Te kenellä on "vain" tyttöjä tai poikia.
Mitä lähi piiri on kommentoinut? Meillä on kolme tyttöä ja nyt odottelen uutta vauvaa, mies toivoisi poikaa, mutta jos tästäkin vauvasta tulee tyttö niin enempää ei joka tapauksessa enään lapsia haluta.
Itse olen huomannut vierailta ja tutuilta että he säälivät kun on "vain" tyttöjä. Välillä ärsyttää pahasti. Mites muut oletteko yrittäneet uutta vauvaa niin kauan kunnes on tullut toista sukupuolta? Olis kiva kuulla kokemuksia.
Kommentit (25)
ja voi sitä kommentointia varsinkin viimeisimmän raskauden aikana... Saimme tietää viimeisimmän tulokkaan olevan poika rv 20 tienoilla. Onnittelujen sijasta monet harmittelivat, että meille ei vieläkään ollut tyttöä tulossa. Paras oli yksi sukulainen, joka sanoi, että "kyllä suhde äidin ja tyttären välillä on erityinen". Hänellä itsellään on kaksi tytärtä - ei siis lainkaan poikaa. Kyllä ihmiset ovat kummallisia...
Meillä on nyt siis kolme poikaa ja kuopus on reilu 2kk:n ikäinen. Meillä kuitenkin olisi haaveissa oma "aisapari" hänellekin, kun ikäeroa isompiin veljiin on jo useampi vuosi. Jo etukäteen ihmisten kommentit harmittavat - kaikki olettavat meidän epätoivoisesti yrittävän tyttöä vaikka meille sukupuoli ei todellakaan ole motiivi hankkia neljäs lapsi. Itseasiassa poika sopisi paremmin joukon jatkoksi mutta pieni prinsessa olisi ihan yhtä tervetullut. =)
Se täytyy vielä lisätä, että omilta vanhemmiltani en ole onneksi kummallisia kommentteja kuullut. Asiaan vaikuttanee se, että sisaruksillani on myös poikia, mutta ennen kaikkea se, että olen vanhempieni kolmas tytär. Vanhempani saivat itse aikoinaan kuulla tarpeeksi säälittelyä syntymäni takia. Taas tyttö, hohhoijjaa...
eka on poika, toinen tyttö. Useampikin, joka on kuullut että odotan kolmatta, on kysynyt kumpaa sukupuolta kaksi ekaa ovat. Ja kun vastaukseni on, että molempia, heidän kommentti siihen, että sittenhän ei ole väliä kumpi tulee.. vähän siihen tapaan, että nythän ei ole paineita, kun molemmat jo on. Kolmea lasta alunperinkin toivottiin, kumpaa sukupuolta hyvänsä.
Nyt 7,s on poika, niin jokainen sanoo meille, että nythän sitten varmaan lopetatte lapsen teon. Hei haloo!! Ei me mitenkään poikaa yritetty. Odotamme aina vaan vauvoja. Nyt ehkä tulossa 8.s vauva. Tein eilen ekan testin, joka oli plussa. Uuden teen ehkä viikon päästä. Ed. synnytyksen jälkitarkarkastuskin vielä käymättä...
että meidän lähipiirimme ja muutkin itseasiassa kuvittelivat, että lapsilukumme on kaksi ja sillä hyvä. Että ehkä senkään takia ei ole tullut näitä "aavisteluja", että poikaa tekevät sen kummemin. Ovat ylipäänsä hämääntyneitä, että meille tulee kolmas :-)