Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teillä vieraat polttaa sisällä?

Vierailija
05.04.2010 |

Vai laitatteko parvekkeelle tai ulos tupakoimaan?

Meillä on sellainen periaate, että kun vieraita on kutsuttu illalliselle, tupakointi on sallittu olohuoneessa/ruokailutilassa. Kesäaikaan pidämme kutsut aina puutarhassa, joten silloin tietty myös siellä hoituu tupakointikin.

En ole huomannut mitään hajuhaittoja satunnaisesta polttelusta, tuuletamme toki hyvin jälkeenkin päin.

Millainen käytäntö Suomessa yleensä on? Itse asumme Keski-Euroopassa ja täällä on edelleen aika tavallista, että sisälläkin poltellaan. Toki omat vieraamme aina kysyvät, sopiiko vai mennäkö ulos.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi menee jo liioitteluksi. Jotkut tupakoitsijat elävät 100-vuotiaaksi ja jotkut sitten kuolevat nuorena. Kaikilla meillä on kummiski sama kohtalo, eli kuolema.

Vierailija
82/82 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse en tupakoi ja miehenikin vain hyvin harvoin ns. bilepolttajana. Miehen monet kaverit polttavat, joten kun viettää aikaa niiden kanssa niin polttaa enemmän, mikä on minulle todella vaikeaa, koska yksinkertaisesti vihaan tupakanhajua. Olemme käyneet asiasta monia keskusteluja ja mies tietää etten siedä tupakanlöyhkää. Oma sietokykyni on vain ajan myötä heikentynyt, ja nyt raskaana ollessani tupakan haju vaatteissa, huoneilmassa ja kaikessa oksettaa minua, ja haistan sen seuraavana päivänä omista vaatteistani myös silloin kun oleskelen vain samassa huoneessa kuin tupakoitsijat.

Sisällä ei varmasti polteta, mutta mies ja kaverit ramppaavat parvekkeella. Aina kun tulevat sieltä meinaan oksentaa sitä löyhkää! Olenko aivan kohtuuton jos vaadin, etteivät tupakoisi enää parvekkeella? Kun itse en pysty lähtemään pois asunnosta kun olen levossa raskauden vuoksi.

En haluaisi olla tylsä nipottaja, mutta haluasin, että vauvojen synnyttyä nämä löyhkäkaverit eivät enää tulisi, tai ainakin että tupakoisivat vasta kun lähtevät pois kodistamme... Asiaa on vain vaikea esittää miehelle, joka ei ymmärrä antipatioitani tupakanhajuun ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan