Ärsyttää lapsettomat siskot, argh...
Minulla on kaksi lapsetonta siskoa, toinen naimisissa, toinen sinkku.
Minulla kaksi lasta. Nämä tädit eivät ole lasten kummitätejä tms.
Koska heillä ei ole omia lapsia, he ihan tylysti "sosialisoivat" minulta.
Olen aivan kypsä. Nyt olen lakannut vastaamasta puhelimeen, kun mikään ei riitä. Monta kertaa viikossa pitäisi olla kyläilemässä tms.
Hirveä syyllistäminen ja valitus päällä kaiken aikaa... Kaikkiin asioihin sekaannutaan, eikä suinkaan kannustavasti. Argh, argh ja argh.
Kommentit (3)
En ole ap, mutta tämä on ihan mun elämästäni. Tosin mä olen se lapsi. Eli mun äidillä on kaksi naimatonta siskoa, ja arvatkaa keneen kaikki kasvattamisenergia purettiin..
Tavallaan tosi hienoa ap, saat varmaan lapsenhoitoapua usein ja usein tädit ovat valmiita satsaamaan lapseen myös rahallisesti. Ainakin meillä kustansivat mm. ulkomaanmatkoja. En tiedä, minkä ikäisiä lapsesi ovat, mutta aika pienen lapsen voit varmaan antaa siskosi mukaan hoitoon, jolloin lapsi ja täti saavat elämyksiä ja sinä aikaa tehdä jotain muuta..
On tietysti myös opeteltava pitämään puolensa, että teille ei saa tulla aina kun huvittaa.
Ihan odotin tätä perhelomaa. Plus että kun nämä lapset on tätiensä kanssa, kestää useita päiviä saada heiltä kierrokset alas, rytmi takaisin ja sokeritasapaino asettumaan.
Itselleni ja miehelleni olen nämä lapset hankkinut, en miksikään koko suvun lemmikeiksi, joihin kuka vaan saa purkaa omia epäonnistumisiaan ja traumojaan.
Ihan on minun arkipäivääni.
Tänään oli lasten ja minun eka lomapäivä. Lauantaista asti on toinen soittanut tauotta ja yrittänyt tunkea lomailemaan minun ja lasten kanssa.
Ap