Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TOTTA VAI TARUA: imetyksestä

Vierailija
05.04.2010 |

- Imetyksen aikana ei laihdu, koska elimistö pitää kiinni "rasvasta"??

Onko tosi? Mun paino ei putoa mihinkää ja synnytyksestä 3kk. aluks laski vähä ja nyt ei mihinkää; ja liikun säännöllisesti, herkuttelen hyvin harvoin ja imetän.

Kiitos vinkeistä..

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihtuakseen!? Halleluja.

Kyllä, miksi ei?? Minä olen suunnitellut lopettavani piakkoin, koska paino ei ole enää laskenut moneen kuukauteen. Luulen, että se johtuu juuri tuosta että elimistö pitää rasvasta kiinni turvatakseen lapsen ravinnonsaannin. Mulla nousi siis paino tosi reilusti raskausaikana, mutta tippui suht nopeasti ja tasaisesti n. 8 kk:n ajan. Kiloja jäi n. 5 ja sittemmin paino ei ole enää laskenut.

Lapsi on nyt melkein 1 v 4 kk ja muuten ei olisi kiire lopetella mutta haluan nuo liikakilot pois. Joten en enää tarjoa rintaa, pikkuhiljaa lempeästi vieroittelen.

IMETTÄÄKÖ JOKU 1V4KK IKÄISTÄ? YÄK. mä en ikinä vois..

Vierailija
2/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvani on 2½kk, ja olen laihtunut jo 7 kiloa alle lähtöpainon (raskauskiloja tuli 13) enkä siis yritä laihtua, vaan syön normisti ja jopa herkuttelen lähes päivittäin ja silti vaan laihdun. Olisipa laihdutus näin helppoa aina =)

Olen muuten ylipainoinen, siksi ei harmita tämä laihtuminen. Imetyksen loputtua (aion imettää, kunnes lapsi täyttää 1v, jos lapselle vaan maistuu) tulen tod.näk. lihomaan taas, ellen pidä varaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkän ajan kuluessa kiloja, oliko se nyt 2kg puolessa vuodessa jos täysimettää? Mistään useista kiloista ei kuitenkaan ole kyse, vaan ihan pienistä määristä. Ei imetys mitään kymmentä kiloa kyllä laihduta.

huh, on täällä kyllä kaikennäköstä jo nähty. Peukkuu sinne vitonen!

Vierailija
4/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kerran aiemminkin kirjoittanut tänne pitkän pötkön, nyt en valitettavasti enää muista kirjan ja tutkimuksen tekijän nimeä, mutta eiköhän se googlella löydy, kun hakee oksitosiinista (tai vaikka kirjaston hakupalvelusta sanalla oksitosiini). MUTTA, on ihan tutkittu asia, että kaikilla naisilla imetys EI laihduta, vaan heillä oksitosiini vaikuttaakin niin päin, että keho varastoi vararavintoa, jotta imetys olisi varmasti turvattu. Itse kuulun valittetavasti näihin naisiin, ei paljon lohduta. Tarua on siis se, että kaikilla imetys toimisi laihduttavasti.

Vierailija
5/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

IMETTÄÄKÖ JOKU 1V4KK IKÄISTÄ? YÄK. mä en ikinä vois..

[/quote]

Mutta sääli lapsiasi jos sinulla niitä on kun noin heitä ällöät---

Vierailija
6/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin usko et ei vättämät laihduta vaikka monet ovat laihtuneetkin, ovat varmaan laihtuneet aivan muusta syystä kun imettämisestä johtuen.

itse söin tosi terveellisesti ja liikuin tod.paljon vaik imetin ja silti painoni tippui 65kg, oli siis 70kg kun synnytin. ja tuohon 65 se jämähti vaik tein mitä, 3kk synnytyksesta rupesin käymää juoksulenkilläkin ja paino ei vaan tippunu. joten usko etse johtu just siitä et elismistö ei vaan antanu tiputtaa painoa vaikka varmasti imetys kuluttukin osan.

sitten siinä 4-5kk kohdalla en juuri edes lenkkeillyt niin paino rupeskin tippuu ihan yhtäkkiä(silloin myös rupes poika syömää kiinteitä), ja yht-äkkiä olinkin 60kg.

Vierailija
7/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tarua: se on tietysti yksilöllistä jokaisella.

Minä olen imettänyt kahta lasta yötä päivää 1v7kk ja sinä aikana en laihtunut kiloakaan, mutta en myöskään lihonut, vaikka olisin syönyt mitä. Kun lopetin imettämisen, laihduin molemmilla kerroilla 10 kiloa kahdessa kuukaudessa tekemättä minkäänlaisia muutoksia ruokavaliossa tai liikunnassa.

Vierailija
8/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä ole kertaakaan mainittavasti laihtunut imetysaikana. Jokaista olen tähän asti imettänyt vuoden, nyt kuopusta 4kk.

Minusta tuntuu, että minun elimistöni oikein pitää kiinni siitä kaikesta mitä sisääni laitan. Minun ei tarvitse kaydä vessassa ei pienemmällä eikä isommalla asialla kuin tosi harvoin.

Liikun aika paljon, vaunuilen ja käyn ohjatuissa jumpissa ja silti vaaka näyttää koko ajan masentavan paljon. Ylimääräistä noin 10 kg...

Vierailija
9/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti toivon että nää kilot lähtis taas laskuun... mutta ottaa kait se pattii jos se imetys vaan tiukasti pitää kii niistä kiloista, mutta eipä auta vaan ku oottaa..

Vierailija
10/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se imetys niistä kiloja kyllä kiinni pidä, mut vauvaan liittyvä elämäntapamuutos ehkä. Kun on kotosalla ja helpompi pupeltaa "jotian pientä" vähän väliä ja toisaalta, jos on koko ajan vähän väsynyt, niin sekin riski painonnousulle normaalistikin.

Vierailija
11/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin mun kohdalla.. esikoisen imetyksen aikana paino pysyi samassa (välillä jopa nousi) vaikka söin terveellisesti ja normaaleja annoksia. Kun imetys loppui, paino lähti tippumaan. Samoin kävi nyt toisenkin kohdalla, vaikka söin todella vähän herkkuja, ja muutenkin terveellisesti.Ja tietenkin liikuin. Nyt, kun kiinteät ovat taas tulleet kuvioihin mukaan, paino on alkanut hieman tippua..

Vierailija
12/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksilöllistä. Minulla tippui paino reilusti vaikka söin usein ja paljon. Ja normaalistikin syön kyllä paljon. Esimerkiksi imetysaikana söin usein yöllä itsekin. Kun vauva oli puolivuotias näytin aika kamalalta. Pääsin samalla syömisellä normipainoon imetyksen loputtua, nyt ruokahalu on normalisoitunut (paino nyt sama kuin ennen raskautta). Minulla painon ei olisi tarvinnut tippua. Vauva oli kyllä erittäin hyvällä ruokahalulla varustettu ja iso.

Vierailija
13/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun vauva on 9kk painan jo saman verran kuin viimeisilläni raskaana :(

Eli mua ei ole imetys suinkaan laihduttanut. En syö mitenkään uskomattomia määriä, joten se ei lihomista selitä, toisaalta vauva on valvottanut erittäin paljon, valvomisenhan sanotaan lihottavan.

Vierailija
14/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska elimistön rasvakerroksiin tallettuneet kuona-aineet lähtevät liikkeelle ja vauva saa niitä rintamaidon kautta.

Vierailija
15/34 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se paino siitä pikku hiljaa laskee, joillakin nopeammin, joillakin hitaammin. Minulla on molemmista raskauksista mennyt reilu vuosi, että on palautunut.

Vierailija
16/34 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksen aikana nimenomaan paino putoaa jos syö normaalisti. Imetys itsessään siis kuluttaa kaloreita.

Vierailija
17/34 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minäkin ajattelin. yks tuttu vaan kehotti mua lopettaa imetyksen, koska se kuulemma hidastaa laihtumista? en oikein usko tähä teoriaan.

eikö se ole jotain 500 kaloria per päivä mitä se kuluttaa?

Vierailija
18/34 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkän ajan kuluessa kiloja, oliko se nyt 2kg puolessa vuodessa jos täysimettää? Mistään useista kiloista ei kuitenkaan ole kyse, vaan ihan pienistä määristä. Ei imetys mitään kymmentä kiloa kyllä laihduta.

Vierailija
19/34 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se nyt todellakaan se paino laske. Mulla esim. on koko ajan kauhee energiavaje ja pystyn syömään (ja tarvitsen) paljon isompia annoksia. Liikun kyllä päivittäin, enemmänkin nyt lapsen kanssa kuin ennen. Ja kun en päiviä istu koulussa, toisaalta ei ole iltaisinkaan töitä, joissa tuli liikuttua. Mutta kuitenkin, ei ole liike vähentynyt, mut annokset kasvaneet. Tulee helposti pää kipeeks jos ei syö tarpeeks.

Ei mulla nyt paino noussut ole, mutta kyllä se yhdessä vaiheessa nousi. Nyt pysynyt sit samoissa. Ja raskausaikana mulle tuli 4kg, joka lähti hyvin nopeasti, mutta sit se paino kyllä imettäessä ennemminkin nousi. Raskausaikana siis söin taas normaalia pienempiä annoksia, ei ollut ikinä nälkä.

Kyllä se kai aika yksilöllistä on! Mulla on paino nyt varmaan ylikin sen kuin ennen raskautta. Ja olen kuullut muiltakin, ettei se imetys todellakaan aina laske painoa!

Vierailija
20/34 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksikkö 5 iha ite tuon teorian? höpö höpö mitään määriä missäkin ajassa. mutta imetys hyvä lisä painonpudotuksessa, jos muutenkin liikkuu ja tarkkailee syömisiä.