Lukutaidottomat mamut keräämään roskia kaduilta! Ja tämä ei ole mikään rasistinen kannanotto. OV
Mietin tänään taas talsiessani loskaisessa kaupungissa kaljapahvien, kahvikuppien, mehutölkkien ja röökiaskien seassa, että miksei vastaanottokeskusten kouluttamaton väki voisi siivota katua vaikka pari-kolme tuntia päivässä leipänsä eteen. Heistä kuitenkin käsittääkseni suurin osa (ainakin kaikki, jotka minä olen tavannut) haluvat tehdä lähes epätoivoisesti mitä tahansa työtä. Tästä olisi siis hyötyä kaikille. Tuskin olen ainoa, jolle tämä kevään kauhea roskaisuus ja rumuus tekee pahaa.
Okei, myönnän tavallaan olevan epämiellyttävä ajatus, että "neekerit noukkivat hemmotellun, suomalaisen roskasakin (eli niiden, jotka niitä roskia kadulle kylvävät) roskia", mutta silti. Vai mitä olette mieltä. Toki kaunein ajatus olisi se, että roskaavat kakarat poimisivat itse roskansa, mutta se kun taitaa olla vaikeammin toteutettavissa. Mitä olette mieltä tästä ideasta?
Kommentit (24)
Siis jos se on oikeasti työtä, josta maksetaan palkkaakin. Tai sitten kaikkiin tukirahoihin pitäisi liittää sama "pakkotyön" leima, koskien siis myös suomalaisia. Ja noiden lukutaidottomien/kouluttamattomien maahanmuuttajien kotouttamiseksi tarvittaisiin tehokkaampia kursseja/koulutusta kuin mitä nykyisin on tarjolla.
oli kyseessä työtön joka työllistyy, työmarkkinoilla siivoushommiin siirtyvä tai ulkomailta tullut.
Hyvä ehdotus. Jotain tällaista on pakko tehdä, koska veronmaksajilla eli maalla ei ole rahaa ylläpitää tämän herran kaltaisia mamuja Suomessa:
on maahanmuuttokysymykseen. Entä jos asiaa ajattelee siitä näkökulmasta, että Suomeen voitasiin ottaa enemmänkin maahanmuuttajia epävakaista olosuhteista, jos heidät saataisiin samoin tein hyödyttämään yhteiskuntaa (ja myös itseään) eli systeemi toimisi niin, että he tekisivät yleishyödyllistä työtä vaikka sen pari tuntia päivässä ja loput kuusi tuntia opiskelisivat suomen kieltä.