Oulun seudun esikkoäidit huhtikuussa
Kommentit (176)
Meillä menee oikein mukavasti, tuntuu että tämä äitiys on päivä päivältä vaan helpompaa ja helpompaa :) Meillä on nukuttu jo kaksi yötä heräämättä syömään! Ja mullakin energiaa ihan eri lailla kun saa nukkua yhteen putkeen unensa. Oon saanut kotitöitä, rästiin jääneitä hommiakin siis tehtyä ja se vielä entisestään lisää hyvänolon tunnetta. Maalasin listoja, laitoin kukkia multiin, sain vauvakuvat ladattua koneelle kameralta (siellä ne siis on 3kk odotelleet) jne. :)
Kiinteistä: Tuosta tutkimuksesta oonkin kuullut aiemminkin minkä Myy linkitti. Ja puhuu sen puolesta että en usko kiinteiden maistelusta olevan haittaa tytölleni ja siis aloittelemme kohtapuoliin. Oonkin seuraillut tuota lusikalle suun avaamista josta Marsupialia taisi mainita ja meidän tyllerö kyllä avaa suun lusikalle. Lusikalla annan d-vitamiinit. Kaiken lisäksi on alkanut "makustelemaan" jatkuvasti suullaan :D Se on aika huvittavan näköistä ja tosiaan tekee sitä kaiken aikaa :) En ole vielä päättänyt millä aloitettaisiin. Ehkä paras olis aloittaa perunalla, kun se on vähiten makein, sitten helpompi siirtyä porkkanaan ja bataattiin, toisin päin tehtynä voi olla että perunaa ei enää suostuta maisteleen kun parempaakin on jo saanut :)
Millä ja miten te olette aloittaneet kiinteät? Muistaakseni useampi on suositellu että lantraa kiinteän oikein kunnolla äidinmaidolla löysäksi velliksi..
Meillä ollaan nyt käytetty harsoja päivisin ja sekin alkaa sujumaan eri kivasti. Nyt ens maanantaina saan kestovaippapaketin vuokralle kahdeksi viikoksi vaippalainaamosta. Siinä on monenlaista erilaista vaippaa niin pääsee kokeilemaan 5 eurolla että mitkä meidän likalle sopii ja mitä itse tykkää käyttää eniten. Vähän turhan tyyriitä nuo kestot muuten ostella kokeiltavaksi :) Päiväharsoilu on jo vähentänyt rutkasti meidän vaipan menekkiä.. Viivi onneks kakkaa kerran viikossa tai harvemmin niin on helppoakin kun ei tartte alkaa kakkoja huuhteleen vaipoista.
Mitäpä muuta, taitaa perusasiat olla taas katettu kun on syömiset ja nukkumiset puitu :D Niin no, juomisista voi vielä sen verran sanoa, että edelleen mennään samalla linjalla kuin aiemmin, rintamaitoa pääasiassa ja lisäksi illalla korviketta.
Tsemppiä Zahrinalle muuttooa varten ja Hellusellekin jo näin etukäteen tulevaan muuttoon. Kannattaa tosiaan varmaan alkaa pakkaan pikkuhiljaa jo nyt. Me mennään katsomaan tonttia jäälistä tänään.. Muuten ei olla mietitty vapun viettoa ollenkaan, kai ihan normaalisti mennään :)
Hyvää vappua!
Sognatore ja Viivi 3kk
Hei!
Mahtuuko mukaan vielä? Täällä olisi Maamis ja huomenna 6kk täyttävä tyttö Oulusta. Hirveästi ei ole äitikavereita livenä, joten pitää turvautua nettiin vertaistukea saadakseen.
Soseista olitte jutelleet. Meillä aloitettiin jo 4kk ikäisenä soseilu ja tällä hetkellä menee aamu- ja iltapuurot, sekä kasvissose lounaalla ja hedelmä- tai marjasose iltapäivästä. Lihan ajattelin aloittaa ensi viikolla (jos jaksaa).
Meillä on menty osaimetyksellä melkein alusta asti, koska maito ei vaan riittänyt enää illasta. Iltasella annan pullosta puuron jälkeen n. 150 ml korviketta ja sillä nukutaan aamuun asti. Ainakin tällä hetkellä. Sen olen oppinut tämän neidin kanssa, että mikään ei ole pysyvää. Kohta taas muuttuu rytmit, kun just on kerennyt sopeutua edelliseen :D
Meistä saa halutessaan ihan liveystäviäkin, tutustuttiin osa jo raskausaikaan ihan naamatusten ja nyt on tullut mukavasti porukkaa mukaan :)
Piti taas munkin kommentoida vaikka mitä, mutta kiirettä pukkaa täälläkin. Ootellaan miestä kotiin että päästään kauppaan tuijottaan tyhjiä hyllyjä :)
Me mennään varmaan kaveriperheelle grillailemaan. Yleensä on oltu anoppilassa, mutta ei mua kiinnosta sinne lähtä katsomaan ryyppäysmeininkiä, itse selvinpäin, sain jo viime vuonna tarpeekseni.
Meillä aloitettiin siis bataatilla, nyt maistellaan maissia ja päärynää. Mikähän tossa maississakin muka on, kun tein sitä itse ja puristin vielä siivilän läpi, ettei jää kuoria ja se maistui paljon huonommin kuin kaupan vastaava. Höh!
Meillä lantrataan korvikkeeseen, ei mun maidoista enää pumpattavaksi jää :)
Ihanaa, että Sognatorella ja Zahrinalla nukutaan! :)
Meillä on mennyt unet vähän plörinäksi, herää aika useasti yössä ähisemään ja tuttia pitää laittaa suuhun. No, eiköhän se tämäkin oo ohimenevää.
Joo, tosiaan meillä nyt tosiaan hytkytään kontillaan ja mietitään, että miten tästä eteenpäin pääsis. Välillä kiljutaan ja raivotaan ja katsotaan äiskää siihen malliin, että nosta persees ylös ja tule auttamaan! :D
Ja takaperin mennään aina vaan kauemmas leluista, ja sekös harmittaa.
Uusimpana löytönä kaikki ihanat johdot, tuntuu tietävän että ne on kiellettyjä ja johan ne kiinnostaakin :)
Osaako kukaan sanoa, mitä tuo on, kun niskaan(ei mene alle hiusten), tullut punaista näppylää. Vähän niinkuin hyttysen pistoja. Ei tunnu vauvaa haittaavan ja muita oireita ei oo. Hikinäppyjäkö ne on vai mitä?
Nyt täytyy pelastaa tuo känkkis!
Verkku ja tytsy 5,5kk
Heij, olipa tänne tullut paljon lukemista. Palattiin juuri savon lomalta kotiin. Marianne otti matkailun aika lunkisti, mutta huomaa selvästi että oli rankka reissu. Lienee melko kiukkuinen muutaman päivän.
Meillä ei tosiaan ole autoa, niin oli kyllä elämys lähteä junalla lapsen ja kahden kissan kanssa. Ja tietysti juna oli routavaurioiden takia tunnin myöhässä. Onneksi junailu oli kuitenkin helpompaa kuin odotettiin.
Mummoloiden kiertäminen oli oikein hedelmällistä siihen nähden että tyttö oppi jotenkuten syömään tutia (ihana kun on alkanut työntää nyrkkiä niin hanakasti suuhun) ja nukkumisrytmi keikahti kerralla oikein mukavaksi. Jo viikon verran marianne on mennyt nukkumaan n. klo 22!!!! Oi tätä onnea. Eikä nykyään tarvitse edes joka ilta tissittelyä yöunille menoon!!
Tervetuloa uusille minunkin puolesta!
Voimia muuttajille! reagoikohan vielä näin pienet asunnonvaihtoihin? kertokaa ihmeessä jos huomaatte.
Sognatore79 sanoi että äitiys on päivä pävältä helpomman tuntuista. Allekirjoitan :) Onneksi näin
Minäkin olen vahvasti tuon 6kk täysimetyksen kannalla, jos siihen vaan mitenkään pystyy. Meillä imetys on onneksi mennyt hyvin eikä korviketta ole tarvinnut antaa kuin kerran pari. Kaapissa on aina kaiken varalta yksi purkki semperin korviketta. Se jotenkin helpottaa että jos tulee oikeasti tarvis niin kaapista löytyy maitoa (minäkun en ikuna muista pumpata talteen) Sinäänsä osaan arvostaa tätä maidon tuloa todella paljon, kun äitiryhmässä jossa käyn, vain yksi minun lisäkseni enää imettää.(lapset about saman ikäisiä) Syystä tai toisesta ei ollut porukalla lähtenyt imetys kunnolla käyntiin.
Toivon että itse voin imettää siihen asti kun tissi kelpaa. Mitenkähän hampaiden tulo vaikuttaa asenteeseeni? heh
Meidän kestot on nyt kertakaikkiaan liian pienet. Meillä tosiaan ollaan oltu päivät kestovaipoilla ja yöt kertakäyttöisillä. Nyt pari päivää kokonaan kertakäyttöisillä. Pitää nyt äkkiä haalia M kokoisia jostain, kun lykkäsin sitä turhän pitkälle..
Miittiin oltaisiin tulossa jos saadaan kyyti asiat järjestettyä. Linjakas.fi nimittäin ehdottaa että julkisia käyttäen kävelyä tulisi 17 km
sormi sitten lipes enneaikojaan näppiksellä, joten aloitetaampa alusta =)
Vappu on vietetty ja ollaan oltu kotosalla ihan iisisti. Eipä silti, että meillä mitään vappuperinteitä onkaan enään. Opiskeluaikana kyllä tuli vedettyä maratoonilla, mutta se elämä rypemisineen on taaksejäänyttä. No ompahan sekin puoli tullut nähtyä ja ihan kivojakin muistoja niiltä vuosilta löytyy =D
Nukuttamiset on helpottaneet meillä. Annan maidon ja pistän pojan sänkyn tutin ja unirätin kanssa ja sinne se lähes poikkeuksetta nukahtaa ihan hyvin. Voi vitsit, kun ois ihanaa kun ne huudot ennen nukkumista ois taaksejäänyttä elämää. Ruoka maistuu ja oireetta on menny kaikki kokeilut. Ajattelin kysäistä ens viikolla mites sit jatketaan..ja saako alkaa antamaan missä vaiheessa siitä puuroa. Meillä kun aloitettiin tuo syöminen muutoinkin kuukautta ennen kuin yleensä.
Mammojen tuulettumisesta sen verran, että syömään voin lähteä, mutta en tuota yökerhoilua harrasta myöskään nykyisin. Jos käytän alkoholia niin yleensä hyvän ruuan äärellä jonkun kotona. Saunoen ja seurapelien kera. Mä oon tullut jo vanhaksi, kun ei jaksa sinne kuuntelemaan jumputusta ja katsomaan liian humalaisia. Mut hei yökerhoiluhan on toisten mieleen ja ei siinä mitään pahaa ole =)
Oukei, harmi ettei päästä ens viikolla, mut mennään neuvolaan järkyttymään pojan kasvusta. Veikkaan et paino on hiipunu, mutta pituuskasvua on tullut. Mut palataampa. =D
t.Kati
Toukokuun pino aloitettu, jatketaan siellä..
Sognatore
Sognatore, hyvä juttu tämä ketju vauvapuolelle! Olin itsekin ajatellut, että kai me jo joudettais pois odotus-puolelta :)
Kiitos miitistä, kivaa oli! Katjuskalla on kiva ja kaunis koti :) Meilläkin voitais joskus järjestää miitti. Mut nyt vauvanhoitohommiin --->
No niin, nyt on sitten vauvapuolelle siirrytty.. Täällä ehkä jo nykyään vähän enempi juttuja joita haluaa lukea :)
Laitoin vain synnyttäneet mukaan, lisätään sitä mukaa kun uusia tulee.. Mietin että olisko kiva jos jokaisen kohdalla näkyis myös syntymäpaino ja pituus!!? Lisäilen niitä ja korjailen muutenkin nuota listaa tässä aina sitä mukaa kun tytöltä ehtii :)
Sognatore ja Viivi
Minä olen kans miettinyt joskus, että hassua kun kirjoitellaan tuolla odotuspuolella :)
Meillä voidaan myös järjestää miittiä.
Hurjaa, että on jo huhtikuu! Nyt on sitten niin ihana ilma, piha ja tie on niin pehmeä että meinasin jäädä autolla kiinni. Terassit pitäisi lapioida puhtaaksi lumesta että kuivuisivat, niin voin sitten päiväkahveja hörppiä ulkona! :)
Ratsastamassa kävin jo tälle aamua ja tottakai koko lenkin satoi kaatamalla vettä, heti aurinko paistaa kun hevosen vie takas ulos.
Joo todellakin hevoseton on huoleton, meidän polle potkaisi toista hevosta pahaan paikkaan jalkaan ja nyt toivotaan ettei mitään ole rikki. Meidän ponia sitten oli tamma potkaissut polveen ja kipeä on toinen. Hohhoijaa.
Pimentävät verhot auttoi, ostin Kodin1:stä 5m ja maksoi vähän päälle 40€.
Nyt on nukuttu aamulla pidempään, tosin pari viime yötä on ollut aika hulinaa muutenkin, neiti herää monta kertaa yöllä, alkaa höpöttämään ja sitten saa nukutella uudestaan, itkee jos käsi karkaa päältä pois. Nukun sitten loppuyön vauva kainalossa jotenkin ihmeellisesti käden päällä ja ai että on joka paikka jumissa. Jännä, kun se herää heti jos vähänkään liikahtaa!
Mitäs suunnitelmia teillä on pääsiäiselle? Meillä vielä vähän epäselvää, anoppilassa pitäisi kai käydä. Mies haluais yöksi, mutta matkasänky on ostamatta edelleen.
Verkku js tyty pian 5kk!
Mun piti eilenkin sanoa miitissä, että varmaan me voitais jo tälle puolen siirtyä ku kaikki aktiivikirjottajat on jo vauvautuneita. :D Mun puolesta tuosta listasta voi ottaa vaikka LA:t pois ja laittaa tilalle vaikka rv:t millon syntyny ja mitat. Tai jotain. Meillä olis siis 41+6, 49cm ja 3920g.
Kiitos tosiaan miitistä Katjuskalle! Millos seuraava? Verkun luoksekin olis kiva tulla, meillä on vaan se auto-ongelma, kun ei mulla oo viikolla autoa. Että kyyti pitäis joltain saada.
Verkku, ajattelinkin että metritavarana sais varmaan halvemalla tuota verhoa, mutta en halunnut tinkiä sisustuksesta niin haettiin rullaverhot noiden sisustusverhojen taakse. :D Kun niissä metritavarakankaissa on niin vähän vaihtoehtoja pimentävinä.
Me ollaan pääsiäinen kotosalla. Porukoiden luona käydään varmaan syömässä joku päivä, ainakin olin kuulevinani että äiti jotain sellasta puhu. Että eipä mitään ihmeempiä. Ajattelin että mies saa hoitaa poikaa niin minä saisin ommella. Kävin ostamassa tänään takkikankaan nimittäin.
Mekin käytiin tänään vaunu- ja koiralenkillä ja oli kyllä ihan hullun hommaa! Sairaan liukasta tai sitten oli parinkymmenen sentin sohjokerros... Ei tarvi pariin päivään urheilla. :)
Mun lapsi on kohta 4kk! Mihin tämä aika oikein menee?
tuttuja nimiä, oon tainnu joskus tuolla odottavien puolella vierailla. =) meidän poitsu syntyi 9.7. täyttää kohta 9kk! ihanan kiltti vauveli on ollu. ryömii joka paikkaan jo. x) hampaita ei vielä näy! luksusta, kun poika nukkuu yöllä 12h putkeen. piti käyttää hieman unikoulua apuna, kun yöt oli 5kk kohdalla aika raskaita. yhden flunssan sairastanut (ja korvatulehduksen siinä samassa). ens syksynä takaisin kouluun..
Harmitti ihan hirveästi kun on kova hinku tapaamaan muita mamman-ihmisiä ja vauvoja (varsinkin kun oma esikko-ryhmä osottautui sellaiseksi jossa kaikilla muilla on aika hankala elämäntilanne, niin hankala samaistua yms. tulee huono omatuntunto jos kitisee omista pikkuongelmista...)
Meillä oli tosiaan huuto-yö ja päivä tuossa ti-ke.Ilmeisesti sattui kovasti mahaan pikkuisella. suoraan sanoen en ole ihan varma oliko pelkästään sitä, kun ei ole aikaisemmin ihan tälläistä kurjuuden manifestia kuultu. sen jälkeen nukuttiinkin vauvan kanssa 12h välillä vaan sängyssä tissiä imien ja yksillä vaipan vaihdoilla.
Näin näinä yön tunteina. Tyttömme sai muuten lauantina nimekseen Marianne Sadehelmi. Ainiin ja meidän likan pituus ja paino oli syntyessä 50 cm ja 3490g. Kävimme ma neuvolassa ja Marianne oli jo huimat 57cm ja 4750g. hyvin näyttää rintamaidolla pärjäävän :D
GribZ ja Marianne
Päivittelin vähän tuota listaa itseni, Marsupialian ja Gribzin osalta.. Näyttää vielä vähän hassulta kun ei kaikilla ole samoja tietoja, mutta so not, ajan kanssa pikkuhiljaa ;)
Meillä tyttö kuolaa ihan kauheesti, koko ajan rinnus ja hihat märkänä.. Eikä nyt viiti ihan koko ajan bodyakaan vaihtaa.. Varmaan jotain hampaiden kasvuun liittyvää, vaikken usko että ne ihan vielä puhkeaa, mutta varmaan jo vähän kutiaa kun nyrkit koko ajan suussa. Muutaman kerran napannut sormen suuhun ja purrut ihan kunnolla kiinni :) Pikku höppänä!
Meillä likka normaalisti menee jo 8-9 aikaan nukkumaan mutta tänään oli vähän rytmit sekaisin kun vasta 11 aikaan sippasi. Se kyllä nukkui aika myöhään vikat päikkärit ja ehkä vähän liian pitkään.. noin 16-19.. No, tästä taas viisastuneena.. Niin ja nykyään mun pitää nousta puoli kasin aikaan :( En oikeen millään saa enää torkuttua kun Viivi ei muuta tee ku ähisee, porisee ja vääntyilee vieressä.. huoh! Oonki ollut nyt aika väsynyt, ei mulle sovi näin aikaisin herääminen!!!
Mepä ei pääsiäistä ihmeellisemmin vietellä, ihan perusarkea.. Leffoja on katseltu ja tänään käytiin kreikkalaisessa syömässä. Mummokin huomasi tyttöä hoitaessaan kuinka paljon helpommaksi hoitaminen on mennyt. Ei enää itkua ja huutoa vaan suurimmaksi osaksi vaan hymyillään ja poristaan. Sitten tietty itketään jos joku hätä on, mutta ei muuten.. Ja toivottavasti ne mahakivut on historiaa ja pysyykin semmoisena!
Hei, pistäkää noita tietoja ne jotka haluaa että päivitän ne.. Eli siis rv jolloin syntyi, pituus ja paino..
Ja hyvää pääsiäistä!
Sognatore ja Viivi 2,5kk
Oli ihan hyvä veto siirtyä tänne vauvautuneiden puolelle, toivottavasti odottavissa pitävät ketjua yllä =)
Me ollaan oltu tässä pääsiäinen kotosalla ja olen tyytyväinen, että ollaan oman porukan kesken. Ens viikon loppupuolelta alkaen mies lähtee 4 päiväksi reissuun ja saan äidin kylään. Kiva saa sit mumma harjoittaa hoitamista välillä. =) Sais vähän enempi sitä omaa aikaakin (ehkä).
Poika on reipastunut meillä jo kovasti ja nykyisellään viihtyy jo paremmin itsekseenkin eikä aina tarvi kannella, sillä on niin iso poika ettei todellakaan taho tuo haba riittää enää kanteluun. Oikein kunnon michelin-renkulat löytyy.
Meillä siirrytiin myös kiinteisiin, koska tuo poitsu on kova maitovasikka. Hyvin on lähtenyt käyntiin ja ruoka maistuu. Mahavaivoja ei ole ollut ja poika on nukkunut reippaita unipätkiä, jopa 5-5,5 tuntia yhtä soittoa. Ekana yönä itse havahduin, että onko se enää hengissäkään kun tuli tunne ettei oo aikoihin mua herättänyt. Kiinteitä on tosiaan vasta maisteltu, mutta huomasin heti, että vaikutti yöunien pituuksiin tuo pikkuruinenkin määrä. Näin siis meillä päädyttiin tekemään.
Poitsun tiedot muuten: syntyi Rv 39+0 ja 3430g ja 54 cm.
t.Katjuska ja Jere 3kk.
Moikka!
Vieläköhän mahtuis yks uusi mukaan? Sattumalta löysin tän teijän ketjun ja kovasti kaipaisin uusia äitikavereita, kun alkaa jo pikkuhiljaa kotona kykkiminen kyllästyttää. Kesäkin tulee, ja sitte pääsee puistoihin ja muualle istuskelemaan :)
Oon 26-vuotias äiti Oinaansuolta. Esikoistyttö Unna on suunnilleen kuus ja puol kuukautta. Äitiyslomalla oon siis vielä, kuten varmaan melkein kaikki muutkin täällä. Tarkoitus olis vielä jatkaa hoitovapaalla äippäloman jälkeen, ja varmaan siinä samalla sitten opiskella ja tehä vähän töitäkin. En kuitenkaan vielä tota pientä raaski hoitoon laittaa, ja toisaalta ei oo myöskään työpaikkaa, johon palata.
Nyt täytyy rientää, mutta olis tosiaan kiva tutustua teihin :)
Meijän tytön tiedot: 22.9.09, rv 40 + 2, 3790 g ja 52 cm
T. Tuittu ja Unnapuu
Tervetuloa vain! =) Minulla loppuu äitiysloma ens kuussa ja syksyllä ois tarkoitus mennä takaisin kouluun ja poika päivähoitoon. Kesällä en kuitenkaan vielä raski mennä töihin. Eipä meillä edes olisi lapselle hoitopaikkaakaan. Ja ihan mielellään olen kotosalla pikku mussukan kanssa. =) Ois mahtava nähdä muitakin äitejä just esim kesällä, kun pääsee liikkelle kunnolla. =)
Me ollaankin kai samanikäisiä, olettaen nimimerkin lukemasta. :) Tuut vaan seuraavaan miittiin mukaan, niin pääset paremmin mukaan porukkaan! :)
Sognatore, pitäiskö tuo lista päivittää syntymäajan mukaan? :) Nyt se taitaa olla LA:n mukaan. Siis näin: (Päivitin samalla, niin helpotan sun hommaa. Sampo nukkuu nimittäin ja tykkään värkätä. :D)
nimimerkki...synt...rv....pituus/paino..sukupuoli
Poks86.......17.6........................tyttö
Choco........9.7.........................poika
Tuittu1983...22.9...40+2..52cm/3790g.....tyttö
Janelle......15.10.......................tyttö
Zahrina......5.11........................poika
Verkku.......9.11........................tyttö
hellunen.....16.11.......................poika
Marsupialia..9.12...41+6..49cm/3920g.....poika
Riia.........23.12.......................poika
Jade85.......26.12.......................tyttö
Katjuska.....30.12...39+0..54cm/3430g....poika
Sognatore79..21.1...42+0..53cm/4140g.....tyttö
Gribz........14.2...40+4..50cm/3490g.....tyttö
Meilläkin oli kuolaamista ja nyrkinpuremista paljon ennen ku hampaat alko vaivata, sitte ku ne hampaat oli nyrkinsyönnin syy, niin sormet siirty kaivamaan sitä alaientä. Siihen asti siellä suussa tahto olla koko käsi. Ja kuolan määrä lisäänty, vaikka luulinkin, ettei se enää oo mahollista. :D
Meilläkin on päivät ihan helppoja, Sampo on enimmäkseen tyytyväinen ja mukava vauveli. Välillä toki on huonoja päiviä, mutta niin kai mullaki. Yösyönnit on puolittunu, enää syödään siis kahden tunnin välein. Näillä unilla jo jaksaa, kun ehtii kunnolla syväänkin uneen ennen ku pitää herätä. Eiköhän se tästä, kun saa ne hampaatkin kasvatettua. Se tunnin välein syöminen tais olla tiheää imua, kun nyt tuntuu maidontuotanto aika valtaisalta... Meillä mennään nukkumaan nykyään ihan viimestään klo 20, muuten menee aivan yliväsymyksen puolelle. Parin kk kieppeillä meilläkin rytmi muuttui iltanukkumiseen, siihen asti sai kyllä valvoa pojan kans jonnekin lähemmäs puolta yötä. Tykkään enemmän tästä, niin on illalla pari tuntia vapaata. Me mennään miehenkin kans nukkumaan yleensä viimestään kymmeneltä, parina iltana oon ollu jo ysiltä sängyssä. :)
Nyt iltapalalle, telkun ääreen ja kohta jo nukkumaan. :)
Olipas mukavaa kun päivitit kaverina :)
Meillä on tänään ollut kiukkupäivä.. En tiedä mikä on ollut vialla, mutta likka ei ole nukkunut yhtiäkään kunnon päikkäreitä ja sen vuoksi sitten on ollut normaalia itkuisempi.. Ei kait se ihmekään ole kun väsyttää kauheesti, rassu.. Noo, sitten kyllä nukahtikin yöunille jo ennen kasia ja yhä vaan nukkuu sikeästi.. Tulee heräämään sitten jossain välissä tosi nälkäisenä, en nimittäin saanut sitä syömään ennen nukahtamista kun oli jo ihan liian väsynyt.
Muakin väsyttää.. Tuli vielä kaiken lisäksi tapeltua miehenkin kanssa, niin ei mikään paras mahdollinen päivä... Eli vois tosissaan mennä nukkumaan ja jospa huomenna asiat oliskin jo paremmin :)
Hyvää yötä!
Sognatore
Meillä on myös tänään ollut niin hirveää kiukuttelua, ja viime yökin oli jo hankala, joten odotan seuraavasta vielä pahempaa.
En tiedä tekeekö neiti nyt niitä hampaita sitten.
Tarkoitus olisi ollut aloittaa soseet lähipäivinä mutta en viitsi mahaakin vielä sekoittaa jos toista sattuu jo valmiiksi.
Me on myös otettu aika lailla miehen kanssa yhteen viimeset viikot. Huoh, rasittavaa, mutta kyllä se näköjään osansa ottaa kun ei toista ikinä nää. Saa välillä repiä sen kotiin että pääsee tallille.
Ihanaa, kun kesä tulee, nuo vesisateet ja kumpparikelit nyt tosin ei niin häävejä ole :)
Koska seuraava miitti?
Uusille teretulemast! :)
Neiti syntyi 40+0, 3290g ja 50cm
Olipa paljon luettavaa, enkä enää varmaan edes muista puoleakaan mitä luin tai mitä oisi pitänyt kirjoittaa:) Tervetuloa kaikille uusille, vaikka itsekin olen vielä uusi!
Syömisistä, meillä Väinö aloitti soseet vähän ennen 4kk ikää, eikä masukipuja ole ollut. Väinöhän on siis täysin korvikkeella ollut 1,5kk saakka, kun maitoa ei enää tullut, vaikka yritin pumppaamalla yms. Tympääntyi myös imemiseen, koska ei sieltä oikein tullut mitään ja pullosta tuli helpommalla ja enemmän, joten rinnalla syöminen oli yhtä itkemistä ja rauhoittelua. Paljon rankempi kokemus on epäonnistua imettämisessä, kuin olisin osannut kuvitella, vaikka ennen synnytystä yritinkin asennoitua siihen turhaa stressaamatta.
Tämä tutkimus, on ainakin soseiden varhaista (ennen 6kk) aloitusta puoltava, ja on ollut jaossa joidenkin neuvoloiden henkilökunnallekkin (virallinen versio siis ollut jaossa)
http://ohjelmaopas.yle.fi/artikkelit/tiede/tiedeuutiset/kiintean-ruuan-…
Mutta muuten ajattelen, että jokainen vauva on yksilö, jonka vanhemmat tuntee parhaiten, joten ruokavaliosta ja ruoan koostumuksesta kuuluukin vanhempien päättää, koska he kantavat vastuunkin. Neuvolan tehtäväksi ajattelen ennemminkin ohjauksen ja neuvonnan. Tietysti tarkoitan nyt vastuuntuntoisia ja lapsestaan huolehtivia vanhempia, enkä mitään ääritapauksia.
Eikä nyt valitettavasti päästä ens viikon miittiin, kun mulla on tentti ja Väinöllä neuvola. Etsinnässä ne henkilöt jotka omaavat tietämystä patofysiologiasta ja kliinisestä fysiologiasta, tukiopetusta otetaan vastaan :)
Mietityttää, kuinkahan paljon pituutta ja painoa on tullut lisää, keskikäyrillä ollaan menty tähän saakka tasaisesti. Väinö kyllä syö hyvin, joten toivottavasti niillä pysytään.
Automatkoista oli puhetta, ja ollaan reissattu noin 100km matkoja. Yleensä on mennyt hyvin nukkuen ja välistä yhdellä syöntipysähdyksellä. Yökylässä, musta tuntuu, että Väinö on vähän levottomampi ja herkempi. Taitaa siis tykätä olla enemmän kotona, vaikka lyhyistä kyläreissuista pitääkin.
Zahrinalle tsemppiä muuttopuuhiin!
Kyselisin, teiltä jotka olette aloitelleet liharuokia. Miten olette ne itse valmistaneet?
Hyvää vappua kaikille ja mukavaa toukokuuta:)
Myy ja Väinö huomenna 5kk :)