Mitä tekisitte anopin kanssa, joka väkisin haluaisi (6viikkoisen) vauvan yökylään?
Meidän poika (ensimmäinen lapsenlapsi molemmille isovanhemmille) on nyt 6viikon ikäinen ja anoppi on kohta kuukauden puhunut, että haluaisi pojan heille yökylään, jotta saatais mieheni kanssa kahdenkeskistä aikaa.
Ajatuksena ihan ok, mutta anoppi siis on puhunut, että haluaisi esim. kerran viikossa pojan yökylään. Minä tai mies ei olla tähän kuitenkaan suostuttu. Ensinnäkin poika on minusta vielä liian pieni, toiseksi minun imetys ei ole lähtenyt kauhean hyvin käyntiin ja pelkään, että se tyssää kokonaan, jos poika on poissa pitkään. Anoppi siis haluaisi pojan olevan heillä esim. niin, että vietäis tai hakisivat pojan puolilta päivin ja toisivat tai hakisimme pojan seuraavana päivänä iltapäivällä/illalla.
Käydään appivanhemmillani vähintään kerran viikossa, joskus jopa kahdesti ja appivanhemmat ovat meillä 2-4kertaa viikossa. Alan olla kyllästynyt tuohon kyselyyn, että miksi eivät saa poikaa yökylään, mutta en haluais välejäkään katkasta vain tämän takia. Sana vaan ei tunnu menevän perille, että ei tarkottaa todellakin ei.
Kommentit (44)
hoitoon vaikkaväkisin toisivat. Enhän minä ole lastenlasteni yöhoitaja,päivällä hoidan mielelläni,mutta en yöllä ,haluan nukkua yöt kunnolla.
kiva, että sinulla on appivanhemmat, jotka haluavat olla lapsenlapsen elämässä mukana. Olethan siitä kiitollinen? Itse varmaan sanoisin, että ajatus on hyvä, kiitos siitä, mutta vauva on vielä niin pieni, että en halua vauvaa antaa yöksi. Mutta mielellään palaan asiaan vuoden kuluttua.
Ja sen jälkeen antaisin pyyntöjen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta oikeasti, eihän tuon takia kannata edes ajatella, että katkaisisi välejä.
On sanottu hyvällä ja pahalla, mutta aina kun kyläilevät meillä tai me olemme heillä niin tuosta yökyläilystä kysytään ja jos sanoo, että ei ja perustelee niin silti jankataan, että miksei.
Avusta olen kiitollinen, mutta en yksinkertaisesti enää jaksa tuota saman asian jankkaamista.
ap
kiva, että sinulla on appivanhemmat, jotka haluavat olla lapsenlapsen elämässä mukana. Olethan siitä kiitollinen? Itse varmaan sanoisin, että ajatus on hyvä, kiitos siitä, mutta vauva on vielä niin pieni, että en halua vauvaa antaa yöksi. Mutta mielellään palaan asiaan vuoden kuluttua.
Ja sen jälkeen antaisin pyyntöjen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta oikeasti, eihän tuon takia kannata edes ajatella, että katkaisisi välejä.
Sano anopille, että poika on vielä liian pieni yökyläilyyn, kun on rintaruokinnassa. Ja voi vielä lisätä, että lapsi pääsee varmasti yökylään, kun se on vähän isompi.
yökylään, ja sillä siisti. Anopin on ihan turha siitä loukkaantua. Kyllä täysjärkisen äiti ihmisen pitäisi ymmärtää, ettei noin pieni vauva kaipaa yökyläilyä.
Kerro, että sitten kun lapsi on isompi, ja osaa itse kertoa haluaako yökylään säännöllisesti, voi sitten tulla.
Ei anopilla ole mitään sanomista.
Kaikkea sitä kuulee..
Sano anopille, että poika on vielä liian pieni yökyläilyyn, kun on rintaruokinnassa. Ja voi vielä lisätä, että lapsi pääsee varmasti yökylään, kun se on vähän isompi.
ja piste.
ei vauvaa tarvitse eikä kannata antaa yökylään. Sanon anopille, että te vasta totuttelette vauvan kanssa olemiseen kaikessa rauhassa ja sitten kun on jonkunlainen rytmi muodostunut, katellaan uudestaan. Ei siis vielä noin pientä pois äidin luota.
Niin tietty heti sen jälkeen kun hän on todistanut kykynsä imettää. En ennen. Helevettiäkö ne teidän vauvaa vaatii? Veikkaan vaan että siellä se sinun anoppisi miettii, että osaatkohan sitä vauvaa edes hoitaa, ja täällä se sais kunnon hoitoa ja ruokaa yms.
Minä ja mieheni sanottaisiin kyllä totaalisen selvä EHDOTTOMASTI EI, jos anoppi tulisi tuollaista ehdottelemaan.
Aika uskomatonta, että pyytävä noin pientä yökylään!! Pakko se on sanoa jämäkästi ilman, että välit menee, että näin pieni vauva ei voi olla äidistään/isästään erossa edes muutamaa tuntia pidempään. Ja imetystä ei kyllä edesauta se, että olisi noin pitkään rinnalta pois.
Pidä vain oma pääsi, tässä kohtaa on tärkeintä mitä sinä ja miehesi asiasta ajattelette, muut saavat sopeutua tilanteeseen.
Tsemppiä asiaan ja onnea imetykselle!
No jo olet avuton kun tuollaista mietit. Jos noin pelkäät anoppisi loukkaantumista, niin anna hyvä ihminen se vauva sille vaikka omaksi, pysyypähän välit kunnossa!
tuollaiset pyynnöt toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Kerro vaan suoraan, että ei vielä näin pienenä. Tyhmiä ovat jos sitä ei tajua.
Tehän tapaatte appivanhempia käytännössä melkein joka päivä!
Ja se lapsi on teidän, ei anopin. Sano että palaa vuoden päästä asiaan.
he näköjään teillä kyläilevät muutenkin, eikö se jo riitä? Itse en jaksaisi noin sosiaalista elämää pienen vauvan kanssa.
ja koska en pystynyt imettämään, varmaan ajatteli sen onnistuvan hyvin.
SAnoin kyllä heti, että en raski noin pientä antaa yökylään, katsotaan sitten asiaa uudelleen kun lapsi on taaperoikäinen. Olin vaan tiukkana ja sanoin, etten anna vauvaa yökylään, sillä minusta vauva on liian pieni olemaan yön erossa äidistään.
Tähän oli anopin tyytyminen. Oma äitini ei edes onneksi ehdottanut moista.
En tiedä suuttuiko anoppi, ei tuonut sitä ainakaan esille. Eipä sillä väliäkään - olisin sen kestänyt eikä se olisi saanut mielipidettäni kääntymään. Olen ensisijaisesti vastuussa valinnoista lapselle, en isovanhemmille.
kuin haluat imettää. Jos se imettäminen kerran takkuaa niin tuohon erossa oloon se loppuu varmasti tuossa vaiheessa.
Eikä vauvaa tarvitse muutenkaan antaa yökylään noin pienenä. Anopilla varmasti sormet syyhyää ja ihanaa kun välittää lapsenlapsestaan, mutta malttia nyt hänellekin.
Noin kolmen kuukauden iässä, oli aika itkuinen koliikin takia,saivat vanhemmat hengähtää, ja nukkua yhden yön kunnolla.
ja jos niitä ei hyväksy, siis ettei vauva tule yökylään ainakaan lähikuukausina, niin sitten en avaisi heille ovea kun ovat tulossa kylään. Jos siis anoppi ei muuten tajuais pysyä poissa, jos hänelle tärkeintä on saada vauva kylään. Luulis olevan tyytyväinen kun saa olla paljon lapsenlapsensa kanssa eikä tekis numeroa jostain yökyläilystä. Tiedän kyllä lähipiirissä tällaisia idiootteja, yksikin on kaverini äiti, joka käyttäytyy samoin kun ap:n anoppi.