Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko miehen "kunnioittaa" nukkuvaa perhettään lähtiessään töihin?

Vierailija
08.04.2010 |

Tässä meillä sellainen ikuisuuskysymys, varsinainen kädenvääntö, ikuinen riidanaihe ja ilmapiirinkiristäjä.

Miehen mielestä hänen ei tarvitse aamulla 6-7 aikaan olla hissun kissun, tehdä aamutoimia mahdollisimman hiljaa, olla paiskomatta keittön kaappien ovia, laatikoita tai ulko-ovea lähtiessään töihin, saatika käydä suihkussa/vessassa ovi kiinni. Hän kun tuo rahan taloon, hän tekee niin kuin haluaa.

Täällä sitten pieni lapsemme herää aamulla tuohon meteliin ja on työn ja tuskan takana saada se takaisin unille. Jos en saa lasta unille, on hän kiukkuinen aina päiväuniin asti.

Olenko minä liian tiukkapipoinen, kun vaadin miestä olemaan hiljempaa? Ei siis kukaan voi ihan ääneti olla, mutta voi niitä ovia olla paiskomatta. Vai?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ei välitä kenestäkään muusta kuin itsestään?

Miksi kiusata - siitähän on kyse - rakkaitaan, kun vaivatta voi ottaa heidät huomioonkin?

Eli alkuperäiseen kysymykseen vastaten, tietenkin kuuluu ottaa huomioon. Ei tarvitse kulkea varpaillaan ja varoa joka yskäisyä, mutta siis ei meluta tarpeettomasti.

Näin minunkin mieheni tekee (ja on aina tehnyt, 15v yhdessä).

Vierailija
22/53 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siperia opettaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö sitten on normaalia? Mun mielestä kieroutuneempaa kuin se että mies lähtisi hiljaa töihinsä, niin kuin normaaleissa perheissä.

Vierailija
24/53 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissakin asioissa -miksei tässä???

Minun mieheni herää noin 5.30 joka aamu ja tekee sen mielellään ehtiäkseen lenkille ennen töihin lähtöä. Hän on alusta asti osannut ihan itse ajatella asian niin, että liikkuu hiljaksiin.

Mies laittaa aamun vaatteet illalla valmiiksi, joten yleensä vaan pukee ja lähtee samantien. Töissä sitten käy suihkussa, vaihtaa vaatteet ja hörppää aamukahvin.

Joskus toki käy aamulla kotona suihkussa mutta osaa tehdä sen rauhassa eikä siis herätä meitä muita, joiden rytmi on erilainen. Meillä on kolme lasta, joiden luonnollinen rytmi on hyvin samanlainen keskenään. Niinpä he heräilevät samoihin aikoihin kaikki, yleensä noin 7.30-8.00. Myös mun rytmi on miestä myöhäisempi, joten saan onneksi nukkua siihen kuin lapsetkin. Viikonloppuna nukutaan sitten miehen kanssa siihen kuin lapsetkin ja lojutaan vielä kun lapset katselee piirrettyjä.

Mielestäsni ap sun miehesi on keskenkasvuinen moukka.

Vierailija
25/53 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisen perustapoihin, oli köyhä tai rikas ja toi talon rahaa tai ei.

Nukkuuko mies itse yhtään tuota pidempään viikonloppuna tai lomilla?

Jos nukkuisi, niin kolistele joitakin päiviä ja katso muuttuuko ajattelu miehellä.

Vierailija
26/53 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en sietäisi sitä että toisia ei yhtään kunnioita. Minä ottaisin tuossa vaiheessa eron, jos ei alkaisi yhtään olemaan kunnioitusta toisia, omia perheenjäseniä, kohtaan.

Vierailija
27/53 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen valitettavasti aamuisin niin pökkelössä, että kolistelen normaalia enemmän. Yritän toki olla hiljaa jos muut jää nukkumaan, mutta valitettavan harvoin se onnistuu. Aina joku kaapinovi paiskautuu vahingossa kiinni tai joku astia tippuu kuivauskaapista tms.

Kylppärinoven pidän kiinni suihkutellessani, mutta sen jälkeen auki ihan siksi että kosteassa pukiessani jää iho hikiseksi koko päiväksi. Lisäksi meikkaus ei onnistu jos peili on ihan huurteessa. Meikatessa ja hiuksia laitellessa kuuluu valitettavasti föönin ääntä tai jotain kolinaa varmasti.

Onneksi meillä vanhempi muksu aamuvirkku, joten on vaan hyvillään siitä että saa aamulla olla minun kanssa hetken. Mies ja nuorimmainen taas nukahtavat niin helposti uudestaan jos johonkin kolaukseen heräävätkin.

Vierailija
28/53 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Ja saisiko vähän jotain perusteluja!? ;)

T. 25. Joka työssäkäyneenä (aikaseen heräävänä) tajuaa että jokkut ihmiset liiottelee mekkalan määrässä, jos pierasee niin sekin pitäisi tehdä hiljaa. Ymmärrätkö? Toiset on kontrollifriikkejä mutta jos mies oikeasti pitää meteliä niin siihen pitää lapsi opettaa tai tehdä muutoksia paikkoihin jolla meteliä pienennetään.

Mikä minusta tekee jeesustelijan? Sekö että asioita voidaan miettiä yhdessä käytännöllisemmäksi? Mikä sun vinkki olisi? Muitten solvaaminen ei auta.

Vierailija
29/53 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä sen lapsenkin rytmi normaaliksi, niin ehtii puistoon ja muuhun kivaan mukaan.

Vierailija
30/53 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Vierailija
31/53 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi huomaavainen eikä ehdoin tahdoin herättäisi muita nukkuvia... Aika moukka tuo miehesi, eihän se kunnioita perhettään ollenkaan.

Vierailija
32/53 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään miehen joka ei osaa yhtään ottaa toisia ihmisiä huomioon ja ilmenee juurikin noin, musiikkia soitetaan ihan täysillä heti aamusta... onneksi en hänen kanssaan asustele! :D

Onneksi oma mieheni on ihan hipihiljaa että harvemmin edes herään kun hän lähtee kouluun, vaikka yksiössä nukutaankin :D

Vierailija
33/53 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisin kyllä raivarit jos meillä lapset heräisivät meteliin klo 5.30!

sano sille miehellesi että käy illalla suihkussa ja aamukahvilla jossain huoltiksella.

Vierailija
34/53 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oven sulkeminen tai muu huomaavainen käyttäytyminen aamupuuhien aikana voi olla liikaa vaadittu. Miestä vissiin vituttaa herätä yksin ja siksi osoittaa mieltään kuin joku murrosikäinen.

Itse en tuollaista käytöstä kauan katselisi.

Vierailija
35/53 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi lapsikin vetelee sikeitä metelistä huolimatta.

Vierailija
36/53 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku tollo väittää että lapsen pitäisi herätä jo kuuden aikaan ehtiäkseen puistoon??? En ole ketään nähnyt puistossa leikkimässä jo kahdeksan aikaan aamulla... Kyllä se mies on idiootti, joka ei osaa ottaa muita ihmisiä huomioon. Itsekeskeinen tyyppi, onneksi en joudu tuollaisen kanssa asumaan. Ja muutenkin, kuka nyt jättää kylpyhuoneen oven auki suihkuun mennessään, ei kai sitä kosteutta tarvitse koko asuntoon levittää?

Vierailija
37/53 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää lähteä kuudelta töihin, mutta täytyy kyllä myöntää, että mä itse herätän talon niinä aamuina, kun mun pitää lähteä aikaisin. Mulla on tapana käydä aamulla suihkussa ja hiustenkuivaaja pitää mekkalaa. Onneksi meidän aamut ovat suunnilleen yhtä varhaisia miehen kanssa, ja mäkin yritän ensin tehdä kaiken, minkä voi tehdä hiljaisesti ja kuivata hiukset vasta viimeisenä.

Tahallinen ovien paukuttelu ja kolistelu ei tietenkään ole tarpeen.

Vierailija
38/53 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää kunnioittaa. Ei kaikkien tarvi herätä sen takia että yhdellä on menoa. Onneksi meillä tämä on toteutunut hyvin.

Vierailija
39/53 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä mies huomioi ja kunnioittaa perhettään tulemalla sanomaan meille "heihei" ennen kuin kävelee ovesta ulos mennäkseen duunaritöihin duunariaikaan. Hän on myös keittänyt kahvia valmiiksi, joten minä voi nvain ottaa mukiin kun me sitten aletaan heräillä kouluun ja mun töihini virka-aikaan.

Sen sijaan minusta ei ole perheen huomioimista ja kunnioittamista, ettei paikele ovia ja laatikoita ja että vetää oven kiinni vessaan mennessään (suihkusta puhumattakaan, meillä avoin suihkunovi saisi kosteushälyyttimet soimaan). Minusta se on ihan peruskäytöstapoja, joista ihminen pitää huolta vaikka asuisi ihan yksin.

Vierailija
40/53 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koskaan en ole tajunnut hänen lähtöään. Ellei sitten ole unohtanut sammuttaa herätyskellon :) Mutta siihen nyt herään vain minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän