PARAS JENGI/ HUHTIKUU
Kommentit (59)
Ekana kerron, että syke näkyi eilen, ja hän oli kasvanutkin asiaan kuuluvalla tavalla, nyt oli 12mm kun viikko sitten 4mm. :) Ja selvennökseksi sanottakoon, että en edes villeimmissä kuvitelmissa luule saavani _kuulla_ sykettä, sen pystyy siis ultralla näkemään. Esikoisesta näkyi 6+3 mutta silloin oli eri lääkäri ja eri ultra.
amandak, mulla toi kahvi-inho tuli vähän myöhemmin kummassakin raskaudessa, että eiköhän se ala etoa suakin jos viimeksikin niin kävi. :)
JOko kerroitte vanhemmille?
Timantti, toi kertominen on kyllä kaksipiippuinen juttu, toisaalta on kiva kun on ihmisiä keille puhua asioista mut toisaalta ne saa välillä niin hermostuneeksi kyselyillään. Minä meikkaisin, ja aion meikata kyllä. Sen sijaan en käytä (normaalistikaan) antiperspirantteja ja nyt taas alkuajan en värjää hiuksia. Siis ekalla kolmanneksella, sen jälkeen ehkä kyllä. Viimeksi olin värjäämättä liki loppuun. Harkitse luonnonkosmetiikkaa: http://www.ruusupuu.fi/kauppa/c13/Primaveraluonnonkosmetiikka
Sabriina, tervetuloa!Toivotaan että säsätyisit pahonvoinnilta ja väsymykseltä, minut ne on ainakin kaataneet.. :/ Toisaalta on se tietty kiva kun on jotain oireita. Ja kiitos voimantoivotuksista! Minä siis tiettävästi kävin yksityisellä ultrassa, ja nyt kokemuksen rintaäänellä lausun varoituksen sanan: älkää käykö liian aikaisin! Oli todella todella tympeää odottaa se viikko. Eli vasta rv 7+-8+, niin varmasti näkyy syke.
Inkku, ei mullakaan maha kipuile läheskään niin paljon kuin ekassa. Alusa oli jotain vihlontoja ja välillä on noustessa joku, mutta ekassa se oli lähes jatkuvaa ja ainakin päivittäistä vielä jossain rv13+. Nyt ei edes joka päivä tunnu mitään. Onnea pahoinvoinnin laantumisesta! Mulla se aaltoilee, toisena päivänä helpompi ja toisena ihan hirveä. Mulla on ton mielihalujen suhteen kaksipiippuinen olo, että toisaalta voisin syödä vain hedelmiä ja vissyä, mutta toisaalta sit jotkut makkaraperunat houkuttelee niin että! :D
Timantti76, ei mullakaan rinnat tunnu juur miltään. Ehkä ihan alussa vähän vihloi joskus, tai jotenki kuumotti, mut ei ollenkaan kipeet varsin.
Jontulle ja Mindylle tervetuloa!
-itse kärsin väsymyksestä ja pahoinvoinnista niin etten jaksa mitään, mut ei se mitään!
virva, 7+3
Minä täällä varoen käyn kurkkimassa.. Eli tänään aamulla heräsin siihe et tuntu et nyt on iha pakko testata.. ja testasin (kp 28/33-35, paitsi kaks viimestä kiertoo ollu 38).. Ja haamu sieltä tuli.. tai siis oli se vähän selkeämpi ku iha haamu mutta ei ihan vahvakaan viiva.. Niimpä siis jännittelen tässä pari päivää ja testailen sit uudestaan josko olis vahvistunu viiva.. Jännittää!
Sitten iski hirmuinen ahdisus kun toiset jo meikkaamista on jättämässä ja minähän eilen laitoin hiusvärinki päähän ja ripset ja kulmat värjäytin.. Että onko tuo nyt sitten niin paha? Kyllä mä esikoisestakin värjäsin joka 2. kk mut nyt kun mul on iha tumma tukka niin sitä olis värjättävä joka kuukausi ettei näytä iha kauheelta.. Voi voi sentään..
Mutta oivotaan että pääsen tänne tein joukkoon.. Nyt vähän varoen kurkin vaan ;)
Ninnininnuli olipa sinulla iloisia uutisia :), onneksi olkoon! Elä suotta ahdistu mun kemikaalimurheista, jokainen tekee itselleen parhaimmat ratkaisut. Mullakin tukka kaipais kiireesti väriä, mut saa olla nyt.. Kesällä tulee kyllä yhdet häät joissa haluan olla ehdottomasti kuosissa ja aion silloin itsekin värjätä :). Totean kuitenkin vielä, että ensimmäisessä raskaudessa meikaamattomuus oli tietyllä tavalla vapauttavaa, vaikka siitä normaalisti pidänkin.
Virva, sinullakin oli mukavia uutisia :)! Miten helpottunut varmasti oletkaan!
Kiitos Virva nettilinkistä, taidan tosiaan vähän shoppailla :). Ei-raskaana-ollessakin ahdistaa kaikki mömmöt, niin voishan tuota siirtyä kokonaan luonnonkosmetiikkaan.
Onpa ninnininnuli kyllä niin ihanaa, toivotaan että teillä menee kaikki hyvin tällä kertaa.
Vihdoin on aikaa vähän istua koneellakin :-) Laitoin listan alkua tuohon, saa jokainen kertoa, jos haluaa jotain lisää sinne :-)
Mahtavaa Virva, että kaikki oli kunnossa ultrassa! Nyt voit nautiskella täysillä pahoinvoinnista ja väsymyksestä ;-)
Tervetuloa Mindy81 ja ninnininnuli! Ja oikein paljon onnea molemmille plussasta. Ninnininnulille erityinen tsemppaus, toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin :-)
Ei ole pahoinvointi jättänyt mua ollenkaan rauhaan, tässä oli muutama aivan karmea päivä. Töissä jouduin olemaan ja koko ajan oli mielessä, että mihin roskikseen vetäsen yrjöt. Mutta tänään ei taas ole ollut tähän mennessä mitään, että niin ne päivät vaihtelee. Onneksi tänään on ollut parempi päivä, koska kävin hammaslääkärissä. Pelkäsin niin paljon etukäteen, että alkaa oksettamaan kun ne työntää niitä värkkejä suuhun, mutta hyvin meni, huh!
Nuo oireet on kyllä vähän kaksipiippunen juttu. Toisaalta toivosi, että ei olisi mitään, mutta kyllähän se mieltä rauhottaa kun voi pahoin ;-) Ja täällä myös menee kaikki rasvanen ja suolanen ruoka sekä toisaalta sitten hedelmät (haaveilee niistä Virvan sanomista makkaraperunoista...)
Nyt täytyy ryhtyä siivoushommiin. Vein tytön hoitoon sen hammaslääkärin takia, vaikka itsellä vapaapäivä ja nyt olis vielä aikaa siivoilla. Tuo kohta 3-vuotias on siinä hommassa kovin innokas avustaja, mutta helpommalla pääsee kun saa itse rauhassa tehdä ;-)
Inkku 7+4
Jos mä nyt uskaltautuisin tohon listalle jo, pääseehän siitä si pois jos niikseen on..
Eli LA 23.12. (laskurin mukaan mut tod.näk. aikanaan myöhäistyy tuo aika vähän ultrassa), ennestään poika 05/08 ja ikä 24, Satakunnasta. Kiitos! :)
Onnea ninnininnuli! Plussaputki jatkuu pikkukakkosissa, ihanaa :) Melkein jouluaattovauva teille tulossa...
Ja tosi hienoa kuulla hyviä uutisia, Virva! Taitaa tosiaan olla niin, ettei liian aikaisin kannata ultraan mennä kun voi tulla turhaa huolta... Mutta onneksi kaikki hyvin. Aikaa hurjaa on tuo kasvu, jos ajattelee että viikossa oli pituus kolminkertaistunut :) Vaikka siis millimetreistä puhutaankin.
Kiitos inkkku listasta! Toivottavsti se vielä pitenee monella nimellä, vaikka se teettääkin sinulle töitä ;) Hyvä että selvisit kunnialla hammaslääkäristä eikä lentänyt oksu lääkärin naamalle, heh.
Tsemppiä kaikille pahan olon kohdanneille, kyllä se on aika hajottavaa kun ei edes syömään pysty... Täällä ei vielä pahoinvointi ole kunnolla alkanut, pientä etomista välillä ja ruokahalu ei kyllä ole paras mahdollinen. Väsymys kyllä nostaa jo päätään, tänään oli todella vaikea nousta sämgystä. Saapas seuraavien viikkojen aikana nähdä, miten olo tästä kehittyy... Huomenna alkaakin jo jopa kuudes raskausviikko, kun rv tasan 5+0, jee. Kai se aika tästä vähitellen kulkee eteenpäin. Mieliala ei tällä hetkellä ole paras mahdollinen, jotenkin tosi alakuloinen olo ollut eilen ja tänään...
Eipä tässä muuta, hauskaa viikonlopun alkua kaikille!
Sabriina
kun olet ottanut ton listan tekemisen haltuusi! :)
Oon tässä kovin tutkaillut että josko olis oireita mutta eipä muuta ku tämä väsymys on valtava! Ja ruokahalu on oikeesti iha hurja taas, samaten ku aiemmis raskauksis oli alus.. Vielä ei pahaa oloa ole ollu enkä sitä kyllä kaipaakaan ku esikoisesta oksensin 16 viikolle asti 4 tuntia putkeen iltaisin kuudesta alkaen ja siinä tokassa onnettomassa raskaudessakin oksentelin aika lailla.. Jos nyt pääsis ilman sitä olis huippua!
Huomenna olis tarkoitus lähtee kaverin luo Helsinkiin.. Mahtaa sitä harmittaa kun toinen kaveri jonka kanssa oon lähössä on kans raskaana niin voi tulla hiukan "kuiva" ilta.. Ei sillä että ilo ilman viivaa olis teeskentelyä mutta muuten vaan :D Ei mutta noin tosissaan vähän harmittaa ku oli tarkotus viiniä maistella jne. enkä haluaisi vielä kertookaan tästä kellekää mut pakko se on, niille ei mitkään selitykset antibioottikuureista läpi mee..
Tosin, voishan sitä yrittää, oon nimittäin tänään viemässä tota mein mukeloo lääkäriin ekaa kertaa kun sil on flunssa ollu jo kohta kaks viikkoo ja tänään menny vaan pahemmaks taas.. Ja ite oon kans kipeenä ollu..
Tulipa romaani, on vaan tylsää vähän ku koko päivä sisällä, plääh, eikä juttukaveria ku kukaa kylään tuu ettei saa pöpöö, höh..
Moi! Elikkäs tässä tietoja musta: ikä 24 (elokuussa 25), asun Turussa, ennestään poika 12/08 ja LA 15.12. laskurin mukaan.:) sain eilen ajan ekaan neuvolakäyntiin ja ultraan! Neuvola ois 6.5. ja ultra 27.5. Jännää! Onko vaan Turussa muuttunu ultrakäytäntö vai muuallakin? Nykyisin on kaks vaihtoehtoa: joko niin et kätilö tekee ultran ja siinä tarkistetaan vaan LA ja et vauva on elossa tai sit niin,et lääkäri tekee ultran, jossa katotaan myös niskaturvotus, mut ultran lisäks otetaan veriseula, jossa näkyy jos on suurentunut riski esim. Downin syndroomalle. Meille ois riittäny ihan se kätilön tekemä ultra, mut se aika ois menny pitkälle kesäkuuhun, joten mennään nyt sit siihen lääkärin tekemään ultraan. Mites te muut meinaatte tehdä? Jaahas, poika ei alkanutkaan nukkuun, joten jäi kirjottelut nyt lyhyeksi..
-amandak rv 5 ja jotain :)
On taas aikaa surffailla kun mieskin (jälleen kerran..) simahti puoli yhdeksän..
Sabriina, se on tosi rasittavaa, kun nää hormonit saa kaikenlaista aikaan, myös sitä alakuloa. Toivottavasti sinulla on jo vähän helpottanut! Ekassa raskaudessa mulla kesti sitä alakuloa kuukausitolkulla, en saanut oikeen nukuttuakaan ja töissä olemisenkin koin raskaaksi. Oli pimeää ja märkää, niin kuin syksyllä tieten yleensä :). Nyt on paljon mukavampaa, kun kesää kohti mennään.
Amandak, tuohan kuulostaa aika järkevältä! Jos ei halua niitä niskaturvotuksia mittailla tms. niin kätilön ultraus riittänee ihan hyvin. Luulen, että aika helposti ohjaavat vielä eteenpäin lääkärille, jos pikkasenkaan jotain epäilevät. Meillä ei oo ollut vielä mitään puhetta veriseulasta tms. Ensimmäisessä raskaudessa kävin, kun mies sen halusi. Meillä on tässä oman perheen lisäksi miehen isän ja sedän asioita huollettava eikä halunnut meille kaiken lisäksi vammaista lasta. Mutta nyt kun tietää millainen suhde omaan lapseen syntyy, ei ole asiasta ollenkaan niin varma. Tämä siis kuukausien takaisessa keskustelussa, mutta plussaamisen jälkeen ei oo ollut puhetta. Mulla on semmonen kokemus, että useinmiten aiheuttavat aivan turhaa huolta vanhemmille.
Kaikkea sitä joutuu miettimään :). Esikoisen kanssa totesinkin aluksi, että silloin auvoisella 70-luvulla oli paljon helpompaa olla äiti :). Nykyään pitää tietää mitä mieltä on tuteista, imetyksestä, kantoliinoista, sormiruuasta, kestovaipoista, harrastuksista, kotihoidosta jne....
Timantti 5+1
Voi huhhuh tätä väsymystä! Ihan kauheeta... Täytynee lisätä päiväohjelmaan päikkärit vähitellen että pysyy illan vielä hereillä. Mä en yleensä millään haluaisi päikkäreitä nukkua, kun menee pää ihan totaalisen sekaisin, kun herään en tiedä enää kuka olen tai mikä päivä on :) Ja sitten olen loppupäivän tooooosi hidas enkä tajua mistään mitään...
ninnininnuli: toivottavasti oli mukava ilta Helsingissä, kaikesta huolimatta :) Kehititikö itselles antibioottikuurin vai kerroitko jo kavereille? Toivottavasti pahoinvointi vielä ainakin pysynyt poissa
amandak: en tiennytkään tosta ultrasta, että käytäntö noin muuttunut, saa nähdä onko täällä sama juttu. Mä kyllä kävin veriseulassa ekassa raskaudessa, onneksi ei silloin tulut huolen aihetta. Varmaan menen nytkin, en ole vielä asiaa paljoa miettinyt...
Timantti: täällä mieleialat vaihtelee ihan urakalla, välillä on pinna tosi kireellä ja pojan kanssa menee hermot ihan pienestäkin. Mutta onneksi ei ole jatkuvaa, vaan vuoristorataa mennään kun sitten taas tulee semmoisia ihania onnen hetkiä ja rakkaudenpuuskia ihan kunnolla :) Poika saa sitten pusutteluja ihan olan takaa välillä ;) Onneksi tosiaan on kevät ja valoisaa, syksy ei ole ollenkaan mun juttu kun pimeys vaan masentaa... Ja olet ihan oikeassa, nykyään pitä olla mielipiteet ihan kaikista asioista ja jonkinlainen "strategia" sekä raskauden, synnytyksen että lapsenkasvatuksen suhteen... Plääh! sanon minä :)
Sabriina 5+2
No vähän oli tylsää helsingin yöelämässä kun sai jonottaa vesisateessa joka paikkaan kun kaveri vähän myöhässä alko kyselee pöytiä joka paikasta ja oli sit myöhästä.. Vesilinjalla siis koko ilta, huoh.. Ja väsyttään alko jo yhdeksältä illalla iha sikana.
Väsyttää tosiaan.. Vain pienen pientä etomista välillä, ei muuta..
Ninininnuli, onnea plussasta ja tervetuloa tälle puolelle munkin puolesta. Mun mielestä ei meikkaaminen ole semmoinen josta kannattaa stressiä ottaa, eikä se tukankaan värjääminen. Mutta voi niissä asioissa sit olla tosi tiukkakin jos tuntuu siltä. Ite oon ehkä siltä väliltä. :D Tosiaan toivon että pääset ilman pahoinvointia, mutta pelkään pahoin että se vielä sieltä hiipii..
Timantti76, käytän ite osin luonnonkosmetiikkaa ja osin muita. Luonnonkosmetiikassa on ainoana miinuksena hinta..
Inkku, kiitos listasta! Harmi kun sua kuvottaa, se osaa tehdä niin niin vaikeaksi olon. Mua aina ärsyttää ne "ei raskaus ole sairaus"-kommentit, kun kyllä se vaan ihan peijakkaan sairaaksi olon saa. Että jospa sanoja itse joutuisi monta viikkoa pidättelemään oksennusta aina paitsi nukkuessaan, tai sitten oksentamaan 9kk putkeen, lienisi ääni kellossa vähän toinen. >:D
Sabriina, on tosiaan älytöntä mitä tahtia ne tyypit mahoissa kasvaa. Ja mahakin, mutta onneksi se ei sentään triplaa kokoaan viikossa. :) Toivotaan, ettei sua kaada noi oksetukset ja väsymykset, ja että alakulokin väistyy. Mikä sua alakuloittaa? Itsellä oli hetken aikaa aika kauhuolo uudesta vauvasta, vaikka sen todella tahdoinkin. silti tuli vähän pupu pöksyyn. :D Ja muuten oon kyllä tosi herkkä, saatan tihuttaa kyyneleitä jonkun musiikin tahdissa tai telkkaria katsoessa tai vaan jos tulee joku asia mieleen.. ei mun tyylistä lainkaan!
amandak, en ole kuullut tuommoisesta kätilö/lääkäri-jaosta. Viimeksi meillä ultran teki kätilö. Siinä katottiin niskaturvotus myös.
Itsestä semmoista, että tänään oli eka neuvola. Ei mitään erikoista siellä. Ultra tulee joskus toukokuussa ja sokerirasitus rv 16 mennessä kait. Se on tylsää, mut mikäs siinä. Tulee varmaan rd-diagnoosi taas.
On aina välillä ehkä vähän helpompi olla! Ei ehkä ihan niin paljon ällötä eikä oksu nouse kurkkuun. Eikä ehkä _ihan_ nii paljon väsytäkään.. välillä olen jopa valvonut tytöt nukkumaan menon jälkeen vähän. Tänään silti tuntuu kuin olis hiekkapaperia silmissä. Voi kun odotan sitä päivää kun oksetus ja väsymys on jäänyt taa!
Mistä puheen ollen, yksi aamu sanoin miehelle, että on ehkä jo helpompi olla, kunnes sitten kohta sanoin että eipäs kun nyt on taas huono. Hän sit hihkumaan että hyvä, kun muuten häntä huolestuttaa. :D Mua ärsytti kyllä kun se on aina aamuisin onnellinen kun pidättelen oksennusta. :D
virva, 8+0
Virva, sun nuo raskausviikot näyttää niin mahtavilta, ajattele, olet jo yhdeksännellä viikolla! Kuulostaa niin hyvältä. Tuntuu ihan hölmöltä, kun mulla on viikkoja vasta 5+4 mut kun oon tienny niin kauan olevani raskaana :). Mietin, et soittaisinko tänään neuvolaan vai jaksaisinko odottaa ens viikkoon...
Eilen olin ensimmäistä päivää töissä ja poika isänsä kanssa kotona. Heti yks vanhempi työntekijä kysyi, et onko tyttö jo tulossa.. Siinä oli kuola mennä väärään kurkkuun :). Onnistuin mutisemaan jotain jääneistä raskauslöllöistä. Vähän tuli kyllä semmoinen olo, et pitäiskö jo ruveta varottelemaan et en syksyllä varmaan kovin pitkälle töissä huhki, kun miettivät syksyn työntekijöitä. Mut haaveilen, et onnistuisin töissä heinäkuulle asti salaamaan tän, saas nyt kattoo.. Meikäläinen on raskaana ollessaan ISO ja kesällä vielä ollaan vaan t-paidoilla..
Mukavaa tiistaita!
Jotenkin ärsyttävää, kun aina pitää keksiä tuohon joku otsikko...
virva: ei tässä mikään erityinen alakulota, ja se tässä vähän ärsyttävää onkin... on kuin olisi jatkuva PMS-oireilu päällä, mies parka kun välillä kaikki sen tekemiset ja sanomiset ärsyttää. Mutta toki toisen lapsen saaminenkin mietityttää, että miten sitten jaksaa ja pärjää kahden kanssa. Minäkin olen tosi herkkänä, välillä ihan hassut asiat saa kyyneleet silmiin. Olen kyllä normaalistikin aika itkuherkkä, mutta en nyt ihan näin paha :) Ekassa raskaudessa olin myös tooodella itkuherkkä, liika nauraminenkin aiheutti itkukohtauksia! Se oli ihan hirveetä! :) Sulla tosiaan kadehtittvat viikot jo masussa :) Täällä vasta 5+3... Aika matelee!
Jotenkin mun on vieläkin todella vaikea uskoa, että olisin raskaana... Ei vaan mene tajuntaan! Tekisi tosiaan mieli sinne ultraan, niin ehkä tämän tajuasi vähän paremmin (jos nyt siellä kaikki olisi hyvin). En varsinaisesti pelkää, että asiat olisi huonosti, vaan en kerta kaikkiaan ymmärrä tätä :) Taidan olla hieman hidas...
Nyt taidan kuitenkin mennä pikkupäikkäreille, kun viime yönä valvoin 1,5h aamuyöstä - tosi ärsyttävää! Näin muuten unta, että meille oli tulossa kaksoset ;) Tai todennäköisesti oli kaksoset, mun piti vielä ultrakuvasta tarkistaa, mutta en päässyt tarpeeksi lähelle, että olisin voinut kunnolla katsoa... Toivon kyllä, ettei tämä ollut enne-uni! Näin nimittäin unta myös ennen raskaustestin tekoa, että plussasin, vaikka olin ihan varma, etten raskaana ole...
Tsemppiä pahaan oloon kaikille siitä kärsiville!
Sabriina ja rv mahtavat 5+3
Täällä on pahaolo ollut nyt poissa jo kolme päivää!!! IHANA olotila :-) Sama mulla oli ekassa raskaudessa, että huonovointisuus kesti sen kaksi viikkoa ja nyt näyttäis menevän samalla tavalla. Jesh!
Virva, meillähän on suorastaan ihan sama laskettuaika? Sanoissa viikoissa mennään meinaan.
Mulla olisi eka neuvola torstaina. Ei yhtään huvittais mennä, kun tietää ettei siellä mitään tapahdu. Samat lärpätykset kaikesta. Ja sitten alkaa painon syynääminen, ja se verenpaine...mulla nousee se heti kun mittari otetaan esiin :-D No mutta onhan se hyvä että seurataan... Ultrasta ei ole mitään tietoa, että missä ja milloin. Kait sitten neuvolassa selviää.
Töissä oon vielä ollut hiljaa mutta monta kertaa oon meinannut kyllä möläyttää, tuntuu jo niin suurelta salaisuudelta, että meinaan puhua ohi suun. Mutta olen kyllä päättänyt, että kerron vasta sitten ultran jälkeen, jos kaikki on hyvin.
Mulla taitaa taas pukata flunssa :-( Mutta ei haittaa, kunhan pahoinvointi pysyy poissa ;-)
Inkku 8+1
Timantti, tuntuu hassulta että nää viikot olis paljon, kun olen taas marraskuussa lasketulla ajalla odottajien vikassa päässä.:) Viimeksikin oli loppupään porukkaa, ja kisailtiin kahden muun kanssa kuka synnyttää vikana. Tuolla marraskuisissa on nyt joillain jo 12vko menossa.. se on kadehdittavaa! Mutta kuuluuhan se meidänkin aika. Oma aina hitaammin kuin muiden! ;)
Jännä miten jotkut huomaa noi raskaudet heti, tai kai se on oletettavaa että toista tehdään jossain välissä. Mut silti, jotkut huomaa tosi nopeaan! Viime raskaudessa yksi lapsen vanhempi mun työpaikalta päiväkodista kysyi jo viikolla 12 vissiin, eli aika vikkelään huomasi.
Sabriina, toi otsikon keksiminen on kyllä hölmöä puuhaa, aina vaan samat jutut.
Hyvä silti jos ei ole mikään erityinen huolenaihe. Minkäs näille hormooneille voi, sanot miehelle vaan selvänä hetkenä että pahoittelet hermostuksia ja rakastat, ni eiköhän se anna anteeksi. :D
Tuommoista raskaudentajuamishitautta löytyy täältäkin. On tosi vaikea ajatella että tulee toinen lapsi. Ultra kyllä auttaa siihen, mutta vain hetkeksi. Sittne sen taas unohtaa. Kävin esikoista odottaessa ultrassa jostain pelosta siinä ihan lopussa, joku 38+ tai jotain, ja lääkäri läväytti 4d näkymän päälle. Tuli semmoinen olo että ihan sama kuinka kauan kestää että se syntyy, kun se on siellä ja se on valmis ja tulee kun tahtoo! Mutta se meni ohi, ja kohta olin taas kärsimätön.
Niin ja noista unista, mäkin näin unta kaksosista mutta ainakaan kahta ei näkynyt varhaisultrassa. Silti mietityttää.. :D
Inkku, oon kateelline sun pahoinvoinnin poistumisesta! Olin taas tänään niin kuvotuksessa että. En oksenna, mutta sylkeä nousee suuhun ja ällöttää rankasti. Erityisesti lapsen ruoka saa mut ällööntymään niin että on pakko hengittää ruokkimisen aikaan nenän kautta.
Mulla on la nyt sitten 29.11, nyt olis 8+1 tosiaan.
Niin ja mulla oli kanssa lääkärissä mitattuna kahdesti verenpaine 150/80, ja lääkäri oli jo että onko sulla taipumus korkeaan verenpaineeseen, onko sulla raskausmyrkytys jne. Sanoin et ei mulla kotona kyllä mikään huono verenpaine oo ollut, ja sitten neuvolassa mitattuna se oli 120/75 eli joku valkotakkipaine sitten. :)
Minä tosiaan kamppailen oksetusta ja väsymystä vastaan. Tyttö nukkuu aika katkonaisesti yöt, yleensä herää nykyään jonkun viitisen kertaa yössä. Nukahtaa silti helposti, mutta oon ihan poikki. Millä puheilla taidan painella nukkumaan.
Niin ja tietoja, mitäs niitä pitikään: la 29.11, ikä on 27 ja esikoinen on tyttö 10/09 ja paikkakunta Helsinki. Vai kysyttiinköhän noista mitä? No, kumminkin!
virva, 8+1
Oon käynyt kyllä usein lukemassa, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi kirjoitella.
Nyt on alkanut tuntumaan, että se äklötys ja pahoinvoinnin tunne ois katoamaan päin. :)
Väsymystä vieläkin jonkin verran, mut jos homma menee samaten kuin viimeksi, niin olen koko raskausajan väsynyt.
Mä käytän meikkejä normaalisti (eli lähinnä puuteria päivittäin). Hiuksia en normaalistikaan kovin usein värjäile, joten enpä usko että nyt yhtään sen useimmin. Kesän ajaksi aloitan vielä työt kemianteollisuuden parissa. Siel on välillä vähän kitkeriä "hajuja" liikentees, mut ei ne oo vaarallisia (epäorgaanisia aineita). Lohduttavaa lukea, että joku muukin täällä yrittää jaksaa kolmivuorohommassa.. :) niin munkin pitäis kesä jaksaa, vieläpä lyhennetyillä vapailla.
Vielä ei olla kerrottu kenellekään raskaudesta. Odotellaan aikaa ultraan, jos sen jälkeen sit edes vanhemmille kertois. Meillä kans oli ultrajutut vähän muuttuneet, kuten amandak totesikin. Itsekin menen siihen veriseulaan, kun se on kuulemma rv11 paikkeilla. Toinen ois ollut pari viikkoa myöhemmin. Mut eipä oo vielä aikaa näkynyt.
Mulla on la 15.11. ainakin neuvolan mukaan. Ja koska viime raskaudessa todettiin sokerirasituksessa yhden arvon olevan 0,1mmol/l yli sallitun, niin "pääsen" nyt parin viikon päästä taas sitä sokerilitkua juomaan... =/
Aurinkoisia kevätpäiviä!
jonttu rv 10+
Niin minäkin olen käynyt täällä päivittäin lueskelemassa, mutta kun itsellä ei oikein ole mitään kerrottavaa :/ Neuvolaan en vielä ole ottanut yhteyttä, vasta sen varhaisultran jälkeen, jahka joskus parin viikon päästä sinne pääsee... Nyt taitaa olla viikkoja vasta 5+1.
Tottakai raskaus pyörii koko ajan mielessä, olen nähnyt unia niin keskenmenosta kuin kaksosistakin. Parhaillaan menossa oleva muutto helpottui hieman, kun voi pakata erikseen kaikki vaatteet jotka ei varmasti mahdu päälle ainakaan puoleentoista vuoteen. Iltaisin on vähän huono olo, ja aamulla ryntään ensimmäisenä jääkaapille, hirveä nälkä koko ajan! Tällä kertaa ei tosin ole tarkoitus kerätä yhtä paljon painoa kuin esikoista odottaessa (25kg) jotka tosin imettämällä lähti ja osa on tullut jo takaisinkin. Blaah.
Ei ole nyt tullut kirjoiteltua, mutta lukemassa olen käynyt ahkerasti :). Hyvin meitä on tänne kertynyt.
Mulla on tänään ensimmäinen neuvolakäynti ja pyydettiin, että pitäisi olla ennen käyntiä neljä tuntia pissaamatta!! Aika tiukkaa tulee kyllä tekämään... tuntuu, että nykyään on koko ajan pissahätä ja olen joutunut jo öisinkin nousemaan vessaan. Ekassa raskaudessa ei muistaakseni alkanut näin aikaisin tämä vessassa ramppaaminen.
Mitens muilla onko alkaneet jo vaatteet kiristämään? Mun on ollut jo vähän hankala löytää päälle pantavaa! Kaikki tuntuu kiristävän ja aivan kuin vatsa näkyisi jo. Ekassa raskaudessa vatsa alkoi kasvamaan vasta lähempänä raskauden puoliväliä. Ei ole samanlaisia nämä raskaudet.
Jonttu: tosi mukava kuulla, että raskaus on sujunut vuoteluista huolimatta hyvin. Onko muuten vielä vuotanut?
Onnittelut kaikille uusille tähän pinoon tulleille!
Juuliska 7+0
Onpa kiva kuulla etten ole ainoa :S, minäkään en juuri välitä omasta neuvolatädistäni. Koin turhauttavaksi edellisessä raskaudessa käydä neuvolassa, kun en oikeen saanut sieltä mitään muuta kuin rr- ja hb-lukemat..
Sabriina vielä :), seuraavassa linkissä on selkokielellä selvitetty tätä kemikaaliongelmaa, mutta kyllä, kaikki se mitä iholle laitetaan (koskee siis tietysti myös saippuoita, rasvoja, dödöjä yms.) imeytyvät osaksi myös ihoomme. Ihohan on suurin elimemme.
http://yle.fi/akuutti/arkisto2007/010507_c.htm
Mindy, mietin itsekin noita mineraalimeikkejä, mut vaatisi asiaan paneutumista, että jaksaisin selvittää, mitkä siis oikeasti ovat mineraalimeikkejä (kun melkein mitä tahansa saa mainostaa mineraalimeikkinä, jos edes hitusen sisältää jotain mineraaleja) eivätkä sisällä lukuisia kemikaaleja, joten on helpompi olla meikkaamatta. Tai ehkä innostunkin ja tutkailen vähän ja tilaan ainakin jonkun meikkivoiteen :).
Niin ne menee kyllä hitaasti nämä päivät.. Olin pojan kanssa eilen meandi-kutsuilla ja sekosin siis tietysti siellä :). Tilasin itselleni tuleviksi mammahousuiksi semmoset mustat polvihousut, teki mieli kailottaa mihin tarkoitukseen :).
Mä ajattelin soittaa neuvolaan viikon päästä, täällä pikku kunnassa syntyy niin tolkuttomasti lapsia, ettei varmaan aikaa kovin lyhyellä varoitusajalla saa. Vaikka tekis mieli soittaa heti että jollekin saa kertoa, vaikka sitten sille tylsälle neuvolatädille. Olen siis päässyt yli tästä mun ja miehen hymistelystä :D.
Jaahas, jos alkais valmistautumaan perhekerhoon. Tuo meidän poika on niin innoissaan siellä :), hakeutuu innoissaan toisten lasten luo ja tutkii joka sopen, viimeks meinas tulla kyyneleet silmiin sitä ihmetellessä.. Ne hormonit, ne hormonit.
Timantti 4+6