Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****MAALISMASUT VK 4*****

19.01.2009 |

Esittelyt ja linkitys jälleen =)

sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS

AnniHelena---1.3.---2.---Tampere---34/33---TAYS

kolmekamua---1.3.---3.---Pääkaupunkiseutu---26/28---Joku Helsingin sairaala =)

maikku80---2.3.---3.---Joensuu---28/28---P-KKS

mammutter---3.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

minni74---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL

Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS

Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS

sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS

ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS

Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS

Kumkwatti---6.3.---2.---Lounais-Suomi---35/??---???

Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS

hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS

Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL

Alfiina---9.3.---6.---Pääkaupunkiseutu---31/32---NKL

keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS

Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS

Woodbecker---12.3.---Pääkaupunkiseutu---29/32---Jorvi

eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS

Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS

Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS

kotilo---18.3.---3.---Pohjois-Uusimaa---29/33---Hysa

kaaka---18.3.---3.---Espoo---32/31---Jorvi

Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi

veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS

inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS

Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS

Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS

Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS

LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS

Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS

Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS

Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS

Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS

annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA

Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS

iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS

kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS

jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi

Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS

Milli75---28.3.---2.---Rovaniemi---33/35---LKS

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelun jälkeen :(

No lyhyesti siis samat:

Hoksasin tänään et mullahan oli kaikki muu jo vauvalle hankittuna paitsi harsoja :D Olin kokonaan unohtanut koko harsot. Kävin sitten Anttilassa ja mukaan tuli sellainen värillisten harsojen pkt ja valkoisten harsojen isompi pkt. Nytpä on nekin.

Joskus mie jaksan edelleen olla huolissani noista liikkeistä. Tää vauva on NIIN rauhallisen oloinen,että tulee väkisinkin mieleen,että onkohan kaikki sillä ok...

Mutta sitten teen sen liikelaskennan ja kyllä mie joka kerta saan sen 10 liikettä tunnissa ihan ok,tämän vauvan liikkeet on vain kovasti hentoisempia kuin esikoisen aikoinaan.

Täällä ollaan myös pesänrakennusvietin valloissa :D Pinnis on koottuna paikoillaan,lipastokin koottin (ja vaatteet pestiin ja lipasto täytettiin) viikonloppuna.

Siivosin myös muut vaatekaapit yms ja jopa lajittelin valokuvat :D

Nyt pitäisi vielä huoltaa rattaat oikein käyttökuntoon niin kaikki olisi siltäosinkin ok.

Sairaalakassia en oo vielä pakannut,ajattelin kyllä et alkaisi varmaan olla senkin aika.

Mulla jäi viimeksi pakkaamatta ja kyllähän se mies toi sit mitä tarvitaan mutta ois se niin kiva lähteä vähän enemmän valmistautuneena tällä kertaa.

Onko kellään mitään extravinkkiä mitä sinne kassiin....? Itse oon ajatellut vaan ihan ne perus omat hygieniajutut yms mutten ole ehtinyt vielä ajatella sitä pidemmälle :)

keyes rv33+4

Vierailija
22/36 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, olen aivan katki. Maanantaina ja eilen olen leiponut, eilen vedin lapset pulkalla kerhoon ja kävelin takaisin, n. 2 km. Tänään siivosin ja leivoin, järjestin tupperware- kutsut ja nyt olen aivan puhki. Supistellut ei ole kauheasti, mut saas nähdä kuinka huomenna käy, tuntuu että jos edellisenä päivänä riehuu, niin seuraavana saa miettiä että pitääkö lähteä sairaalaan, kun 3-5 minuutin välein supistelee. Onneksi ovat levolla laantuneet.

Synnytystä en todellakaan vielä toivo. Ei meillä ole vielä yhtään vaatetta pestynä, sänky kasaamatta, eikä vaippaakaan ostettuna. Helmikuun lopussa on tulevan kummipoikamme ristiäiset ja sielläkin ajattelin vatsakkaana olla. Sinne asti kun päästään, ei tarvitse niin varoa, ettei riehu liikaa. Ylitse en toivo tämän raskauden menevän, koska edellinen poju oli rv 39 syntyneenä yli 4200 g.

Olo on ollut melko hyvä, ihan jokapäivä en ole tarvinnut päikkäreitäkään, ja liikkuminen on helpottanut, kun liitoskivut ovat jostain syystä olleet poissa. Maanantaina olis neuvola, saa nähdä mitä painoa on tullut lisää, on tullut melkoisesti herkuteltua, pulla varsinkin kaakaon kera, ah ja nam.

Nyt on mentävä nukkumaan. Öitä.

kupla3 rv31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt seuraa miehen haukkumista: Ai että palo käämit kun kommentoin miehelle että olipas kiva halia illalla kun mentiin nukkumaan. Toinen siihen sanomaan että eipä ollut hyötyä kun ei herunut. Voi vittu että kypsyttää tuon miehen panohalut, itsellä ei niin kovin tee mieli ja olis oikeasti ihana vain halia ilman että tarttee pidätellä, että kohta sen tekee mieli. Nyt kun oli sellainen olo niin hänestä kaikki oli ihan turhaa kun ei "herunut".

Voi venäjä. sama homma on ollut edellisissä raskauksissa, mutta nyt ei yhtään jaksaisi, luulisi ettei tästä tarvitsi niin kauheasti vääntää, molemmat tietää että tämä menee kyllä ohi. se on kumma että muuten fiksu mies tyhmentyy kun ei saa housuja tuulettaa riittävän usein.

Kiitos, anteeksi ja hyvää yötä kaikille...

kotilo rv 32+0

Vierailija
24/36 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka tsempitykset kotilolle, kyllä miehet osaa olla törppöjä. Meillä on onneksi osannut pitää suunsa kiinni vaikka vähälle onkin jäänyt. Kai tämä tästä taas joskus vilkastuu... Esikon jälkeen kesti kyllä tosi pitkään imetyksineen ja repeämän paranemisineen. Näin ollen mies olikin vähän pettyneen oloinen kun tämä kakkonenkin tärppäsi heti toisesta kierrosta. Sanoikin, että olisi voinut jatkaa harjoituksia mielellään muutaman kuukauden :-) Vaikka ei nyt täysin selibaatissa nytkään eletä.

Suurin osa tuntuu valmistautuvan vauvan tuloon jo täydellä vauhdilla, olipa tulossa sitten esikoinen tai n:nes lapsi. Meillä on tulossa kakkonen ja mitään en ole asian eteen tehnyt. Hoitopöytä on paikoillaan vielä ekasta, alun aikaa vauva varmaan nukkuu vieressäni kuitenkin, joten sängyn kokoamisella ei ole kiirettä. Esikoisen vanhat vaatteet on lämpimässä varastossa kokojen mukaan laatikoissa joten haen sieltä sitten kun tarvetta tulee. Niin paljon on unisex-värisiä, että sukupuolellakaan ei sikäli merkitystä. Yhtään uutta vaatetta en ole ostanut ja tuskin ostankaan. Saahan niitä sitten lahjaksi kuitenkin ja vauvan synnyttyä tarttuu varmaan kirppareiltakin jotain taas mukaan. Sairaalasta kotiutumisvaatteita en suuremmin suunnittele, ehkä mies ottaa laatikosta jotain sitten kun nähdään mitä sukupuolta vauveli on. Eli uskon että asiat suttaantuu sitten aikanaan. Esikoisellekaan en paljoa laittanut valmiiksi kun ehtihän sitä sairaalasta kotiuduttuakin. Sairaalakassin pakkasin miehen avustuksella just ennen lähtöä. Viikkojakin oli jo 39+, mutta en ollut aiemmin saanut aikaiseksi... Mies kävi kuitekin päivittäin sairaalassa katsomassa ja toi tarvittavat kamat. No, sairaalassakin oltiin vasta reilut puoli tuntia ennen ensiparkaisua.

Ainoa mikä on vähän alkanut jännittää on synnytys. Esikoisen synnytyksessä sain ikävän repeämän (imukupin ansiosta), jonka paraneminen ihan oireettomaksi kesti yli puoli vuotta. Tuota vähän nyt pelkään ja toisaalta sitäkin että synnytystapa-arvio tehdään tuon imukuppisynnytyksen vuoksi tällä kertaa keskussairaalassa eikä sektiokaan ole siis ihan pois suljettu juttu. ¨Mieluummin kuitenkin normaalin alatiesynnytyksen ottaisin, jos valita saisi.

( . ) vointi on pulleahko, esikosta maha oli koko raskauden ajan ylempänä ja ahdisti enemmän. Silloinkin liikkuminen oli suht vaivatonta, samoin nyt. Liitoskivut, joista ekan kohdalla kärsin, ovat nyt lähes olemattomia. Mutta supparit...molemmissa raskauksissa ovat alkaneet n. rv 16 ja olleet varsin napakoita. Eivät siis varsinaisesti kipeitä, mutta tiukkoja ja melkoisen pitkiä harjoitussupistuksiksi. Mitään eivät kohdunsuulla tiettävästi saa aikaan, mutta olo on välillä aika piinaava. Yhtään saikkua en ole kuitenkaan edes yrittänyt saada (istumatyö), vaikka th:kin usein mittaillessaan ja ääniä kuunnellessan päivittelee tätä meininkiä. 2 v. esikoisen myllääminen sylissä ei tietenkään paranna asiaa. Siksi tuntuu ihan hassulta että joku "on ehkä tuntenut ekat supistuksetkin jo" tai että "tänään supisteli paljon, varmaan ainakin kymmenen kertaa". Itse kun ei taida päästä edes lähelle lounasaikaa ennenkuin 10 supistusta on mennyt. Esikoisen odotuksen jäljiltä en kaikkia supistuksia edes mitenkään noteeraa ja sietokynnys taisi jo sen raskauden aikana nousta melkoisesti. Synnytyksestäkään ei ole mitään muistoja sietämättömästi kivusta lukuunottamatta tikkausta ilman puudutusta... Kovin erilaisista kokemuksista ja toimintatavoista koostuu siis tämäkin ketju :-)

Ja vielä hiukan napaa: rv 31 sf 29, paineet 115/60, painoa lähtöpainoon kymmenisen kiloa - ihan samaan tahtiin kuin ekassa raskaudessa. Hb vain 110 (noussut 7 Hgmm parissa kuukaudessa, ei häävi). Ei oireile mitenkään, mutta kun viime synnytyksessä Hb tippui 125 ->75 niin haluaisin mielellään mahdollisimman hyvät lähtöarvot. Verensiirronkin toki tuolloin sain - kolme päivää sitä odotettuani. Seuraava nla ensi viikolla, sitten vielä yksi kahden viikon väli ja sitten ä-loma ja tiheämmät käynnit.

papun äiti rv 32

Vierailija
25/36 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä töitä töitä..

Mun sormiin tuli äsken turvotusta. Jaloissa on vähän ollutkin jo jonkin aikaa.. Onks teillä muilla turvotuksia? Ihmetyttää vaan ku tuo tuli ihan yhtäkkiä noihin käsiin.. Toivottavasti nyt ei mitään ongelmia tuu!!!

Eilen tuli rattaat, jotka netistä tilasin. On aikas ihanat. Tilasin siis matkarattaiden sijasta sellaset kevyet city-kuomurattaat, joissa on kääntyvät etupyörät. Poikakin intoili, ettei oo ikinä nähny yhtä hienoja..heh.. Se on kyl niin innoissaan vauvasta. Toivottavasti into jatkuu! Tytöllä voi ottaa enemmän koville, kun menettää asemansa perheen pienimpänä..

Mulle on alkanu nyt vasta tulemaan jotenkin konkreettisemmaksi, että meille tosiaan tulee vauva! Hui! Välillä pientä paniikkia meinaa iskeä päälle. Nyt ku pääsis äitiyslomalle ni sen jälkeen ei olis mitään kiirettä.. Otan kyl sitten kaiken irti siitä, että saan levätä ym. Voihan se kyllä olla, että loppua kohti alkaa tulla sen verran tukala olo, ettei siitä jaksa kauheasti nauttia..

Tällasia mietteitä täällä tänään..

Nälkääkin jo pukkaa.. IHanaa ku pääsee kohta syömään...

t. iiiik ja pikkuinen 31+1

Vierailija
26/36 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin laittaa kuulumisia tänne koska en ole pitkään aikaan edes ehtinyt käydä lukemassa sivuja, tai oikeasti olen muutaman kerran yrittänyt mutta on aina sattunut että sivut olleet pois käytöstä.

Minulla nyt rv. 31+2, vointi on suht ok. Vähän meinaa selkä välillä reistailla, jos makaan liian kauan sohvalla (varmasti huonossa asennossa) niin iskee jonkunlainen issiasvaiva kun pitää nousta, eli toinen jalka kipeytyy hetkeksi ja on jotenkin jäykkä. Neuvolassa kaikki on ollut ok. Pesänrakennusviettiä en ole hirveästi huomannut vielä, en ainakaan siivousvimman merkeissä:) Sen sijaan olen kyllä neulonut vauvalle villavaatekerraston. Vielä olisi tämän viikon jälkeen kolme viikkoa ennen kuin jään äitiyslomalle. Sijainen on jo tiedossa koska tulee muilta tehtäviltä saman talon sisältä ja hän on jo ajoittain ollut mukana tutustumassa työhöni joten siinäkin mielessä asiat on hyvin järjestyksessä. Odotan kovasti vauvan syntymää mutta en kuitenkaan halua synnyttää etuajassa. Mieskin on "sopivasti" menossa kuntoutuksen seurantajaksolle kolmeksi päiväksi pari viikkoa ennen la:ta ja tietysti toiselle puolelle Suomea! No, aikaisempien kanssa on aina mennyt yli la:n joten ei pidä liikaa stressata tuosta. Olen kuitenkin menossa lääkärintarkastukseen ennen tuota joten silloinhan saa jonkunlaista tietoa siitä missä mennään, jos silloin ilmoitetaan että vauva saattaa tulla etuajassa pyydän enkä miestä olla osallistumatta siihen seurantajaksoon. Ja jos jostain syystä sattuisi synnytys tapahtuvan just noiden kolmen päivän aikana kun mies on poissa niin onneksi meillä on isovanhemmat lähellä - joten ei meillä mitään hätää pitäisi olla. Vaikka mukavintahan se on jos mies on mukana synnytyksessä.

Ei muuta tällä kertaa kuin hyviä vointeja teille kaikille!

Vierailija
27/36 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä heilu peitot meilläkään.Ei vaan yhtään oo mielenkiintoa moiseen toimintaan,eikä olo oo YHTÄÄN sexy.Mies onneksi on ollut suhteellisen ymmärtäväinen...

Neuvolakuulumiset.Painoa tullut TAAS ihan kamalia,1.5kg/vk...nyt 16 noussut.ÄÄk!Mä en vaan saa ihteäni lopettamaan tuota herkkujen vetämistä,äskenki mies toi ruokatauolla kotiin sellasia kermavaaahdolla ja hillolla täytettyjä munkkeja...aaaaahhh....No,se on vaan sitten synnytyksen jälkeen piettävä pieni laihutuskuuri.

Hb vain 100!ja kyllähän tuo onki hieman väsyttäny.

Paineet ekalla mittauksella 124/94,toisella 136/89,ja kolmannella 129/85,ens viikolla pitää käydä taas mittauttamassa.Mikähän niitäkin nostattaa.Pissa kuitenkin ihan puhdas.

Sf-mitta 27,5,ihan tasan alakäyrällä.Hassu kun esikko meni koko ajan yläkäyrällä,ja vähän ylikin.Ja ihan on sellanen "poikamaha",et ei takaapäin näy,eteen päin ponkottaa.

Kyllä sitä pitää myöntää että ootan jo synnytystä.Oon ollu ihan tarpeekseni raskaana,semmonen olo on näitten vaivojen kanssa.Ihana päästä liikkumaan normaalisti...ja heihei tälle epämukavan isolle mahalle.

KÄvin mä eilen koirien kanssa ulkona,mut olin sitten loppu illan taas niin kipee lantiosta et hohhoijaa.Et ei paljon viiti urheilla.

Mä oon kans varautunu siihen et vauva nukkuu mun vieressä alkuaikoina,piti ihan investoida leveämpään sänkyykin et mahutaan.Esikkohan nukku alusta asti omassa sängyssä,ja hyvin nukkukin,mut helpommalla sitä saattaa päästä jos ei tarvi joka kerta nousta ylös syöttämään.

Sunny 33+5

Vierailija
28/36 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan ihan kivasti, masu on kasvannut paljon ja on jo aika alhaalla. Poikakin temmeltää masussa kovasti ja välillä sillä on niitä hiljaisia hetkiä. Minua alkaa jännittämään jo synnytys, mut menen kyllä synnyttämään ihan avoimin mielin. :) Kyllähän minua se kipukin hieman jännittää, siis tarkoitan niitä supistuskipuja että minkälaisia ne on ja kuinka kipeitä. Ponnistusvaihetta mä en niin jännitä. No mutta turha näitä on alkaa miettiä, se synnytys menee niin kuin se menee.

Tänään kävin ulkoilemassa, kun on niin nätti ilma. Täällä on aika paljon lunta ja lisää sataa koko ajan. :)

Lauantaina olisi enää tasan 6 viikkoa laskettuun aikaan, huh huh. :)

Hanttu82 ja Poju rv 33+5

Vierailija
29/36 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin vkon jälkeen laitan vähän kuulumisia.

Aika mennyt kättä parannellesa. Leikattiin kohta 2vkoa sit toi rannekanava. Tunto on jo palannut (iso tuuletus). Siteen ja tikit saan pois ens ma. Side jo haiskahtaa (yök). Aika käy pikäksi eikä ole mitään tekemistä kuin tv ja netti, joista jälkimmäinen kipeyttää leikkaamatonta kättä.

Matkustaja myllää enemmän ja vähemmän. Hyuomenna neuvola.

Eilen kunnostauduin kävelemän ja heti alaselkä kipeytyi. :-(

Miehellä pesän rakennus päällä: järkkäsi meille toisen vaatehuoneen rakentamisen. Ma oli arviokäynti, eilen saatiin tarjous ja huomenna alkaarakentaminen. Rakennusalalla on vähän hiljaista... Tänään järkättiin makkari vauvakuntoon että saatiin tavarat pois vaatehuoneen tieltä. Ehkä tämä helpottaa meidän säilytys tila pulmaa.

Nyt Tehiksen kimppuun.

T:Vacsuli ja papu 32+1

Vierailija
30/36 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että Vasculin käsi jo paremmalla tolalla.

Viikonloppu!! Ihanaa! Tänään pitäis olla töissä leppoisa päivä ja pääsen ajoissa. Viikonloppuna olis siivoilua ja pyykkäystä luvassa ja kummilapsen synttärit.

Meillä ei oo kans peitot heilunu,mut enemmänkin tää on miehestä kiinni. Alkaa olla aika kireät välit. Eilinenkin ilta meni tapellessa. Mä en saa hellyyttä edes vaikka pyydän! Enpä muista et olis ennen tällasta ollu. Jospa se menis ohi.. Mies on vaan viikonlopunkin töissä ihan koko ajan´, joten eipä paljon päästä välejä lämmittelemään.. Harmi!

Vointi on nyt loppuviikon ollu ihan ok. Väsyttää kyllä kovasti, mut onneks viikonloppuna saa nukkua pitempään.

Esikoisella on hauska vaihe menossa.. Hän haluaa kovasti auttaa joka asiassa. Laittaa meille iltapalat, siivoilee ym. Enpä oo ennen moista hänen kanssaan kokenukaan. Pitää nauttia!

Mukavaa perjantaita kaikille! Ja tietty viikonloppuakin, jos maltan täältä pysyä poissa kirjottelemasta..

t. iiiik ja pikkuinen 31+2

Vierailija
31/36 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa on taas talvista täälläkin, tosin se tuskin montaa päivää kestää tämäkään lumi mutta pitänee nauttia siitä nyt vielä kun voi.

Keskiviikkona oli neuvola. Kerrankin saatiin mun korkea pulssi neuvolassakin ylös, on tässä koko raskausajan tuntunu siltä että neuvolassa on asiaa kovastikin vähätelty.. Eipä siihen nyttenkään mitenkään reagoitu mutta lukema saatiin kuitenkin ylös. Sf-mitta on 30 ja vauva on mahassa tällä hetkellä raivotarjonnassa. Nyt on taas kylläkin eilen myllännyt mahassa sellaista tahtia että mietin tossa jo, josko on kääntyny taas väärinpäin. Painoa on tullu nyt kokonaisuudessaan 13kg, toivottavasti ei enää hirveästi tulis. Lähestyn painoni kanssa uhkaavasti täysin minulle uutta kymmenlukua. Seuraava neuvola on kahden viikon päästä, sitten alkaa viikon välein. Seuraavan kerran otetaankin sit vielä toinen vasta-ainekoe verestä kun mulle on ekassa synnytyksessä tehty verensiirto. Inhoan verikokeita.

Meillä peittoja heilutellaan melko tasaisesti. Enemmänkin varmaan heiluis jos ei olis näitä rajoittavia tekijöitä: iso maha ja limakalvot, jotka on kuivat kuin saharan autiomaa. Tää limakalvo- ja ihokuivuus on todella allöttävää.. En oo ikinä joutunu koko kroppaa päivittäin rasvaamaan näin rasvaisella rasvalla kuin nyt. Limakalvot on päässäkin niin kuivat että kostutustipat on silmiin käytössä ja nenää ku niistää niin veri valuu. Vähän sama on ton alakerran kanssa; jos useamman kerran joutuu päivän aikana pyyhkimään niin limakalvot on auki.. Toivottavasti tilanne korjaantuu synnytyksen jälkeen, mulla tää jatkunu koko raskauden ajan.

Eilen tuli postista muutamat kestovaipat ja kankaita vaippoja varten. Nyt kun pääsis vielä testaamaan, mitkä vaipat on meidän käytössä parhaita niin vois sitten ommella sellaisia.. Ajatelkaa, mulla olis tänään viimeinen virallinen työpäivä (paitsi et oon sairaslomalla ollu jo pitkään). Maanantaina alkaa oikeasti loma, äitiysloma. Kyllä on aika menny tosi äkkiä..

Pitänee lähteä syömään jotain ja sit kävellä kylille.

Mukavaa viikonloppua kaikille.

kolmekamua & Käpy rv 34+4

Vierailija
32/36 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän ollaan ihan tiputtu eri sivulle. Pakka kirjoittaa tikusta, että säilyy joku roti tälläkin palstalla :D .

No nyt on ihana lauantai ja viikonloppu, mitäs suunnitelmia teillä on?

Mä olen niin onnellinen, että mun tentti on ohi ja nyt voin suunnitella taas jotain järkevää tekemistä. Pitäisi imuroida ja tehdä ties mitä kotitöitä, mutta miten mua ei yhtään huvita.

Eilen suunniteltiin uusi järjestys makkariin, että hoitopöytä ja pinnasänky mahtuu sinne kanssa. Ahdasta tulee, mutta valinnan varaa ei ole. Pakko mahtua kun on kerran vihitty :D .

Täällä ei tosiaankaan peitot heilu. Mä mielelläni sitä heiluttelisin, mutta miehellä on joku ihmeen selibaatti menossa. Mä siis tyydyn näkemään joka yö erilaisia seksiunia ja saan morkkiksia niistä aviorikoksista, joita teen unissani. Olen mäkin ihme uneksija.

Onhan tämä maha tietenkin rajoitteena, varsinkin jos se alkaa liikkumaan kesken kaiken, mutta voisi mies silti ajatella mun puutteenalaista olotilaa :D.

Tosin ymmärrän kyllä senkin, että kun vaimosta on tullut pyllerö, niin ei sitä paljon halua. Elämän tosiasioita.

No mutta eipä siinä. Hauskaa viikonloppua kaikille ja voikaa hyvin!

Terveisin

Kaisa_kissa ja Reijo rv 31+4

Vierailija
33/36 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah,kylläpäs repesin tuolle kaisa_kissan kuvaukselle tosta mahan liikkumisesta kesken touhujen....se on muuten aika tehokas keino karkottaa viimesetkin innostuksen rippeet,jos on onnistunut vauhtiin pääsemään.Ei siinä sitten enää pysty keskittymään.

Ja noista unista,mä oon nähny mitä villeimpiä unia yhestä telkkarisarjan nuoresta miehestä....=Dkyllähän tuo kieltämättä vähän nolo on tunnustaa.Ja se miekkonen ei todellakaan pyöri mun mielessä päivisin,et miten ihmeessä mä just siitä nään jotain ihme unia??Ohhoijakkaa...Kaikenlaista.

Eilen ja tänään oon taas ollu energinen,eilen jopa aurasin lumet takapihalta.Vähän kyllä epäilytti ruveta niin raskaisiin töihin mut eihän tuosta mitään seurannut,muuta kun selkäsärkyä.Äsken tulin pitkältä lenkiltä.

Pitää hakea varastosta tänään tytölle amme,se haluaa kylvettää nukkea siinä illalla ja itekkin vähän polskia.On jankuttanut siitä asiasta jo viikkoja=)

Päätin eilen et tyttö saa taas alottaa osapäivähoidossa keväällä.Kolmena päivänä viikossa ja sen 4-5 tuntia kerrallaan.Mulla sitten paremmin riittää voimavarat vauvan hoitoon,ja tytöllekin tekee tosi hyvää päästä pois kotinurkista.Se onkin niiiiin sosiaalinen tapaus että.Ihan toista maata kun mä lapsena.

Ei ole etäällä päiväkoti onneksi,oliskohan sinne matkaa huimat sata metriä.Ja perhepäivähoitajakin asuu samassa talossa.Et jompaan kumpaan menee sitten.

Nyt salkkareiden tuijotukseen ja jos vähän lihottas ihteään ja hörppäis oikein ison kupillisen,tai kaksi,kaakaota.Siihen vielä muutama keksi päälle......

Sunny 34+0

34/36 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja tenava lähtivät mummulaan ja viipyvät toivonmukaan ainakin neljä-viisi tuntia, joten mulla on pitkästä aikaa vähän omaa aikaa kotosalla. Äsken juuri kotiuduin kippisreissulta, mukaan tarttui parisängyn päiväpeiton (tosin meidän sänkyymme liian pieni) + 2 tyynynliinan setti, joka sattui sopimaan just kivasti meidän makkarin väreihin. Tyynyt kelpaa sellaisenaan, ja peitosta ajattelin tehdä pinnasänkyyn reunasuojat ja esikolle päiväpeiton. Kun nyt sisustamisen makuun oon päässyt...;)

Sairaalakassin sisältöä en ole vielä hirveästi miettinyt, mutta ainakin mukaan voisi lähteä hammastahna ja -harja, hiusharja, shampoo ja hoitoaine, huulirasva, kosteusvoide, kotiutumisvaatteet itselle (viimeksi kotiuduin niillä äitiyshousuilla, joilla olin mennytkin sairaalaan, ja nehän meinasivat pudota päältä kun kaikki raskauskilot jäivät sairaalaan. Tällä kertaa varaudun paremmin ja otan normaalimmat vaatteet jo kassiin), varmaan yhdet imetysliivit, kotiutumisvaatteet vauvalle, puhelimen laturin, kameran+varaparistot, kynän ja vihkon (viimeksi tuli pidettyä vähän päiväkirjantapaista ensimmäisistä päivistä, ja niitä onnen ja avuttomuuden sekaisia tekstejä on ollut ihan hauska lukea jälkeenpäin..). Lisäksi kassiin pitäis pakata pieni lahjapaketti, jonka esikoinen saa sit vauvalta, kun tulevat isukin kanssa meitä katsomaan ekaa kertaa. Aateltiin, että näin uudesta tulokkaasta voisi jäädä positiivinen ensivaikutelma. Saa nähdä, onko mitään hyötyä... Tällaisia kassintäytteitä tuli nyt äkkiseltään mieleen.

Sänkytouhuista vielä... Meillä peittoja heilutellaan aika samaan tyyliin kuin ennen raskauttakin, tosin itse en panisi pahakseni vaikka touhuiltais useamminkin, mutta mies tuppaa olemaan pitkien työpäivien ja muiden hommien jälkeen niin väsynyt, ettei ole läheskään aina sillä tuulella, kuin mä olisin. Jonkun kerran oon ottanut itseeni tuosta, kun tuntuu etten kelpaa miehelle, vaikka kyse ei (kai) siitä olekaan. Eihän sitä itsekään ajattele rättiväsyneenä ensimmäisenä sänkyhommia, mut sitä ei aina saa pidettyä mielessä, kun illasta iskee sellainen hellyyspula. Tosi tyhmäähän tuollaisesta asiasta on loukkaantua.

Mut joo, nyt pitää lähteä tekemään noita omia hommia, kun kerran ei ole esikko roikkumassa jalassa. Viikonlopun jatkoja vaan kaikille!

Nasuliini ja Skepi 31+4

Vierailija
35/36 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavan sattuman kautta eksyin tälle keskustelupalstalle ja löytyi vielä tällainen maalismammojen palsta.. Täällä olisi kiva vaihtaa kuulumisia ja ajatuksia, kun tähän asti olen surffaillut vain suomi24-sivujen odotus-palstalla.

Vieläkö mahtuu mukaan tänne? :D

pikkanen09 rv 33

Vierailija
36/36 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mahtuu mukaan jutustelemaan,tervetuloa=)