Onko akateemisten ja duunarien perheriidat erilaisia?
Kommentit (24)
duunarit ei käsittele asioita vaan painuvat ovesta ulos, mököttävät, ukot hilluvat missä milloinkin. Naiset istuvat kiltisti kotona ja hoitavat lapsia.
Akateemiset joko käsittelevät asiat kuin kaksi aikuista ja riita on sillä ohi tai eroavat.
sivistyssanoja ja älykkäitä kielikuvia. Selvitämme erimielisyytemme salissa paiskomatta astioita, ovia, vihkisormuksia ja vaimoja.
Duunarit kiroilevat, haistattelevat ja paiskovat kaikkea.
Lasken perheriidaksi tänään näkemäni äidin joka kiljui lapsilleen kuin hyeena, vaikka lapset eivät tehneet mitään epänormaalia. Oli aika noloa seurata käytöstä.
Akateemiset riitelee siten kuin Frasier ja Niles keskustelevat.
duunarit ei käsittele asioita vaan painuvat ovesta ulos, mököttävät, ukot hilluvat missä milloinkin. Naiset istuvat kiltisti kotona ja hoitavat lapsia.
Akateemiset joko käsittelevät asiat kuin kaksi aikuista ja riita on sillä ohi tai eroavat.
Sukulaisnainen sai aina turpaan kun vähän tuli eripuraa. Mies on erittäin akateeminen.
Saipahan mitä ansaitsi. Vrt. duunarit on tottuneet hakkaamiseen.
Sukulaisnainen sai aina turpaan kun vähän tuli eripuraa. Mies on erittäin akateeminen.
mikä on tosi rasittavaa. Paljon mieluummin huutaisin ja raivoaisin ja sitten sovittaisiin, mutta kun ei. Olen kyllä itsekin akateeminen, joten määritelmä ei taida sopia kaikkiin ;-)
av-mammojen älyllinen kapasiteetti. Ykkössija menee tietysti ap:lle, joka keksi näin loistokkaan aloituksen. Mikä akateemisen tiedonjanon uraauurtava taidonnäyte :)
terkuin akateeminen, joka tämän ketjun perusteella riitelee kuin duunari (minä minä siis olen - kaamea dilemma!)
että alankohan sitten riidellä sivistyneesti kunhan saan akateemisen tutkinnon valmiiksi?!
Riitelevätkö itäsuomalaiset erilailla kun länsisuomalaiset? Entä onko lappalaisilla eri tapa riidellä kuin pääkaupunkiseudulla? Mitäpä sitten suomenruotsalaisten riidat verrattuna lestadiolaisten riitoihin?
Ovatko ihmiset erilaisia syntymäperimänsä mukaan vai muokkaako koulutus enemmän tapaa riidellä? Riitelevätkö vanhat sivistyssuvut kuten aatelis- ja pappisuvut erilailla kuin maatyöläissuvut? Onko koulutus aina periytyvää? Riitelevätkö kaikki akateemiset samalla lailla ja kaikki duunarit samalla lailla?
Onko sukupuolella merkitystä riitelytapaan? Onko iällä merkitystä riitelytyyliin? Onko lasten iällä merkitystä? Entä miten sairaudet tai henkinen tasapaino tai alkoholinkäyttö vaikuttaa riitelyyn?
Tarkoitus kysymyksillä osoittaa että riitelyssä voi olla paljon muitakin muuttuvia tekijöitä kuin vain akateemisuus/duunari-vastakkainasettelu.
Kyllä mieheni erittain akateeminen (tohtori) ex heitteli tavaroita(oli uhannut heittää ikkunasta ulos), repi valokuvia, haukkui minua kaikilla mahdollisilla ei-sivistyssanoilla, itki ja raivosi jne. Luin joitakin viestejä joissa haukkui... Aika kaukana oli akateemisuuus ja sivistys
aina vaan se, että en ole akateeminen koulutukseltani, mutta teen akateemisten töitä. Kumpi siis olen duunari vai akateeminen?
Ja tuohon kysymykseen sanon, että luonne siihen vaikuttaa eikä koulutus miten sitä tapellaan!
Mä olen akateeminen, mies ei. Meillä jos on riita niin mä haluan olla yksin vähän aikaa ja miettin rauhassa asioita. Mies taas on sellainen joka haluaa heti keskustella ja se ahdistaa mua suunnattomasti. Nykyään se kyllä jo tietää sen että mä en yksinkertaisesti pysty vihaisena keskustelemaan ja mut pitää silloin jättää rauhaan.
Olen myös todella tempperamenttinen, meillä on lautaset lennelleet ja monet muut astiat ja tavarat. Tai lensi, nykyään osaan jo hillitä itseäni kun on lapsia, mutta nuorempana.
Meillä on n. kerran vuodessa yksi isompi riita, sitä kestää yleeensä n. viikon kaikenkaikkiaan. Muuten vain kinataan pitkin vuotta ja se on sellaista tietyllä tavalla leikkimielistä kinaa.
Meillä mies on se joka puhuu ja on avoimempi, mä olen vastakohta.
Olemme molemmat Helsingistä kotoisin ja saman ikäisiä akateemisia. Riitelemme suht asiallisesti, minä puhun ja puhun, mies kuuntelee ja kommentoi. Riitelemme aika rakentavasti. Mies ei korota ääntänsä tai huuda, minä saatan korotan, mutten huuda.
Kukaan ei meinannut huomata mitään.
Emme riitele koskaan. Olemme tosi onnellisia a samalla aaltopituudellalähes kaikessa. Ja helvetin hyvää seksiä :) :)
Yhdessä yli 17v ja 4 lasta
mutta riidanaiheisiin sillä voi olla vaikutusta. Ainakin meidän akateemisessa perheessä ei riidellä rahasta, mutta kasvatuksen ja siivouksen lisäksi riidellään myös kirjoista ja tieteestä ;-)
Meillä huudetaan pää punaisena ja jankataan samaa asiaa vuodesta toiseen. Yleensä aiheena kotityöt ja se miten vapaa-aika käytetään.
että akateeminen ei edes kysyisi tätä kysymystä, ainakaan tosissaan. Kuulumme tuohon akateemiseen porukkaan ja meillä kyllä välillä riidellään rajustikin, tavarat lentävät. Voisi lentää kirveskin, jos olisi.
Akateemiset istuu eri huoneissa ja ruoka-aikaan syövät hiljaa katsomatta toisiinsa.