Miksi en tule toimeen ihmisten kanssa?
Onko ehdotuksia?
En ole konflikti-hakuinen, olen ihan "kiltti", mutta joudun silti konflikteihin...
Kommentit (8)
Ja kenties haluat aina tuoda oman mielipiteesi julki?
sano nyt säkin jotain? Kai sua nää vastaukset kiinnostaa, kun kerran tämän kysymyksen tänne laitoit?
loukkaannuin aika pahasti kun jotain ryhmätöitä tehdessä tuli kommenttia että ne mitä minä olin tehnyt oli "aika perseestä", lisäksi oli "leikinlaskua" siitä että tämä yksi ihminen vastaa siitä että näistä ryhmätöistä tulee sellaisia että niitä voi näyttää muille ihmisille (ite siis sanoi näin), jne...
Ja kyllä mä pidän itseäni ihan kykenevänä tekemään kompromisseja. Olen aika hiljainen enkä välttämättä osaa ottaa ihmisiä hirveästi huomioon, jos sillä tarkoitetaan ihmisille juttelua.
on kyllä sopimaton kommentti. Mäkin loukkaantuisin.
Sun pitäis nyt ehkä kertoa vähän enemmän esimerkkejä: MISSÄ joudut konflikteihin, onko kyseessä sama/samat ihmiset vai joudutko paikassa kuin paikassa hankaliin tilanteisiin, mistä konfliktit syntyy jne.
Ei kaikkien tarvitse olla suna päänä papupatoja ja jutustella kaikille, mutta sellainen tietty toisten huomioon ottaminen kannattaa opetella: kysyä kuulumiset, mielipiteet jne ja kuunnella, kun toisella on puheenvuoro, mutta myös ottaa omansa.
näitä loukkaavia kommentteja. Tilanne on siis sellainen että koen tulleeni jotenkin "kiusatuksi", oli muutakin vähättelyä, mitäntöintiä yms. Olen opiskelija ja olen riidellyt tästä asiasta kyllä.
Nyt mä vaan mietin että jos mä alitajuisesti hankkiudun konflikteihin ihmisten kanssa... Siis tyypillistä on tällainen että loukkaannun jostain miten minua kommentoidaan. Enkä kuitenkaan pidä itseäni yliherkkänä. Sitä paitsi, kenellä oikeasti on oikeus määritellä mikä on oikea tapa kokea asioita?
Mutta voiko olla että joku minussa jotenkin provosoi ihmisiä suhtautumaan minuun epäkunnioittavasti?
etkä muiden ihmisten kanssa joudu riitoihin, niin sitten sanoisin, että vika on tuossa henkilössä, ei sinussa. Voihan sinussa teitenkin olla joku piirre, joka häntä provosoi, mutta jos hän ei osaa asiallisesti keskustella kanssasi asiasta, niin silloin sanoisin, että hänessä on enemmän syytä.
Mutta aika vaikeaa sanoa mitään näin vähillä tiedoilla.
omasta mielipiteestäsi? Oletko aina puolustuskannalla? Pystytkö erottamaan itsesi ja omat tunteesi mielipiteistäsi, ts. jos joku on eri mieltä, otatko sen henkilökohtaisesti? Ymmärrätkö lopettaa aiheen ajoissa, vai jatkatko, ts. osaatko lukea muiden tunteita?