Miten jotkut ei osaa tehdä makaronilaatikkoa?
Olin eilen ystäväni luona ja hän tarjosi makaronilaatikkoa. Kammottavaa mössöä. Ilmeisesti kaikilla ei mene jakeluun, että ne makaronit keitetään vain puolikypsäksi, koska ne kypsyy edelleen uunissa! Ihan kuin jotain hampaattoman vanhuksen ruokaa..yäk. Eikä tietenkään mausteita, ei mitään.. no, ketsuppia oli pöydässä.
Ei ihme, että lapsistakin tulee kranttuja, kun vanhempi ei osaa kokata muuta kuin mautonta mössöä!
Kommentit (29)
käyttäkää tummaa makaroonia hyvät ihmiset!
tapetoida? Miten jotkut kortilliset ei osaa ajaa autoa? Miten jotkut ei osaa englantia? Miten jotkut ei osaa kärrynpyörää? Miten jotkut ei osaa sienestää? Miten jotkut ei osaa ajaa taskuparkkiin? Miten jotkut ei osaa lajitella jätteitä?...Elämä on niin ihmeellistä, kun kaikki ei osaakaan samaa kuin minä!
käyttäkää tummaa makaroonia hyvät ihmiset!
Ei tule liisteriä, kun osaa keittää ja kokata.
paras makaroonilaatikko on just sellaista pehmeää hampaattoman ruokaa!
Ja sellasta, missä ei oo mitään ihme mausteita.
Pelkkä suola ja ketsuppi riittää.
NAM!
Paahdan jauhelihan, runsaasti sipulia ja välillä vaikka porkkanasiivuja. Maustan pippurilla, lihaliemikuutiolla/Herbamarella, persiljalla, tuoreella oreganolla ja basilikalla.
Keitän makaroneja vain muutaman minuutin lihaliemessä. Jätän tarpeeksi nestettä niihin turpoamista varten.
Sotken kaikki yhteen ja heitän yhden munan sekan. Vuokaan yksi kerros, sitten joko pallo- tai raastemozzarellaa tai parmesania reilu satsi. Seuraava kerros ja päälle vielä mozzarellaa.
Uunissa 200 astetta kork. puoli tuntia ja sitten nauttimaan!
ap.
Olen viimeksi syönyt sitä pienenä muksuna ja silloinkin kun pakotettiin, joten enpä ole ikinä nähnyt tarvetta opetella sitä tekemään.
tapetoida? Miten jotkut kortilliset ei osaa ajaa autoa? Miten jotkut ei osaa englantia? Miten jotkut ei osaa kärrynpyörää? Miten jotkut ei osaa sienestää? Miten jotkut ei osaa ajaa taskuparkkiin? Miten jotkut ei osaa lajitella jätteitä?...Elämä on niin ihmeellistä, kun kaikki ei osaakaan samaa kuin minä!
Paahdan jauhelihan, runsaasti sipulia ja välillä vaikka porkkanasiivuja. Maustan pippurilla, lihaliemikuutiolla/Herbamarella, persiljalla, tuoreella oreganolla ja basilikalla.
Keitän makaroneja vain muutaman minuutin lihaliemessä. Jätän tarpeeksi nestettä niihin turpoamista varten.
Sotken kaikki yhteen ja heitän yhden munan sekan. Vuokaan yksi kerros, sitten joko pallo- tai raastemozzarellaa tai parmesania reilu satsi. Seuraava kerros ja päälle vielä mozzarellaa.
ap.
makaroonilaatikko kuulostaa ihan kauhealta.
ap.
Jos tekee pussillisesta makaronia maitoa tulee sen verran että tarttee kolme kananmunaa.
Jauheliha ruskistetaan ja joukkoon sipulia, mausteeksi suolaa mustapippuria ja paprikajauhetta.
Munamaidon joukkoon pari lihalientä.
Samaa mieltä olen siitä että makaronit keitetään puolikypsiksi ja keitän ne lihaliemessä.
Makaroonilaatikko pitää olla mössöä ja pelkillä perusmaisteilla.
Miksi ap ei osaa tehdä perinteistä makaroonilaatikkoa?
ap.
en tee tavallista makaronilaatikkoa, koska en siitä juuri pidä. Minä laitan uuniin ihan raa'at makaronit, ruskistettua jauhelihaa ja lihaliemi-sulatejuustoseoksen, päälle juustoraastetta. Ja totta ihmeessä makaronilaatikkoon voi laittaa porkkanaa :D Samoin vaikka pakastemaissia. Käyttäkää mielikuvitusta.
tai maissia tai muita kasviksia. Perinteitä pitää kunnioittaa. Sun ja ap:en ruoka on Lihamakaronikasvislaatikkoa
en tee tavallista makaronilaatikkoa, koska en siitä juuri pidä. Minä laitan uuniin ihan raa'at makaronit, ruskistettua jauhelihaa ja lihaliemi-sulatejuustoseoksen, päälle juustoraastetta. Ja totta ihmeessä makaronilaatikkoon voi laittaa porkkanaa :D Samoin vaikka pakastemaissia. Käyttäkää mielikuvitusta.
Ja sellaset puolikypsät makaronit vielä kauheammalta. Jotka jää hampaisiin kiinni...
"Huippua" arvostella toisen tekemää kun omakaan ei ole oikeaa :)
Että jotkut ihmiset eivät tosiaankaan osaa kokata. Siis eivät ihan perusruokiakaan. Sitten penskat nirsoilevat kylässä jopa jauhelihakastikkeesta, kun luulevat että kaikki ruoka on yhtä pahaa kuin äidin tekemä.
Ennen luulin, että pystyn syömään ihan mitä vaan, kunnes kohdalleni osui naisihminen, jolla neljä nirsoilevaa lasta. Tämä nainen teki meillä töissä ruokaa, ja se oli aivan kamalaa!! Siis niin kamalaa, että oikeasti mietin, kuinka pääsen annoksestani eroon syömättä sitä tai loukkaamatta kokkia. Ei ihme että lapsensa olivat nirsoja, se moska ei olisi kelvannu sioillekaan.
makaroonilaatikkoa!
Itse teen sen näin:
Paistan jauhelihan (400g) ja sipulin. Maustan jauhelihamausteella. Keitän makaroonin (en ihan kypsäksi asti) ihan tavallisessa vedessä, johon lisätty ripaus suolaa ja loraus ruokaöljyä.
Valmiina maustan ripauksella grillausmaustetta.
Sekoitan uunivuokaan ja lisään muna-maidon. Munamaitoon laitan 5dl maitoo ja kaksi munaa. Joskus laitan sekaan vielä kasviksia, jolloin maitoa laitan 7dl ja kolme munaa.
Nämä siis sekoitan ja laitan TUNNIKSI uuniin 200 asteeseen (uunin keskitasolle)... Näin tulee mun mielestäni hyvää ja näin tehtynä sitä on monet kehuneet....
Aina vouhkataan, kuinka jossain Italiassa ihmiset ovat ylpeitä omista ruoistaan ja ovat sitä mieltä, että vain juuri heidän kylässään osataan tehdä tietty ruoka. Mutta kylläpä moinen ylpeys on rantautunut näköjään Suomeenkin :D Haloo, eiköhän makaronilaatikko voi olla monenlaista, ei sitä hernettä tarvi nenään laittaa, laittakaa vaikka uuniin...
Tämä siis perinteinen laatikko ohje. Ap tekee jotain muuta, kuin perinteistä.
Se on tosi, että makaronit pitää keittää viittä vaille valmiiksi.
tai ei osaa lukea siitä makaronipussin kyljestä keittoaikaa, siitä makaroniohjeen vierestä.