Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka antaa tai on antanut ekaluokkalaisen olla koulupäivän jälkeen pari tuntia yksin kotona?

Vierailija
30.03.2010 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus kotona muutaman tunnin itsekseen. Tulee itse bussilla kotiin, syö välipalaa, tekee läksyjä, lueskelee. Tykkää olla itsekseen, ilmeisesti nauttii omasta rauhasta kun pinemmät sisarukset vielä päiväkodissa. Käy pari kertaa viikossa iltapäiväkerhossa, mutta nyt kevätpuolella on tosiaan tullut joskus itse kotiin suoraan koulusta. On huolellinen ja omatoiminen lapsi (tyttö), joten en ole ollut huolissani.

Vierailija
2/5 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusta kotiin oli matkaa 600 m. Poika käveli kotiin ja soitin hänelle tarkistaakseni että oli päässyt perille. Kotona oli siis lankapuhelin, lapsella ei vielä kännykkää. Opiskelin korkeakoulussa, josta oli kotiin matkaa 500 m. Jos en olisi saanut poikaa kiinni, olisin lähtenyt saman tien häntä etsimään.

Meillä toimi hyvin. Ja opiskelijana päiväni kestivät silloin tällöin kahteen. Usein koulu loppui aiemminkin. Tokaluokan olin kotona äitiyslomalla ja kolmannella luokalla lapsi sai kännykän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulun jälkeen mutta niin että illalla vien kuopusta harrastukseen ja isompi jää kotiin.

Soittaa jos on jokin hätä. Ei ole ollut.

Samaten kulkee nyt itse harrastukseen kodin lähelle jne.

Reviiri laajenee!

Vierailija
4/5 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei syksyllä halunnut jäädä yksin kotiin ollenkaan, mutta nyt keväällä on suorastaan vaatinut meidän (äiti+vauva) olemaan pois kotoa, kun tulee koulusta. Joskus soittaa kännykällään, jonka sai 5-v., koska halusi silloin jo jäädä kotiin odottamaan 3-v.pikkusiskon hakua pph:lta.

Vierailija
5/5 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Tosin koira aina kotona seurana). Isommat sisarukset tai toinen vanhemmista kotona yleensä enintään kahden tunnin yksinolon jälkeen.