Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nikamalukko yläselässä. Fysioterapeutti saa sen pois,

Vierailija
04.04.2010 |

mutta tulee helposti uudestaan. Inhottavaa kun ei saa rankaa suoraksi kun jumittaa. Keppijumppaillut olen kotona ja maannut rullatun pyyhkeen päällä muttei se auta. Ei olisi varaa käydä fyssarilla viikon, parin välein :(

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä apua siitä?

Vierailija
2/22 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu yliliikkuvista nivelistä, joiden vuoksi se lyö jostain kohdin lukkoon. Fysioterapeutti ei ole tuonut apua kuin tilapäisesti. Todellisen avun olen löytänyt OMT-fysioterapeutilta. Naprapaatti, kiropraktikko tai osteopaatti ajaisin saman asian. Lukot vaativat niksautuksen, että lukko todella avataan. Tavallinen terapeutti ei sitä osaa.

Käyn hänellä kolmesti ja sitten helpottaa puoleksi vuodeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaankin vauvan kantamisesta. Mies painaa ne pois. Pumppaan tissit tyhjiks, laitan tyynyn vielä tissien alle ja meen mahalleen makaamaan. Puhallan keuhkot tyhjiks ja samalla mies painaa selästä. Rutisee kivasti auki.

Vierailija
4/22 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oon miettinyt, että onkohan niiden rusautteleminen auki pidemmän päälle viisasta? Tuleeko siitä kulumia tms.? Olisiko parasta kuitenkin saada ne ympäröivät lihakset siihen kuntoon, että ne eivät vedä nikamia lukkoon ja tukevat rankaa...

Vierailija
5/22 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumpparilta on sitten Omt tai "tavallinen" myös oikeat vahvistavat/ venyttävät ohjeet. Lukkoja saa availa jatkuvasti kun siihen puuhaan ryhtyy pelkästään. Ja sitten pitäis miettiä oikeat työ yms asnnot ja voisko kotona jotekin välttää esim huonoja kotityö/lapsenkantamis/istuma-asentoja yms. Noi jutut ei aina ole ihan vaan "niksauttamisesta kiinni"

Terv. fyssari

Vierailija
6/22 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siitä siis apua.

Huomaan että yön aikana usein tuo lukko tulee. Liekö uusi patja auttaisi myös asiaa. Fyssarilta sainkin venyttelyohjeet ja ne on auttaneet muuten, mutta tuo ikävä lukko :(

Vierailija
7/22 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todella hyvä venyttää selkää.

Vierailija
8/22 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se tulee aina tohon rintalastaan ja hengitys on hankalaa. Tosi kiusallinen vaiva :(

Vierailija
9/22 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun roikun säännöllisesti rekkitangosta. Heti, jos unohdan roikkumisen enkä makoile jumppapallon päällä, vaiva iskee taas.

Vierailija
10/22 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pallot selän alle kummallekin puolelle rankaa lukkojen kohdalla. Rullaile pallojen päällä edes takas. Näin opetti yksi fysioterapeutti.

Vierailija
11/22 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin saan helpotusta tennispalloista, mutta lukkoja ei mikään tuollainen avaa. Kyllä se selkä paukkuu, kun liikkeitä teen - mutta niistä kohdin, joissa nikamat ovat jo valmiiksi löysät. Vain niksauttaja (vaikka se omt) saa lukot auki.

Vierailija
12/22 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastamaan liikuntaa ja jumppaamaan vähän enempi ja SÄÄNNÖLLISESTI, niin pysyy lukot poissa vielä pidemmän aikaa =)!

Vierailija
13/22 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastamaan liikuntaa ja jumppaamaan enempi ja SÄÄNNÖLLISESTI, niin pysyy lukot poissa vielä pidemmän aikaa =)!

Vierailija
14/22 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan siis lukot pysyvät poissa, kun roikun ja jumppaan säännöllisesti. Sitten kun se iskee, ei oikein mikään auta. Pahinta mulla on esim. punnertaminen tai huonot juoksu- tai hiihtoasennot, joista rintalasta menee jumiin.

Kyllä minäkin saan helpotusta tennispalloista, mutta lukkoja ei mikään tuollainen avaa. Kyllä se selkä paukkuu, kun liikkeitä teen - mutta niistä kohdin, joissa nikamat ovat jo valmiiksi löysät. Vain niksauttaja (vaikka se omt) saa lukot auki.

Vierailija
15/22 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvaa pallon päällä pyörimistä se vaatii, että se selkä toimii niin kuin pitää. Parasta on, että ensin käy niksauttamassa lukot auki ja sitten makaa päivittäin tennispallojen päällä. Näin ne saa pidettyä auki.

Vaan siis lukot pysyvät poissa, kun roikun ja jumppaan säännöllisesti. Sitten kun se iskee, ei oikein mikään auta. Pahinta mulla on esim. punnertaminen tai huonot juoksu- tai hiihtoasennot, joista rintalasta menee jumiin.

Vierailija
16/22 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo tajunnut, että nää on näin tavallisia vaivoja. Oon luullut, että oon ihan outo, kun yläkroppa jumittaa, särkee ja haukottelen koko ajan, kun ei henki tahdo kulkea. Pitää varmaan suunnata fysioterapeutille, kun ei jumppapallo oikein tahdo riittää avuksi. Nyt alkaa olla selkä ja rinta olla tosi kipeät, kun oon itse "availlut" jumppapalolla ja venyttelyllä.

Vierailija
17/22 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli piukassa ja epäiltiin jo astmaa, kunnes lääkäri totesi, että rintaranka ihan jumissa. Kävin laillistetulla jäsenkorjaajalla/naprapaatilla, joka "löi"lukot auki. Johan helpotti. Nyt olen käynyt hänen luonaan säännöllisesti muutamien kuukausien välein. Kotona makaan pahvirullan päällä ja pyörittelen selkärankaani.

Vierailija
18/22 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joutunut käymään OMT:llä jo 20 vuoden ajan. Ja uskokaa pois, että kaikenmaailman jumppaa, patjoja ja tyynyjä, akupunktiota, roikkumista, riekkumista ja palloja sun muuta on kokeiltu, Ortonista sain sellaisen piikkimaton joka on kans aika hyvä. Mutta on se vaan niin, että jos on rakennevika niin pakko vaan mennä "niksautettavaksi" säännöllisen epäsäännöllisesti. Mun OMT-terapeutti on sanonut että enempää en voisi itse tehdä.

Tämä vaan sille joka jonka mielestä jumpalla kaikki hoituu....

Vierailija
19/22 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta oli paljon apua :)

Vierailija
20/22 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastamaan liikuntaa ja jumppaamaan enempi ja SÄÄNNÖLLISESTI, niin pysyy lukot poissa vielä pidemmän aikaa =)!