Olen sairauslomalla, sain töitä pitääkö sairausloma perua?
Olen ollut pitkään sairauslomalla keskivaikean masennuksen vuoksi ja vailla työpaikkaa. Nyt minua pyydettiin töihin! Olen yllättynyt, hämilläni ja todella iloinen, että minä vielä kelpaan johonkin. Haluan ehdottomasti mennä yrittämään, vaikka en olekaan varma kestääkö päänuppini sitä. Kokeilemallahan se selviää.
Tietääkö kukaan pitääkö minun nyt jollain tavoin "perua" pitkä sairauslomani, kun palaan töihin?
Kommentit (24)
AP et voi valehdella työhötulotarkistuksessa lääkärille masennuksestasi...
Noin siis täydellisessä maailmassa.
Mutta entä kertomatta jättäminen? Mitä siitä seuraa? ;)
Hienoa, että olet saanut työtä! Mielekäs tekeminen on tärkeää kenelle tahansa ja etenkin masentuneelle. Sairaus on voitettavissa!
ja työhöntulotarkastuksessa et saa valehdella sairaudestasi. Sieltä ei työnantajalle mene muuta tietoa, kuin että pitävätkö sinua työkykyisenä vai eivät, syistä ei puhuta.
Ap:lle tsemppiä.
Mä olen puolen vuoden sairauslomalla vaikean masennuksen takia. Työni on erittäin kuormittavaa ja vaikeaa. Jos nyt saisin jotain hanttihommia esim. kaupan kassalla, menisin oitis.
Näin ollen tajuan ap:n pointin. Työ voi tehdä masentuneella hyvääkin, JOS työ ei ole ihan kamalan raskasta ja stressaavaa.
On muistettava sekin, että työuupumus ei ole sairauspäivärahaan oikeuttava diagnoosi. Niinpä yleensä työuupujat saavat diagnoosikseen masennuksen, jotta saavat edes jotain rahaa jostain. Jos uupuu lääkärin työssä, voi kuitenkin jaksaa tehdä kirjastoapulaisen hommia.