Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristitty ja jooga

Vierailija
01.04.2010 |

Mitäs mieltä olette wiin joogajutuista?

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palvontaa pelkästään tekemällä yksinkertaisia jumppaliikkeitä todistaa siitä että kristitty uskoo tuon toisen jumalan olevan myös olemassa oman jumalansa lisäksi. Ei siis ole vain yksi jumala, vaan useampi vaihtoehto. Ja se toinen on niin voimallinen, että sitä voi tulla palvoneeksi pelkästään voimistelemalla.

tätä mäkin kummeksun. Eikö pyhä kolmiyhteinen jumala olekaan se kovin jäbä?

Vierailija
102/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palvontaa pelkästään tekemällä yksinkertaisia jumppaliikkeitä todistaa siitä että kristitty uskoo tuon toisen jumalan olevan myös olemassa oman jumalansa lisäksi. Ei siis ole vain yksi jumala, vaan useampi vaihtoehto. Ja se toinen on niin voimallinen, että sitä voi tulla palvoneeksi pelkästään voimistelemalla.

Tuossa se oma epäuskoisuus paljastuukin.

Kun uskovalle ei pitäisi olla kuin yksi jumala. Silti pelkäävät toisen jumalan olemassaoloa jumppaliikkeiden muodossa. Se on käsittämätöntä epäuskoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kristitty on silti osallistunut Olympialaisiin ja saanut mitaleja, näistä epäjumalan palveluksen kemuista.

Väitämpä ettei yksikään kristitty ole osallistunut Olympialaisiin tai harrasta yleisurheilua. Ei tule ainakaan minulla yhtään nimeä muistiin.

Vierailija
104/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hän varmasti ymmärtää myös ettei Olympialaiset ja yleisurheilu ole Zeuksen palvontaa.

Tästä voidaan vetää myös johtopäätös ettei kaikki uskovat ole pöpejä, eivätkä kaikki usko joogan olevan zeuksen tai hindin palvontaa.

Vierailija
105/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely ei ole Zeuksen palvontaa. Yleisurheilu on ihan oma juttunsa ja siihen en kristittynä sotkeentuisi.

Vierailija
106/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä, että väärään kohdistunut palvonta voi erottaa ihmisen siitä Jumalasta, joka todella toivoo ihmisen parasta ja haluaa tämän kanssaan taivaaseen ja on ollut valmis kärsimään sen edestä ihmisen rangaistuksen tämän synneistä.

On ymmärrettävä, että varoitukset epäjumalanpalveluksesta johtuvat juuri ihmiselle suodusta vapaudesta valita ikuisuusperspektiivin kannalta väärin. Ei kristinusko kiellä toisten jumaluuksien ja henkivaltojen olemassaoloa. Se varoittaa niistä ja kertoo, että niihin sekaantumisella saattaa olla se vaikutus, että ihminen erkaantuu pelastavasta uskosta, mikä tietenkin on Paholaisen päämäärä.

Jooga on yksi tällainen asia, spiritismi toinen, henkienpalvonta kolmas, ennustaminen, noituus ym. Näistä mikään ei ole uskovaisen asia eikä mitään näistä oikeustin edes kaipaa se, joka on henkilökohtaisessa uskossa Jeesukseen.

Vierailija
107/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin vaikea nimetä ketään kuuluisaa kristittyä, joka joogaisi. En tiedä urheilusta mitään mutta minulla on käsitys että myös yleisurheilijat venyttelevät.

Joogahan on venyttelyä. Eli onko venyttely epäjumalanpalvelusta?

Vierailija
108/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä, että väärään kohdistunut palvonta voi erottaa ihmisen siitä Jumalasta, joka todella toivoo ihmisen parasta ja haluaa tämän kanssaan taivaaseen ja on ollut valmis kärsimään sen edestä ihmisen rangaistuksen tämän synneistä.

On ymmärrettävä, että varoitukset epäjumalanpalveluksesta johtuvat juuri ihmiselle suodusta vapaudesta valita ikuisuusperspektiivin kannalta väärin. Ei kristinusko kiellä toisten jumaluuksien ja henkivaltojen olemassaoloa. Se varoittaa niistä ja kertoo, että niihin sekaantumisella saattaa olla se vaikutus, että ihminen erkaantuu pelastavasta uskosta, mikä tietenkin on Paholaisen päämäärä.

Jooga on yksi tällainen asia, spiritismi toinen, henkienpalvonta kolmas, ennustaminen, noituus ym. Näistä mikään ei ole uskovaisen asia eikä mitään näistä oikeustin edes kaipaa se, joka on henkilökohtaisessa uskossa Jeesukseen.

Vierailija
109/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tässä olla kieltämässä joogaa keneltäkään, vaan itse pohditaan pitättäytymistä siitä. En tod. ymmärrä näitä nimittely- ja pilkkareaktioita. Ehkä se kuuluu osaksi sitä mitä Jeesus seuraajilleen lupasi: vainoa ja pilkkaa.

Aivoja ei tarvitse välttämättä jättää narikkaan. Voi olla vapauttava kokemus käyttää niitä itsenäiseen ja kriittiseen ajatteluun.

Toisaalta minä hakkaan vaan päätäni seinään jatkamalla tätä "keskustelua". Kaikki eriävät mielipiteet kun ovat saatanan aikaansaannosta ja satukirjasesta löytyy kätevästi Kommentti lähes joka asiaan tai vähintään asian viereen.

Vierailija
110/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muodostua ihmisen henkilökohtaiseksi epäjumalaksi. Samoin raha, ura, kauneus ym. Epäjumala voi olla mikä tahansa asia, mikä menee Jumalan edelle tai edes rinnalle.

Korostan, että yksityisen kristity teot eivät kerro meille mikä on oikein ja mikä väärin. Sen kertoo yksin Jumala Raamatun sanan ja ihmisen omantunnon kautta.

Vierailija
111/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

spiritismin ja jumppaliikkeiden välillä? Naurettavaa. Onneksi ei tarvi olla noin sekaisin.

Vierailija
112/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän joogaryhmässä on sitten ihan harhaoppinen pappi! Tietääpä pysyä kaukana, hänhän on epäjumalanpalvoja. Ajatelkaa uskikset, jos hän saarnaa juuri ensi sunnuntaina...ja sinä kuuntelet...omaksut hänen harhaoppinsa tietämättäsi...joudut helvettiin!!!

Vierailija
113/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuttuu siitä joogasta? Ei täydellinen rakkaus suutu mistään. Tai miksi loukkaantua jos on olemassa muita jumalia? Mitä ne muut jumalat on tehneet pahaa? Miksi pitää olla niin itsekäs jumala ettei voi sallia muita jumalia? Loukkaako se jos vilkuilee muualle ja kiittä jostakin toista. Miksi kaikki kunnia ja kiitos pitää kerätä itselle? Ja mihin sitä tarvitaan? Mitä se kertoo jumalan luonteesta?

Ajatelkaa jos jumla lakkaisi loukkantumasta turhanpäiväisistä. Lakkaisi vääntämästä joka asiasta sotaa ja kärhämää.

Vierailija
114/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

venytykset auttavat kroonista selkäsärkyäni. Kun joogaan säännöllisesti, kipu pysyy poissa ja olen työkykyinen iloinen ihminen.

Kristittynä olen aivan hämmästynyt tästä keskustelusta. Olen varma että lähi-idässä tunnettiin jooga hyvin ja sillä hoidettiin vaivoja yleisesti. Tuskin oli tuntematon Jeesuksellekaan.

Ilkeänkö minä edes kirkossa enää käydä, kun minusta ajatellaan näin? Olen joogan palvoja?

Taitaa olla provo?

Vierailija
115/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään revi pelihousujani ruusussadun epäuskottavuuksien takia.[

i] satukirjasesta löytyy kätevästi Kommentti lähes joka asiaan tai vähintään asian viereen.

[/quote]

Vierailija
116/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuttuu siitä joogasta? Ei täydellinen rakkaus suutu mistään. Tai miksi loukkaantua jos on olemassa muita jumalia? Mitä ne muut jumalat on tehneet pahaa? Miksi pitää olla niin itsekäs jumala ettei voi sallia muita jumalia? Loukkaako se jos vilkuilee muualle ja kiittä jostakin toista. Miksi kaikki kunnia ja kiitos pitää kerätä itselle? Ja mihin sitä tarvitaan? Mitä se kertoo jumalan luonteesta? Ajatelkaa jos jumla lakkaisi loukkantumasta turhanpäiväisistä. Lakkaisi vääntämästä joka asiasta sotaa ja kärhämää.

Vierailija
117/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä urheilulajia saan harrastaa kristittynä, etten loukkaa Jumalaamme, enkä palvo paholaista?

Olen neuvoton. Ilmeisesti judo pitäisi keskeyttää ja jazztanssi..

Vierailija
118/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jälkimmäistä, kuten luulen, niin enpä viitsi enää vaivautua.

Vierailija
119/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ties vaikka joku Afrikan pakana olisi palvonut jumalia vastaavia liikkeitä tehdessään. On se rajoittava tuo jumalan NIH (not inventied here) -periaate.

Vierailija
120/129 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttei liian lujaa ettei kunto nouse liikaa -> kroppa tulee paremman näköiseksi ja terveemmäksi -> voi tulla seksi mieleen -> HYI!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan