Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte anopin kanssa, joka väkisin haluaisi (6viikkoisen) vauvan yökylään?

Vierailija
08.04.2010 |

Meidän poika (ensimmäinen lapsenlapsi molemmille isovanhemmille) on nyt 6viikon ikäinen ja anoppi on kohta kuukauden puhunut, että haluaisi pojan heille yökylään, jotta saatais mieheni kanssa kahdenkeskistä aikaa.

Ajatuksena ihan ok, mutta anoppi siis on puhunut, että haluaisi esim. kerran viikossa pojan yökylään. Minä tai mies ei olla tähän kuitenkaan suostuttu. Ensinnäkin poika on minusta vielä liian pieni, toiseksi minun imetys ei ole lähtenyt kauhean hyvin käyntiin ja pelkään, että se tyssää kokonaan, jos poika on poissa pitkään. Anoppi siis haluaisi pojan olevan heillä esim. niin, että vietäis tai hakisivat pojan puolilta päivin ja toisivat tai hakisimme pojan seuraavana päivänä iltapäivällä/illalla.

Käydään appivanhemmillani vähintään kerran viikossa, joskus jopa kahdesti ja appivanhemmat ovat meillä 2-4kertaa viikossa. Alan olla kyllästynyt tuohon kyselyyn, että miksi eivät saa poikaa yökylään, mutta en haluais välejäkään katkasta vain tämän takia. Sana vaan ei tunnu menevän perille, että ei tarkottaa todellakin ei.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua vituttaa kun anoppi ei ota koko katrastasi ja edellisen liiton lapsiasi. Kostoksi et sitten anna vauvaakaan. Jos anoppi ottaisi kaikki lapset niin vauvan pakkaisit ensimäisenä matkaan:)

[i

Anoppi siis ei ole halukas ottamaan meidän (minun) isompia lapsia yökylään, ainoastaan vauvan haluaisi, mutta siihen emme suostu.

ap

)

[/quote]

[/quote]

Vierailija
42/44 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei yökyläilyjä. Laita miehesi hoitamaan omien vanhempiensa idioottimaisuudet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuopus on nyt 1v7kk eikä ole vielä ollut yökylässä, edes mummollaan. Samoin oli isompien kanssa aikoinaan, olivat eka kerran yökylässä suunnilleen 2-3- vuotiaina, en nyt tarkalleen muista.

joka ei ole vielä ollut yhtään yötä isovanhemmilla yksin. Anoppi asuu eri maassa ja mun vanhemmat ihan naapurikunnassa. Äitini aina sanoo, et ottaa sitten yökylään, kun poika itse haluaa tulla eli itse kyselee asian perään.

Tältä pohjalta ihmettelen ap:n anoppia, että noin pieni pitäisi saada kylään. Kyllä siinä ajatellaan itseä eikä todellakaan lasta. Joku näyttämisen halu tms. takana.

Vierailija
44/44 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei kuitenkaan ole tätä ehdottanut, koska tietää imetyksessä olleet/olevat vaikeudet (kuten myös anopin tiedossa on) ja tietää myös, etten näin pientä anna hoitoon paitsi jos olisi todella valvottava, jota poika ei ole. Olen sanonut anopille myös sen, jota joku sanoi, että en koe näitä heräilyjä väsyttävänä, mutta anopin mielestä en voi olla tosissani.

Enkä ole todellakaan missään vaiheessa olettanut, että anoppi ottaisi isommat lapset kun on puhunut ottavansa vauvan yökylään, mutta sillon on hiukan huvittavaa perustella, että saisimme mieheni kanssa kahdenkeskistä aikaa siis kun ottavat vauvan, koska ei meillä olisi kahdenkeskistä aikaa kun isommat meillä olisi kuitenkin.

Lisäksi minun vanhempani asuvat suurimman osan vuodesta ulkomailla, niin he vierailevat meillä melko harvoin.

Enkä minä ole odottanut, että anoppi maksaa häät, vaunut ym, vaikka sinä niin näytätkin ajattelevan. Me maksoimme itse häämme ja muutkin ollaan itse maksettu.

Sinä et ole tainnut törmätä erilaisiin ihmisiin. Joillekin ei oikeasti mene sana perille ja anoppini on tällainen, jolle saa samasta asiasta monesti sanoa eikä siltikään ymmärrä.

Minulle on paljon tärkeämpää, että isovanhemmat viettäisivät aikaa lastenlastensa kanssa kun että väenvängällä haluavat vauvan yökylään ja tästä sitten jankataan joka kyläilyllä eikä osata olla tyytyväisiä, että saavat olla päivisin pojan kanssa.

Enkä todellakaan kosta anopille siksi, ettei ottaisi kun pojan vaan kun imetys on takkuillut alusta asti mm. siksi, että poika oli pienikokoinen syntyessään, vaikka ihan täysiaikainen ja tämän lisäksi on/on ollut muita ongelmia niin jos pitäisi olla yks vuorokausi imettämättä niin maidontulo varmasti lakkais kokonaan.

ap

ap

vilpittömästi tarjoaa apua. Jos hänellä on omasta nuoruudestaan muisto, että oli väsynyt vauvan kanssa ja kaikki kaverit valitti myös, että kunhan saisi joskus edes nukkua, hän haluaa tarjota apua.

Ap voisi asiallisesti kertoa, että ei koe tarvitsevansa vielä apua ja jaksaa hyvin yövalvomiset. Sen luulisi riittävän.

Ongelma taitaa tässäkin olla vain se, että se on anoppi, joka käy kylässä. Oma äiti saa tehdä mitä vain, mutta miehen äiti on pirusta seuraava vain ihan sen takia, että on trendikästä inhota anoppeja ja kytätä heidän joka sanaa, mistä pääsisi valittamaan.

Anopilta kyllä odotetaan, että maksaa häät ja vaunut ja puvut ja antaa perinnöt. Mutta muuten tulkitaan anopin sanomisia kuin piru raamattua.

Aika avuton on ap jos ei edes normaaleja asioita pysty itse käsittelemään vaan täytyy tulla keskustelupalstalle kysymään siitäkin neuvoa.

koska sinä halusit ja tarvitsit sitä - ei siksi, että isoäiti halusi leikkiä - vai? Iso ero.