Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥LOKAKUISTEN TIISTAISUPINAT♥

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo kiva aina aloittaa aamua valittamalla,mutta täällä taas huonosti nukuttu yö ja poika heräsi viideltä, kun vaan väsytttää niin paljon...

tulossa sateinen päivä,niin taitaa jäädä ulkoilutkin vähemmälle,mutta jos jotain kivaa touhua keksisi ettei tartte ihan kotona tämän pikku väsy kiukkuujan kanssa vain kököttää..

ensi viikkoa odotellen,onkin paljon vauva-menoa kun maanantaina on yksityinen lääkäri ja ultra,keskiviikkona vika nla-lääkäri ja perjantaina se synnytyssuunnittelu,kivaa!

eilen illalla vielä kun kävin nla-kuulumisia kertomasssa kyselin muitten haikaranpesään aikovien synnytyssuunnittelusta?

oon muuten alkanut yöllä heräilemään selältä,ei tunnu mukavalta, ja kaikenlisäksi pelottaa että haittaa vauvaa..mutta vaikeapa tuota on estääkkään ellei meinaa valvoa koko yötä..pysyttekö muut " asennossa" ?

mutta kai se täytyy aloittaa päivän touhut:)

oikein ihanaa tiistaita tytöt!!

fiikuna ja ♥mytty♥rv33+6

Vierailija
2/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko levoton yö takana. Nukahdin illalla jo 9 aikaan ja sitten se uni loppuikin jo aivan liian aikaisin. Poitsu melskasi myös mahassa puoli yötä niin, että välillä melkein teki pahaa.. Mitä lie tehnyt, mutta ainakin se pyllyn ylös punkeaminen ottaa välillä ihan kipeää!

Saitkos NAZU mitään selvyyttä siihen kotihoidontukeen kelassa käydessäsi?

G: Pystytkö vielä tekemään kaikki kotityöt mahan kanssa vai onko jotain, mikä pitää lopettaa kesken? Entä paljonko mies auttaa nyt / paljonko auttoi ennen raskautta?

Itse aloin eilen raivailemaan lattioita, siis siellä lojui taas lasten toimesta sitä, tätä ja tuota. Kyykkiminen sujuu, tosin hitaasti ja ei se kyllä mitenkään hyvältä tuntunut. Mutta sitten otin imurin, niin enpä saanut imuroitua kuin hätäisesti kaks huonetta, kun alkoi ensinnäkin supistelemaan ihan sikana ja toiseksi selkään sattui tosi paljon. Ja kyllä minä ainaki hengästynkin tooooosi herkästi, nytki sen imuroinnin päälle puuskutin varmaan 10min.

Ja toiseen osioon: Mies on hyvin laiska tekemään kotitöitä. Tai no, huolehtiihan se halkojen teon tms " miesten työt" , mutta siis näitä sisähommia. Ei siis tehnyt ennen raskautta eikä tee nytkään. Tosin saattaa se esim. kieltää minua imuroimasta tyyliin " Elä nyt rehkase tyhjää sen imurin kanssa" . Mutta ei sitten koskaan kerro, että KUKA sen imuroinnin tekee, jos en minä. Eli näiden sisäkotitöiden osalta voin sanoa, että mies imuroi ehkä 2 x vuodessa ja yhtä usein siivoaa keittiön. Muuta ei tapahdu never ever. Ja tosiaan, itseltäni sujuu kaikki muu, mutta tuo kumarteleminen ja imuroiminen on nyt viimepäivinä alkanu tuntumaan tosi pahalle.

(.) Eilen oli jotenki tosi ahdistava päivä. Supisteli, selkä oireili, närästi, jalat turpos ihan hirveiksi ja muutenki olo oli todella RASKAANA oleva. Toivottavasti se kauhulla odottamani loppuraskaus ei nyt alkanu vaan tämä päivä ois parempi.

Muuta: Tämän aamun lehdessä oli juttu, että kaupunginhallitus esittää synnytysosaston lakkauttamista täältä äänin 7-4. Saapa nähdä mitä valtuusto päättää, viimeksi ne jätti asian pöydälle. Oishan se ihan kiva tietää, että missä tämä vauveli pitää synnyttää, mutta eipä auta kuin odotella...

Oonko muuten ainoa lokamamma, jolla voi olla PITKÄ synnytysmatka? Meiltä siis Kuusamon synnärille ei oo kuin muutama kilometri, mutta sitten se toinen vaihtoehto Oys on n. 220km:n päässä..

Täytyy alkaa vääntämään jotain aamupalaa, kauhea nälkä TAAS.

Mianni 32+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on inhottavan ENERGINEN olo! Johtuu siitä, kun kahdessa päivässä olen saanut ihan hurjan paljon aikaiseksi. Mulle tulee aina tällasia jaksoja, että noin viikon jaksan paahtaa ihan hurjana (nyt neljä päivää takana sellasia), sitten tulee nollauspäivä tai pari, jolloin tekis mieli vaan lojua sohvalla.

Aion kuitenkin tänään käyttää energiani lähtemällä kävelylenkille kohta :) Pihalla on vain 15 astetta lämpöä, vähän mietityttää että mitäs tolle muksulle panis päälle...

Eilisestä VAALEANPUNAISESTA VUODOSTA: Nyt sitä ei ole taas tullut, eilen ei ollenkaan ja hyvin vähän tuli aiemminkin. Luulen tosiaan, että se on ollut jotain hiukan verensekaista. Oon kyllä pitänyt tarkkaan silmällä vessareissuilla :) Mutta pelkkää valkeaa tulee, sitä tuleekin kyllä sitten ihan riittämiin...

KOTITÖISTÄ: Mä periaatteessa pystyn vielä tekemään kaikkea, mutta kumartelu aiheuttaa suppareita, joten on sovittu että mies hoitaa pääasiassa astianpesukoneen täytöt ja tyhjennykset. Tosin meilläkin mies on aika huono tekemään niitä kotitöitä, joten käytännössä sitten välillä menee niin että minä täytän tai tyhjennän kun en jaksa katsella astiapinoa... Imurointi ei mulla jostain syystä aiheuta supistuksia lainkaan, joten sitä pystyn kyllä tekemään. Kyykistely tuottaa mullakin vaikeuksia, joten esim. lapsen lelut kerään suosiolla lattialla istuen ja paikasta toiseen raahautuen.

RUOKAVALIOSTA: Tästä päivästä alkaen aion taas syödä järkevästi. Noin viikon olen syönyt ihan mitä sattuu (mm. kaksi hampurilaisateriaa viikossa...), kun oon tehnyt sitä gradua ja se on vaatinut keskittymisen. Miten te muut, oletteko tyytyväisiä ruokavalioonne? Mulla on torstaina vasta neuvola, katsotaas sitten että miten paino on noussut. Turvotusta ainakin on ihan riittävästi.

Nyt näyttää siltä että joku kakkavaippainen tyyppi tuo mulle kirjaa luettavaksi, ja pitäisköhän toi vaippakin vaihtaa. Palataan :) Sateista mutta silti hyvää tiistaita kaikille!

Coe rv 32+2

P.S. Eilen tuo meidän 1,5 v sanoi ensimmäisen kaksisanaisen lauseensa, huuti illalla sängystä " maito loppu" , kaameeta kun olin ylpeä :)

Vierailija
4/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni vkonloppu kivasti katsellessa miehen toilailuja. Tuli lauantaina illalla kotiin ja toi samalla vieraita mukanaan. Siinä vaiheessa paloi pinna ihan kokonaan ja lähdin evakkoon vanhempieni luo pojan kanssa. Kotiin kun tultiin, oli ukko niin hyvässä kännissä ettei enää sohvalta osannu suoraan kävellä... Sunnuntaina riitti hieman sanomisen aiheita tyypille. Lupasi, että jos vielä kerrankin toimii noin, niin käy sitten kaikessa hiljaisuudessa ja ystävällisyydessä vain hakemassa tavaransa pois täältä. Tosin osasi kerrankin itse kertoa syyn toiminnalleen. Ei kuulema enää jaksa noita ajohommia eikä sitä nukkumatta koko viikon ajamista. No kas kummaa ettei jaksa! Onko se nyt oikeesti edes sitten sen arvoista ajaa kuin heikkopäinen. Mutta katsotaan miten käy. Tosin ikinä aiemmin ei ole itse koskaan asiasta noin puhunut eikä ole pojalle sanonut tekevänsä toisin. Mutta mistäs sitä tietää mitä oikeesti sen päässä sitten liikkuu? Sanoin kyllä, että en aio oikeesti enää kattoo tuollaista toimintaa.

Masusta oli ollut puhetta ja sen koosta, minulle yksi jo tuli sanomaan, että joko olen synnyttänyt kun on niin pieni maha... Hieman vähän loukkasi tuollainen. Ja useimmat epäilee, että tammikuulla sitten olisi minun aikani... Että taitaa olla pieni maha muitten mielestä. Järkytän ihmisiä sanomalla lokakuun olevan oikean kuukauden...

Eilen piti soitella lääkärille, kun verenpaineet kaikista lääkkeistä huolimatta meni nyt liian korkeiksi. Lisättiin sitten yksi tabletti vielä lisää ja sanoi tarvittaessa vielä lisäävänsä kaksi, jos ei ala paineet laskea... Ja nyt kuulema on tultava reilusti liikkeitä, koska pelkäävät oikeasti istukan sanovan sopparin irti hetkenä minä hyvänsä... Ja just sitten tänään meillä taas vauva on ollut hiljainen... Että hävettää, jos joutuu soittamaan tänään taas KYS:n ja sanomaan noista liikkeistä. Tosin itse ovat käskeny niin tehdä ja onhan se parempi katsoa kuin katua. Tuntuu vain, että olen jotenkin hankala potilas tms...

Vauvan tarvikkeista: olen jo pessyt kaikki vauvan ihoa vasten tulevat uudet ja vanhat tavarat. Tänään ajattelin alkaa vaatehuonetta järjestää ja samalla sinne tilaa noille uusille tavaroille. Pinnis on vintillä odottelemassa, sen saa kuitenkin nopsaan sieltä alas ja kuntoon. Ostettavana olisi vielä edelleenkin turvakaukalo, sitteri ja itkuhälytin. Talvea varten ajattelin lähinnä tuon itkuhälyttimen, että pääsen esikoisen kanssa ulos, jos on niin kylmä ettei pikkuista voi vaunuissa viedä. Voi sitten jättää nukkumaan rauhassa sisälle.

Mutta nyt aamupalalle ja toivottavasti minä jaksaisin tänään oikeesti tehdä edes vähän jotain. On välillä niin kauheen väsynyt olo, vaikka yöllä nukkuisikin. Niin ja turvotuksia on täällä vaikka muille jakaa... Niin ja nlassa pitää käydä viimeistään perjantaina viemässä joka viikkoinen pissinäyte. Ettei vaan toksemia tule yllättäen. Eilen lääkäri oli erittäin tyytyväinen meidän nlan terkkaan, kun on itse ilman heidän kehotustaan hoksannu alkaa tarkastaa mun pissin viikoittain! Jotain hyvää siis meilläkin neuvolassa!

Mianni kyseli miehen kotitöistä... Joo, no meillä ei kyllä kovin paljoa osallistu oikeestaan edes niihin miesten töihin... Tosin tänä vuonna kyllä ihan yksin teki polttopuut ja se oli ihme!! Yritin mennä avuksi pinoamaan puita ja sain lähdön aika livakkaan sieltä... Tosin ei kyllä minua haitannu... Siivoukseen ei ole osallistunut oikeastaan koskaan. Tosin eipä tuo ole kotonakaan niin usein, että ennättäisi minun siivouspuuskaan. Ja jotenkin on tuntunut helpommalta siivota itsekseen kahtena päivänä rauhassa lapsen kanssa ja sitten saa poika olla isänsä kanssa enempi rauhassa.

Mutta nyt siis sinne aamupalalle...

tikru ja Agentti 31+3

Vierailija
5/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huonosti on nukuttu täälläkin päin *plaah*

Kävin ainakin 5-6 kertaa vessassa sängystä (niistä 3 kertaa oli ennen kuin aloln nukkumaan). Pari kertaa heräsin lisäksi sormien poltteeseen (oikeesti tuntuivat olevan liekeissä) ja kerran kävin putsaamassa koira-herran korvan. Juuri silloin sormia ei olisi puuduttanut eikä pissihätäkään olisi vaivannut. Sanoinkin miehelle siinä, että mun ei vissiin oo tarkotettu nukkuvan :(

Otin eilen kunnon juomaspurtin. Merkkasin paperille aina, kun olin lasin vetässyt tyhjäksi ja päivän saldo oli 2.4 litraa vettä + muut juomiset :) Ihan turvotuksen takia tämän tein! Tosissaan sitä on nyt jaloissa ollut, mutta ainakin neste uloskin tulee, kävin varmaan 20 kertaa pissillä eilisen päivän aikana :D

Oletteko muutoin kuullut RASKAUSMYRKYTYKSEN & TURVOTUKSEN yhteyksistä toisiinsa??! Mä EN ole kuullut, mutta sisko ja äitee olivat eilen huolissaan....äitikin:" Kyllä sun pitää ottaa neuvolassa puheeksi tuo turvotus!" Sanoin: " Ei kuule tarvii, ihan kysyvät sitä sieltä päin!!" .

RUOKAVALIOsta oli juttua. Mä olen tosi tyytyväinen siihen, että olen jo 3 viikkoa syönyt terveellisesti (lukuunottamatta paria lipsahdusta). Totaalisesti kyllä muutin terveelliseksi ruokavalion kertaheitolla. Se oli todellakin päässyt lipsumaan käsistä, kun vedin vaan kaiket päivät herkkuja laidasta laitaan. Olin niin monta vuotta tosi tiukalla ruokavaliolla ja kun sain tietää olevani raskaana, annoin itselleni " luvan" herkutella ja vaaka kertoi kyllä hyvin pian, että tosissaan oltiin herkuteltu :( Sitä kun ei voi kauheesti hämätä! Ja tuohon kun vielä liitti sen, ettei juurikaan liikkunut niin peli oli selvä.

Ihan huomattavasti on parempi olo itsellä, kun karsi turhat rasvat ja sokerit pois. Tällä tavalla kun jaksaisin jatkaa niin hyvä!

Aivan järkyttävää hulinaa on masussa ja eilen illalla nyrkkeili kyllä tosi ikävällä tavalla tonne alapäähän...auuuts, että välillä vihloi ikävästi. En sitten tiiä josko siellä jo laskeuduttaisiin pikkuhiljaa..?!

Tänään on NEUVOLA klo 11:00. Saapi nähdä onko Hb noussut, kun tuplasin rauta-annoksen 3 viikkoa sitten. Paino ei saisi olla kovasti noussut, tosin tää turvotus nyt saattaa " hämätä" lukemia. No, pian sen näkee.

Ihan yhtä innoissani en neuvolaan ole nyt menossa mitä ennen sillä mulla on eri terkkari, jonka tapasin toissaviikolla lääkärillä käydessäni(näiden käsien vuoksi). Ei ollut puoliksikaan yhtä ihana kuin mitä mun " oma" terkkarini oli...nyyh.

Illalla on eka SYNNYTYSVALMENNUS ja huomenna on sitten se PARISUHDEILTA :)

Ihanaa, kun nyt ei ole enää niin kuuma. Täällä on satanut tosi runsaasti yöllä ja meillä oli ikkunat auki makkarista niin tulipa melkein vilu. Olen tosin joutunut kyllä heivaamaan lähes joka yö yöpaidan pois päältäni, sen verran on meikäläisestä tullut raskauden myötä lämminverinen tapaus:)

KOTITÖISTÄ kyseltiin myösin. Mä pystyn kyllä tekemään ihan kaiken mitä ennenkin ja olen myös tehnytkin:) Mies kyllä auttaa tarvittaessa, ei ole kädetön kodinhoidon suhteen. Hänellä kuitenkin niin paljon muutakin puuhaa, että mä mielelläni kyllä teen kotihommat niin kauan kuin suinkin vaan kykenen. Mikään ei aiheuta suppareita eikä muitakaan kipeitä tuntemuksia:) Ainoa mikä välillä vaivaa on tämä sormien neulusteleminen esim. imuroimisessa, mutta sitä mä en miehelle ihan hevillä luovuta;) Saa sitten siivoskella täällä kyllä ihan päivittäin mun sairaalassaoloni ajan. Kämpän PITÄÄ olla ojennuksessa, kun kotiudutaan vauvelin kanssa. Meillä isäntä ei ole koskaan ollut mikään " sohvanvaltaaja" vaan tarvii koko aika tekemistä ja touhuaa kyllä niin, että ihmettelen välillä sitä energiamäärää, joka hänestä löytyy:)

Nyt taidan käydä vessassa niin tulee sitten reilu 2 tuntia pissiväliksi, kun sinne neuvolaan menen.

Mukavaa tiistaipäivää kaikille!!

Toivottelevat: Je_Ni & Pikku-Isäntä 35+2

P.s Nukkumisasennoistakin oli puhetta...mä pyörin ja hyörin ja pyörin ja hyörin ennen kuin löydän sopivan asennon. Tosin siihen vaikuttaa myös se, että mun pitää löytää sopiva asento myös käsille, etteivät niin herkästi neulustelisi. Selälläni tykkään kyllä maata enkä ole huomannut sen aiheuttavan minkäänlaista huonoa oloa, ainakaan vielä. Kyljelläni kuitenkin enimmäkseen nukun ja nyt olen pitänyt tyynyä polvien välissä, on jotenkin parempi. Mutta asentoa vaihdan varmaan sata kertaa yön aikana:)

Vierailija
6/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa tänään äippäloma!!! Siis eihän sillä oikeesti mitään merkitystä ole, kun teen kuitenkin gradua. Mutta kuitenkin ;) Ja toinen kiva asia tälle päivälle: Big Brother alkaa!!! Onko täällä ketään muuta, joka olis jäänyt sarjaan koukkuun? Mulla ei tuu oikein muita tositv-juttuja katottua, mutta BB on pakko katsoa. Toivottavasti tulee hyviä tyyppejä taloon tälläkin kertaa.

KOTITÖISTÄ: Meillä normaalisti tehdään kotityöt vuorotellen (esim. vessan pesu ja imurointi), mutta nyt mies on ottanut harteilleen kokonaan imuroinnin, kun se tuntuu musta niin raskaalta. Mies hoitaa yleensä myös tiskit, kun mun homma on taas pyykkien laitto. Oikeastaan teen aika paljon vielä kotitöitä lukuunottamatta imurointia. Sitten mies kyllä hoitaa enemmän esikoisen pesuja yms. raskaampia juttuja. Kumartelu ja nopeat liikkeet on mullekin tuskaa.

Saan mieheltä kyllä melkein joka ilta jalkahieronnan tai muuta hellimistä :) Ihanan miehen olen saanut, pakko vähän kehua...

MAHAN KOOSTA: Alkuraskaudessa kaikki kauhistelivat mun mahan suurta kokoa (onko siellä kaksoset yms), mutta nyt mielipiteet on muuttuneet enemmän pienen mahan suuntaan. Pakko ottaa kommentit huumorilla, muuten ei jaksa :) Sf-mitta kulkee täysin keskikäyrällä, alussa oli vähän yläkanttiin.

ÖISTÄ: Mulla menee yöt kohtuullisesti. Käyn kerran tai kaksi vessassa ja nukahdan kyllä samantien kun pääsen takaisin sänkyyn. Nukun varmasti paljon vielä selälläni, eikä ole tullut mieleen edes pelästyä asiaa. Eihän sille mitään voi, jos yöllä kääntyy ja en oikein usko, että se vauvaa vahingoittaa. Aamuisin herään kuuden maissa ja sitten nukun pikku pätkiä kellon soittoon asti. Se on vähän turhauttavaa.

COE: (Nää gradujutut tuskin muita kiinnostaa...) Mä sain äsken proffalta palautetta mun gradusta ja hyvin positiiviseen sävyyn kommentoi. Kuulemma kelpo gradu tulee :) Nyt täytyy vaan jatkaa samaan tahtiin. Mulla on myös tuo ihan sama, että kun pitää keskittyä graduun, niin ei jaksa syömisistä välittää. Aloitan aina välillä terveellisemmät elintavat, mutta sitten lipsahdan ja meno jatkuu entiseen tahtiin.

Miannilla on kyllä hurjan pitkä sairaalamatka, jos synnytys osuu viikonlopulle. Ei käy kateeksi... Meillä on matkaa sairaalaan noin 20 minuuttia.

Missäs Hanna on? Toivotaan, että kaikki on hyvin ja hepatoosi on pysynyt kurissa.

Nyt täytyy lopetella. Iltapäivällä on neuvola, tulen sitten kertomaan kuulumiset.

S-I ja Pikkukukka 35+0

Vierailija
7/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorimmainen nukkuu viel ja esikoinen katsoo piirrettyjä. mul ihan väsy olo ku katsoin eilen myöhään BIG BROTHERIA. (alkoi meillä näkyä eilen boxin kautta ku tilasin sen 24/7 :)

Jalkoja särkee edelleen sellaiselta " kasvu" kivulta tuntuu illalla alkoi ku nukkumaan olin menossa :( häiritsee ikävästi unia.

SELKÄÄ SÄRKEE pysty oikein mitään tehdä :( jotenkin niin avuton olo.

SIIVOAMISESTA: Meillä mies paremminkin se siivoja kuin minä =) mies ei siedä mitään sotkua :)

Me edelleen odotellaan päätöstä kämpästä. tekevät kuulema asukas valinnat syys/lokakuun vaihteessa. ärsyttävä odotella :( olis niin ihana päästä jo muuttamaan.

Tytöillä molemmilla hirveät uhmat päällä ja mulla hermo mega kireellä :( suutun niin pienestä välillä et pahaa tekee.

Esikoisella tänään kerhopäivä menee klo 13 ja pääsee klo16 saan itse hetken hengähtää :)

Mut nyt aamupalalle ja kahvin keittoon :)

T:Hexu ja poju rv 35+1

Vierailija
8/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista, milloin olisi viimeeksi aamusta saakka ollut sateisen näköistä - taitaa tulla sisäpäivä pitkästä aikaa. Ei sen puoleen, hommia olisi kyllä.

Nyt olikin paljon kommentoitavaa, joten asiaan.

KELAN TUISTA; Piti mennä eilen, mutta tytön kummit tulivat yllättäen käymään ja käynti vierähti 4 tunnin mittaiseksi enkä kehdannut hoputtaa vaikka oli tosiaan vaikka mitä asioita hoidettavana. Käyvät todella harvon, vaikka asuvat samassa kaupungissa.. Josko tänään ehtisi käydä, vaikka meillä on tänään tuo huonompi (=ihan romu) auto käytössä kun mies tarvi ykkösautoa.

G: Periaatteessa pystyn tekemään kaikki kotityöt, yleensä teen ne " hyvänä" päivänä,jolloin ei raskaus juurikaan anna merkkejä. Silloin pystyn mm. kuuraamaan lattiat polvillani eikä tule edes suppareita. Mutta Kyllä se tahtoo niin olla, että esim. tytön tavaroiden jatkuva noukkiminen maasta on esim. sellainen homma joka todella tuntuu ikävältä, enkä sitä enää tee. Eikä siivous onnistu jos tavaraa lojuu joka puolella.

Meillä mies on myös sieltä aktiivisemmasta päästä näin yleensä eli eipä juurikaan harrasta sohvaperunana oloa. sunnuntaina juuri kun kantelimme polttopuita koko perhe, niin mies sanoi, että " kyllä ruumiillinen työ on sitten mahtavaa" . Tämän raskauden aikana mies on todella yllättänyt positiivisesti, sillä monesti on tehnyt kaikki kotityöt spontaanisti pyykinpesusta, keittiön ja vessojen siivoukseen sillä välin kun olen ollut jossain käymässä. Se on ollut mahtavaa. Esikoisen aikana mies kun rakensi taloa, niin tein loppuun saakka kaiken itse.

RUOKAVALIO; itse olen myös noudattanut jostain kesä-heinäkuun vaihteesta terveellistä ruokavaliota tai lähinnä jätin makean syönnin pois. Silloin tällöin olen herkutellut pullalla tms, mutta tosi harvoin. Lisäksi mieli tekee koko ajan niitä porkkanoita ja muita hedelmiä ja nyt parin viime päivän aikana olen huomannut jatkuvan nälän ja alannut syömään enemmän, ettei paino ala tippua liikaa. Mutta allekirjoitan sen, että olo on kaikinpuolin paljon parempi, kun katsoo mitä suuhunsa laittaa. Mutta täysin ilman herkkuja eläminen ei innosta - joskus pitää saada herkutella hyvällä omalla tunnolla!

YÖT: meillä tyttö on ruvennut nukkumaan taas normaalisti, tänäänkin vedeltiin vartin yli kahdeksaan saakka. Itsekin meninn 22.00 nukkumaan ja kävinköhän 3 krt vessassa yön aikana. Muuten nukuin hyvin, mutta aamulla levottomasti kun eipä lonkat anna enää nukkua noin pitkiä öitä, varmaan seitsemän maissa alkoi tulla poltetta molempiin lonkkiin. Että kun saisi nukkua, niin eipä sitä enää näin loppuvaiheessa saa syystä tai toisesta nukuttua;) Mutta siis periaatteessa loistava yö.

(.) Potkuja tulee silloin tällöin ja kovina, muuten vaan muljahduksia ja hikkaa. En ole silti huolissani, vauvalla on enää vähän tilaa ja kuitenkin liikkuu säännöllisesti. Liitoskivut ovat tulleet tosiaan jäädäkseen, niihin alkaa tottua;)

NYT tyttö alkaa taas keksiä kaikki konstit ja kepposet, palaan asiaan kun jäi vielä monta asiaa kysymättä/vastaamatta.

Nazu ja rv 35+1

Vierailija
9/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aikasta sateiselta näyttää ja sisähommissa ollaan aamu oltukin. Jonkinlaista flunssaa alkaa meillekkin pukata, keksimmäinen oli la-su kuumeessa ja eilen olikin sitten kotipäivä eskarista, mutta kun ei eilen enää kuumetta ollut, niin tänään lähti eskariin. Yskii janenä vuotaa edelleen, saapi nähdä menikö noin pienellä ohi, kun olen kulluut että joillakin on tuo kuumeilu kestänyt toista viikkoakin. Nuorimmaisen nenä myös tänään tukossa, että eiköhän tauti kierrä taas koko poppoon.

G:Kotihommat hoituu minullakin vielä kaikki hitaasti, mutta varmasti. Eilinen silitys rupeama meinasi kyllä käydä selän päälle ja imurointi aiheuttaa supistuksia ja selkäsärkyä myös. Miehen kotitöihin osallistumisesta, niin tekee todella reippaasti ns." miestentyöt" ja sen lisäksi ainoastaa tyhjentää tiskikoneen aamuisin, jos kerkeää ennen töihinlähtöä. Näin on ollut meillä aina, enkä enempää vaadikkaan.

Mitäs vielä, eilen silittelin tosiaan ensimmäisen koneellisen vauvan vaatteita ja toinen pitäisi vielä pestä ja silittää. Lakanat on vielä kaivamatta esiin...

Neuvola ensiviikon torstaina seuraavan kerran. Mahassa mennä vilistetään kovasti.

hannasta ei tosiaan ole kuulunut useampaan päivään mitään, onkohan joutunut takaisin sairaalaan?! Pidetään peukkuja, että kaikki kuitenkin hyvin!!!

Nyt tiistain askareisiin,

Neljäs 32+3

Vierailija
10/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä hetki kotona ennenkuin haen poitsun kerhosta. Aina kauhee pakko kone avata :)

Kotitöistä: pystyn tekemään kaikkea siis jos jaksan/ viitsin :/. Tosiaan se lelujen keräily ei oikein tunnu enää kivalta... Mies auttaa jos sitä pyytää esim. tiskikoneen ja pyykkien kanssa. Jotain sekin sentään :). Ja sanoi vaihtavansa lakanat sitten kun mun masu rupee oleen liikaa tiellä..

Ruokavaliosta: syön aika harkitsemattomasti, näkyy kyllä vaa' assa. On vaan niin kauhee nälkä koko ajan!!! Kaukana on ne ajat kun pisteitä laskeskelin...

Mitäs muuta... Tosiaan ei oo Hannasta kuulunut mitään vähään aikaan. Ja monet muutkin jotka kirjoitelleet ennen ahkeraan hiljentyneet :(.

Vaavi melskaa täällä kovasti siis minkä vatsa antaa myöden.

Tikrulle jaksuja ja muillekin.

Sanna ja baby 34

Vierailija
11/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen yön jo putkeen valvoin. Ei vaan uni tullut. Eilen oli niin outo päivä, että en oikein tiedä soittaisinko neuvolaan tänään ja yrittäisin aikaistaa ens viikon keskiviikkona olevaa neuvolaa.

Vauvan liikkeet oli jotenkin ihan ihmeen vaisuja. Yhtään kunnon potkuja ei tullut koko päivänä. Kuitenkin vauva liikkui, mutta kunnon myllerrys puuttui. Lisäksi mulla tuli pariin otteeseen ripulia, ei kuitenkaan ihan vetistä. No päivän melkein sohvalla maatessani ja laskiessani liikkeitä, päätin illalla, että lähden väkisin lenkille ja yritän josko se piristäis vauvaakin liikkumaan. En ole voinut juuri liikkua kotoa mihinkään supistusten ja pahojen liitoskipujen takia. No lähdin sitten lenkille, niin ihan outoa, liitoskipuja ei tuntunut ollenkaan ei edes paineen tunnetta tunnu alapäässä enään yhtään. Supistuksia kyllä tuli ja ylä- ja alavatsaa alkoi repimään ihan kamalasti. Siksi olen ihmeissäni liitoskipujen puuttumisesta, koska olen joutunut kärsimään niistä todella pahoina kaikissa raskauksissa. Viimeksi viimeiset viikot makasin ja vessassa kävin kävelykeppien avulla. Vauva on todella alhaalla terkan mielestä. Kuitenkin vauva tuntuu olevan raivotarjonnassa. Sitäkin välillä mietin, että jos olis kääntynyt ja siksi liikkeetkin tuntuu vaimeampana. Täytyis olla kiitollinen liitoskipujen poissaolosta, mutta sen verran outoa on, että ihmetyttää. Kun pääsin kotiin lenkiltä, niin vauva potkiskelikin muutamaan otteeseen kunnolla, joten päätin, että en soita äitipolille vaan alan nukkumaan. Koko yön sitten seurailin, että liikkuuko vauva, eikä nukkumisesta tietysti tullut mitään. Onneksi nyt aamulla vauva on liikkunut ihan hyvin.

No aamulla, kun nousin sängystä niin huimas ihan älyttömästi. Jotenkin niinkuin vedätti oikealle. Meinasin ihan kaatua, kun vessaan lähdin. Vieläkin on sellainen hutera olo ja jos liikun nopeaa, niin huimaus palaa. Toisaalta voi olla, että valvominen ja stressi vauvan liikkeistä on saanut lihakset jumiin ja siksi huimailee.

Palailen myöhemmin vastailemaan päivän aiheisiin.

Pixelina rv 33+0

Vierailija
12/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ehkä vähän hämää noin pirteä alotus, on nääs mullaKIN todella huonosti nukuttu yö takana. Tähän asti on ollu melko harvinaista et on yöllä pitäny vessaan lähtee mut viime yönä sit jouduin siinä puol neljän maissa menemään. Ja sit en nukkunukkaa ennen puolta kuutta ku mies läks töihin. Sen jälkee onneks sain viel toista tuntii nukkua (sillee välillä heräillen). Joo, vaik ei vessas oo tarvinnu juosta niin silti huonisti yöt on menny jo pitemmän aikaa. Kiva jos tohon nyt tulee lisäks toi vessas ravailu, on nääs vaan alakerrassa meillä vessa.. :P

Eilen oli neuvola. Kaik hyvin ja painoakin oli nyt tullu vaan 350g/viikko, jee! :) Nyt on sit täst lähin joka viikko neuvolaa yms. Meillä tääl ei ookkaa mitää synn.valmennusryhmää nyt niin ne hoituu tos neuvolan yhteydes. Eilen oli eka kerta = synnytyksen lähestymisen merkit. Hih!

Mun maha taitaa olla sielt isommasta päästä. Tai käyrillä menee siel 3,5-4 kilon välissä, sf-mitta oli eilen 33. No, enpä muuta oo oottanukkaa jos yhtää menee ku toisel siskol. (Sen eka 4,5 kiloo ja toka 4,8) Vauveli on kovin liikkuvainen ja viihtyy tuolla oikeella puolella. Välil kyl ahistaa kylkiluita melkosesti just tos oikeella puolella..

G: Meillä mies tekee aika vaihtelevasti noit " sisähommia" . Tosiaan noi " perinteiset" miesten hommat niinku halot jne. tietty hoitaa mut sit sisäl tekee vaihtelevasti. No eilen just imuroi makkarin ja sit koottiin pinnasänky. (Tosin meille tulee eka sellain korisänky, mikä on suvus ollu jo jonki aikaa) Ja kyl hää muutenki meil imuroi ehkä enemmän ku mä (tosin meil imuroidaanki melko harvoin, hahhaa! Täytyy kyl nyt skarpata ku vauveli tulee, toivottavasti, viihtymään lattialla, nääs sitteriä me ei hankita.) Mut ihan hyvä mies, en valita.. :)

Mutta semmosta nytten. Täytyy painua syömään, karsee nälkä!! :)

Pupu ja masu 34+4

Vierailija
13/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

BB:stä pakko heti kommentoida että oon ihan innoissani.Sari (blondi) on mun ystävä,ollaan tunnettu 23v.Huippua ku se pääsi nyt sitten taloon.Mutta taas harmi kun ei tule nähtyä ehkä piitkään aikaan.

Mianni,mun oli pakko heti tehdä leipää kun puhuit nälästä,upposi heti 4 paahtoleipää,auts.

Pitäis pissanäytteitä lähteä viemään,toiv. jaksan käydä myös kaupassa.

Eilen lähdin asioille ja hyvä kun en pyörtynyt kauppaan.Kylmä hiki vaan valui ja huimas.En taida olla ihan kunnossa :/

Tikrulle tsemppiä vielä miehen kanssa :)

Kotitöistä,meillä ne yleensä tekee enimmäkseen mies.Ruuat aina.Pesee pyykit ym.Taitaa olla just sellanen energiapakkaus,mä taidan olla se sohvaperuna.No toinen tykkää niin mikäs siinä =)

Wades & Natika 33+1 eli hyvät viikot jo .

Vierailija
14/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippäloma alkaa perjantaina, ja nämä viimeiset viikot onkin sitten olleet tajuttoman kiireisiä sekä töissä että vapaa-ajalla, ja vielä kaikki synnytysvalmennukset ym. siihen päälle.

SYNNYTYSSUUNNITTELUSTA: Itse olen huomenna menossa Haikaranpesään sitä tekemään, kerron sitten millaista oli (jos ehdin huomenna koneelle).

ÖISTÄ: Kerran tai kaksi yössä pissille, ja joka kerta kylkeä kääntäessä herään kun pitää asetella ne kaikki kolme tyynyä uudestaan. Odotan innolla sitä, kun saa nukkua mahallaan ja selällään ja ihan miten päin vaan.

KOTITÖISTÄ: Meillä kyllä mies tekee tällä hetkellä aika paljon, yleensä tehdään puoliksi. Minä teen ruuat ja pyykkään ja järjestelen paikkoja, mies enempi tiskaa ja myöskin pyykkää. Puoliksi imuroidaan ja pyyhitään pölyt, ja kumpikaan ei pese vessoja. :) Polvillani en ole koskaan lattiaa kuurannut, enkä kuuraa.

RUOKAVALIOSTA: Alkuraskauden pahoinvoinnin ja omituisten mielihalujen jälkeen olen syönyt aika normaalisti. Kahvia menee kyllä enemmän. Yleensäkin syön muuten suht kevyesti, mutta sitten herkuttelen jonkin verran makealla.

MAHAN KOOSTA: Se on täälläkin valtava, sf-mitta oli 32 jo viikolla 32+jotain. Vähän huolestuttaa, että onko siellä jättiläisvauva, ja kun tyyppi on vielä perätilassakin...:/ Itse olen pitkä mutta suht hoikka, mies taas keskipituinen ja mieheksi hento. Saa nähdä.

MIELIALAT vaihtelee aika lailla, olen ihan onneni kukkuloilla, kun loma alkaa ja odotan vauvaa jo innolla, toisaalta stressi ja kaikki pikkuvaivat välillä saa kiukkuiseksi. Miten muilla?

Hyvää vointia!

Ketsup ja Into 34+1 (jippii!)

Vierailija
15/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin....olipas pikavisiitti verrattuna aiempiin neuvolakäynteihin :( Ei vaan oikein tältä uudelta terkalta juttu luista samaan malliin ja tuo käynti kesti noin 25 minuuttia. Olen aina ennen siellä ollut tunnin ja kaikki samat asiat on käyty läpi noin suurinpiirtein.. No mutta tässä päivän saldoa:

[b]PAINO:[/b] Sitä oli tullut 700g/vko---kahdessa viikossa siis 1.4 kg ja kolmessa viikossa 1.1 kg (mulla kun viime kerralla paino oli pudonnut 300g) No tätä turvotusta on kyllä!! Painoa on nyt tullut 14.5kg (huips!!)

[b]HB:[/b] 131 jeeee :) Oli noussut kolmessa viikossa 116:sta tähän. Rautaa olen tosiaan syönyt 2x päivässä, mutta uskon ruokavaliolla myös olevan osuutta asiaan. Niin paljon enempi tulee vedeltyä ruisleipää ja kasviksia sun muuta :)

[b]VERENPAINE:[/b] 120/71 eli ok

[b]SF-MITTA:[/b] 30.5 cm eli siinä keskikäyrän ehkä hippasen alapuolella mennään

[b]VAUVAN SYKE:[/b] noin 150..vahva ja hyvä kuulemma:)

[b]PISSA:[/b] puhdas

Tuosta turvotuksesta ei ollut oikein moksiskaan, kun valkuaista ei ollut kuitenkaan pissassa ja verenpaine normaali. Jos näissä olis ollu muutoksia niin sitten ois ollu raskausmyrkytysepäilys, mutta HUH ei onneks ollut :)

Mutta nyt täytyy mennä!!

Palaillaan taas :)

T. Je_Ni & Pikku-Isäntä 35+2

Vierailija
16/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppiin: Meillä on ollut koko ajan yhdessä asuessa miehen kanssa selkeä työnjako: mies hoitaa imuroinnin ja tiskit, minä kaiken muun.

Siis nyt kun olen kotona niin hoidan kaiken muun, jonakin päivänä en enää ole täällä ja sitten pitää miehen tehdä puolet hommista.

Mies pesee myös ikkunat, ja se johtuu siitä että jos minä alan niitä pesemään niin se tulee valittamaan että työni jälki on huonoa (kai se on kun en saa rauhassa harjoitella!) ja häätää minut pois ja pesee loput ikkunat, joskus nekin uusiksi jotka minä jo pesin.

Kaikkea pystyn minä tekemään ihan hyvin! Tosin hiukan huijaan, potkin pojan lelut yhdeksi kasaksi ja sitten vasta kumarrun ne nostamaan ;D

En ole juuri jaksanut lattioita mopata, pitäisikin tehdä se joku päivä. Ennen lasta tein sen kerran viikossa, nyt vain kerran kuussa, voi minua laiskamatoa ;)

Nimistä: Olen päättänyt jo monesti sen lopullisen nimen, ja sitten tulee aina joku parempi mieleen. On vaikeaa!!! Eli nimeä ei olla vieläkään päätetty kuitenkaan, tulee kiire! Ja ihana, rakas mummoni soittaa monesti viikossa ja ehdottelee uusia ihanuuksia, ei kyllä helpota yhtään tätä prosessia :) Mies löi jo hanskat tiskiin ja sanoi että laita ihan mikä hyvänsä, hälle yksi lysti. Kunhan ei hänen entisen tyttöystävän nimeä tai paikallisen juoppohullun nimeä, kaikki muut käy.

Kummit on onneksi jo päätetty, niistä ei ainakaan tarvitse stressata.

-lupicaia ja nimetön 35+2

Vierailija
17/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinkin aikaa istahtaa tähän koneelle, aamusta oli neuvola, sitten kelaan ja työkkäriin ja vielä ruokakauppaan. Ja kunhan nuorimmainen tulee koulusta niin mennään kattoo kaverin vauvaa:)

Kiva juttu tuon kelan kanssa, menin kysymään, että missä viipyy äitiyspäivärahapäätös niin siellä oli maininta, että puuttuu päätös liiton päivärahasta. Eivätkä siis voi ottaa sieltäpäin yhteyttä, että jotain puuttuu. No nyt pitäis asioitten olla kunnossa ja päätöksenkin tulla aika äkkiä.

KOTITÖISTÄ: Kaikki sisätyöt joudun tekemään vointini mukaan itse, mies ei niitä tee eikä oikeestaan ikinä oo tehnytkään. Tavaroitten keräily lattioilta on inhottavaa ja samoin imurointi saa aikaan supistuksia ja selkäkipua. Mies kyllä tekee sitten nuo ulkohommat, nurmikon leikkuu, polttopuut, autojen pesut yms. Ja toki jonkin verran nuo lapsukaisetkin joutuvat hommia tekee.

ÖISTÄ: Siinähän ne menee vaihtelevasti, välillä vaan kahdella vessareissulla välillä viidellä. Viime yönäkin piti kahteen otteeseen nousta kävelee, kun sattui tuonne alavatsan sivuille. Kyllä se kipu siitä aina helpottaa.

MAHAN KOKO: Onhan tuossa melkonen uloke ja tuntuu, et se kasvaa vaan eteenpäin. Et tavallaan takaa ei masua näy. Kukaan ei ole tullut kommentoimaan mulle masun koosta, enkä haluiskaan kuulla kommentteja. Ja sitten en tykkää, jos joku tulee silittelee masua (oma perhe toki eriasia).

Neuvolakuulumiset:

painoo oli tullut 700g/vko (yht. 12.3kg)

verenpaine: 129/80

pissa: puhdas

turvotus: -

sf-mitta: 31cm

tarjonta: rt

syke: 160

Vauva on enempi tuossa oikeella puolella. Luulin, että olis jo laskeutunut, kun välillä painaa niin inhottavasti tuonne alas. Ja jotkut liikkeet oikein ärsyttävästi vihlasee häpyluuhun. Mut ei kuulema ole laskeutunut. Hirvee jumppailu siellä alkaa, kun sykettä ruetaan kuuntelee.

Tikrulle jaksuja miehen kanssa.

Tänään pääsee jo suihkuun, saunaremppa on siinä vaiheessa. Mutta nyt hetkeks sohvalle, ennenkuin täytyy lähtee ajelee sinne kaverille.

Jaksamisia!

myttynen 34+4

Vierailija
18/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahan koosta: Sf mitta mulla 33 viikolla 32+4. Ei mielestäni maha näytä ja tunnu mitenkään kauheen isolta. Mut sit kun kävelee jonkun peilin ohi niin sivulta kyllä näyttää ihan kauheelta. Edellisessä raskaudessa sf oli 40+6 viikolla 36. Poika synty 41+6 ja painoa oli 3970.

Painoa tullut 5 kiloo tähän mennessä. Lähtö paino oli 52 ja pituuttakin mulla vaan 157cm.

Hb on se joka vähän huolestuttaa viimeks oli vaan 98. Normaalisti pyörii siinä 140 ja 150 välillä. Sekin tietysti vaikuttaa että mulla oli keskenmeno joulukuussa ja tulin heti sitten raskaaks uudestaan.

Sillon keskenmenon jälkeen hb oli vaan 53.

Toivottavasti tällä kertaa menis kaikki hyvin. Viimeks kun tehtiin hätäsektio. Olisivat laittaneet mut vielä kotiin vaikka viikkoja 41+6 ja lapsvesi vähentynyt. Torstaina olin sillon äippäpolilla ja maanantaiks olis annettu uus aika. Käynnistyksestä ei ollu puhettakaan.

Onneks tajusin itse sanoa et en lähde enää kotiin.

37 tai 38 viikolla kun menen äippäpolille niin aion kyllä kysyä et millon viimeistään aletaan käynnistää. En ite ole miettiny tätä asiaa kovinkaan paljon, mut kun lääkäri oli viimeks niin sano että olis voinu käydä tosi huonosti.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Tapahtu siis Satakunnan keskus-sairaalassa 2004 heinäkuussa.

Vierailija
19/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen kerta kun lääkitystä muutetaan, saan ihan sairaan päätaudin muutamaksi päiväksi... Että ärsyttää!! Tosin se on hyvä, että paineet on nyt laskenu, jotta jos ei enää enempää tarvitseisi sitten lisätä sitä lääkettä.

Vaatehuone on jo melkein järjestyksessä ja saatanpa huomenna ehkä aloittaa siivoilun. Minusta on tullut ihan kauhee nipottaja siisteyden kanssa. Tosin onneksi lapsi on sivusta seuraten ottanu enempi mallia minusta kuin isästään... Keräilee muruja ja roskia pyytämättä roskikseen.

Kiitokset kaikille tuesta ukon kanssa. Sitä tarvitaan. Tosin ihan kiva, kun on nyt poissa taas muutaman päivän. Ei tarte kauheesti miettiä suhtautumistaan ja asioita.

Perjantaille sain silmälääkäriin ajan. On ehkä jo syytä mennäkin, kun on toisesta silmälasin linssistä pinta kadonnut niin ettei sillä enää juuri mitään nää... Tosin jännittää aika sikana, että miten tuo poika osaa siellä käyttäytyä ja kuinka sitten niitten tippojen jälkeen saa ajettua auton kotiin... Sanoin kyllä ukolle asiasta ja oli pomolleen sanonu siitä, mutta vastaus oli ollut tyyliin: " Eikö voi mennä muulloin?" No mitenkäs sitä muulloin menee kuin arkena, kun harvemmin taitavat silmälääkärit viikonloppuisin pitää vastaanottoja? Eikä se pomo jotenkaan tunnu ymmärtävän sitäkään, että miksi lapsi ei voi olla gynellä mukana kattomassa kun äitin alapäätä ronkitaan... No se tyyppi onkin mies ja taitaa olla hieman tyhmä sellainen...

Mitäs muuta olitte kirjoitelleet... Je-Ni oli ainakin siitä turvotuksesta ja raskausmyrkytyksestä jotain kirjoittanu. Minä olen ollut tietoinen näistä, kun sitä koko ajan edellisessäkin raskaudessa seurattiin ja nyt vielä enempi. Yleensä kuulema tärkeimmät oireet on kuitenkin ne, että koskee päähän ja verenpainen nousee selvästi sekä valkuainen virtsassa. Kuinka monella teistä muuten on verenpainemittari kotona? Olenko minä ainoa? Niin ja mulla ainakin tivataan myös sitä ylävatsakipua enempi kuin noita turvotuksia...

Mutta nyt laittamaan loput tavarat paikoilleen ja josko sitten hieman lepäilisi...

Niin ruokavaliosta, olen pääasiassa ollut kunnollisella ruokavaliolla, mutta silti jostain kerään kauheesti kiloja. Moni säälitteleekin minua edelleen siitä kun lihon niin paljon...

Muuten, mullekin menee vielä kahdet entiset housut jalkaan! Eipä mulla kyllä monia äippävaatteita olekaan.

Nyt siis sinne hommiin!

tikru ja Agentti edelleen 31+3

Vierailija
20/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityö Gallup: Ennen lapsia teimme suurinpiirtein puoliksi kotityöt, koska kummatkin olivat töissä, nyt minä teen enemmän. Ruoanlaitosta mies pitää ja tekee enemmän ruokaa kuin minä, mutta siivoamispuoli on enemmän minun harteilla. Meidän käsitys siististä on hieman eri... Lelujen noukkiminen on oikeastaan ainoa, mikä ei tunnu hyvältä. Ainakin minun mieheni on sellainen, että hän ei ymmärrä vihjeistä, tarkoitan tällä sitä, että jos sanon hänelle, että lelujen noukkiminen alkaa olla hankalaa, niin hän ei tästä ymmärrä noukkia niitä. Eli olenkin sitten siirtynyt suoriin kehotuksiin. Toisaalta ulkotöistä pidän, eli mielelläni ajelen nurmikkoa yms. Pihatyöt ovat vielä kesken ja mielelläni kärräilisin hiekkaa, mutta se kipeyttää selkää.

Öistä, hyvin harvoin pitää pissalla käydä, asennon löytäminen on hankalampaa. Mielelläni nukkuisn selälläni, mutta tätä yritän valttää ja vauva aloittaa hirmuisen melskaamisen, jos selälleni erehdyn, eli herään viimeistään siihen. Kyljellään yriitän nukkua tyynyviritysten avulla. Vauva tuntuu tosi aktiiviselta öisin ja olenkin miettinyt, että lupaako tämä rikkonaisia öitä vauvan kanssa... Pitäisikin vähän merkkailla, että mihin aikaan vauva nyt potkii, että herääkö hän syömään myös samoihin aikoin. Päivisin nukkuu enemmän ja illalla herää noin seitsemän aikaan ja on hereillä monta tuntia.

Ruoasta, syön melko terveellisesti, herkkuja syön kyllä viikoittain, mutta esim. hampurilaiset tai pizzat eivät ole koskaan oikein uponneet meikäläiseen.

Viikonjatkoja;

K&T&pikku-pippuri rv 33+2