Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

päiväkodissa satukasetti,ov

Vierailija
07.04.2010 |

Poikani kertoi minulle että he kuuntelevat risto räppääjä satua kasetilta kun käyvät päiväunille. kysyin mitä aikuiset tekevät sillooin, sanoi "lukevat lehteä".

Olen aika äimänä, siis eikö PK:ssa lueta lapsille? Korvaako kasetti aikuisen?

Minulle on painotettu pk:sta käsin lukemisen tärkeyttä yms ja nyt saan kuulla että ei ne sielä edes lue!

Poika on kuusivuotias ja uskon että puhuu totta.

Ottaisitteko asian puheeksi pk:ssa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsovat Lasten Videon joka perjantai,

en ymmärrä..miksi?

ap

Vierailija
2/14 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meidän lasten päiväkodissa on toisinaan satukasetti tai unilauluja, mutta ei siellä kukaan mitään lehtiä voi lukea, koska valot on sammutettu/himmennetty. Tuo on kätevä ilmeisesti sen vuoksi, että valvoja voi liikkua huoneessa sadun häiriintymättä, jos on tarvetta (esim. jos joku temppuilee, häiritsee muita). Hämärä valo myös edistää nukahtamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lukuhetki ennen unia voi kuitenkaan olla mitenkään vuorovaikutuksellinen, niin kuin muissa tilanteissa.

Vierailija
4/14 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten elokuvan tms. esim Bambi

tämä kasetti asia kävi ilmi kun olin lainannut kirjastosta saman kirjan kuin mitä pk:ssa lukevat, lapsi kertoi ensin että sama kirja kyseessä..

eräänä iltana sitten kyselin että kuka ope sitä lueskelee heille niin lapsi sanoi että se tulee kasetilta! :O

kysyin että milloin he sitä kasettia kuuntelevat, niin sanoi että nukkarissa, ja ennen päiväunia..

kysyin sitten että mitä aikuiset sitten tekevät sillä aikaa niin kertoi tuon lehden luvun.

olen kuulluut NIIN paljon PK:n henkilökunnalta sitä miten hyvä on lukea lapsille, ja miten tärkeää se kasvamisen kannalta on että olen ihan ihmeissäni kun eivät kuitenkaan itse sielä lue. ja kyllä kasetti on eri asia kuin oikea sadun kertoja!

ap

Vierailija
5/14 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin että on todennäköisesti paljon vivahteikkaampaa ja mukaansatempaavaa kerrontaa, kun asialla oikea näyttelijä eikä vaan joku monotoninen papattaja.

ja kyllä kasetti on eri asia kuin oikea sadun kertoja!

ap

Vierailija
6/14 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia nukuttaneena juurikin päiväkodissa voin ´kertoa että välillä on lapsista jopa kivaa jos satu tulee kasetilta eikä aina hoitajan lukemana ;)

Vierailija
7/14 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin että on todennäköisesti paljon vivahteikkaampaa ja mukaansatempaavaa kerrontaa, kun asialla oikea näyttelijä eikä vaan joku monotoninen papattaja.

ja kyllä kasetti on eri asia kuin oikea sadun kertoja! ap

eikö monotoninen ääni ole silloin juuri se oika tapa? :O

ap

ihanko totta te ymmärrätte tämän? ette itse ottaisi asiaa millään tavalla puheeksi?

Vierailija
8/14 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osin siksi, että pk:n kieli oli englanti, mutta jostain syystä satu kuulemma piti lukea suomeksi. Osa työntekijöistä ei osannut suomea niin paljon, siksi kasetti.

Mun lasta se häiritsi, sanoi, että se ei nukuttanut ja usein kerrottiin niin jännästi äänitehosteiden kera, ettei saanut unta.

Vierailija
9/14 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon kuin päiväkotien henkilökuntaa haukutaan näillä palstoilla, niin tää on jo mun mielestä jo naurettavuuden rajoilla.

Mitähän traumaa lapsille tulee, jos joskus kuunnellaan satukasettia. Uskon varmasti, että myöskään ap:n lapsen päiväkodista ei löydy joka päiväunille satukasettia kuunneltavaksi, vaan varmasti lapsille mieluinen poikkeus on vaihteeksi kasetin kuuntelu nukkarissa.

Vai pitäisikö myös kieltää laulaminen, musiikin kuuntelu ja tarinoiden kerronta lukemisen vaihtoehtoina lukemiselle?!

Tämä on aivan uskomatonta, mistä kaikista asioista täällä joku tuohtuu, mitä päiväkodeissa tehdään tai jätetään tekemättä!

t:lto

Vierailija
10/14 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on järkevääkin laittaa unille mentäessä joku satucd tms. jotta oma ääni kestäisi iltapäivän. Äänikin tarvitsee lepoa välillä ja jos mietit itseäsi 21 lapsen kanssa koko päivän, ehkä haluaisit pienen tauon puhumiseen silloin tällöin?

Pk:n työntekijä

Vierailija
11/14 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon kuin päiväkotien henkilökuntaa haukutaan näillä palstoilla, niin tää on jo mun mielestä jo naurettavuuden rajoilla. Mitähän traumaa lapsille tulee, jos joskus kuunnellaan satukasettia. Uskon varmasti, että myöskään ap:n lapsen päiväkodista ei löydy joka päiväunille satukasettia kuunneltavaksi, vaan varmasti lapsille mieluinen poikkeus on vaihteeksi kasetin kuuntelu nukkarissa. Vai pitäisikö myös kieltää laulaminen, musiikin kuuntelu ja tarinoiden kerronta lukemisen vaihtoehtoina lukemiselle?! Tämä on aivan uskomatonta, mistä kaikista asioista täällä joku tuohtuu, mitä päiväkodeissa tehdään tai jätetään tekemättä! t:lto

itse olen vaan ollut jollain tapaa pk:n tätien silmäntikku, lapseni ovat aina jollain tavalla vaativia. neuvoja satelee, yms.. on ihan ok että kuuntelevat kasettia, SILLOIN tällöin. kuuntelee lapset kotonakin kasetteja päivisin, ei nukkumaan mennessä.. ihan sama kuunnelkoon ja katselkoon videoita, mutta voivat kyllä ottaa se sädekehän päänsäpäältä kun mulle ens kerralla neuvojaan jakavat. ja te pk:n hoitajat, olette itse valinneet ammattinne, kyllä meitä muitakin arvostellaan; siivooja, kaupankassa, th..

ap

Vierailija
12/14 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kuitenkin ole vanhempien velvollisuus lukea lapsilleen eikä päivähoidon vastuulla? Mitä te narisette aina kaikista turhista asioista, voi kai ne lapset joskus kuunnella satua kasetilta/cd:ltä. Päiväkodin työntekijöiden lehtien lukeminen on sitten ihan eri asia, lukekoon lehtensä vapaa-aikana niin muutkin työssä käyvät tekevät!

Vierailija
13/14 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Senhän lukee varmasti joku hyvä näyttelijä!

Minusta toi on vaan hyvää vaihtelua!!

Eri asia olisi jos lapset jäisi tilaan ilman hoitajaa, siis että laitetaan kasetti pyörimään eikä aikuinen olisi huoneessa. Mutta minusta tuossa ei ole mitään ihmeellistä. Varmaan lukevat lehtiä sen sadun jälkeen. Mitä sitten?

Vierailija
14/14 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvisi minullekin.

Taisi olla nämä(kin) ongelmat jossain muussa kuin niissä satukaseteissa.

Varmaan kannattaa todella ottaa asia puheeksi päiväkodissa, siis ne todelliset ongelmat kodin ja päiväkodin välisessä vuorovaikutuksessa.

t:lto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi