Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö 8-luokkalaisen lapsesi kokeilleen alkoholia

Vierailija
31.03.2010 |

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kamala teimi, ryyppäsin ja elin aika villiä elämää teininä, olin myös keskiverto koulussa jne. Mutta koskaan en mitään "oikeita" tyhmyyksiä tehnyt, vaan aina oli järki mukana. Pikkusiskoni oli 10-oppilas, aina näennäisesti kiltii jne. Kun menin johonkin, minun perääni soiteltiin ja käytiin etsismässä jos olin myöhässä tai vastaavaa, siskoni sai olla ja mennä miten halusi, koska oli niin kunnollinen "ja eihän se mitään juo kun on siellä isoskoulutuksessa"... Niin oliko hän joka kerta siellä vai jossain bileissä...? Niinpä!

Eli vanhempani luottivat siskooni, mutta eivät minuun joka oli huonompi koulussa ja muutenkin toki villimpi, mutta ei siskonikaan mikään enkeli ollut.

Ja kannattaa muistaa myös se, että nykyään moni lapsi käyttää huumeita, koska alkoholista jää kiinni. Nuorisotiloillakin PUHALLUTETAAN mutta ei siellä huumetestejä tehdä (Olen työskennellyt nuoriso-ohjaanana) ja kyllä; siellä näkee jos joku on jotain poltellut/nappaillut, mutta moni sanoo olevansa nuorisoriloilla vaikka on muualla, vetää vähän vauhtia tai polttaa tömsyt ja kappas kotona muutaman tunnin päästä ei äiti huomaa mitään vaikka pyytää puhaltamaan haiseeko viina hengityksessä.

Vierailija
42/44 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että just tällä palstalla olevien vanhempien lapset ei juo???

eihän toi fakta nyt vaan pidä paikkaansa, tiedätte sen itsekin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"niin helppo" saada selville IRC:istä mitä nuoret tekevät.

IRC = Internet Relay Chat, 80-luvulla kehitetty reaaliaikainen keskusteluohjelma käyttäjien välillä, sen toimimiseen tarvitsee erinäisiä ohjelmia omaan tietokoneeseensa, sen jälkeen vielä tietoon lapsensa nick ja kanavat ;-)

IRC ja IRC-Galleria ovat kaksi aivan täysin eri asiaa.

mutta kaverit ovat... samoin polttavat. On niin helppo saada selville IRC.stä tai nuorten pitämistä blogeista. Joita suurinosa vanhemmista ei tajua seurata - avaisi kyllä hyvin silmät

Neuvoisitteko vähän uusavutonta miten yllä oleva seuranta käytännössä onnistuu.

Vierailija
44/44 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä voi varmaksi tietää onko oma lapsi kokeillut alkoholia tai tupakkaa. Jotkut osaa peittää jälkensä hyvin/ kokeilla sellaisessa tilanteessa missä ei odottaisi esim. koulumatkalla menossa kouluun, lenkillä kaverin kanssa tai yksin, jos on saanut joltain tupakkaa... Itse kokeilin 12v molempia ja vanhempani olivat asiasta autuaan tietämättömiä ja meillä oli tiukempi kuri kuin monilla muilla ja isi oli 100% varma että huomaisi asian jos kokeilisin jotain, mutta eipä huomannut. Tunnustin itse asian myöhemmin. Mutta aika lailla kokeiluiksi jäi en ole ikinä ryypännyt niin paljon kuin monet ikäiseni (nyt 20v). Tiedän että pikkusiskonikin on onnistunut juomaan ja polttamaan vanhemmiltani salaa (kerran minä käräytin kun sain tietää). Vanhemmat haluavat uskoa omasta lapsestaan vain hyvää ja siksi ehkä tiedostamattaan ummistavat silmänsä joiltain merkeiltä. Oma äitini ei uskonut että toinen silloin 13v siskoni harrastaa seksiä, vaikka hänen huoneestaan löytyi kortsuja ja hän halusi aloittaa pillerit, siksi koska tyttö itse sanoi ettei harrasta. Aika naiivia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi