Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lyövä lapsi

Vierailija
04.04.2010 |

Mulla on tuttava jonka lapsi (4v) lyö äitiään koko ajan. Äiti on yksinhuoltaja joten en usko että perheessä on perheväkivaltaa enkä jotenki usko edes että äiti löisi lastaan..että siitä olisi saanut mallin.

Lapsi on muutenkin aika vihamielinen mutta osaa olla myös iloinen ja leikkiä ikätovereidensa kanssa.

Lapsi kuitenkin viettää tosi paljon aikaansa aikuisten kanssa eikä juuri ole säännöllisesti lasten kanssa tekemisissä.On muutenkin aika hankala ja saa useimmiten tahtonsa periksi.Säälittää vaan jotenkin kun äiti on iskujen kohteena tuon tuosta..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden lasten kanssa tekemisissä. En kyllä keksi miten se siitä voisi johtua.

Lapsi hakee huomiota tai on turhautunut ja siksi lyö.

Vierailija
2/16 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin on 4-v poika joka osaa välillä olla tosi hankala. Hän käyttää huonoa käytöstä huomiota saadakseen ja osaa todella ärsyttää. Parasta on, kun ei siitä provosoidu vaan vaihtaa puheenaihetta tai alkaa vaikka leikkimään jotain, mutta joskus se on vaikeaa. Olen huomannut, että mitä enemmän laittaa kovan kovaa vastaan, sitä enemmän tulee ongelmia.

Nämä on luonnekysymyksiäkin eikä välttämättä johdu ollenkaan äidin tekemisistä tai tekemättä jättämisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mistä lapsi on saanut mallin, ei äidiltä eikä muilta lapsilta. onko siis päivähoidossa vai kotihoidossa?

-millä tasolla puhe? jos viivästymää eikä saa muuta kautta tunteitaan esille?

-uhmaikää? moni lapsi läpsii silloin, kun kiukuttaa/väsyttää.

-lyö usein ja säälit äitiä. siis miten usein lyö, päivittäin/viikottain vai useita kertoja päivässä? läpsii vai oikeesti lyö, nioin että tuntuu/jää jälki

-kenen mielestä usein, äidin vai sinun?

Vierailija
4/16 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voivat hyvinkin purkaa turhautumista lyömällä, potkimalla, sylkemällä jne. ilman että mikään olisi vialla.

Vierailija
5/16 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein tajua näitä vastauksia... ihan kuin se olisi jokin äidin tehtävä ottaa iskuja vastaan lapsiltaan. Mulla on kolme poikaa, ja tasan tietävät olla mätkimättä mua. Kerran käsken lopettamaan, ja sen jälkeen nappaan sen verran tiukasti siitä kädestä kiinni, että ymmärtävät jättää siihen.

Vierailija
6/16 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mistä lapsi on saanut mallin, ei äidiltä eikä muilta lapsilta. onko siis päivähoidossa vai kotihoidossa?

Vierailija
7/16 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin äiti vastaa väkivallalla.

Voipi kuule kulta olla, etten minä ole ainoa, joka ei puolestaan ymmärrä tuota sinun vastaustasi.

Mä en oikein tajua näitä vastauksia... ihan kuin se olisi jokin äidin tehtävä ottaa iskuja vastaan lapsiltaan. Mulla on kolme poikaa, ja tasan tietävät olla mätkimättä mua. Kerran käsken lopettamaan, ja sen jälkeen nappaan sen verran tiukasti siitä kädestä kiinni, että ymmärtävät jättää siihen.

Vierailija
8/16 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän vastaavan tytön joka löi äitiään ja kun kielsin tekemästä niin tämä neito ei halunnut enää tulla meille kyläilemään.

Syy on siinä että muksu pomottaa äitiään 10-0, äiti ei raaski kieltää kun ei ole koskaan sitä tehnyt.

Elämä opettaa vielä kovalla kädellä se on varmaa.

Vierailija
9/16 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän reilu 1-vuotias on alkanut lyömään aina kun on kiukkuinen ja joudun kieltämään tekemästä jotain. Sitten läpsitään, ja takuulla ei ole ikinä nähnyt lyömistä, edes telkkarissa...

Vierailija
10/16 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin äiti vastaa väkivallalla.

Voipi kuule kulta olla, etten minä ole ainoa, joka ei puolestaan ymmärrä tuota sinun vastaustasi.

ota sinä vaikka turpaan lapseltasi ja vaikka mieheltäsi, jos siltä tuntuu. Minä en.

Mä lopetan ensin sen ei toivotun käytöksen, ja sitten kysyn mikä mättää.

Mutta jatka sinä tähtikasvattaja sitä nyrkin väistelyä ja siinä samalla mussuta että mikäs äitin kullalla nyt on auts! kiukuttaako? auts! Elä nyt sentään potkia viitti auts!

Vierailija
11/16 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

13kk, lyö ja raapii. Mallia ei ole myöskään voinut nähdä.

Tuntuu, että olen ihan pihalla lasten kasvatuksesta. Sylitellään, leikitään tai luetaan, heti kun ei oma tahto tapahdu kouraisee kynsillä tai läpsii.

Olen napakasti kieltänyt. Toistoja tulee päivittäin, mutta yhtään ei ole mennyt perille.

Vierailija
12/16 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

13kk, lyö ja raapii. Mallia ei ole myöskään voinut nähdä.

Tuntuu, että olen ihan pihalla lasten kasvatuksesta. Sylitellään, leikitään tai luetaan, heti kun ei oma tahto tapahdu kouraisee kynsillä tai läpsii.

Olen napakasti kieltänyt. Toistoja tulee päivittäin, mutta yhtään ei ole mennyt perille.

Kuopus oli varsinainen raatelija. Nipisteli ja tarraili kynsillä kiinni ja purikin... mä kyllä reagoin aina noihin voimakkaasti, ja älähdin,ja irrotin lapsen napakasti. Jos ei lopettanut, laitoin pois sylistä.

Nyt kyseinen sankari on kaksi, ja vähitellen on vähentynyt tuo käytös. Mutta on siinä vielä kitkemistä.

Ja sille, joka selitti tyyliin, että lapsella olisi oikeus purkaa kiukkujaan ja pahaa mieltään lyömällä, onko se siis sallittua toisia lapsiakin kohtaan? Meilläkin tuo pienin hyökkäilee isompien sisarusten kimppuun, pitäisikö niille vaan sanoa, että nyt X on hermostunut, siksi se puree sinua. Kyllä se kohta lopettaa?

Meillä kyllä napakasti kielletään ja estetään moinen toiminta, ja sitten tehdään taas jotain kivaa yhdessä.

Vierailija
13/16 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun meidän lapset on sitä uhman myllerryksessä koittaneet, niin se on lopetettu HETI. Ehkä minä olen lasten mielestä hirviö äiti, tai sitten meillä on muka super tottelevat lapset, mutta muutama kerta tuimasti käteen kiinni, katse syvälle silmiin ja kunnollinen kieltäminen, eipä ole tarvinnut sen jälkeen lyömiseen puuttua.

Sivusta seurannut tälläisiä terroristi lapsia joita äiti vaan sietää ja jaksaa ymmärtää.. Lyö, potkii, sylkee, kiroilee jne, mutta nehän on vaan lasia! Juu, vielä, mutta me ei kasvateta lapsia, vaan AIKUISIA! Monen äidin olisi hyvä koittaa muitakin keinoja kuin pään silitystä ja kauniita sanoja..

Vierailija
14/16 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei reagoikaan noin väkivaltaisesti kuin sinä.

Opettelepa kulta vielä näkemään niitä harmaankin sävyjä siellä mustan ja valkoisen välissä, niin sun lasten ei tarvi enää elää väkivallan pelossa.

Vierailija
15/16 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sille, joka selitti tyyliin, että lapsella olisi oikeus purkaa kiukkujaan ja pahaa mieltään lyömällä,

Mihinkähän vastaukseen mahdat viitata?

Vierailija
16/16 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei reagoikaan noin väkivaltaisesti kuin sinä.

Opettelepa kulta vielä näkemään niitä harmaankin sävyjä siellä mustan ja valkoisen välissä, niin sun lasten ei tarvi enää elää väkivallan pelossa.

puoleensavetävä, mutta sun kultasi mä en silti ole. Ja kerropa nyt mitä väkivaltaista on napakasti kädestä kiinni ottamisessa sen jälkeen, jos lapsi on lyönyt kerran, häntä on kielletty, ja sen jälkeen lyö toisen kerran?

SÄkö et koskaan missään tilanteessa tee niin? Et kanna kiukuttelijaa pois vaarasta väkisin tms?

Kerros nyt vielä kun kerran niin upeasti osaat lapsia kasvattaa, että mitä sä teet, kun ne lyö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi