Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristitty ja jooga

Vierailija
01.04.2010 |

Mitäs mieltä olette wiin joogajutuista?

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti ketjussä haukkuu kristittyjä laajahko uskonnoton joogaajien ryhmä, joiden mielestä kritityt ovat tyhmiä, kun eivät joogaa koska pitävät sitä uskonnollisena toimintana.

Että kukahan tässä nyt on epälooginen ja samaan hengenvetoon ehdottomasti estää lapsiaan menemästä joulukirkkoon, vaikkei mitään ole olemassa eikä siihen uskota?

Keskustekun ulkopuolelta oli aika helppo havaita, että kalikka kalahti ja uskonnoton älähti. Kristityt olivat sen sijaan kiihkotta oman linjansa takana ilman epäloogisuuksia.

Vierailija
62/129 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti ketjussä haukkuu kristittyjä laajahko uskonnoton joogaajien ryhmä, joiden mielestä kritityt ovat tyhmiä, kun eivät joogaa koska pitävät sitä uskonnollisena toimintana. Että kukahan tässä nyt on epälooginen ja samaan hengenvetoon ehdottomasti estää lapsiaan menemästä joulukirkkoon, vaikkei mitään ole olemassa eikä siihen uskota? Keskustekun ulkopuolelta oli aika helppo havaita, että kalikka kalahti ja uskonnoton älähti. Kristityt olivat sen sijaan kiihkotta oman linjansa takana ilman epäloogisuuksia.

Kiihkotta ja ilman epäloogisuuksia? =)

Itseasiassa meillä kyllä lapset saavat mennä joulukirkkoon ja osallistua koulussa järjestettäviin uskonnollisiin tilaisuuksiin. Vastaavasti en ole kyllä kuullut, että uskovaisen perheen lapset saisivat osallistua johonkin, joka ei olisi täysin oman uskon mukainen.

Ateistiperheen eivät ole läheskään niin jyrkkiä kuin uskovaiset perheet: ateistiperheissä lapset otetaan huomioon ja asioita tehdään siten, mikä on lapsille parasta. Uskovaisissa perheissä taas mennään juuri niin kuin vanhempien usko sanoo, mitään poikkeamia (huih) ei voida sallia.

Jostain syystä uskovaiset ovat jatkuvasti kauheasn epävarmoja uskostaan ja pelkäävät kaikkea ulkopuolista - sääli, ettei se uskokaan tuo rauhaa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ateisteja haittaa niin kovin se, että kristityt kokevat joogan epäjumalanpalvontana. Siinähän pitävät, miksi ateisti siitä piittaisi.

Vierailija
64/129 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksa uskoa, että jotkut liikkeet sinällään olisivat väärin, eikö se mitä ajattelet ja mitä itseesi päästät vaikuta enemmän...

Minulle opetettiin jo pienenä, että pitää mennä pahaan maailmaan mutta pysyä itse hyvänä. Tarkoittanee sitä, ettei mikään vahingoita meitä, ellemme unohda Kristusta.

Vierailija
65/129 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisia uskovat tai ateistiperheet ovat. Itse olen krisitty,paras ystäväni ateisti. Keskustelemme asioista, lapset saavat leikkiä keskenään, kunnioitamme toisiamme syvästi.

"Olet kanssani eri mieltä, mutta puolustan viimeiseen saakka oikeuttasi siihen."

Vierailija
66/129 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on loistava esimerkki uskovaisten tasapainottomuudesta ja epäloogisuudesta. Täysin sekopäisiä kirjoituksia.

Vähän samaa settiä kuin se yksi, joka kirjoitteli täällä joskus kaiken maailman saunatontuista ja muista haltioista...

Vierailija
67/129 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vilpittömästi pelottavaa, että keskuudessamme kulkee näitä kristittyjä, ihan ilman mitään ulkopuolista valvontaa. Ei minua kiinnosta kristittyjen haukkuminen, vaan totean ainoastaan, että tässä ketjussa on käsittämättömän tasapainotonta, kehäpäätelmiä tyhjäpäisesti toistavaa, ahdasmielistä, kapeakatseista, masentavaa sakkia.

Kuka teidän pudonneet tavaranne poimii lattialta, kun se joogasta tuttu eteenpäinkumarrus on epäjumalien palvontaa? Pirskotatteko vihkivettä lastenne päälle, jos he erehtyvät tekemään taaksepäinkuperkeikan? Rukoiletteko te tavallista enemmän, jos satutte vahingossa ristimään jalkanne istuessanne lattialla?

Entäpä sitten muu epäjumalien palvonta: tanssi, laulu, kasvojen maalaus tai meikkaus, kasvien kasvattaminen?

Mitä te ylipäätään uskallatte tehdä, kun lähes kaikesta tässä elämässä on löydettävissä polku epäjumalien palvontaan?

Aivan sairasta. Jokainen tekee toimilleen niiden merkityksen. Joogaaja voi toteuttaa joogatessaan uskontoa tai joogaaja voi joogatessaan huoltaa ja puhdistaa kehoaan. Tanssija voi tanssiessaan palvoa pimeitä voimia tai tanssija voi tanssiessaan nostaa sykettä musiikin tahtiin ja kohottaa kuntoaan.

Tanssi on syntynyt ns. epäjumalien palvontaan. Tiettyjä kasveja on alettu kasvattamaan ns. noituutta varten. Minä jumankauta sekä tanssin, kasvatan kasveja, maalaan naamaani, laulan että joogaan, ja siltikään en tee tekojani minkään jumalan tai epäjumalan eteen.

Pakko varmaan mennä tänään vetämään muutamat tiukat asanat, että pääsee taas tasapainoon tämän ketjun aiheuttaman negaation jälkeen.

Olettete kristityt kyllä aika velikultia. Hyvää pääsiäistä teillekin.

Vierailija
68/129 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen pohja on peräisin idän uskonnoista. Mitä syvemmälle ja pidemmälle joogassa edetään, sitä enemmän tulee mukaan näitä idän mietiskelyjä ja muita. Viisaampi on pysyä erossa kokonaan.

Vierailija
69/129 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vilpittömästi pelottavaa, että keskuudessamme kulkee näitä kristittyjä, ihan ilman mitään ulkopuolista valvontaa. Ei minua kiinnosta kristittyjen haukkuminen, vaan totean ainoastaan, että tässä ketjussa on käsittämättömän tasapainotonta, kehäpäätelmiä tyhjäpäisesti toistavaa, ahdasmielistä, kapeakatseista, masentavaa sakkia. Kuka teidän pudonneet tavaranne poimii lattialta, kun se joogasta tuttu eteenpäinkumarrus on epäjumalien palvontaa? Pirskotatteko vihkivettä lastenne päälle, jos he erehtyvät tekemään taaksepäinkuperkeikan? Rukoiletteko te tavallista enemmän, jos satutte vahingossa ristimään jalkanne istuessanne lattialla? Entäpä sitten muu epäjumalien palvonta: tanssi, laulu, kasvojen maalaus tai meikkaus, kasvien kasvattaminen? Mitä te ylipäätään uskallatte tehdä, kun lähes kaikesta tässä elämässä on löydettävissä polku epäjumalien palvontaan? Aivan sairasta. Jokainen tekee toimilleen niiden merkityksen. Joogaaja voi toteuttaa joogatessaan uskontoa tai joogaaja voi joogatessaan huoltaa ja puhdistaa kehoaan. Tanssija voi tanssiessaan palvoa pimeitä voimia tai tanssija voi tanssiessaan nostaa sykettä musiikin tahtiin ja kohottaa kuntoaan. Tanssi on syntynyt ns. epäjumalien palvontaan. Tiettyjä kasveja on alettu kasvattamaan ns. noituutta varten. Minä jumankauta sekä tanssin, kasvatan kasveja, maalaan naamaani, laulan että joogaan, ja siltikään en tee tekojani minkään jumalan tai epäjumalan eteen. Pakko varmaan mennä tänään vetämään muutamat tiukat asanat, että pääsee taas tasapainoon tämän ketjun aiheuttaman negaation jälkeen. Olettete kristityt kyllä aika velikultia. Hyvää pääsiäistä teillekin.

niin kaikki tämä teille annetaan... Eli ensin tulee etsiä Jeesusta. Jumalan Pyhä Henki kirkastaa uskovalle vasta sen jälkeen, mikä on tarpeellista ja mikä on hyväksi, kun haluaa seurata Jeesusta. Jumala synnyttää halun, ei niinpäin että yrittämällä yritämme noudattaa käskyjä ja kelvata Jumalalle. Kaiken tulee lähteä Jumalan rakkaudesta, ei ihmisten kielloista ja käskyistä.

Vierailija
70/129 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun ei ole tällaisia tai muitakaan ongelmia....

Vierailija
71/129 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti jokainen kristitty on koulun liikuntatunnilla tai vaikkapa ryhmäjumpassa tehnyt esimerkiksi sivutaivutuksia. Hui kauhistus, hehän ovat tietämättään palvoneet hindujumalia, sillä tuo samainen kylkivenytys on jooga-asana! Vastaavia esimerkkejä on kosolti.

Lopettakaa heti kaikki jumppa, kritityt, koska mikä tahansa liikkeenne voi olla jooga-asana. Ja jos kerran ette voi valita, palvotteko silloin hindujumalia vai ette, niin voi kauhistus! Minnekähän te joudutte kuolemanne jälkeen?

Vierailija
72/129 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"voi että uskovaiset on hulluja:)

Kiva kun ei ole tällaisia tai muitakaan ongelmia...."

Vastaus tähän:

-> Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

Vierailija
73/129 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paholainen. Sitä ei pidä mennä palvomaan kenenkään, tahalleen tai vahingossa. Joogassa fyysiset liikkeet saavat aikaan mielen avautumisen pahoille voimille, ymmärsit sitä tai et, pidit liikettä kuntoiluna tai mielenrauhan etsintänä tai minä vain. Teho on sama, sanovat asiaan perehtyneet entiset jooga-gurut.

Vierailija
74/129 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

intialaiset ja hindut, jotka ovat meitä länsimaalaisia naureskelleet kuultuaan miten harmittomana täällä joogaa - heidän uskonnonharjoittamistaan - meillä pidetään.

Vierailija
75/129 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

intialaiset ja hindut, jotka ovat meitä länsimaalaisia naureskelleet kuultuaan miten harmittomana täällä joogaa - heidän uskonnonharjoittamistaan - meillä pidetään.

Sitäpaitsi, uskontoa harjoitetaan tietoisesti, ei vahingossa. Joogaakin voi harrastaa eri tavoilla. Kun mä harrastan joogaa, mulla ei ole mitään uskonnollisia lähtökohtia siinä.

Se "jooga" mitä mä harrastan, on vain yksi osa semmoista uskonnollista harjoitusta, jota kutsutaan joogaksi. Suurin osa vaikkapa suomalaisista, jotka joogaa harrastavat, harrastavat vain juuri tätä osiota siinä, joka on liikkeitä ja liikuntaa. Toki on sellaisiakin, joille jooga on uskonnonharjoitusta.

Mitä muuten tarkoitat tuolla "harmittomalla"? Mulla meni vähän ohi.

Vierailija
76/129 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen sijaan ateistin lapsen uskontotunnilla istuminen ei tämän palstan mukaan ole. Koska "eihän siitä mitään haittaa ole että kuulee yleissivistäviä uskontotarinoita..."

Minä teen joogaliikkeitä (en meditoi yms.) ja käyn häissä kirkossa, kävin vapaakirkossa kuuntelemassa ystäväni musiikkiesitystä ja kävisin vaikka moskeijassakin jos kutsuttaisiin. Joskus saatan laulaa vaikka kouluaikaan oppimaani virttä, jos päässä pyörii. Silti en harjoita mitään uskontoa. Kyllä minusta kukin itse tietää milloin harjoittaa uskontoa ja milloin vain jumppaa tai juhlistaa ystäviensä juhlaa. Ainakin luulen että uskonnon harjoittamisella on uskovaisille jokin muukin, sisäinen merkitys kuin vain että tekee samat liikkeet/lausuu samat sanat kuin muutkin?

Vierailija
77/129 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kristitty ja aion aloittaa joogan, ilmoittaudun jo mukaan kansalaisopiston kurssille.

En ole edes ajatellut että se olisi jotenkin paha asia, mitä sitten jos se jollekin on jonkun Jumalan palvomista, ei se inulle ole sitä. Voin kyllä myös kumartaa auringolle, Jumalahan senkin on luonut!

Pitää olla aika heikko uskossaan jos tuollainen saa pelkäämään tai horjumaan uskossa...

Vierailija
78/129 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, vaikka se olisi paketoitu kauniiseen pakettiin. sehän synnissä yleensä houkuttelevaa onkin, että ajatellaan, että "tässä on tämmöinen lieventävä asianhaara, ei tämä nyt voi pahaksi olla" ajatellaan, että tämä on vain harmiton tietokoneohjelma. Kyllä jooga tulee sieltä idän uskonnoista ja siitä on viisainta pysyä ihan kokonaan erossa.

Vierailija
79/129 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, vaikka se olisi paketoitu kauniiseen pakettiin. sehän synnissä yleensä houkuttelevaa onkin, että ajatellaan, että "tässä on tämmöinen lieventävä asianhaara, ei tämä nyt voi pahaksi olla" ajatellaan, että tämä on vain harmiton tietokoneohjelma. Kyllä jooga tulee sieltä idän uskonnoista ja siitä on viisainta pysyä ihan kokonaan erossa.

Täähän on ihan samanlainen juttu, kuin se, että jehovan todistajat ei saa ostaa tavaraa kirpparilta, koska niiden mukana voi kotiin tulla demoneja.

Vierailija
80/129 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... olen niin onnellinen, etten koskaan hurahtanut hihhuliksi. Harvoin jään tällä tavalla totaalisen huuli pyöreänä lukemaan jotain ketjua. Siis ovatko nämä kommentit kirjoitettu todellakin Armon Vuonna 2010 vai onko tämä jokin keskiaikainen huono provo? : O : O

Huh. Pelottavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän