Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Pitkaan Tuhtaavien Huhtikuu! :) ****

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nimim. chili

esikoinen synt. 05/09

Ikä 23, mies 24

yk.1

uusimaa

Vierailija
2/74 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin jo tuolla pikku2puolella, mutta yrityksiä takana jo niiiiiiiiiiiiiiiiin monta, että huimaa:)

Eli nimimerkki tapir

minä 32, mies 38

esikoinen pikaplussalla 2004

yk 13

kp 14/29-31

länsi-suomi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/74 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussanneille! Ihanaa että tähänkin pinoon saadaan plussia :) ja muutama kohta jo saa pienen käärön syliin, ihanaa!

Olen viime ajat ollut aika hiljaa palstalla, lukemassa olen kyllä käynyt.

Meillähän alkoi parisuhdekriisi viime syksynä ja talvella oltiin eroamassa. Istuttiin sitten alas ja pohdittiin mihin suuntaan halutaan lähteä. Lopputuloksena se että yritetään vielä pelastaa tätä suhdetta. Viime vuodet on menny niin vauva asian ympärillä ettei olla osattu nauttia toisistamme jne. Ollaan pikkuhiljaa saatu lämmitettyä läheisyyttä, joka aikaisemmin oli teknistä suorittamista kalenterin + ovistestien mukaan.

Hoitoihin mies ei ole vieläkään halukas lähtemään, mutta sovittiin että korjaillaan suhdetta ensin ja sitten katsotaan uudemman kerran suhtautumista hoitoihin.

Hankalinta tässä on kavereiden raskautumiset, useampi on taas porukasta raskaana, yhdelle parille on tulossa viides... yhden kommentit kirpaisee kun toinen lapsi tulossa ja miettivät että haluavatko sittenkään lasta. En voinut olla tokaisematta että olisiko tuo pohdinta pitänyt tehdä ennenkuin jätti ehkäisyn pois. Vaikka ymmärrän että hän tarvitsee päätökseensä tukea niin on kovin vaikea kuunnella pohdintaa tekeekö abortin vai ei.

Vierailija
4/74 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin myös ilahduttaa (!?) teitä tällä mun tikku-installaatiolla. :D Eka testi tehty siis viikko oviksen jälkeen (malttamatonko?!) ja viimeinen rv 5. Nyt on ainakin vertailtu! ;) Ja todettu, että jo viikko oviksen jälkeen näkyy himmeä haamu...

Luonnonvalossa olis tullut paremmat kuvat, mutta nyt näillä.

Tsemppiä kaikille tuhtaajille! bd

:)töpsy rv 6 plussa yk:sta 12

Vierailija
5/74 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnittelijoille! Täällä ollaan kyllä oltu niin uskomattoman onnellisissa fiiliksissä ettei tosikaan!

Silloin sunnuntaina kun testasin miehelle huomenlahjaksi, viivaa ei ilmestynyt heti testiin ja tirautin jo muutaman kyyneleen että toiselle inssi-kierrokselle tuli lähtö! Suru kyyneleet jäi kuitenkin vaan muutamaan, kun jo ryhdistäydyin ja sovittiin miehen kanssa ettei aleta nyt sitä asiaa sen kummemmin suremaan vaan yritetään nauttia ensimmäisestä aamusta avioparina! Kun olin kyyneleet saanut kuivattua ja vilkaisin testiä uudelleen (oli vielä testiajan sisään) niin eiköhän siihen ollut ilmestynyt viiva :D Ja arvaatkaapa vaan millainen parku siitä sitten syntyi :D Se itku ei sitten hevillä loppunutkaan! Ja aina aamun aikana kun vilkaisi testiä niin aina nousi kyyneleet silmään!

Kiitos teillekkin siellä odotuspuolella oleville onnitteluista! Ja hattara muistan kyllä sinut. Mulla tuli ihan kyyneleet silmiin tuosta sinun tekstistä! Meinaa vieläkin tulla :) Olen jaksanut tätä tuhtaamista siten että olen vain ajatellut sen päivän vielä joskus koittavan minullekkin!! Välillä on ollut vaikeampia aikoja ja väliin on jaksanut olla positiivisempi, ihan niinkuin me kaikki täällä palstalla.. Polakin on jo niin hurjan pitkällä :) Hui ku alkaa oleen jännät paikat!

Ja tänne palstalle jäävät muistakaa että se päivä koittaa vielä teillekkin! Tavalla tai toisella, valitettavasti vain toiset saavat odottaa sitä paljon pidempään kuin toiset!

Nyt suuntaan katseet vapun aikaiseen alkuraskaudenultraan, kamalasti jännittää että montako kaveria sinne on tarttunut kyytiin :) En usko että ne kaikki viisi on matkassa mukana! Korkeintaan kolme, kaksi todennäköisesti hyvin mahdollista ja yhtä toivon :D

RouvaNelli ja YrjöMarjatta rv 4+2

Vierailija
6/74 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nimimerkki LilleLobster

Minä & mies molemmat 23

Kuumeilu alkoi 2/09

Ollaan Päijät-Hämeestä

Lapset: yksi tytär 9/04

Meillä reilu vuosi takana yritystä, onnistuminen ei ole ollut lähelläkään. Johtuu minun kiertohäiriöistä, eikä munasolukaan kypsy kunnolla. Nyt oon ollut 6kk Teroilla, ihan kohta (16. päivä) uus lääkärikäynti, jolle mieskin tulee nyt mukaan.

Saa nähdä mikä diagnoosi sieltä sitten saadaan. Mutta positiivisella mielellä mennään kevättä eteenpäin:)

Vierailija
7/74 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 25 ja mies 34.

Esikoinen toiveissa

Yritys alkaa huhtikuussa 2010.

Etelä-Pohjanmaalta molemmat.

Täällä kuumeillaan kovasti jo esikoisesta. Pillerit loppuu parin päivän päästä ja heti menkkojen jälkeen olisi tarkoitus aloittaa yritys. =)

PLUSSATUULIA KAIKILLE JA ONNITTELUT JO PLUSSANNEILLE!!!! :D

Vierailija
8/74 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan uudet! Lisasin teidat listaan.

Chili ja Mintsi varmaan loytanevat parempaa vertaistukea joko kakkosten tai esikoiskuumeilijoiden puolelta. :)

Kiitos Topsylle kauniista "testikuvasta"! =)

Nellilla varmaan uskomattomat fiilarit! Tuore rouviintuminen ja plussaaminen. Onko mitaan oireita viela??

Taalla ei muuta. Menkkoja odottelen alkavaksi ensi viikolla. Viikonlopun aikaan pitais tulla tuhrut. PMS-oireet on jo ainakin pukanneet paalle.... :(

Mukavaa viikonloppua!

Tinttis yk...14 taitaa olla.

Vierailija
9/74 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn tuolla pikku2 aina välillä, mutta siellä on alkanut tuleen niiiiiiiiiiiiin paljon plussia, että välillä epäilen kuulunko sinne vai tänne vai jonnekin muualle:) mukavaa viestittelyä kyllä siellä on!

Tuntuu olevan täälläkin puolen plussatuulia liikkeellä, Nelli onnea.

Yk 13 jo menossa, ja puoliso jo sitä mieltä,että ois syytä lakata laskemasta...ehkä sit auttaisi. Mä muuten luin jostain että PMT -oireita voi olla (ärtyisyys yms.) jo kun munarakkula puhkeaa ja munasolu ei hedelmöity....mä olen kyllä ärtyisä pitkän työpäivän jälkeen, joten mitenköhän tuohonkin suhtautuisi. Onko muilla kokemuksia puolivälikierrossa tuntemuksista?

Missä päin Englantia Tinttulina asustaa? Itse olen ollut Buckinghamshiressä muutaman vuoden ja kamala ikävä takaisin, vaikka kyllä täällä esikoisen kanssa on ihan hyvä olla:)

Peitot heilumaan!

Vierailija
10/74 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla oli jo jannat paikat vahan aikaa.... Oottelen menkkoja alkavaksi ma-ti ja normaalisti tuhrut alkaa n. 4 paivaa aikasemmin, mutta nyt ei nakynyt mitaan, ENNEN kuin tana aamuna sitten alkoi... Voi etta taas Vit...aa!!!!! :'( :'(

Tapir, en viitti sanoa missa pain Englantia olen...... On sen verran pieni paikka, etta saattaisivat viela fellow suomalaiset tunnistaa ja haluaisin pysytella anonyymina.. ;) Mulla on valilla kova ikava Suomeen, mutta sitten se taas helpottaa. Sitten pitaa harkita tarkkaan asuinpaikkaa JOS niita lapsia joskus saadaan...

Tinttis, poistuu takavasemmalle nuolemaan haavojaan.... YK 15 kohta alkamassa...

Vierailija
11/74 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinttis: Pahoittelut sinulle ;( Itkettää melkein sunki puolesta (joo olen vähän herkkänä) Kyselit mun oireista. Mulla oli rinnat jo ennen testiä tosi kipeät ja ne on vieläkin ja ne taitaa olla vähän paisuneetkin. Pahaa oloa oli alkuviikosta ja kauheaa väsymystä. Paha olo katosi ja eilen illalla myös väsymys.

Ja niinhän siinä kävi että eilen illalla iltapissasta en saanu r-testiin ko aivan huvittavan näkymättömän viivan!! Sen vuoksi testasin koska en ollut saanut todella vahvaa viivaa, olin saanut ihan selkeitä viivoja iltapissastakin, mutta sellainen täysin räjäyttävän vahva viiva puuttui!

Tänä aamuna testasin myös ja kyllä se nega on ;( Ja sen jo arvasin ennen testin näkemistä.. maha ja selkäkivut olivat niin kamalat että ei paljon toivoa ollut jäljellä! Ja tänäänhän se sitten pamahti yk 22 käyntiin ja elämäni ensimmäinen keskenmeno ;(

Aivan turta olo.. oon itkenyt eilisillan ja tämän aamun! Ja tuntuu ettei helpota sitten millään, en vaan voi ymmärtää että miksi näin piti käydä!?

Mulle voi päivittää listaan ton alla olevan.. Ja heittää mut takaisin sinne tuhtaavien puolelle valitettavasti! Eli yk muuttu, meidän molempien iät muuttu ja sit päivitin tota lopputietopläjäystä.

Nelli (-Rouva ;) ) yk 22

iät: 26 v. mies 32 v.

Toiveissa toinen lapsi, mulla tyttö 06/05, miehelle ensimmäinen.

Miehen simppanäyte OK. Tähystys+munatorvien aukiolotutkimus endo-epäilyn takia tehty 8.12.09 (Johtimet auki ja endoa ei ainakaan "kriittisissä" paikoissa) Ekaan inssiin maaliskuussa! Plussa huhtikuussa ekasta inssistä, alkuraskauden km rv 4+4

Huomenna soitan polille ja perun meidän alkuraskaudenultra-ajan.. Ja samalla selvittelen voinko päästä inssiin heti tähän alkaneeseen kiertoon vai pitääkö odottaa yksi välikierto.

Sinänsä mikä tässä nyt on positiivista on se että saan jäädä tänne teidän pariin juttelemaan.. En ollut edes menossa odotus-puolelle, olisin mitä tod.näköisemmin jäänyt palstalta syrjään kokonaan. Tähän pitkään tuhtaamiseen on tarvinnut teiltä vertaistukea ja sitä täältä olen saanutkin, mutta en ainakaan tuon lyhyen raskaana-olon aikana tuntenut tarvitsevani jutteluseuraa siihen olotilaan eli varmaan olisin vaan lueskellut taustalta muiden juttuja.

-Itkuinen Nelli-Rouva ja kohta jo pois oleva Yrjö-Marjatta

Vierailija
12/74 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän poissaolon jälkeen on vauvakuume jälleen nostanut päätään ja ajattelin aktivoitua myös täällä... Asia oli ilmeisesti niin totaalisen poissa mielestä, että taulukosta katsoin mahdollisen la:n menevän joulukuulle ja pinouduin joulukuisiin vaikka tammikuullehan se menis... Kirjoittelin sinne pitkän sepustuksen tästä tilanteesta.

Eli mulla oli megapitkä kierto. 11.12 alkoi kierto ja menkat tuli 29.3. Siitäpä ei huvita enää päiviä laskea.Kävin helmikuulla hakemassa yksityiseltä lähetteen jatkotutkimuksiin ja verikokeita (prl ja tsh) on otettu, samoin miehen simppanäyte. Seuraavaan kiertoon olis tarkoitus tehdä kohdun ja munatorvien uä-tutkimus. Mutta koska nämä viimeiset menkat oli lähinnä tiputteluvuotoa voin päästä polille käymään jo aiemmin... Mulla siis olemassa PCO. Pillereillä toimii homma aivan normaalisti, eikä esim karvankasvua yhtään ylimääräistä ole.

Joku voi minut viime syksytä muistaakin. Ehkäisy on ollut pois 08/09 lähtien. Pari ovisplussaa, siinä kaikki. Ja esikoista toivotaan. Koen jo kuuluvani pidempään tuhdanneisiin...

Tsemppiä kaikille ja toivotaan kevään piristävän hormonitoimintaa!

Tinsku

Vierailija
13/74 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surullista, että meni kesken. Mä jaan sun surun hiljaisesti, ei tuollaiseen osaa sanoa mitään. Voimahali!

inkeri kp 17/26

Vierailija
14/74 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että kevät nyt lähti sitten käyntiin täällä näin ikävissä merkeissä:(

Mä olen ruvennut jännittämään ihan tosissani ens perjantain gyneä..Jotenkin olisi lohdullisempaa jatkaa tällä diagnoosilla, että voi tulla raskaaksi, kun kuulla se mahdollinen, että raskautuminen ei oikein onnistuisikaan. Meillähän ei ole esim. miestä tutkittu mitenkään. Ja mä olen jo nyt vakuuttunut, että sen huonot ruokailutottumukset (roskaruoka)/tupakointi voi jo myös vaikuttaa...Välillä en tiedä olenko ihan pöhkö, kun mietin tuollaisiakin!

Ostin pari päivää sitten kaupasta vauvalle kietaisupaidan ja potkuhousut, ja ajattelin kaupassa, että näissä vaatteissa tuon meidän vauvan sitten synnäriltä kotiin.

Kotona sitten ihmettelin, että mitähän vauvaa olen kotiin tuomassa. Outoja oireita, en tiedä pitäisikö välillä itkeä vai nauraa.

Tää on vain tätä stressiä ennen lääkäriä..

Vierailija
15/74 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nellille.

Tinttuliina, ymmärrän. Musta joskus tuntuu, että pelkkä täällä oleminen paljastaa kuka on kyseessä. Ihmeellisintä tässä on se, että vaikka kuinka olisi hyviä ja parhaita ystäviä, ei niiden kanssa voi tätä jakaa, sillain aikuisten oikeesti. Mutta mua ainakin helpottaa, että voi käydä täällä juttelemassa.

Inkerillä taitaakin olla sama kiertopäivä kuin mulla:) mä olen jo varma, ettei tämäkään kierto tuo meille uutisia. Luin jostain tosiaan niistä PMT-oireista,ja sanottiin että rintojen arkuus ja ärtyisyys puolivälin paikkeilla tarkoittaisi,että ei ole hedelmöittynyt....uskoo ken tahtoo....

Lillelobster: arvaa olenko mä hiplannut vauvanvaatteita useat kerrat!!!

Iltamia, ja pupuilua!

Vierailija
16/74 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon pahoitteluja Nellille!! :'( Ei tosiaan oikein muuta osaa sanoa.. :( Voimia!

Voi sua LilleLobster! :) Toivottavasti paaset pian kayttamaan ostamiasi vauvanvaatteita! :)

Mulla on vissiin vahan liikaa aikaa...... Roikun taalla koko ajan ja just tossa pistin meidat kaikki aakkosjarjestykseen! Hehe!! :D

Tinttis

Muokkausta.. Mitahan mahtaa kuulua KP:lle, kun on pitanyt taas hiljaiseloa?? Jos siella taustailet, niin huikkasepa kuulumisiasi! :)

Vierailija
17/74 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella paljon voimia sinulle ja miehellesi... tossa tilanteessa ei oikein meinaa ymmärrys riittää. Tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta, että ihmiset jotka täällä tuhtaa piedemmän aikaa asian kanssa joutuvat vielä kaiken lisäksi kokea keskemenon. Itse olen kokenut kanssa kaksi varhaisraskauden keskenmenoa...

LilleLobster: Mulla kanssa on jo iso pino vaatteita vauvalle ja koko ajan puikot heiluu kotona, eli kyllä on joskus tulevalle pienokaiselle myös villavaatteita useammaksi talveksi :)

Tervetuloa uusille tasapuolisesti!

Täällä eilen ovistestiin vahva plussa, eilen siis illalla oli ohjelmassa pupuilua ja joskos vielä tänään varmistelis, eipä tänne muuta. Edelleen kirjettä/aikaa sairaalasta odotellaan.

Emma kp 14

Vierailija
18/74 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain melkein raivarit tänä aamuna apteekissa! Menin ostamaan normaalin "tukkupakkauksen" raskaustestejä lähiapteekista heti aamulla. Paikalla pelmahti jostain yli-innokas naismyyjä, joka kysyi, tarvitsenko mä apua.

Sanoin, että en oikeastaan, mutta tämä täti alkoi sitten esitellä erilaisia raskaustestejä, herkkiä ja edullisia ja tuplapakkauksissa jne. Vastailin hänelle sitten yksioikoisesti vaan joo joo, ja sanoin, että onhan näitä tullut jo useampi tehtyä.

Ryhdyin sitten katselemaan ovistestejä, erityisesti DonnaTestiä, kun mun on jo pitkään tehnyt mieli ostaa se. Niin tää täti tulee ja ottaa sen testin mun kädestä, laittaa sen takaisin hyllyyn ja sanoo että:"tuohan on ovulaatiotesti, ei raskaustesti, ethän sinä sellaista tarvitse."

Sitten se vielä hymyili kuin olisi pelastanut mut suuremmaltakin virheostokselta!

AAARRGHH! Mun teki niin mieli ruveta huutamaan sille. Nuori voin olla, mutta jotain sentään jo tiedän ovulaatiostakin. Ja mikä oikeus sillä oli edes tulla puuttumaan mun ostoksiini? Tää on niin taas tätä, kukaan ei ota tosissaan, kun ikää on vasta näin vähän, kyllä niitä lapsia kuulemma vielä vaan tulee jostain....

Se on välillä niin pieni asia, mikä saa päivän ihan pilalle:(

Vierailija
19/74 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut keskenmenosta. Tosi kurja juttu! Ei muuta oikein voi kuin toivottaa jaksamista ja voimia! Toivottasti pääset seuraavaan inssiin mahdollisimman pian. Positiivistä tässä kuitenkin oli se, että tulit raskaaksi, joten eiköhän se uudelleenkin onnistu! =)

Omaan napaan ei mitään erikoisempaa. Ovis tuli tähystyksestä huolimatta onneksi suht ajallaan ja on hyödynnetty!

- Ennuli -

Kp 19/25-33 (tai jotain)

Vierailija
20/74 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille.. On ollut niin omanapaista sepostusta mulla että on tainnut mennä muutamien uusien tervetulotoivotukset multa ohi :/

LilleLobster: älä turhaan jännitä sitä sun gyne-käyntiä.. mukava että saat asiat rullaamaan eteenpäin kun pääset siellä käymään. Onnea matkaan! Ja aikamoinen apteekkireissu sulla...

Emma: Joo eihän tämä helppoa ole kun ensin saa odottaa vähän vajaa kaksi vuotta että tärppää ja sitten käy näin! Ja koville tämä on ottanut vaikka näin alussa menikin.. mutta silti olen tyytyväinen että jos oli pakko mennä kesken niin meni onneksi näin alussa. Kyllä musta tuntuu että oli se jo siellä kiinni kasvamassa, koska mulla oli niin vahvoja oireita ja nyt vuotokivut ovat olleet melkoiset ja vuodon seassa on ollut jotain ylimääräistä :( Eli en usko että oli pelkkä hipaisu kohdunseinämään.. No mutta ei tässä muu auta kuin jatkaa eteenpäin, vaikka vaikeaa onkin! Missä vaiheessa sulla alkoi tuska ja tyhjä olo helpottamaan keskenmenon jälkeen?

Ennuli: Ite oon miettiny samaa että ainakin raskaaksi voin tulla, mutta silti olisin toivonut että en olisi tullut nyt ollenkaan. Helpompi on ollut aina kestää se puhdas nega kierto kuin tämä.. Ja oon aina muutenkin ollut sillä mielellä että kyllä me vielä vauva saadaan, niin ei tämä tieto sinänsä yhtään helpottanut. Ainut ehkä mikä hieman lievittää mieltä on tieto siitä että meille voi hyvinkin inssi riittää eikä tartte välttämättä IVF:ään lähteä. Mutta joo.. saa nyt nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Eilen soitin polille ja hoitaja oli sitä mieltä että koska testi näyttää negaa niin eipä taida olla toivoa jäljellä ja voidaan täten jatkaa inssillä heti tähän kiertoon! Siellä vaan ei sitten ollut aikoja mun kp10 päivälle, mutta onneksi oli niin mukava hoitaja puhelimessa että hän suostui vaihtamaan ultrapäivän kp9:si, ja me päästään sitten inssiin myös tässä kierrossa. Hieman helpottaa oloa että saa muuta ajateltavaa kun alkaa heti uusi yritys!

Tässä kierrossa mulla onkin hieman vähemmän lääkitystä käytössä, koska viimeksi tuli ne 5 rakkulaa. Nyt syön clomeja kp3-7 1tbl ja puregon 75IU on sitte kp8-9! Saa nähdä mitä tällä kertaa saadaan aikaiseksi!

Nelli kp 3