Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oulun seudun esikkoäidit huhtikuussa

Kommentit (176)

Vierailija
1/176 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kivaa taas. Tuohan oli ihan hyvä systeemi, että yhdestä viiteen voi tulla. Se ei ole edes niin pitkä aika. Minä ymmärsin aluksi, että ilta-ajalla tarkotetaan että miitti alkais vasta viiden maissa. :) Mutta meilläkin joskus voi tuommosen miitin pitää. :)

Minäki kannatan kotiäitien sairaslomaa! Mulla on ranne niiiiin kipeä, etten tiedä miten kohta enää imetän tuota lasta. Täytyis varmaan käydä kohta näyttämässä sitä jolleki. Rannetta siis, ei lasta. Ja tämä tietokoneella näpyttelyhän toki auttaa...

Nyt nukkumaan!

Vierailija
2/176 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt harmittaa kun ei päästy tulemaan:( Mutta tulemme sitten seuraavalla kerralla!

Ketäs teitä nyt oli paikan päällä? Verkun tyttö oli vissiin säikytellyt muita ballaadeillaan:D

Meillä pukkaa nyt tosissaan sitä hammasta. Kutittaa ikeniä niin että joku pitää olla suussa koko ajan. Ja alaleuassa näkyy ja tuntuu jo semmonen pikkunen valkonen pilkku:) Mutta en sitten ole varma kun kuvittelin jo kuukausi sitten että siellä eripaikassa näkyisi jo hampaan alkua:) Mutta eiköhän ne puhkea siten kun puhkeaa. Tänään liikuttiin jo noin 20cm eteenpäin. Hitaasti mutta varmasti alkaa liikkua. Puolituntia kun oikeen yrittää niin on jo eri kohadalla:) Niin ne vaan nopsaa kasvaa. Tänään myös syödään ekan kerran iltapuuroa, saa nähdä nukutaanko vai valvotaanko ens yönä...

Tänään olis Jenni Vartiainen Tähdessä. Olis ollu kyllä kiva mennä kattomaan, mutta vietellään ihan koti-iltaa. Millon me Mammat lähtään Rilluttelemaan:)? Vois semmostakin suunnitella jossain vaiheessa!

Z ja poitsu 5kk2vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/176 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miitti tiistaina meillä herukassa. Saa tulla vapaasti mihin aikaan haluaa! :)

Zahrina: Mä kävin vähän rillutteleen eilen. Veljen vaimo täytti vuosia ja menin sinne iltasella käymään ja sieltä baariin. Kerran jouduin käymään kotona välissä imettämässä ja rauhottamassa tytön yöunille. Oli isille kiukutellut oikein kunnolla ja ainoastaan mami kelpasi.. No, hyvä että edes joku kuitenkin. Ja eihän tuo paha ollut kävästä kun auto käytössä.. Nyt ei vielä voinut edes harkita juomista, kun tytöllä tuo syöminen vähän niin ja näin, tahtoo tissiä ja tahtoo äitin ja tissinki kanssa välillä hankalaa.

Nyt leffaa katsomaan ja jätskiä syömään :)

-S-

Vierailija
4/176 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on just tiistaina menoa klo 13-16 :/

Vierailija
5/176 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin näyttäis siltä, et ollaan taudista selvitty. Eipä siis päästy perjantaina miittiin, ku mä aloin yöllä oksentaa, ja sitä iloa kesti sitten aamuun saakka. Huh, eipä kyllä moista toivo kenellekään :( Älyttömän heikko olo oli tietty, kun mikään ei pysyny puolta tuntia kauempaa sisällä, enkä kyllä loppujen lopuks ees uskaltanu yrittää. Kuumeenkin nosti vielä illaks, ni makasin loppujen lopuks sohvalla täkkien alla ja tärisin. Kamalinta oli se, kun ei jaksanu vauvan kanssa olla ollenkaan. Onneks miehellä oli viikonloppu vapaa, ni ei tarvinnu yrittääkään jaksaa. Sen takia sillä oli vapaata, kun Unnan kummin piti tulla tänne viikonlopuks, mutta kiitos islantilaisen tulivuoren, se ei tullukaan. Mehän oltais Unnan kaa menossa torstaina lentäen Etelä-Suomeen, mutta saa nähä, kuinka käy. Pikkuveljen pitäis lentää meille huomenna ja silleen. No, me ollaan sentään kotona :) Yks kaveri on jumissa Thaimaassa ja yks toinen tuttu Jenkeissä. Töissä niiden ois pitäny vissiin olla tänään :/

Joo, kun mä olin päässy suht elävien kirjoihin eilen, Unna alko oksentaa. Se ei oo ollu aiemmin vielä kipee, vähän flunssassa vaan, ni äidin ja isin huoli oli kamala. Seittemän kertaa se oksens kaiken kaaressa ulos, mut onneks sit sai maitoa pysymään sisällä ja nukkukin pari tuntia. Raasu. Onneks oli muuten kyllä tosi pirteä ja ihana oma ittensä ja maito kuitenki maistui. Niin vaan kävi sääliks kattoa toista, ku nenästä tulee oksennusta ja toinen itkee, et mitä äiti tää on :´( Kyllä oli äitilläkin itku herkässä siinä.

Onneks nyt kaikki on jo paremmin, ja yökin meni hyvin. Me ei päästä huomiseen miittiin, kun mulla on yliopistolla luentoja :( Eikä viittittäis tulla teitä muutenkaan tartuttamaan, kun saattaa tuo pöpö vielä meillä olla. Yliopistollehan voin toki mennä tartuttamaan kaikki :D

Hyvää viikon alkua kaikille!

Vierailija
6/176 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivan näköinen päivä tulossa! Ja miittipäivä, mutta meillä on muuta menoa, harmi. No, ens kerralla sitten. Järkätään pian uusi miitti :)

Meilläkin oli pieni oksennusepisodi. Sunnuntaina kokeiltiin ihan huvikseen, söiskö poika tuttelia pullosta. No, sehän upposi tosi hyvin ja mä olin jo ihan, että nyt aukes tie vapauteen, kun voi joskus antaa korviketta. Riemu oli kuitenkin hieman ennen aikaista, koska muutama tunti tuttelin syömisestä vauva alkoi oksentaa! Tuittu, tiedän tuon tunteen, miten järkyttävää on ekan kerran nähdä oma pieni oksentamassa! Pari kertaa tuli oksu sunnuntaina ja sit vielä kerran eilen aamulla. Muuten oli poika ihan virkku ja normaali ja söi sunnuntai-iltana ja ma-su välisenä yönä normaalisti, joten en usko että oli mitään mahatautia, ei vaan tutteli oikeen sopinu meidän mussukalle :/ Kysyin neuvolastakin, mitä nyt tehdään ja suositteli kokeilemaan Nania aikasintaan viikon päästä ja ihan pienellä määrällä imetyksen lopuksi. Huhhuh, enpä olis uskonu, että tuommosen tekee. Onko muille sattunut vastaavaa?

Verkku oli vissiin alotellu soseita? Miten on maistunut? Meidänki pitäis aloittaa maistelut. Ehkä ens viikolla, kunhan selvitään tuosta tuttelista.

Tänään saadaankin isovanhemmat yökylään ja me lähdetään sitten huomenna niiden kyydissä mummolaan pariksi päiväksi lomailemaan :)

Mukavaa miittiä ja viikon jatkoa!

Vierailija
7/176 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vähän tosiaankurja yö meillä, niinkuin FBssä jo julistinkin. Leo oli jo alkuillasta kauhean itkuinen. Kokeiltiin piltti- rosvopaistia, joka oli 6kk vanhoille kyllä ja mangoyllätys-muksua. Molempia söi kyllä jo viikonloppunakin. Mutta nyt taisi ne vähän massussa kiemurtaa.

Lisäksi Leo näytti eilen ekan kerran vierastamista, kun lähdin käymään hammaslääkärissä ja meille tuli tuttu hoitaja. Kaikki oli hyvin , kunnes heipat sanoin, niin Leo vingahti hätääntyneenä ja kuulemma katteli kauan mun jälkeen ovelle päin. Ja yöllä iski jokin kurjuus parin tunnin välein ja itkien heräsi :/ Enhän mäkään sit oikein unta saanut, kun huoli tosta musselota oli kova! Ja entistä hampaan paikkaa särki. Aamu-unillekki meno otti Leolla koville ja alkoi tosi loukkaantuneena itkeen kun omaan sänkyyn laitoin. Nyt nukkunut onneksi jo tunnin. Huoh.. Aluksi olin huolestumut kun ei vierastanut, mutta ei tääkään mukavaa. Noh, normaali kehiysvaihehan tää on ja läpi pitää käydä. Onneksi ei nelikymppiseksi ehkä kestä.

Ei siis olla oikein vierailukelpoisia tänään. Uutta manducaa aattelin kokeella ja lähteä kaupassa käymään, mutta muuten ollaan kotihiiriä.. Huomenna olisi minulla kampaaja ja yksi ystävä tulisi Leon kanssa tunniksi, ennen kuin isi tulee kotiin. Saas nyt kattoo kuin käy..

Kivaa miittiä muille! Seuraavalla kerralla nähään :)

Vierailija
8/176 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helluselle piti vielä sanoa, että meillekkään ei sopinut tutteli ja muillekkin tutuille vaaveille tehnyt mahassa mylläkkää, Nanni on ollut parempi. En tiä mistä johtuu..

Ja Tuitulle jassamista ja halit

Vierailija
9/176 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan noista äidinmaidon vastikkeista on netissäkin käyty runsaasti keskustelua ja suurimmassa osassa Tuttelin sanotaan aiheuttavan eniten vatsavaivoja. Hellunen, jos tuntuu että haluaa enemmän informaatiota noihin vastikkeisiin liittyen niin ainakin googlettamalla korvikemutsit löytyy ihan hyvää tietoa ja linkkejä aiheeseen liittyen. Meillä on alusta asti menty Nan-vastikkeella ilman kummoisiakaan pulautteluja taikka vatsavaivoja. Sinähän saat totuttaa pojan jo Nan 2:een jota aletaan antamaan 4kk:n iästä lähtien. Meillä menee ihan Nan-nestemäisenä, mutta toiset tykkää nimenomaan jauheestatehdystä ja että se jotenkin ois vielä parempaa kuin purkkiversio. Totutteleminen vie aikansa kun siirrytään äidinmaidosta hiljokseen vastikkeeseen, onhan niissä hurja ero koostumuksen suhteen =)

Nyt jatkamaan siivouspuuhia kun poika vetelee päiväunia.

t.Katjuska

Vierailija
10/176 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta viestiä oli ehtinyt tulla! Vähän koneesta vieraantuneena ollaan täällä oltunna. Tämä taita olla aktiivisin ketju täällä :)?

Me ollaan käytetty Semperiä silloin kun on ollut vauvan vahteja. En ole huomannut että se ainakaan ois aiheuttanut vatsan väänteitä. Tai no toisaalta Marianne on muutenkin tuollainen kipeä masu, että emmä yhtä lisä itkettäjää huomaiskaan..

Kestovaipoista. Niin mekin tosiaan käytetään kestoja päivällä ja kertakäyttöisiä yöllä. Kaikki vaipat on noita äp mallisia. Niitä sai mukavan halvalla huudosta. Nyt alkavat vaan jäädä pieniksi ja olisi mukava omistaa muutama allinone-vaippakin.

Alussa suunniteltiin että kestoillaan yölläkin, mutta osoittautui että mä oon sellanen zombi keskellä yötä, että yksinkertaisimmista yksinkertaisin vain onnistuu. Plus yleensä kestakäyttönen jaksaa imeä kaiken yöpissin, eikä tarttee välttämättä ees vaihtaa.

Kotiäideille ehdottomasti sairasloma! Me saatiin kyllä just kunnan perhetyöntekijä avustamaan. Tosi mukava että on hoitoapua saatavilla jos taas sairatutaan tms. Meillä kun on sukulaisten luo yli 300 km, eikä sellaisia tuttujakaan oikein ole jotka voi vahtia pientä lasta.

Höh, tänään ois näköjään taas ollu miitti. We have the worst miitti luck ever.Nyt pyykkäilemään.

Vierailija
11/176 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni kans miittiin lähtö vähän höpöksi, toivottavasti päästään ens kerralla, ja pahoittelut, että ilmoitettiin niin myöhään.

Nannia meillä on kans käytetty, eikä ole tullut mitään. Eipä kyllä ole kokeiltukkaan muita, niin oishan ne nekin voineet sopia. Väinö on aika rautavatsainen, ainakin vielä:)

Tuitulla ja Unnalla on kyllä ollut ikävä tauti, ei kuitenkaan ollut Noroa?

BlackPoppy: Voi Leoko on alkanut vierastamaan, miten käyttäyty sitten kun tulit takaisin?

Hiekkapölystä, oletteko huomanneet, että vauvanne yskis nyt enemmän, kun ainaakaan keskustan alueella katuja ei ole lakaistu vielä? Väinö on muutamana päivänä yskiskellyt vaunuissa nukkuessaan, kun ollaan pihalla kävelty, eikä ole muuten kyllä yskäinen.

Facebookissa oli kesälle suunnitelmia miitistä, joka pidettäis jossain puistossa. Ois kyllä kiva lähtä sellaiselle piknikille:)

Aurinkoista päivänjatkoa!

Vierailija
12/176 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Olen seuraillu aktiivista kirjoitteluanne jonkun aikaa ja päätin nyt uskaltaa liittyä mukaan kirjoitteluun. Olis kiva kirjoitella kuulumisia ja tavata toisia mammoja Oulun seudulta. Olen 31-vuotias ja mulla on tammikuussa syntynyt poika. Minkäs ikäistä porukkaa täällä muuten on? Osan nimimerkeistä pystyy kyllä jotain päättelemään, jos se tarkottaa syntymävuotta :)

Ah, kirjoittelen joskus lisää. Nyt kuuluu niin vaativaa porinaa, että pitää mennä viihdyttämään herraa.

Terveisin Kepsukainen, ja nuo tiedot on 10.1. 41+2 53cm/4280g poika

Vierailija
13/176 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sanon moit ja tervetuloa Kepsukaiselle :) Minä olen 26 ja ensi viikolla tulee täyteen 27!

Mä en nyt ymmärrä mikä meillä on alannut tökkimään, kun tuntuu, että nukkumaan meno on yhtä taistelua.. Eilenki illalla istuin tunnin sängyn vieres ja taputtelin, mutt Leo vaan porisi ja kieri eikä meinannut olenkaan nukkua. Yleensä kun ollaan puuron jälkeen pistetty sänkyyn niin alkaa heti nukkuun. Sama juttu oli eilen illalla, silloin isi nukutti. Päikkäritkin vaikeita. Nyt aamu-unille mentäes oli hirmu väsynyt, mutta alkoi sängys vaan itkeen, niin että nostin syliin ja siihen heti nukahti.

Ja tiiän kyl, että ei saisi antaa maitoa kun nukuttaa, eikä ottaa syliin vaan sänkyyn rauhoitella. Eilen tuli sitten isi lopuksi nukuttaan ja oli sitten antanut sen pullon, en jaksanu ees kieltää. Sitten kyllä nukkui klo 21-06.30 yhtä soittoa.

Toki tämä kaikki kuuluu myös varmaan tuon erohdistuksen alkamiseen. Ja sitä nukutusikaakin siirrettiin klo 20 asti. Olikohan se väärä temppu. Taas semmonen olo, että en mä osaa tätä äitihommaa :/ Aattelin käydä kirjastossa ja hakea kyllä sen tassuttelu-oppaan ja lukasta ja kokkeella.

Myy kun kysyit sitä, että miten Lo reagoi kun kotiin tulin, niin se oli hirmu iloinen ja hymyili, mutta sitten kun hoitaja lähti kotiin, niin vähän Leo mulle murjottikin.

Mutta jotain mukavaakin eli meidän uutuus eli manduca on aivan älyihana :) Olin eilen Leo siinä kaupungilla ja Leo ensin katteli siinä ja sitten nukahti sinne

Vierailija
14/176 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot facebookissa niin sinnekin vaan mukaan, ryhmä löytyy nimellä Oulun seudun esikkoäidit. Minä oon vuosimallia -83, eli 27v.

Enpä kirjottelekaan enempää, ku Sampo vaatii ruokaa ja Hukka ulkoilutusta. Joskus myöhemmin sitten. :)

Vierailija
15/176 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tervetulotoivotuksista! Pitääpä tutkia tuota facebookia, jos löydän ryhmän sieltä niin toki liityn :)

Tänään on ollu mahottoman ihana keli. Käytiin vaunulenkilläkin. Äiti tulee tosi hyvälle tuulelle kun näkee aurinkoa ja on valoisaa. Ja poikakin on ollu maailman kiltein ja iloisin tänään :) Meidän poju on älyttömäön kova porisemaan, juttua tulee ihan koko ajan.

Nyt on tullut ihmeen kuiviksi posket, mietin että mistähän se johtuu? En oo tietääkseni syöny mitään erikoista mikä ois voinu allergisoida maidon kautta. Voiskohan johtua kloorivedestä, kun ollaan käyty vauvauinnissa? Mut miks se ois vaan poskissa.. Onko teillä muilla kokemusta, mistä kuiva iho (kasvoissa) voi johtua.

Vierailija
16/176 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon vuosimallia -81, eli 30 lähentelee hurjaa vauhtia! Muuten en osaa sanoa tuosta ihon kuivumisesta muuta kun, meillä kuivuu kädet nyt tosi paljon. Tai oikeastaan ranteet. Mutta taitaa syy löytyä siitä että ne kädet on niin paljon suussa ja kuola valuu niin se kuivattaa. Ja on sitä kuolaa kyllä pitkin poskiakin välillä:)

Oletteko muuten laittanut mitä jos on kuiva iho? Voiko jo laittaa ihan rasvaa? Vaikka esim. sitä mikä tuli äitiyspakkauksen mukana?

Sognatore79: Kuulostaa mielenkiintoiselta rilluttelu reissulta:) Mutta onhan se ihan eri lähteä liikenteeseen kun imettää vielä. Meillä niin helppoa kun voi pullon vaan laittaa suuhun, sillä ei niinkään ole väliä kuka sen tekee:D

Onpas täällää sairasteltu ihan tosissaan. Onneksi olette jo arantuneet. Mutta on se tosi että niin pahalta tuntuu katsoa pientä kun on kipeänä. Meillä ainakin poika menee niin herkälle päälle ettei passaa edes puhua ja huuto tulee...

Meillä on syöty tuttelia koko ajan. Ja muuten syötiin cuplatoniakin aika pitkään. Olisi ehkä voinut kokeilla korvikkeen vaihtoa, mutta kun tuo poitsu on niin herkkämahanen ollut koko ajan että ajattelin että voi vaan pahentaa tilannetta. Mutta kun sen alottaa niin kannattaa alottaa ihan tosi pienillä määrillä. Ja pikkuhiljaa nostaa sitten.

Gribz: Hienoa että olette saanut perhetyöntekijän avustamaan! On varmaan vaikeaa välillä olla kun ei niin helposti löydykkään hoitajaa paikalle. Itse pitää sitä niin itsestäänselvyyenä kun meillä sukulaiset asuu 20km sisällä ihan jokainen.

Myy12: Minä en ainakaan ole huomannut mitään yskimistä meillä... Mutta me niin vähän kuljetaan että varmaan voi johtua siitäkin. Ei me muuten jouduta naapurien takia muuttamaan, vaikka luojan kiitos näistä pääsee eroon:) Mutta oisin kyllä kohta alkanut tekemään asialle jotain jos jäätäisiin vielä tähän!

BlackPoppy: Itkeekö Leo kun on menossa nukkumaan vai onko vaan porina tuulella? Meillä on alusta asti tehty niin että vaikka kuin poikaa porisuttas niin saa porista sitten niille nalleille jotka siellä sängyssä on:) Eli jätän vaan omikseen sänkyyn ja yövalo päälle. On sitten nukahtanut kun on... (voi kuulostaa aika kylmältä, mutta ei se sitä ole. Vauvat vaan näyttää oppivan aika nopsaa sen että joku silittää päätä ym. nukuttamis rituaaleja) Joskus on itkenyt ja sillon vaan tutti suuhun. Mutta muistan kun oli meilläkin sellanen ajan jakso ettei alknut yksin jäämään millään. Sillon sai kannella ja maitoa tarjoilla että rauhottus. Mutta näitähän toisinaan tulee, joten sinnillä vaan niin kyllä se palkitsee:) Meillä ei oo itketty enää pitkään aikaan nukkumaan mentäessä!

Meillä odotellaan sitä hampaan puhkeamista. Siellä se näkyy, mutta ei ole vielä puhjennut. Eiköhän se kohta:) Miten muilla? Joko on odotettavissa hampaita? Iltapuuron syönti alkoi ihan ok. Ensimmäiset pariyötä meni aika levottomomasti. joka johtui siitä että mei vähän maha kovalle. Aamulla ei ollu mitään vaipassa (Poika on kakanna aina aamuyöstä) joten arvelin mahan olevan vähän kovalla. Laitoin vähän luumusosetta puuron sekaan niin on nukkunut kun tukki. Ei ole edes herännyt kun me ollaan menty nukkumaan: Yösyönti ei ainakaan vielä ole jäänyt pois mutta jospa se sitten joskus:)

Muutto lähestyy ja on aika haastavaa yrittää pakkailla kun poika on hereillä. Aina saa puolikkaan laatikon pakattua ja siihen se sitten tyssääkin. No jospa nämä tavarat tästä pikkuhiljaa siirtyisi laatikoihin niin ei kovin kiire tulisi!

Miten Verkulla on soseilu lähtenyt liikenteesen?

Tosiaan mulla on varmaan auto sitten käytössä niin pääsee joku mun kyydillä seuraavaan miittiin. Voidaan sitten lähemmin katsella miten kenekin aikataulut passaa yksiin...

-Z

Vierailija
17/176 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon vuosimallia -84.

Meilläki kävi perhetyöntekijä, kun minun äiti oli kovasti sairas ja isäni joutui hoitamaan häntä. Mies teki pitkää päivää töissä, niin olisi se vastasyntyneen kanssa ollu kyl tosi rankkaa.

Zahrina: minäkin teen niin, et laitan pojan vain sänkyyn, sanon hyvää yötä ja laitan oven kii. sinne nukahtaa =) uniriepua jää syömään. joskus tietty tulee niitä päiviä et joutuu vähän kauemmin silittelemään ja lauleskelemaan vieressä. miksi siinä pitäs turhaan vauvan vieressä häiriköidä toisen unenhakua, jos ei kerta ole tarvis. :D vähitellen tuo tietty piti opetella. yösyönnin jätin pois 6kk iässä.

meillä ei näy vielä hampaita vaikka poika on 9kk! jospa ne sieltä joku päivä vielä tulis.. yks korvatulehdus on vain ollut, mut se ei ole kokonaan vielä parantunu. joutuu meneen ens viikolla korvalääkärille. vauvasta ei kyl huomaa yhtään et se ois mitenkään kipeä/sairas ym. mut korva punoittaa vieläki. seuraavat lähinnä ettei tule liimakorvatautia.

perusrasvaa (hajusteeton) voi laittaa myös vauvan poskiin. se äitieyspakkauksen rasva on ihan ok. ja apteekin orionin rasvat on tosi hyviä. =)

pitääpä mennä laittaan ukkeli päikkäreille.

Vierailija
18/176 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on nyt ollut niin tautirikas syksy, talvi ja kevät, että huh!

Me on jostain kumman syystä vältytty kaikilta, vaikka yleensä sairastan kaikki maholliset ja mieskin on ollut ennen aika usein flunssassa. Viimeksi oon tainnut sairastaa alkuraskaudessa :)

Rilluttelureissu passaa oikeastaan millon vaan, jonkinnäkösellä varotusajalla, että ehtii isukki opetella tytön kanssa :) Neiti yleensä kuitenki illan jälkeen syö aikasintaan aamuyöstä, niin pystyy hyvin lähtemään.

Hellunen: Jännä, että teillä aiheutti oksentelua. Paljonko annoit kerralla? Me on kans syöty Nannia alusta asti.

Joo, bataatilla on aloitettu, ihan vaan muutamia lusikallisia menee eikä tyttö oo hirveän innokas syömään. Tai aukasee aina suunsa mutta työntää eväät aina pois :)

En tiedä, huonontiko tuo kiinteiden aloitus meidän yöunia vai mikä siinä on. No, katsotaan.

Millähän sitä seuraavaksi jatkais, peruna ja porkkanakin saattaa näin loppukaudesta olla aika kitkerää.

Itse oon tehnyt, jääpalakuutiorasioihin saa aina hyvät annokset.

Meillä nukahdetaan iltaisin syliin kiikkutuoliin, jos ei nukahda siihen niin yleensä tarvii käden selälle. Päivisin nukahtaa liikkuviin vaunuihin ja aamu-unille osaa yleensä nukahtaa itsekseenkin.

Meillä on myös poskissa kuiva iho, minä käytän yleensä bebanthenia, kun toisessa tuntuu olevan jotain iho-ongelmaakin, on usein paljon punaisempi kuin toinen ja oisko vähän turvonnutkin silloin kun punoittaa, kun silmäkin näyttää pienemmältä. Neuvolassa eivät sanoneet oikein mitään.

Muualle oon sitten käyttänyt sitä erisanin hajusteetonta.

Meillä taitaa alhaalla näkyä ja tuntua hampaankulma. Tai sitten vaan kuvittelen! :)

Rinnasta neiti on ruvennut nipistelemään koko ajan.

Ihanat kelit taas ollut, ja viikonloppuna sitten varmaan sataa puukkoja taivaalta..

Raskauaikana jäi kaikki isommat koti- ja pihahommat tekemättä, nyt niitä siis ois, mutta en osaa aloittaa mistään niin ne jääkin tekemättä! :)

Noh, ehkä hyvä levähtää sillon ku voi, tyttö jaksaa herätellä yöllä sen sata kertaa, haluaa tutin suuhun ja mitä millonki. Ekan kerran kun syömään ottaa niin alkaa semmonen höpötys, että uudelleen nukuttaminen ottaakin aikansa.

Kova tuo kirppu on liikkumaan! Taaksepäin, pyörii, kierii, jatkuvasti on jossain jumissa tai kielletyillä paikoilla :)

Eikä muuten voi jättääkään enää oikein mihinkään, eilen meinas tippua sängyltä ja lyödä pään hoitopöydän laatikkoon, kun sekunniksi käänsin selän. Ehdin juuri ja juuri saada ilmasta kiinni! Sama homma tänä aamuna, kivaa säikyttelyä äidille ja tyttö ei edes hoksaa :)

Verkku ja tytsy 5kk

Vierailija
19/176 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitytty facebook-ryhmäänkin. Luinko mä sieltä vai täältä että seuraava miitti ois 4.5.? Olis kiva päästä näkemään teitä livenä :)

Mä ehkä keksin miksi noi poitsun posket on kuivat ja punaset : Hän on alkanu treenailee kääntymistä, ja varmaan hieroo poskiaan karheaa alustaa vasten. Ainaki vaikuttas että sen puolen poski punottaa, mitä on kullonki treenattu. Perusrasvalla oon yrittäny hoitaa, mut en tiiä auttaako. Ehkä ne vaan vaatii karaistumista :)

Vierailija
20/176 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäsin sut tuonne listaan. Sulla onkin ollut iso poju syntyessään! Synnytitkö alakautta vai leikattiinko? Mahtuiko hyvin tulemaan jos synnytit alateitse? Meillä oli 4140g painoa syntyessä ja alateitse tuli. Hyvin mahtui, repeämiäkään ei tullut kun leikkasivat imukuppia varten välilihan. Mutta kyllä äkkiseltään vois sanoa, että ei mielellään kyllä enää tarttis yhtään isompia olla seuraavien :) On siinä hommaa!! Niin, mä oon 30 vuotta ja niinku nikistä voi päätellä täytän tänä vuonna 31.

Seuraava miitti tosiaan 4.5 tiistaina Verkun luona. Osoitteen Verkku vois vaikka lähettää ryhmäviestinä facebookissa kaikille. Mukavaa nähdä Verkun luona, siellä onkin hyvät tilat isommallekin porukalle!

Neuvola-uutisia: Painoa 6410g, pituutta 64,3cm ja päänympärys 41,8cm. Saatiin toinen rotarokote suun kautta ja eka pistoskin reiteen. Pikku itku tuli, mutta kaiken kaikkiaan Viivi oli kyllä tosi reipas tyttö. Kasvusta todettiin vaan, että hyvin kasvaa eikä tarttista lisäravinnolle. Mutta kysyin kiinteiden aloittamisesta niin sanoi että parin viikon päästä voidaan alkaa maisteleen. Kysyin onko aikaisin aloittamisesta mitään haittaa. Sanoi että sitten voi aloittaa kun jaksaa kannatella ja nostaa päätä, silloin nieleminenkin onnistuu. Muuten ei mitään haittaa muttei hyötyäkään aikaistaa. Venyttämisestä voi olla se haitta että aloittaminen on vaikeampaa. Uusimpien tutkimusten mukaan paras aika on 4 kk:n tienoilla. No, mä mietin että me voitais sitten tuossa joskus parin viikon päästä aloitella, varsinkin kun alussa ei voi vielä puhuakaan syömisestä vaan maistelusta :) Neuvoi että teelusikallinen päivässä ja yksi viikko (n.5 päivää) yhtä makua ja sitten vasta seuraava mukaan ja niitä taas viikko ennenkuin taas seuraava mukaan. Oli taas niin mukava käydä neuvolassa, meillä on kyllä tosi kiva neuvolan täti :) Harmi että Riialla on päinvastoin asiat, olis se tärkeää että neuvolassa viihtyis ja vois olla oma itsensä ja kysellä ne maailman tyhmimmätkin jutut!

Ei taas muista mitä piti kommentoida.. No, jos alkais nauttiin omasta ajasta kun Viivi nukkuu :)

Sognatore ja Viivi 3kk