Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristitty ja jooga

Vierailija
01.04.2010 |

Mitäs mieltä olette wiin joogajutuista?

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paholainen. Sitä ei pidä mennä palvomaan kenenkään, tahalleen tai vahingossa. Joogassa fyysiset liikkeet saavat aikaan mielen avautumisen pahoille voimille, ymmärsit sitä tai et, pidit liikettä kuntoiluna tai mielenrauhan etsintänä tai minä vain. Teho on sama, sanovat asiaan perehtyneet entiset jooga-gurut.

tässähän on sama juttu kuin tuossa "ateistit joutuu helvettiin" -keskustelussakin. Jos jooga-gurujen mukaan pahat voimat ja jumaluudet pääsevät joogan kautta jylläämään, miksi ateistin tai kristityn pitäisi uskoa tähän ja pelätä jotain.

Vierailija
82/129 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joogapelistä ei ole kokemusta, mutta luulen että kaikki konsolipelit on varmaan syntiä kun tarpeeksi pitkälle asiaa pui.

Mä olen kristitty ja olen suunnitellut astangajoogan aloitamista ihan kehon hyvinvoinnin vuoksi. Mieheni on käynyt tunneilla Hesassa ja kertoi että joillakin tunneilla on enemmän "hihhulitouhua" ja joillakin keskitytään enemmän fyysiseen suoritukseen. -Mä haluan ainakin itse nähdä ja kokea asiat, enkä uskoa fundametalistien paasaamiseen. En usko että minun Jumalani hylkää minut vaikka näkisin epäjumalankuvia tai tekisin venyttelyliikkeitä, koska tiedän että kuulun Jeesuksen jengiin!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

PISTE!

Vierailija
84/129 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

portti helvettiin ja paholaisenpalvontaan riittää se, että kumartuu eteenpäin:

Mitä lasissa?

Vierailija
85/129 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ties vaikka joku Afrikan pakana olisi palvonut jumalia vastaavia liikkeitä tehdessään. On se rajoittava tuo jumalan NIH (not inventied here) -periaate.

koska tanssi on alunperin ollut uskonnollisten menojen osa. Samoin laulu (ettehän laula lapsillenne koskaan jänö istui maassa, tai tuu tuu tupakkirullaa, ettehän?), rummutus, jopa runot. Pakanoiden uskonnollista perinnettä on ennen kirjoitustaitoa viety eteenpäin nimenomaan resitoimalla. Tosiuskovaisethan ei rajoita itseään vaivaisen parin tuhannen vuoden aikajanalla, vaan sääntöjen tulee kattaa pakanalliset käytännöt KOKO maailman olemassaolon ajalta. Mitä se olikaan tosikristityillä, 6000 vuotta? :)

Vierailija
86/129 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia tehdä jumppaliikkeitä tavallisella liikuntatunneilla kuin mennä mukaan tilaisuuteen jossa ollaan tietoisesti joogaamassa. Kuinka monta kertaa esim. ateisti on laittanut kätensä ristiin eikä tarkoita sillä rukoilemista?

Varmasti jokainen kristitty on koulun liikuntatunnilla tai vaikkapa ryhmäjumpassa tehnyt esimerkiksi sivutaivutuksia. Hui kauhistus, hehän ovat tietämättään palvoneet hindujumalia, sillä tuo samainen kylkivenytys on jooga-asana! Vastaavia esimerkkejä on kosolti. Lopettakaa heti kaikki jumppa, kritityt, koska mikä tahansa liikkeenne voi olla jooga-asana. Ja jos kerran ette voi valita, palvotteko silloin hindujumalia vai ette, niin voi kauhistus! Minnekähän te joudutte kuolemanne jälkeen?

Vierailija
87/129 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tarkoita sillä mitään. En siis sittenkään ole vaarassa?

Minulle jooga on hyvä vastapaino muille liikuntaharrastuksilleni eli juoksulle ja lihaksuntoharjoittelulle. Jooga parantaa koordinaatiota ja siinä on runsaasti venyttelyjä. En käy missään tilaisuuksissa kumartelemassa minnekään päin.

Vierailija
88/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim tämä: Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

Nämä eivät ole Jeesuksen sanoja eikä opetusta, vaan Paavalin joka kärsi mielentervedellisitä ongelmista. Hän oli skitsofreni näki ja kuuli kuvitteli kaikenlaista. Hän oli vain sairas ihminen jolla oli fanaattinen tapa manipuloida ihmisiä. Hän ei koskaan tavannut Jeesusta ja se pani hänet kuvittelemaan kaikenlaista hölynpölyä joka teki raamatusta hyvin ristiriitaisen teoksen.

Vierailija
89/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö sen käsitteen. Vaan rakastaa vihollistaankin. Rakkaus ei myöskään kehitä järjestelmää missä tuomitaan ja kidutetaan ihmistä ikuisuuksia vain sen takia ettei pysty palvovaan jotakin mihin usko ei riitä. Täydellinen rakkaus ei myöskään vaadi palvontaa ja kumartelemista. Jos teet noin tai näin niin tervemenoa helvettiin.

Rakkaus ei myöskään hoe raamatun fraaseja että me pelastutaan ja te ette. Täydellinen rakkaus ei vaadi valintoja.

Vierailija
90/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mistä tässä on kyse, on epäjumalan palvonta. Sitä ei Jumala suvaitse. Ensimmäinen käsky kuuluu: Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia.

Vierailija
91/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku oli taas nostanut tämän ketjun, jossa sekopääkristityt avautuu...

Vierailija
92/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitaan kaikkea, mikä on samaa mieltä oman elämänkatsomuksen kanssa :).

Vierailija
93/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju vetää ikävällä tavalla totaalisen sanattomaksi.

Harvoinpa ole ollut näin huuli pyöreänä. Mielessä pyörii kaikenlaista argumentin tynkää, mutta taidan jättää sanomatta. Sairasta, aivotonta kehäpäätelmää vastaan on paha alkaa väitellä.

Vierailija
94/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskovaisten tasapainottomuudesta ja epäloogisuudesta. Täysin sekopäisiä kirjoituksia.

Vierailija
95/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitaan kaikkea, mikä on samaa mieltä oman elämänkatsomuksen kanssa :).

On paha väittää vastaan, kun kaikki mitä minä sanon, on ilmeisesti jostain saatanasta tai jotain. Väittelen kuitenkin mielelläni esim. kokoomuslaisten tai sovinistimiesten kanssa, vaikka meillä on tosi vähän yhteistä. Heidän kanssaan pystyy kuitenkin jollain tasolla vaihtamaan mielipiteitä.

Vierailija
96/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittely todella osoittaa ateistien suvaitsevaisuuden tason. Suvaitaan kaikkea, mikä on samaa mieltä oman elämänkatsomuksen kanssa :).

ihmisiä, mutta heillä on sentään järki päässä, eikä kukaan heistä näe piruja ja paholaisia siellä missä niitä ei ole. Mulla ei ole ongelmaa ihmisten vakaumusten kanssa, jos järki pysyy päässä. Hihhuleille on kuitenkin pakko naureskella. Vai että ihminen voi palvella paholaista tekemällä jotain liikesarjoja, just. Ja itämaiset kamppailulajit ovat "kotoisin pimeydestä". Kyllähän nuo nyt selvästi on sairaan ihmisen vainoharhaa.

Vierailija
97/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kristitty on silti osallistunut Olympialaisiin ja saanut mitaleja, näistä epäjumalan palveluksen kemuista.

Vierailija
98/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tässä olla kieltämässä joogaa keneltäkään, vaan itse pohditaan pitättäytymistä siitä. En tod. ymmärrä näitä nimittely- ja pilkkareaktioita. Ehkä se kuuluu osaksi sitä mitä Jeesus seuraajilleen lupasi: vainoa ja pilkkaa.

Vierailija
99/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palvontaa pelkästään tekemällä yksinkertaisia jumppaliikkeitä todistaa siitä että kristitty uskoo tuon toisen jumalan olevan myös olemassa oman jumalansa lisäksi. Ei siis ole vain yksi jumala, vaan useampi vaihtoehto. Ja se toinen on niin voimallinen, että sitä voi tulla palvoneeksi pelkästään voimistelemalla.

Vierailija
100/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kristitty on silti osallistunut Olympialaisiin ja saanut mitaleja, näistä epäjumalan palveluksen kemuista.

Väitämpä ettei yksikään kristitty ole osallistunut Olympialaisiin tai harrasta yleisurheilua. Ei tule ainakaan minulla yhtään nimeä muistiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän