Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isoveli valvoo ajamistasi!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyrkii ajamaan liikennesääntöjen mukaan, eli pitää mielessä oman ja muiden liikeenteenkäyttäjien turvallisuuden, niin mitään pelättävää ei valvonnassa pitäisi olla.

Liikenne ei ole mikään paikka, jossa toteutetaan omia mieltymyksiä, vaan kulkuvälineiden ja teiden tarkoituksena on paikasta toiseen siirtyminen. Ajeleminen on kivaa (olen motoristi, ja tämän tiedän hyvin konkreettisesti), mutta se ei poista sitä faktaa, että autot ja moottoripyörät ovat pahimmillaan tappovälineitä.

Vierailija
2/18 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi tuo etälamautustoiminto kuulostaa vähän liian rajulta ja sisältää tietoturvariskejä.

Onnettomuustutkinnan helpottaminen tietysti on hyvä asia, samoin automaattinen ilmoitus hätäkeskukseen kolaritilanteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä siinä pelottaa?"

Ei ole tuosta enää pitkä harppaus siihen, että vauvalle laitetaan ruumiseen synnytyksen jälkeen lähetin, jonka avulla henkilön liikkumista voidaan seurata koko elämän ajan... Mitä pelättävää tällaisessa on, jos sääntöjen mukaan elää....? Helpottaa rikosten yms. selvittämistaä kun voidaan koneelta katsoa missä kukakin on ollut, eikö niin?

Vierailija
4/18 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä siinä pelottaa?"

Ei ole tuosta enää pitkä harppaus siihen, että vauvalle laitetaan ruumiseen synnytyksen jälkeen lähetin, jonka avulla henkilön liikkumista voidaan seurata koko elämän ajan... Mitä pelättävää tällaisessa on, jos sääntöjen mukaan elää....? Helpottaa rikosten yms. selvittämistaä kun voidaan koneelta katsoa missä kukakin on ollut, eikö niin?

olla noudattamatta liikennesääntöjä. Autolla ajaminen on vähän eri asia kuin muu elämä. Autolla ajaminen on kuitenkin ensisijaisesti siirtymistä paikasta toiseen, vaikka tää henki, joka korostaa yksilönvapautta kollektiivisen vastuun kustannuksella, onkin nykypäivänä tosi suosittua.

Vierailija
5/18 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien tekemisiä? Vai pitäisikö kaikille ihmisille laittaa isot keltaiset korvanumerot niinkuin lehmille ja sitten jos joku tekee jotain laitonta niin ilmoitetaan vaan numero kuka teki ja mitä.

Vierailija
6/18 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä siinä pelottaa?"

olla noudattamatta liikennesääntöjä. Autolla ajaminen on vähän eri asia kuin muu elämä. Autolla ajaminen on kuitenkin ensisijaisesti siirtymistä paikasta toiseen, vaikka tää henki, joka korostaa yksilönvapautta kollektiivisen vastuun kustannuksella, onkin nykypäivänä tosi suosittua.

Ihmisillä on tapana olla noudattamatta muitakin sääntöjä, esim kävellään punaisia päin. Onko tämä siis riittävä peruste, että jokaiseen ihmiseen laitetaan ruumiseen jäljityslaite? Jos järjestelmä havaitsee sinut suojatiellä punaisen palaessa, sakko automaattisesti postiin ja vaikka sähköisku samantien muistutukseksi. Tätäkö haluat?

Vierailija
7/18 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan silti ylinopeutta missä huvittaa kuten tähänkin saakka.

Moisia kyttäysvehkeitä pystyy häiritsemään tai ne voidaan kytkeä pois päältä -siinähän kyttäätte, heh.

Vierailija
8/18 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä siinä pelottaa?"

Ihmisillä on tapana olla noudattamatta muitakin sääntöjä, esim kävellään punaisia päin. Onko tämä siis riittävä peruste, että jokaiseen ihmiseen laitetaan ruumiseen jäljityslaite? Jos järjestelmä havaitsee sinut suojatiellä punaisen palaessa, sakko automaattisesti postiin ja vaikka sähköisku samantien muistutukseksi. Tätäkö haluat?

vaarantaa vain sen kävelijän hengen, auto tai moottoripyörä taas ovat sellaisia välineitä, joilla voi saada hengen pois useammaltakin ihmiseltä.

Sen verran olen tarkkaillut vuosien saatossa liikennettä, että olen ollut havaitsevinani sellaista käytöstä, ettei ihmisillä tule oikeasti pieneen mieleenkään, että liikenteessä voi kuolla ja aika helposti. Etenkin ammattiautoilijat ovat täysin sokeita liikenteen vaaroille.

Liikkuvaa poliisia tuskin näkee muualla kuin PK-seudulla. Viime kesänä en nähnyt muualla Suomessa yhden yhtä ratsiaa, ja poliisiautojakin näin vain kourallisen. Ja mä oikeasti liikun moottoripyörällä todella paljon ympäri Suomea.

Vierailija
9/18 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan silti ylinopeutta missä huvittaa kuten tähänkin saakka.

Moisia kyttäysvehkeitä pystyy häiritsemään tai ne voidaan kytkeä pois päältä -siinähän kyttäätte, heh.

Enemmistö ihmisistä katsoo oikeudekseen ajaa ihan omilla säännöillään. Suurimmalla osalla ei tosiaankaan ole mitään kuusaa siitä, millaisia vaaratilanteita he voivat aiheuttaa tällä ajattelumallilla "minä ajan, kun olen aina ennenkin ajanut, eikä ole mitään sattunut, ja lisäks mua HUVITTAA ajaa". Ei siis mitään tajua liikenteen realiteeteista.

Vierailija
10/18 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan silti ylinopeutta missä huvittaa kuten tähänkin saakka. Moisia kyttäysvehkeitä pystyy häiritsemään tai ne voidaan kytkeä pois päältä -siinähän kyttäätte, heh.

Enemmistö ihmisistä katsoo oikeudekseen ajaa ihan omilla säännöillään. Suurimmalla osalla ei tosiaankaan ole mitään kuusaa siitä, millaisia vaaratilanteita he voivat aiheuttaa tällä ajattelumallilla "minä ajan, kun olen aina ennenkin ajanut, eikä ole mitään sattunut, ja lisäks mua HUVITTAA ajaa". Ei siis mitään tajua liikenteen realiteeteista.

Höpö höpö. 20v olen tällä asenteella ollut ilman onnettomuuksia tien päällä ja sama tyyli jatkuu.

Ihan hiukan kierrelty Eurooppaa autolla, tuhansia kilometrejä ajettu yli 200 mittarissa.

Reippaastikin voi ajaa kun pitää silmänsä auki.

Vierailija
11/18 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan silti ylinopeutta missä huvittaa kuten tähänkin saakka. Moisia kyttäysvehkeitä pystyy häiritsemään tai ne voidaan kytkeä pois päältä -siinähän kyttäätte, heh.

Höpö höpö. 20v olen tällä asenteella ollut ilman onnettomuuksia tien päällä ja sama tyyli jatkuu.

Ihan hiukan kierrelty Eurooppaa autolla, tuhansia kilometrejä ajettu yli 200 mittarissa.

Reippaastikin voi ajaa kun pitää silmänsä auki.

edelleen huomaa, että sulla ei ole oikein realiteetit selvillä, esim. reaktio- ja jarrutusajat. Ei siinä auta, vaikka ei olisi silmissä luomia ollenkaan. Sun tekstistä niin huomaa sen kaikkivaltiusajattelun, joka tappaa liikenteessä.

Vierailija
12/18 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ei ole minkäänlaista vapautta ihmisillä.

Vierailija
13/18 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustalaatikkohan tulee tarpeelliseksi kun sitä TARVITAAN. Siis jos ajat onnettomuuden, niin voidaan laatikko purkaa ja selviää onko autossa ollut vika vai oletko itse tehnyt väärin.

Mikä tossa on holhoamista? Sinä siis vastustat asioiden selvittämistä? Ajatko usein miten sattuu? Koska siitähän tollanen pelko kumpuaa. Että kun ajat ylinopeutta ja teet virheitä niin jos tulee kolari, niin jäät nalkkiin.

Noudata jumankauta liikennesääntöjä!

Vierailija
14/18 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustalaatikkohan tulee tarpeelliseksi kun sitä TARVITAAN. Siis jos ajat onnettomuuden, niin voidaan laatikko purkaa ja selviää onko autossa ollut vika vai oletko itse tehnyt väärin. Mikä tossa on holhoamista? Sinä siis vastustat asioiden selvittämistä? Ajatko usein miten sattuu? Koska siitähän tollanen pelko kumpuaa. Että kun ajat ylinopeutta ja teet virheitä niin jos tulee kolari, niin jäät nalkkiin. Noudata jumankauta liikennesääntöjä!

Minä vastustan aivan kaikkea yksilönvapauteen puuttumista. Oli sitten kuinka "hyvä ja jalo" tarkoitus taustalla tai ei.

Aina kun yksilönvapauteen kosketaan se on vallansiirto yksilöltä valtiolle.

Kukkahattutätien, Tarja Halosen, sossupummien hyysääjien ja kontrolliyhteiskunnan rakentajien hyväksi -ei kiitos sanon minä.

Googlatkaapa mikä on "jammeri" jos ette tiedä.

Vierailija
15/18 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen kakkosen kanssa täysin samaa mieltä.

Vierailija
16/18 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa on niin vähän vapautta jäljellä, että ihmiset eivät enää edes kaipaa sitä. Idioottien idiolandia koko Suomi. Meidät saisi räjäyttää kivikaudelle että ihmiset tietäisivät edes elävänsä.

Vierailija
17/18 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustalaatikkohan tulee tarpeelliseksi kun sitä TARVITAAN. Siis jos ajat onnettomuuden, niin voidaan laatikko purkaa ja selviää onko autossa ollut vika vai oletko itse tehnyt väärin. Mikä tossa on holhoamista? Sinä siis vastustat asioiden selvittämistä? Ajatko usein miten sattuu? Koska siitähän tollanen pelko kumpuaa. Että kun ajat ylinopeutta ja teet virheitä niin jos tulee kolari, niin jäät nalkkiin. Noudata jumankauta liikennesääntöjä!

Minä vastustan aivan kaikkea yksilönvapauteen puuttumista. Oli sitten kuinka "hyvä ja jalo" tarkoitus taustalla tai ei. Aina kun yksilönvapauteen kosketaan se on vallansiirto yksilöltä valtiolle. Kukkahattutätien, Tarja Halosen, sossupummien hyysääjien ja kontrolliyhteiskunnan rakentajien hyväksi -ei kiitos sanon minä. Googlatkaapa mikä on "jammeri" jos ette tiedä.

nostetaan rahaa sosssusta vaikka milla verukkeella. Sita saa mita tilaa.

Mustat laatikot ovat yleisia uusissa autoissa, niista vain ei pideta melua.

Vierailija
18/18 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä tavalla sinun mielestäsi musta laatikko puuttuu yksilönvapauteen onnettomuustilanteen tutkinnassa? Vapautta valehdella ja luikerrella vastuusta, kun olet holtittomasti ajamalla kolaroinut ja tappanut siinä sivussa takapenkillä olevat lapsesi?

Yksilönvapaus ei tarkoita sitä, että voi rikkoa lakeja jäämättä siitä kiinni!

Minä vastustan aivan kaikkea yksilönvapauteen puuttumista. Oli sitten kuinka "hyvä ja jalo" tarkoitus taustalla tai ei.

Aina kun yksilönvapauteen kosketaan se on vallansiirto yksilöltä valtiolle.

Kukkahattutätien, Tarja Halosen, sossupummien hyysääjien ja kontrolliyhteiskunnan rakentajien hyväksi -ei kiitos sanon minä.

Googlatkaapa mikä on "jammeri" jos ette tiedä.