lapsi. MUTTA - minua ei todella kiinnosta millaista sinun lapsesi kakka oli tänään tai kuinka olet ollut ahkera, kun olet tehnyt päivittäisiä kotitöitä!

Älkääkä ymmärtäkö väärin, pidän kyllä ystävistäni ja heidän seurastaan, mutta nämä tilapäivitykset ärsyttävät yli kaiken.

Minäkin työpäivän jälkeen siivoan, pesen pyykit, käyn kaupassa, teen ruokaa, ulkoilen jne, enkä silti nää sitä tilapäivityksen arvoisena asiana. Ja ei - en ole mitenkään kateellinen ystävilleni heidän elämästään. Olen elänyt tuon saman vaiheen, mutta nyt osaan nauttia jo muustakin kuin kotielämästä :)

Vierailija
20/67 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pidätte näitä ärsyttäviä kavereita kavereina?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi