Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä on ns. tätikorut??

Vierailija
09.04.2010 |

jotain vanhanaikaisia vai?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo kalevalan isot riipukset, Aarikan jättikokoiset pompulakorut, keltakultaiset vanhanaikaiset korut (siis isot riipukset, pitkät ketjut), useimmat helmikorut

Vierailija
2/24 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minä olin nuori 90-luvun alussa, niin puuhelmet olivat niin tätiä, niin tätiä. Ja nyt on puuhelmiä nuorilla...? Niin tätiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

bismark, cordelli... yms.

Vierailija
4/24 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pisarakorut

Camé-korut

helminauhat

Lapponia-korut

sit ne kaikki kultaiset korva- ym. korut, joissa on epämääräisen muotoillussa roikkuvassa läpykässä joku zirkonia tms. kivi. Hyi hemmetti..

Vierailija
5/24 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienet, sievät kultakorut, joissa hillitysti timantteja vrt. eivät näy mihinkään vaan pitää katsoa 20cm päästä että huomaa.

Toisaalta massiiviset kultakorut, joita paljon ja kaikkia mahdollisia. Monta sormusta, ranneketjuja, kaulakorut, korvikset. Ja mikä pahinta, kaikki samaa sarjaa.

Vierailija
6/24 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö snö of sweden ole trendikästä. Vaikka siellä on helmeä, pitkää ketjua...

Vierailija
7/24 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-saurumin hopea korut-menee paljon nuorille

-lumoava korut

-lovelinks-sitä tosin menee kaiken ikäsille

-aagaard

-ego

-paksut hopeiset kaulakorut

ja onhan niitä vaikka mitä

Vierailija
8/24 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea voi yhdistellä! Vaikka snö of sweden on kyllä kärsinyt jo vähän inflaation ja aito meininki (kuten Aarikan puukorut) on über!

Vierailija
9/24 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan voi pitää ihan juuri sellaisia koruja kun itse haluaa.

Vierailija
10/24 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tyylikkäintä ovat just ne klassiset aidot korut (kultaa ja timantteja) joita saa tiiraamalla hakea ;)

Muoviset snö of Sweden yms pukukorut eivät juuri pinnoja minulta saa.

Vierailija
11/24 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on aivan kaunista olla ilman korun korua.

Vierailija
12/24 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei voi tulla muu kuin keski-ikäinen, (alempaa)keskiluokkaa edustava täti-ihminen mieleen, kun näkee aarikan tai kalevalan koruja! Oikeasti, jo 90-luvulla sekä aarikka että kalevala ovat olleet esim. ala-asteen opettajien, toimistorottien, kerhonvetäjien, kirjastohenkilökunnan ja ylipäätään muidenkin oikein stereotyyppisten tätien koruja :)

Heti tulee kaupoissa esim. aarikan koruista mieleen eräs opettaja, jolla oli kesäisin aina sellainen virkattu helikopterimyssy päässä ja Marimekon trikoopaita päällä, hiukset värjättynä viininpunaisella tätivärillä ja värikkäät täti-kehykset silmillä. Monesti saattoi sitten tyylin kruunata poppanatakki ja suuri kalevalariipus kaulassa :) Kalevalakoruista tulee mieleen hiljainen beesseihin neuleisiin ja kauluspaioihin pukeutuva kirjastonhoitaja, jolla on pienet kalevalakorvikset ja ehkäpä samaa sarjaa oleva pienehkö riipus..

Vierailija
13/24 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oi mä niin tykkään Kalevalan isoista riipuksista (esim carmen & kielo, tai uhtuan sotka ja muut muinaismallit) Tykkään myös lapponian hopeakoruista. Ja kaikista helmikoruista - ne on ihania. Sopivaa kameesettiä olen myös metsästänyt jo jonkun aikaa.

Vierailija
14/24 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei voi tulla muu kuin keski-ikäinen, (alempaa)keskiluokkaa edustava täti-ihminen esim. ala-asteen opettajien, toimistorottien, kerhonvetäjien, kirjastohenkilökunnan. Heti tulee kaupoissa esim. aarikan koruista mieleen eräs opettaja,. Kalevalakoruista tulee mieleen hiljainen beesseihin neuleisiin ja kauluspaioihin pukeutuva kirjastonhoitaja,

akateemisen koulutuksen suorittanut opettaja tai kirjastonhoitaja.

Minusta tätikorun määrittelee ihmisen muu tyyli. Kalevala tai Aarikka näyttää oikein hyvältä oikean kantajan päällä, pieni kultakoru samoin.

Vierailija
15/24 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Aarikan puukorut

- Kultaiset pisarakorvikset

- Sitten sellaiset kultaiset lenksulla roikkuvat, joissa on joku kirkas kivi (ei timantti, kun harvalla olisi varaa niin isoon timanttii)

- Bismarck-ketjut

- Jotkut Kamee korut, kuten roikkuvat korvikset.

MUTTA. Nämä edellisetkin voivat olla hyvin tyylikkäitä nuorellakin yhdistettynä sopivaan pukeutumiseen. Vähän sellaista perinnettä/retroa. Ajattelee vaikka Vicktorian tiaraa häissä, aika mummomainen, mutta yhdistelmänä hääpuvun kanssa toimiva!

Vierailija
16/24 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut Tuska-festareilla kalevalakoru kaulassa :D. Nahkahihnainen pronssinen Vellamo, jos jotain kiinnostaa.

Vierailija
17/24 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-saurumin hopea korut-menee paljon nuorille

-lumoava korut

-lovelinks-sitä tosin menee kaiken ikäsille

-aagaard

-ego

-paksut hopeiset kaulakorut

ja onhan niitä vaikka mitä

Musta tässä oli hyviä esimerkkejä just noista tätikoruista, just nuo hopeakorut.

Vierailija
18/24 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevalakoruja on niin monenlaisia. Osa kaikkea muuta kuin tätikorua =)

Vierailija
19/24 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä voisin yleistää, että ne vanhemmat ja varsinkin pronssiset ovat tätimäisiä.

Itselläni on hopeinen Naisen ääni-kaulakoru, ja mielestäni se ei ole tätimäinen, enkä mä tietenkään "täti" kun olen alle 3-kymppinen (juuri ja juuri) :D

Vierailija
20/24 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä rakastan helminauhoja, käytän niitä välillä montakin kerralla.

terv. täti joka ei häpeä, 37 v.