Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en ole koskaan onnistunut olemaan työttömänä kuukautta kauempaa

Vierailija
07.04.2010 |

Edellisen laman aikaan olin just valmistunu ja ajattelin etten ikinä saa töitä, ja lähdin reppumatkalle Kiinaan kaverin kanssa. Sillä aikaa oli menny yks työpaikkahaastattelu sivu suun, mut heti seuraavalla viikolla paluumme jälkeen hain toista paikkaa ja sain sen. Sen jälkeen en ole kertaakaan ollut työttömänä eikä mun ole kertaakaan tarvinnut edes hakea töitä, vaan mut on rekrytoitu aina edellisestä paikasta uuteen. Ikää mulla on nyt 42 ja menossa kuudes työpaikka. Enkä ole minkään alan huippuspesialisti vaan ihan "tavisakateeminen".

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. epätyypillisissä työsuhteissa.

Outoa että se on ao. kirjoittajan mielestä niin hilpeä asia :(

akateeminen pätkätyöläinen:=DDDDDDDDDDDD, sano ihan suosiolla vaan että pätkätyöläinen

Vierailija
22/32 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina inhonnut työntekoa ja koen työnteon vastenmielisimpänä asiana koko maailmassa, tampoonejen jälkeen.

Tuskin siitä on haittaa että yksi hyppää tien viereen nauttimaan veronmaksajien hedelmistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joskus olen jopa salaa toivonut että olisin edes hetken kotosalla...mutta ei! kahdeksan vuotta jo töissä, ei päivääkään työttömänä.

ja ap:n pointti oli varmaankin se, että kyllä niitä töitä vaan on, kun jotkut väittää että millään ei työpaikkaa saa...

Vierailija
24/32 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä on jos haluaa

Vierailija
25/32 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä on jos haluaa

Enkä tiedä miksi. Koulutuskin on sekä työkokemusta mutta eivät vaan huoli!

Vierailija
26/32 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut kyllä tunnistaa kommunistiksi helposti.

Pukeutumisella välitän ympäristööni aatteistani. En tee sitä kenellekään epäselväksi päinvastoin.

Työhaastattelut koen ongelmallisiksi, koska ajaudun aina väittelyihin ja monesti voitan väittelyn. Tällöin työnantajan on hyvin vaikea ottaa minua töihin sillä sehän terästäisi tappiota moninkertaisesti.

Olen kova työmies, mutta pidän myös puoleni. Odotan työnantajalta reiluutta alaisiaan kohtaan.

Jostain kumman syystä en saa koskaan töitä.

On tullut mieleen, syrjitäänkö minua?

Vierailija
27/32 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos sattuu olemaan korkeempaa koulutusta jollekkin alalle niin eipä sitä alempia töitä saa, kun on liikaa koulutettu, tämän olen myös itse monesti kuullut. Ja nykyään kun ei valitettavasti pääse edes siivoomaan ilma sen alan koulutusta. Ja sitä paitsi rehellisesti olen sitä mieltä ettei koulutetun ihmisen tarvitse puoliilmaiseksi jotain hanttihommia tehdä.

Vierailija
28/32 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt teen töitä markkinoinnin parissa, vaikka olen kouluttautunut toiselle alalle.

Jos jäisin työttömäksi tästä työstä, menisin paremman puutteessa töihin vaikka kahvilaan tai ravintolaan, tai vaikka kauppaan. Etsisin samalla toimistotyötä.

Pahin vaihtoehto on jäädä työttömäksi, ihan totta. Töitä löytyy helpommin, kun on jo valmiiksi jossain töissä. Se kertoo sinusta jotain: olet ahkera ja yritteliäs.

Vierailija
29/32 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeelllisessä harhaluulossa osa porukasta elää yhä.

Kyllä sitä pitää nykyään anella ja pyytää, että saa edes sen kahvilanmyyjän paikan. Sinne kun voi olla hakijoitakin useampikin kymmen, kaunista, pätevää, kielitaitoista ja innostunutta likkaa.

Vierailija
30/32 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä aamuna piti herätä klo 6, no heräsinhän minä. Jaksoin sitä viikon. Seuraavana viikkona olin jo niin lopenuupunut että nukuin pommiin.

Nukuin 11 asti. Olo oli niin makea että päätin lähteä läheiseen kahvilaan ja sitä kautta elokuviin. Jäin sille tielle. Tiistaina en mennyt töihin vaan irtisanoin itseni viikon päästä.

Ei työnteko ole minua varten. Olen kaunis, nuori ja tahdon bilettää.

Kuvottaa ajatuskin aikaisesta herätyksestä. Ei kiitos, ei sitä enää.

Vierailija
31/32 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeelllisessä harhaluulossa osa porukasta elää yhä. Kyllä sitä pitää nykyään anella ja pyytää, että saa edes sen kahvilanmyyjän paikan. Sinne kun voi olla hakijoitakin useampikin kymmen, kaunista, pätevää, kielitaitoista ja innostunutta likkaa.

Vaikka olenkin jo aikuinen nainen. Töitä on löytynyt aina.

t.31

Vierailija
32/32 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoan tuota käsitystä ja ihmettelen miten joku oikeasti vaan kuvittelee ett senkun menee johonkin kahvilaan töihin. Kyllä se nykyään on aika vaikeeta vaan mennä johonkin ja ei niitä töitä ihan OIKEESTI ole sillain vaan tarjolla. Olen useempaa työpaikkaa tässä muutaman kuukauden sisään taas hakenut ja aina on hakijoita ainakin se 100 muutakin eli ei se ihan helppoo ole siitä joukosta valikoitua mihinkään.