sairaanhoitajien taitamattomuus
miten voi olla että kahdesti viikon sisään sairaanhoitaja ei ole osannut tulkita labratuloksia? eli on todettu että sairautta ei ole vaikka onkin (lääkäriltä kuulin myöhemmin). myös niin kävi että jo syksyllä oli selvinnyt labrakokeissa sairaus josta sh sanoi ettei verikokeiden mukaan ole ja nyt selvisi että onkin. ja tämä sairaus aiheuttanut erittäin vakavan sairauden. ja juuri pe kysyin että eräs koe otettu niin ei ole mutta postissa tulikin paperi että ko. testin tulos oli ok.
Eli todella monta kertaa sh ei ole osannut lukea vastauksia ei edes ymmärretä jos tulos on posit./negat.
Luottamus sairaanhoitajiin ja myös lääkäreihin vajonnut todella alas.
Kommentit (34)
sairaanhoitaja tulkitsi tuloksia, mitä hän ei saisi tehdä, niin kyllähän sun sitten pitää tehdä valitus tästä s- hoitajasta.
kokeisiin määrännyt lääkärikään asiasta tiennyt eikä tiedä vieläkään. koska mulla ei ollut aikaa lääkärille, ei hän koskaan saanut tietää mun tuloksia. ei ne huvikseen niitä omalla ajalla lue, sitten vasta lukevat jos heille on varattu soittoaika/käyntiaika. oma lääkäri ei tiedä vieläkään koska olen koko ajan erikoislääkärien hoidossa tällä hetkellä koska asia vakava ja pahaksi päässyt koska meni niin monta kuukautta kun luultiin että asia kunnossa. sh kirjoitti papereihin että tarvittaessa ottaa lääkäriin yhteyttä... eli vain sairaanhoitaja teki väärin tässä tilanteessa, ei lääkäri joka ei asiasta tiedäkään. voi jopa olla niin että kuolen tän asian takia
LÄÄKÄRI on sulle ne kokeet määrännyt...
kaikki määräänsä labrat. Ei hoitaja niitä mitenkään suodata mitkä sille lekurille näytetään tai sitten ei.
tulokset tulkitsee lääkäri ja tekee myös diagnoosit. Sairaanhoitaja voi vain kertoa luvut ääneen.
sh kertoi vain tuloksen että kaikki kunnossa. ei tarvitse varata lääkärille aikaa. lääkäri ei tee diagnoosia tai lue potilaan tuloksia jollei hänelle ole varattu aikaa.
kaikki määräänsä labrat. Ei hoitaja niitä mitenkään suodata mitkä sille lekurille näytetään tai sitten ei.
lääkäri ei tuloksia lue missään välissä ennenkuin aika hänelle on varattu.
niin kaikki tulokset menevät tälle lähettäneelle lääkärille.
eräs sh
potilaan tietoihin. ja meni mihin meni niin lääkäri ei niitä lue ennenkuin aika hänelle on varattu.
potilaan tietoihin. ja meni mihin meni niin lääkäri ei niitä lue ennenkuin aika hänelle on varattu.
väitellä.
meidän tk:ssa jossa siis olen töissä... Eli TIEDÄN miten menee
sh
Kaikki labratulokset menevät sähköisesti lääkärin tietoon ja hänen kuuluu ne kommentoida tai katsoa lävitse, on potilas tulossa vastaanotolle tai ei! Ei ainakaan minun tiedossani ole, että se olisi sh:n vastuulla/suodatettavana!
Toki minä sh:na ilmoitan lääkärille poikkeavasta labratuloksesta varmuuden vuoksi, jos siinä on jotain poikkeavaa ja huomaan, ettei lääkäri ole sitä mitenkään kommentoinut. Onhan inhimillistä, että joskus joku tulos voi "mennä ohi" lääkäriltäkin.
Sh:n tehtävä ei ole osata tulkita tuloksia. Koulutuksessa ei saa siihen valmiuksia. Negat ja posit voi etenkin olla joissakin tapauksissa vaikeampi "ymmärtää" kuin viitearvoista poikkeavat tulokset.
Sh
on niin alkeellinen, että ei voi olla ajattelematta, että josko ymmärryspuolessakin olisi jotain vikaa.
Muuten en ota asiaan kantaa.
joka on labralähetteen tehnyt saa itse henkilökohtaisesti labravastauksen. Niin myös ap:n laborastoriolähetteen tehnyt lääkäri!
kokeisiin määrännyt lääkärikään asiasta tiennyt eikä tiedä vieläkään. koska mulla ei ollut aikaa lääkärille, ei hän koskaan saanut tietää mun tuloksia. ei ne huvikseen niitä omalla ajalla lue, sitten vasta lukevat jos heille on varattu soittoaika/käyntiaika. oma lääkäri ei tiedä vieläkään koska olen koko ajan erikoislääkärien hoidossa tällä hetkellä koska asia vakava ja pahaksi päässyt koska meni niin monta kuukautta kun luultiin että asia kunnossa. sh kirjoitti papereihin että tarvittaessa ottaa lääkäriin yhteyttä... eli vain sairaanhoitaja teki väärin tässä tilanteessa, ei lääkäri joka ei asiasta tiedäkään. voi jopa olla niin että kuolen tän asian takia
nyt hyvä ihminen koko tapaus, et mikä sairaus ym. kyseessä, niin olis helpompi ymmärtää!