Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö 8-luokkalaisen lapsesi kokeilleen alkoholia

Vierailija
31.03.2010 |

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaverit ovat... samoin polttavat. On niin helppo saada selville IRC.stä tai nuorten pitämistä blogeista. Joita suurinosa vanhemmista ei tajua seurata - avaisi kyllä hyvin silmät

Vierailija
2/44 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä ollut missään sellaisilla teillä, että olisi siihen pystynyt huomaamattamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kotona on saanut lasillisen kuoharia sekä tölkin siideriä muutaman kerran.

Vierailija
4/44 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sain maistaa kotona ja se oli pahaa yöks. Enkä viinaan menevä ole vieläkään.

Vierailija
5/44 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei ole ollut A) yökylässä b) kylmän talven takia minä tai parhaan kaverin vanhemmat ovat aina hakeneet tytöt kotiin autolla kun ovat olleet jossain

Suraan myös kavereiden blogeja ja IRC:tä ja tiedän että näitä kahta lukuun ottamatta kaikki muut harrastavat dokaamista

Vierailija
6/44 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei ole ollut A) yökylässä b) kylmän talven takia minä tai parhaan kaverin vanhemmat ovat aina hakeneet tytöt kotiin autolla kun ovat olleet jossain Suraan myös kavereiden blogeja ja IRC:tä ja tiedän että näitä kahta lukuun ottamatta kaikki muut harrastavat dokaamista

kun on vasta 14 v. Jotenkin olen aistivinani että ei halua edes lähteä mukaan silloin kuin muut suunnittelevat juomista...

Vierailija
7/44 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedän ettei ole kokeillut eikä tupakkaa.

Suomessa ollessa nelosluokkalaisen ikäinen maistoi tupakkaa isompien poikien painostuksesta:(

Vierailija
8/44 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että on kun itse ostin sille kaksi siideriä

Todella typerää touhua

Vierailija
9/44 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit kyllä juo, mutta oma lapsikulta ei.

No, oman tyttöni (15 v) tiedän kokeilleen. Pojasta en itse asiassa tiedä että olisi kokeillut, hän on sentään jo 17.

Vierailija
10/44 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit kyllä juo, mutta oma lapsikulta ei. No, oman tyttöni (15 v) tiedän kokeilleen. Pojasta en itse asiassa tiedä että olisi kokeillut, hän on sentään jo 17.

ottaako sinua aivoon kun oma kultasi menee porukan mukana ???

Tyttöni ei ole ollut vuosiin yökylässä (missä juomista yleensä harrastetaan) ja olen aina hereillä kun tulee kotiin.. siispä olen satavarma että ei ole vielä koskenut alkoholiin

Vierailija
11/44 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pieniä määriä kokeillut, mutta ei yleensä juo silloin kun kaverit juovat. 7-luokkalaiseni taas on juonut useinkin, ja välillä tosi paljonkin.

Vierailija
12/44 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverinsa kanssa salaa maistanut kaverin isän viinakaapista snapsilasinpohjallisen jotain. Oli kuulemma pahaa ja humalahakuisuudesta ei tietoakaan. Asianmukaiset nuhteet saarnattu. Oletan silti, että joudun saarnaamaan ne vielä uudelleenkin.

Te, jotka luulette, että mitään ei ole kokeiltu, olette kyllä ihastuttavan tietämättömiä lastenne puuhasta. Ne kiltit tytötkin ovat joskus maistaneet. Humalassa eivät silti varmaan ole olleet.

Vierailija
13/44 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuushan on, että valtaosa oliko se nyt 15-vuotiaista on ollut kännissä - ja valtaosan vanhemmat sanovat, että oma lapsi ei ole kokeillut.

Tilaisuuksia on muitakin kuin se yökylä tai illalla myöhään olo. On päiväkännejä, luokkaretkiä, jne.

Vierailija
14/44 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pidätte ne niin tiukasti kurissa.

Tiedättehän, että kielletyn hedelmän maku on se paras. Tiedän monta raivoraittiin perheen lasta, joka on ihan katuojassa nykyään.

Omani on maistanut monta kertaa kotona ja kotibileisiin ostan itse muutaman sidukan matkaan niin tiedän, mitä juo.

Vierailija
15/44 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuushan on, että valtaosa oliko se nyt 15-vuotiaista on ollut kännissä - ja valtaosan vanhemmat sanovat, että oma lapsi ei ole kokeillut.

Tilaisuuksia on muitakin kuin se yökylä tai illalla myöhään olo. On päiväkännejä, luokkaretkiä, jne.

sellaista, että lapsella ei ole tarvetta vetää päiväkännejä. Eikä edes mahdollisuutta.....

Tiedä sitten, missä sun lapses aikaa viettää päivisin, mutta meidän teini ei ole ollut kiinnostunut notkumaan missään koko päivää niin, että ehtisi vetää kännit ja selvitä illaksi niin, ettei vanhemmat huomaisi.

Luokkaretkiä ei ole ollut kuin ala-asteella.

Vierailija
16/44 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni ei ole ollut vuosiin yökylässä (missä juomista yleensä harrastetaan) ja olen aina hereillä kun tulee kotiin.. siispä olen satavarma että ei ole vielä koskenut alkoholiin

se ei ole pelkästään yölylät eikä pelkästään iltajuhlat, missä yläasteikäiset dokaa. Päinvastoin, tuossa iässä dokataan nimenomaan päivällä. KOulun jälkeen, tai jopa kouluaikaan, koulussa tai jossain lähipuistossa tai jonkun kotona. Päivän mittaan juodaan sen verran, että ollaan pienessä sievässä, mutta sitten lopetetaan ajoissa, että selviää ennen kotiin menoa illalla. Yhdentoista aikaankin kun koulussa aloittaa niin ehtii juoda noin 4-5 kaljaa ennen tavanomaista kotipäivällistä, enemmän jos aloittaa aikaisemmin tai tulee kotiin vasta kuuden jälkeen. Ja kotiin tullessaan on siis vesiselvä ja hyväntuoksuinen.

Minä en sinuna noilla perusteilla olisi ihan satavarma siitä, että lapsi ei ole juonut eikä kokeillut, enkä muutenkaan kiinnittäisi päähuomiotani siihen, vaan siihen, että lapsella olisi hyvä olla juomatta ja keinot pitää itsestään huolta kun (useimmilla se on lopulta kun) joskus on pakko kokeilla. Ja tämän sanon äitinä, joka toivoo kovasti, että omat lapset ei koskaan joisi, tekee parhaansa sen eteen ja joka itse on absolutisti. Mutta joka silti pitää montaa muuta asiaa tärkeämpänä lastenkasvatuksessa kun alkoholinkäytön vahdintaa. Se epäonnistuu kuitenkin.

Vierailija
17/44 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuushan on, että valtaosa oliko se nyt 15-vuotiaista on ollut kännissä - ja valtaosan vanhemmat sanovat, että oma lapsi ei ole kokeillut. Tilaisuuksia on muitakin kuin se yökylä tai illalla myöhään olo. On päiväkännejä, luokkaretkiä, jne.

sellaista, että lapsella ei ole tarvetta vetää päiväkännejä. Eikä edes mahdollisuutta..... Tiedä sitten, missä sun lapses aikaa viettää päivisin, mutta meidän teini ei ole ollut kiinnostunut notkumaan missään koko päivää niin, että ehtisi vetää kännit ja selvitä illaksi niin, ettei vanhemmat huomaisi. Luokkaretkiä ei ole ollut kuin ala-asteella.

Tyttö käy koulussa, illalla notkuu tietsikalla, käy 6 kertaa viikossa treeneissä, viikonloppuisin nuokkarilla (jossa lapset puhallutetaan), luokkaretkiä tai yökyläilyjä ei ole. Missähän se ne kännit vetää ?

Ja veikkaan olevani kymmenen kertää asioista perilläolevampi kun keskimääräinen vanhempi...

kyttään lasetn kavereiden blogeja, irc-keskusteluja ja Facebookia. siellähän ne näistä asioista keskustelevat... monet vanhemmat eivät vain tiedä !!

Vierailija
18/44 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin yläasteella on niin kova kuri ja murkut valvonnassa, että ei ole paljon mahdollisuuksia juoda.

Pinnaukset ja poissaolot ilmoitetaan heti kotiin ja ovat korvattavia. Välituntivalvonta tiukka.

Jos ei ole ollut tunnilta pois niin missä välissä se lapsi ehtisi ryyppäämään?

Sulla jankkaajalla ei taida olla ihan selvillä tavallisen perheen elämä. Ei kaikkien lapset huitele missä sattuu ja kaikkien koulut eivät ole mitään lähiökouluja, missä ei välitetä, onko kakarat tunnilla vai ei.

Vierailija
19/44 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen aikana voi vetää 3 kaljaa ja puhaltaa nollat kun tulee kotiin. Koulussa ei taatusti kukaan huomaa mitään.

Vierailija
20/44 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa aina toinen vanhempi niin pikkuisen vaikea olisi känniä peitellä.

Näitteen kännäävien teinien äidit eivät usko, että ihan oikeasti on teinejä, joita ei juominen kiinnosta. eihän se kiinnosta kaikkia aikuisiakaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi