Saako liikuntaseteleitä myydä eteenpäin?
Mulla on iso nippu niitä, eikä aikaa harrastaa liikuntaa ja huono rahatilanne... :)
Kommentit (20)
Ja jos itse ei liikuntaseteitä käytä, niin kannattaa katsa mihin kaikkialle niillä pääsee, sillä esim. perheen hissiluput laskettelurinteeseen tai viikottaisen keilahallin käynnin voi steleillä maksaa.
Kun nimenomaan EI voi maksaa MITÄÄN perheen liikuntaharrastusta. Oman hissilipun voi maksaa, mutta ei muiden perheenjäsenten.
"Kenelle Liikuntaseteli on tarkoitettu?
Työnantaja antaa setelin työntekijälle tämän henkilökohtaiseen virkistäytymiseen. Sillä ei voi maksaa esimerkiksi lapsen tai muiden perheenjäsenten liikuntaharrastuksia."
http://www.smartum.fi/content/fi/11501/10830194/Liikuntaseteli.html
Minullakin on vino pino Smartum seteleitä joita en kerkiä käyttää.
Parasta ennen päivä on 31.12.2012.
Seteleitä ei ole nimetty, eli kuka vain voi käyttää.
Tarvitseeko kukaan?
Yhteyttä voi ottaa dudeuropean --ät-- yahoo.com osoitteeseen.
Niissä pitäisi lukea sinun nimesikin jokaisessa.
niillä liikuntalahjakortteja ja antanut lahjaksi ystävilleni. Ainakin uimahalleissa ja joillakin kuntosaleilla tämä on onnistunut.
mutta ei SAA myydä.
Kaupasta voi myös suht helposti varastaa karkkia, mutta ei sekään ole sallittua siitä huolimatta.
Joten ihan omasta moraalikäsityksestänne kiinni.
En uskaltaisi ostaa ilman varmuutta että tätä ei ole tehty. Itse ostaisin vaikka uimalippuja vuosiksi eteenpäin, niitähän voi sitten käyttää kuka tahansa.
niillä liikuntalahjakortteja ja antanut lahjaksi ystävilleni. Ainakin uimahalleissa ja joillakin kuntosaleilla tämä on onnistunut.
Ei pitäis onnistua, tuossa on rikottu sääntöjä. Liikuntasetelit on tarkoitettu työntekijän HENKILÖKOHTAISTA liikunnanharrastamista varten. Niillä ei myöskään saa maksaa perheenjäsenten lippuja. Siis kun liikuntaseteleillä työnantaja tukee nimenomaan työntekijöiden hyvinvointia. Ja tosiaan niissä pitäisi nykyään lukea työntekijän nimi, ja muistaakseni ne pitää myös allekirjoittaa kun niillä maksaa. Vanhemmissa ei lue, mutta uudemmissa lukee. Siitä on jo useampi vuosi, kun itse olen noita ottanut vastaan, ja silloin jo puhuttiin vanhoista seteleistä, joten ei kai niitä enää pitäisi edes olla käytössä.
hyväksyttekö myös pettämisen? Petoksestahan tuossakin on kyse.
Rinnastat siis liikunnan tukemisen pettämiseen. Totta helvetissä kannattaa myydä kohta vanhaksi menevät liput pois. Et varmaan itsekään heitä rahaa roskiin.Meillä ainakin työntekijät myyvät niitä keskenään ja niitä ei ole allekirjoitettu valmiiksi.
Oli kuulemma hänelle rentoutus saada vapaata lapsista tuoksi aikaa. Siksi koki oikeutetuksi. On yksinhuoltaja.
lukee ainakin valmiina jo hänen nimensä.
Seteleitä ei ole valmiiksi nimetty, mutta toimitan smartumille excel-listan joista käy ilmi että mikä seteli on millekin työntekijälle annettu. Toimipaikka joka setelit ottaa vastaan, toimittaa vastaavanlaisen listan smartumille
Seteleitä ei ole valmiiksi nimetty, mutta toimitan smartumille excel-listan joista käy ilmi että mikä seteli on millekin työntekijälle annettu. Toimipaikka joka setelit ottaa vastaan, toimittaa vastaavanlaisen listan smartumille
niitä kyllä tarkkaillaan...
ja vaikka lukisikin nimi, niin tarkistavatko liikuntapaikat oikeasti henkilöllisyyden? Tosin kantsii maksaa käteisellä ja mennä paikkaan jossa ei tunneta.
Meillä mies saa työnsä puolesta Smartumin kulttuuri- ja liikuntaseteleitä 30 kpl vuodessa. Niissä ei lue nimiä ja töissä seteleiden jako tapahtuu niin, että jokainen ottaa pahvilaatikosta nippunsa ja maksaa sen. Ja joka ei huoli, yleensä myy ne jollekin halukkaalle työkaverille. Eli ei kontrolloida mitenkään, mikä nippu menee kellekin.
Itse käytän niitä hänen lippujaan leffaan, kuntosalille, uimaan ja teatteriin. Oma nimi vain taakse ja sillä siisti! Olen jo muutaman vuoden tuota harrastanut, eikä kukaan ole siitä napissut.
ja vaikka lukisikin nimi, niin tarkistavatko liikuntapaikat oikeasti henkilöllisyyden? Tosin kantsii maksaa käteisellä ja mennä paikkaan jossa ei tunneta.
Meillä toimitetaan kyllä koko seteli sen antajalle, kyseessä JR-tyky+. Tarkistan aina sen, että setelissä on sama nimi kuin käyttäjä. Se jää sitten firman asiaksi selvittää, että onko nimi se, jolle sen numeron seteli on työnantajan ilmoituksen mukaan annettu.
Ei ole vielä tullut vastaan sellaista tapausta, että olisivat ilmoittaneet, että nimi ei vastaa numeroa, vaikka olen toisinaan itse kirjoittanut sen käyttäjän nimen tyhjään seteliin.
henkilöllisyys ja osassa ei, sillä jokainen kävijä tuo kuitenkin kassaan rahaa.
Leffalipun kanssakin voisi tehdä niin, että ostaa eri päivinä/ eri luukuilta lipun samaan näytökseen. Tai osta elokuvalipun ja myy lipun eteenpäin. Ja jos jossain myydään kausilippuja jotka eivät ole henkilökohtaisia, niin niitä voi hyvin käyttää toinenkin henkilö.
Ei kukaan pysty seuraamaan että käyttikö lipun oikea henkilö.
Toki LAILLISTA se ei ole, mutta asia jota katsotaan läpi sormien.
Kannattaa muistaa se, että liikuntaseteleistä hyötyvät myös liikuntapalveluiden tarjoajat...!
Eli win-win tilanne: työntekijä saa harrastaa liikuntaa ja luultavasti moni käy esim. uimahallissa useammin kun käynnin voi maksaa liikuntaseteleillä.
Ja jos itse ei liikuntaseteitä käytä, niin kannattaa katsa mihin kaikkialle niillä pääsee, sillä esim. perheen hissiluput laskettelurinteeseen tai viikottaisen keilahallin käynnin voi steleillä maksaa.