( . )TAMMIMASUJEN MA-SU ( . ) VKO 4
*Onnea vauvan saaneille ja sitä noutamaan lähteneille!!*
Mies lähti tunti sitten töihin ja tietenkin mullakin piti aamiaista nousta syömään, kun niin alko kurnimaan.. Rupesin sitten vauvalle kutomaan villasukkaa, nyt on varsi valmiina. Sitten aattelin huovuttaa tuohon päkiään pienet vaaleanpunaiset sydämet, Novitan sivuilla oli malli. Mutta tuohan tuleekin niin nopsaan... Kunhan vaan jaksais tehdä molemmat valmiiksi, kun on taipumusta mulla jättää kesken nuita.. Korillinen keskeneräisiä käsitöitä löytyy, että olis mistä valita mitä tekis mutta aina pitää alottaa uus. Yks äitiysloman tavoite oli ennen vauvan syntymää saada edes osa nuista valmiiksi, mutta heikolta näyttää... No mutta joo, meni taas asian viereen. Mutta jee! Meidän kaikkien vauvat saa marttojen kutomat villasukat siitä hyvästä, että syntyvät juuri tänä vuonna!!
Asiasta viidenteen. Sitä piti tänne tulla kirjottamaan, että minkälainen se *limatulppa* oikein on? Kun äsken pyyhkiessäni tuli semmosta kirkasta limaa, niinku olis räkää ollu. (anteeksi sanavalinta) Ja aika monta kertaa piti pyyhkästä että loppu... Olisko ollu sitä kuuluisaa limatulppaa?? Vai toiveajattelua? Vai viikkojen flunssa valunu alas? :D Selässä on vähän semmonen menkkamainen tunne ja muutenkin vähän etova olo. Etova olo on ollu kyllä jo useamman päivän.. Tietenkin tämä alkaa nyt syntymään, kun miehen kanssa sovittiin että viikonloppuna, kun sillä on niin kiirettä töissä. Tai sitten tämä menee yli, kun olen päättänyt synnyttää tammikuussa, enkä missään nimessä helmikuussa. Joku ihme päähänpinttymä mulla. Ja huomenna vasta, kun horoskooppi vaihtuu vesimieheen enkä kaurista aikonut tehdä. (äiti on kauris). Murphyn laki. Se tulee joko tänään tai sitten helmikuussa. Mutta mieluummin tänään!! :D
Anteeksi aamuturinat ja taas tämä omanapaisuus.. Näyttää tulleen meikäläisellä tavaksi, mutta se tässä tilassa sallinettakoon :D
Semmosta piti vielä kysästä, että kun tein eilen vauvalle toiset hahtuvabökät, niin kun niihin tuli haaroväliin sauma, niin kuinka ilkeä sitten käytännössä on? Vaikka tuleehan sinne kyllä harso ym muuta "krääsää" väliin, mutta painaako? Suunnittelin kyllä jo itse ohjeen nuille housuille, kun tuo ohje minkä eilen tein ei oikein hyvältä tuntunu.
Tänään neuvola, jos jotain uutta ja ihmeellistä ilmenee, niin tietenkin sitten tulen uudemman kerran teitä ilostuttamaan. Muuten *Ihanaa maanantaipäivää isomahaiset ja mahastaan jo eroon päässeet kohtalotoverit!*
Hömppä ja typy 38+3
Kommentit (146)
29.12. tjw---------------28v------1-------Jorvi
2.1. nanna80----------28v------3-------TAYS
2.1. -meea-87----------?--------1-------OYS
5.1. jasper08----------26v------3-------kättäri
6.1. trio------------------38v------3-------kättäri
7.1. Eno-Elmeri-------35v------2------Jorvi
8.1. duffeli--------------34 v------2--------TYKS
9.1. Tii75----------------33v------2--------KOS
11.1. Anni09-----------31v-------1-------kättäri tai NKL
11.1 Annami-----------31v-------1-------
12.1. tepa84-----------24v-------1--------TAYS
13.1. mae3-------------27v------3-------kättäri
13.1. ela----------------26v-------1--------TYKS
14.1. pineli--------------37v------2-------kättäri
14.1. Ronjakasperi----32v-----1-------Oys
14.1. Niinanii------------34v------2------naistenklinikka?
15.1. 3xäippä74--------34v------5------Seks
15.1. footprint74--------34v------7-------?
15.1. Sipis--------------41v.-------1------Porvoo
15.1 Uglyduck---------36v--------3------
17.1. Pinkspinks------27v-------2--------KOS
17.1. Laura 1981------26v-------3------tammisaari
18.1. kesämamma83--24v------2--------SAS
18.1. winterangel--------31v-----1------------?
18.1. Mehiz---------------29v-------3-------OYS
19.1. Nasu----------------28v------6-------Jorvi
19.1. lootuskukkanen--27v------3------jorvi
19.1. Dazka---------------31v------3------VKS
19.1. Littlestar-----------31v-------1------ulkomaat
19.1. MOELPA-----------??v-------2---------?
19.1. hanski83----------25v-------1-------KHKS
20.1. Thilia-thalia-------26v-------1-------KSKS
20.1. Peppi_82----------25v-------3------OYS
20.1. Lila82--------------26v-------1--------NKL
20.1. penelope77------??v-------?-------SatKs
20.1. basilika5---------32v-------4-------kättäri
20.1. Salsatar----------27v------2--------OYS
21.1. Peregriina------25v-------1--------TAYS
21.1. Jadmiras-------19v-------1---------Lohja
21.1. krista_81--------27v------1---------Lohja
21.1. mamti81---------27v------4------KOS
21.1. Salama-78------29v------1------KOKS
22.1. Sinnuli------------31v------1------Naistenklinikka
22.1. maimu------------24v------2------PKKS
22.1. Ahemo------------??v------3-----Hys
23.1. Vauhtiviuhti-------23v------1-----Hys
23.1. Ama-riia-----------27v------2------K-SKS
23.1. eikkuli80----------28v------3-------SEKS
25.1. milo84-------------23v------1------kättäri?
25.1. jonna-78----------29v------7-------PKKS
25.1. Blomma-76------32v------2------Lohja
25.1. raisa78------------29v------2-------PKKS
25.1. Mittu-maari-------26 v------2------TAYS
25.1. kerveli-------------33 v------1-------Jorvi
26.1. aino-maaria-----23v-------1--------Tays
26.1. vilivilijonkka------21v-------3-------pkks
26.1. Marie1981-------27v-------1--------HYS
26.1. MamaLady-------26v-------1------- ?
26.1. Shei---------------22v-------3------ulkomailla
27.1. pibii----------------33v-------2-----TYKS
27.1. Ahava---------------?---------2-----Naistenklinikka
28.1. Emmuli81--------27v-------2-----TAYS
28.1. pumpuli85-------23v-------1-------Seks
28.1. Stiina--------------31v-------2-------NKL
29.1. ukku---------------34v-------3-------TAYS
29.1. curious------------33v-------2-------PKKS
29.1. Pantsa------------31v-------2--------NKL
29.1. miuwau-----------33v-------3------SKS
30.1. hömppä82-------26v-------1------OYS
30.1. Minna_J----------30v-------3-------Hyvinkään sair.
30.1. Hiirulainen-------33v-------3-------KOS
30.1. KainoElvi---------37v------5---------?
30.1. Marlene-----------27 v------2-------TYKS
30.1. kotiäityli-----------37v-------3-------Jorvi
31.1. Jaffa76------------32v-------3-------KOS
31.1. JB72 --------------36v-------4-------K-HK
Syntyneet
19.12.2008 (38+2) kimmi, POIKA 2920g, 49cm
23.12.2008 (38+6) ninette98, TYTTÖ 3010 g, 49 cm
29.12.2008 (38+5) döner78, POIKA 4300 g, 51 cm
02.01.2009 (38+3) puhkarhu, TYTTÖ 3405 g 49cm pipo 34,5cm
05.01.2009 (38+2) Kohka TYTTÖ 2860g, 50cm
06.01.2009 (38+3) UlMa POIKA 3498g, 50cm
07.01.2009 (38+5) IirisKukka TYTTÖ 4978g, 55cm, pipo 38cm
08.01.2009 (40+1) uniq POIKA 3134g, 52cm
10.01.2009 (39+5) Lelu POIKA n.3500g, 52cm
10.01.2009 (38+4) maaju POIKA 3920g, 51cm
11.01.2009 (39+3) äitiliini2004 TYTTÖ 3286g, 49cm
12.01.2009 (39+6) minnikki TYTTÖ 4560g, 52cm
13.1.2009 (39+4) aliisa71 POIKA 3620 g, 52 cm
14.1.2009 (41+4) noffetus POIKA 3330 g, 49 cm
14.1.2009 (39+6) Amelie POIKA
16.1.2009 (40+1) Charlie POIKA 3900 g
LA aika siis tänään Noh eihän sitä pitäisi kytätät...mutta mutta alkaa jo oleen sellanen fiilis et nyt haluaa palkinnon jo kainaloon. Ja meillä ainakin ukko alkaa oleen ihan hermona.
Tänään neuvola kun siis proteiinia pissassa saas nähdä kuin käy. Jos pahentunut niin sit varmaan lähetteellä jorviin osastolle ja jos niin käy niin sit kyl haluun et käynnistävät!
Mulla myös tullut "räkää" pari pv aina pyyhittäessä, jaa et se olis limatulppaa :)
Ihanaa maanantaita kaikille ja suppareita satelemaan kaikille ja voimia.Ja vauvansa saaneille onnea.
T:L&A parasta ennen pv mennyt umpeen rv 40
Kyllä tuo hömppä kuullostais siltä limatulpalta :) Et jos pääsisit sitten toimiin ennen la:aa, paitsi et oon kuullut kyl semmosiakin, et on vasta siitä parin viikon päästä syntynyt, mut mulla kyllä oli n. kolmisen päivää ja esikoinen maailmassa sen bongaamisen jälkeen.
Mä en tie kuvittelenko, kun teidän juttuja lukee.. Mut mullakin toimii ihmeen hyvin vatsa tänään, kun mulla ollut päinvastaisia kokemuksia kokoajan aiemmin. Mut nyt toimii ja hyvä niin, helpottaa kummasti tätä muutenkin raskasta oloa :D
Voi, kun pääsis jo tositoimiin.. Nyt odottaa NIIN malttamattomana, et tulisko lähtö aiemmin jo, mutta kun ensviikkoon päästään ja laskettuun, niin sitten voikin rauhassa odotella käynnistystä ;) Sit ei oo enää mikään kiire, kun tietää, et viimeistään parin viikon päästä.. Mut nyt en jaksais enää oottaa..
Mies vähän aatteli, et tää syntyy loppuviikosta.. torstai ois hyvä päivä, et kerkee huilaan yhen yön ennen varpajaisia ;) Tyypillinen mies.....
Neuvolaan tässä kohtapuoliin ja tuun sitten uutisten kaa myöh.
Mukavaa alkuviikkoa!
Emmuli rv 38+5
Ihanaa kun sataa lunta.
Suuret onnittelut kaikille vauvautuneille, kyllähän niitä nyt näyttää kovasti jo olevan ja lisää tulee :D
Oli pakko aamulla lähteä liikenteeseen, kun liitoskivut vaivaavat ja olo on sitä mukaa todella ärtyisä, parempi olla ihmisten ilmoilla kuin kotona. Harmittaa vaan jo etukäteen kun isommat tulevat kotiin niin äksyien sitten niille (reppanat)
jos nyt saisin kuitenkin oltua aikuinen ja pidettyä mölyt mahassani.
Illalla supisti, mutta ei mitenkään merkittävästi. Yö meni pyöriessä. Olo suht ok, jos ei noita liitoskipuja oteta lukuun.
Odotellaan.
JB72 & KeKe 38....
Pieni poika yllätti meidät ja syntyi perjantaina 16.1. (rv 39+4). Supistelut alkoivat illalla klo 21 ja pari tuntia niitä seurattuamme lähdimme käymään näytillä. No olin 4 cm auki mut lähdimme vielä käymään hakemassa miehelle ruokaa kaupungilta... yhdeltä oltiin takaisin sairaalassa, supisteluja tuli 3-5 min välein. En uskaltanut käydä maate kun pelkäsin supistusten loppuvan. Puoli viideltä olin auki vasta 5 cm, jolloin kätilö teki vähän kovakouraisemman sisätutkimuksen jolloin vedet menivätkin. No siitä sitten ilokaasun avulla mentiin pari tuntia, ja poika syntyi 9 min ponnistuksen jälkeen puoli seitsemältä. Painoa 3940 g ja pituutta 52 cm! Kotiuduttiin eilen ja hyvin menee, peikkopoika on ihana!
Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä synnytystä odottaville!
Dazka ja poikavauva 3 pv
...moi! Olen lueskellut vertaistuen merkeissä teidän juttuja, etenkin nyt viime viikkoina, ja ajattelin nyt jaksaa kirjoitella itsekin :)
Minulla on la nyt tulevana perjantaina, synnytystä olen tehnyt viimeiset kolme viikkoa, valvonut yöt liitoskipujen ja supisteluiden merkeissä ja nuokkunut päivät tuon meidän 1v 10kk tyttären kanssa. Maha on aivan giant-kokoluokkaa, ilmeisesti myös lapsi siellä sisällä on iso. Mutta miksei se jo tule ulos?!?
Joku muukin kirjoitteli täällä olevansa huolissaan isohkosta vauvasta, samoin minä. Kaikki kokoarviot, sekä ultrat että päältä tehdyt, viittaavat isoon vauvaan (nyt n. 4kg). Ja se huolestuttaa sen vuoksi, että esikoisesta (n. 3400g) repesin aikamoisen pahasti, miten siis käy nyt...
Alan olla myös aika väsynyt, niin henkisesti kuin fyysisesti. Kun valvon yöt ja kuuntelen supistuksia, jotka ajoittain ovat ihan kunnon kipeitä ja jotka aina sitten muutaman tunnin päästä loppuvat, olen jatkuvassa valmiustilassa lähtemään sairaalaan, mietin kenelle minäkin päivänä esikoisen saisi hoitoon jne., niin olen ihan vilpittömästi sanoen loppu. Sairaalaan lähtöönkin on oltava valmiita kuin partiopojat, koska esikoinen syntyi viidessä tunnissa ja meiltä on matkaa reilu 30 min. saikulle, ja saman verran lapsenvahdilla menee tänne tullessa.
Valivalivali, toisaalta tuntuu pahalta valittaa, mutta pakko on saada purkaa pahaa oloa ja huolia sellaisille, jotka ymmärtävät omaa lähipiiriä paremmin. Tuntuukin hyvältä huomata tätä palstaa lukiessa, että samoja oireita, ongelmia ja huolia on muillakin :) Kiitos siis kun olette kirjoitelleet ajatuksianne ja tuntojanne - siitä on apua myös taustalla pysyttelijöille!
Tsemppiä meille kaikille! Raisa rv 39 ja jotain
*Onnittelut Amelielle ja Dazkalle pojista* Hyviä vointeja äideille ja ihanaa vauva-aikaa! Kylläpä nyt on ollut poikavoittoisia nämä viimeiset vauvauutiset!
*Raisa* kiva kun kirjoitit taustalta, näitä tulevia ja meneviä supistuksia on kyllä vähän rasittavaa kuunnella. Mulla sama homma, että supistelee välillä kipeestikin ja sitten ne taas loppuu. Ei oikein osaa mitään suunnitellakaan ja lasten hoitojärjestelyistä täytyy joka päivälle tehdä suunnitelma. Ei kahdesta ekasta ole tällaista ollut, vaan kun supistukset on alkaneet niin ne on myös jatkuneet synnytykseen asti. Noh, eiköhän tämä kuitenkin piakkoin palkita sillä omalla nyytillä.
Meillä mies on nyt sitten selkäpotilaana, selkä kramppasi kokonaan ja pystyy nyt makaamaan lattialla vaan tai istumaan ihan selkä suorana. Apua, mites mun synnytyksen tukihenkilö? Aina nuo miehetkin sairastuu huonoon aikaan, taitais olla sille vissiin epiduraali tarpeen!! Hierojalla jo kävi, mutta ei auttanut. Koittaa vielä osteopaatille saada aikaa tai sitten vaan jotain lihasrelaksantteja napaan.
Nukuin tosi huonosti viime yönä, siis ei vaan uni tullut ei sitten millään. Nyt oon yrittäny nukkua mutta ei se samalla lailla onnistu näin päivällä.
Huomenna äitiyspolikäynti taas, vaikka mieluummin olisin mennyt sinne synnytyksen merkeissä!
T. Jaffa rv 38+2
Hei kaikki,
revin pelihousuni jo aikojen alussa tämän listan teknisiin ongelmiin, mutta koska nimeni tuolla tammikuun listalla edelleen roikkuu, niin tuntui korrektilta tulla kuittautumaan ulos. Lueskellut olen kuulumisianne aina silloin kun palvelin on pelittänyt.
Meille syntyi kymmenen pisteen poika 9.1.
Kaikki meni nopeasti ja hyvin ja sairaalasta kotiuduttin jo seuraavana päivänä.
Näin jälkikäteen ajateltuna voi todeta että vaivaton raskaus johti vaivattomaan synnytykseen, josta ei paljon kertomista ehtinyt kertyä.
Onnea kaikkille ja hyvää jatkoa!
t. Trio
En enempää kykene vihertymään, muuten sen tekisin :)
Eilen huomasin suihkussa ollessani, että massu on laskeutunu hirveen alas. Piti oikee huutaa isäntä kattomaan et onko mamman malli muuttunu vai kuvittelenko vaan... oisittepa nähny sen ilmeen ku sano "ei se kyl aamul tollane ollu" :) Jotain hyvääkin siis tapahtuu vaikka luulin jo ettei tää tuu edistymää minnekää.
*MOELPA* lähti mun unissani viime yönä synnyttämään käytyään täällä ensin infoamassa asiasta ;) toivottavasti oot menny ku eräpäiväki tais olla tänää!? Vai viäläkö siellä lueskelet...
Kaikki vaan bonjailee limoja ja löysää vatsaa, ite en oo ikinä nähny sellasta "räkää" ja vatsaki toimis hyvin jo viikkoja sitte palatakseen takas normaaliin vähemmän toimivaan versioon :(
Tervetuloa uudet visiitille aina kun siltä tuntuu, mukava on kuulla teistäkin!
Henkisesti olen myös ihan viimesilläni ja esikko raukka joutuu sitä vähän väliä todistamaan vaikka kuinka yritän jaksaa... Mun pinna on muutenki harmittavan lyhyt ja nyt tuntuu, ettei se oo enää sitä lyhyttäkään. Kyllä tää tästä joskus, toivottavasti.
Isäntä oli saanu jonku vision, et nyt alkuviikolla tulis meiänki vauva maailmaan. Ja viäl joko maanantai ku on just päässy ajamaa toispuol Suomee tai sitte heti tiistaina. Toivottavasti se on enemmä ku oikees!! Nyt ei kyl juurikaa siltä tunnu :(
Poksuvaa viikkoa siis meille jäljellä oleville!!
Marlene ja ihan valunu massu 38+3
Hieman kyllä kateellisena lueskelen noita vauvauutisia... Minä taidan roikkua täällä vielä kahden viikon päästä :/ No mutta jokainen vuorollaan :)
Keskiviikkona olisi neuvola. Jotenkin ajattelin sitä aikaa varatessa, että sehän varmaan jää käyttämättä, mutta ei. Ja sitten perjantaina saakin jo varata aikaa yliaikaiskontrolliin äippäpolille. Mistähän saisi ostettua itselleen lisää hermoja ja malttia??
Käytiin esikoisen kanssa katselemassa mitä alennusmyynneissä oli jäljellä. Tai oikeastaan käytiin vain JesperJuniorissa. Sieltä tarttui mukaan toppahaalari ja talvihattu tytölle ensi talveksi. Hyvät oli alennukset :)
Nyt lounasta ja sitten ulkoilemaan.
*Lähtöä odotteleva* PP 40+2
Neuvolakuulumiset: Kaikki OK. Sf-mitta 35 ja terkan mielestä ei tuntunut kovin isolta vaavi käteen. Mutta pää vielä heilu lantiossa ja ei kiinnittynyt, et tää täältä ennen helmikuuta tuu.. oisin kyl halunnut, et vielä tammikuun puolella vaikka edes viimesenä päivänä!
Ja viikon päästä sitten taas ja oon varma, et sinne taas raahaudun.. täytyy keksiä joka päivälle tekemistä, niin menis aika nopeemmin. Tai pitäis olla joku tärkee meno, niin sitä vois odottaa niin ettei sais syntyä.. harmi kun ei oo mitään sellasta..
Joo onkohan *moelpa* lähtenyt, kun ei oo kuulunut?? Entäs *pantsa* ??
Nyt huilaan, oon ihan poikki.. kuten aina :/
Emmuli toistamiseen tähän päivään
Vielä voisin kysellä, et onkos jo lasketunajan ylittäneet *Anni* , *Niinanii* ja *Tepa* vauvautuneet??
Entäs *Ronjakasperi* , *Krista* ja *mamti* , mitäpäs teille?? Nää oli semmoset listasta kenen muistan kirjoitelleen.. Mut pinoutukaahan kaikki muutkin niin saa lukea kuulumisia olan takaa, kun ei oo muutakaan, kun istua koneella ;)
Emmuli taas (kolmas kerta toden sanoo ja nyt en tuu enää terrosisoimaan tänään ;))
*Onnea vauvautuneet!!*
Siispä kävin tervehtimässä terkkaani ja sanoin, että toivottavasti ei ensi viikolla tarvitse tänne tulla, kun olen *niin täynnä* ja kyllästynyt raskaana olemiseen... Kuulemma melko yleistä näillä viikoilla. Painoa tullut viikossa 1.8kg (viimeksi oli tullut 70g) RR koholla, alapaine ensin 99, mutta laski sitten puolessa tunnissa 93. Pissa nega. Siihen purkkiin tuli semmonen haitula, että olisko ollu sekin sitä limatulppaa? Nyt seurailen verenpainetta ja pissaa ensi maanantain neuvolaan saakka ja jos jotain ennen sitä ilmenee, otan terkkaan yhteyttä. Sf mitta oli 2,5 viikossa laskenut 0,5 cm. Eli vauva taitaa olla laskeutunut? Ainakin terkka sanoi, että tiiviisti on alhaalla ja vielä vähän "ärsytti" sitä, että jos suostuisi tulemaan aikaisemmin pois.
Nyt muuten kumartelut tekee kipeää ja jopa istuminenkin, että toivottavasti lähtökuoppia vauva kaivelee. Sais kyllä kaivellakin, kun viikko sitten painoarvio oli 3200g eikä tosiaankaan siitä ainakaan pienene. Jos ensi viikolla vielä neuvolaan menen, niin sanon kyllä että kovin isoa en ala puskemaan. Kammottaa jo valmiiksi synnytys ja olen varma, että repii kaikki paikat :/
Täällä me vaan käydään vuoron perään valittamassa, kuinka kamalaa on ja kuinka halutaan vauva syntymään.. Pitäis yrittää muistaa nauttiakin näistä viimeisistä hetkistä raskaana... Taitaa vaan olla helpommin sanottu kuin tehty... Mutta rentoa maanantaita kuitenkin kaikille ja *tehoavia* supistuksia meille, jotka niitä haluaa.
Emmuli: on meitä palstaterroristeja täällä muitakin... Taitaa tällä hetkellä elämä pyöriä niin pientä ympyrää, että tänne sitä aina vaan eksyy vaikkei olis uskonu. Odottavan aika on tosiaankin *tosi* pitkä...
Hömppä ja typy taas..
Kuvaa yritän saada tänne tyttelistämme.. Jos vaikka saisin aiheutettua supisteluja(?) teille, ketkä niitä jo kärsimättömästi odottelette! =D
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=d2030483-e62e-11dd-9b23-…!
Mä olen varmaan se vastarannan kiiski, nautin oikeesti vielä odotuksesta, Mulla on vaan mielessä se rv 42, että silloin viimeistään syntyy, eli onhan tässä vielä siihenkin pari viikkoa =). Vointi on ok ja onhan tää vielä helppoa kun vauva on vielä mahassa, kohta kolmen pienen kanssa touhutaan, eli arki muuttuu hiukan täällä.
Lähtöhän voi tosiaan tulla milloin vain, parempi yrittää olla stressaamatta, tulee sitten kun on sen aika..ei sinne kukaan ole jäänytkään =)
Jaksamista kaikille vielä viimeisille viikoille.
mehiz 40+1
Dazka ja Trio olivat ilmoittautuneet jonon jatkoksi vauvautuneisiin, Onnea! Ja aivan ihana pikkuinen minnikillä! <3
Minäkin kävin neuvolassa taas aamulla ja seuraava kerta onkin perjantaina. Eipä ihmeellistä ollut, ei ole vauva kiinnittynyt, vaikka pitkään on pää alaspäin viihtynyt. Painoa oli tullut 400g. Oli eri terkka, kuin tavallisesti ja sai 3cm isomman sf-mitan (37!!), kuin oma terkka viikko sitten! Minkälainen jättiläinen on tulossa...? Piti olla tulossa vähän "normaalia" pienempi tapaus kylläkin (yksityisen neuvolan ultran mukaan)... Limatulppaa ei ole näkynyt. Onneksi kävi tänään vieraita, niin sai muuta ajateltavaa. Mut perjantaina sovitaan sitten vissiin yliaikaiskontrollista, jos sinne asti menee odotellessa. Naapuriin oli syntynyt torstaina poika ja ilmeisesti kotiutuvat tänään, pikkuinen tapaus kun jotain 2,6 kg...
Mutta ihan pian mulle tulee uusi sohva! :) Kivaa! Saa uuden puklualustan ;) ;) Pitää laittaa suoja-aineet heti siihen ja viltti suojaksi, ettei heti mene pilalle... Sitten lähden anoppilaan, ovat hakeneet esikon päivähoidosta sinne. Jos appiukko innostuisi vaikka näyttämään esikoisesta vauvana otettuja filmejä...
Huomenna on se "sovittu" päivä... ;)
- Salsatar ja typy rv 39+6
Ihana tuo minnikkin vaavi oikea pallero.
Juu musta alkaa kanssa tuntua että oon ihan kunnon palsta terroristi, tänään kävin taas neuvolassa, proteiinia ei enään pissassa sanoi et tosi haalea. Muuten kaikki ok. Kohta meen muksujen kaa ulos molemmat kinuu pulkkamäkeen, tekis kyllä mieli itsekkin mennä sinne ja toivoo samalla suppareita....
Onnea vauvansa saaneille
T:L&A
Täällä ollaan edelleen kokonaisena...viikkoja 40+4, laskettuaika oli 15.1 eikä 14.1 niin ku listassa on. Alkaa ärsyttään tosissaan tää odotus..maha on aivan järkyttävän iso. Jotenki sitä kuvitteli että lapsi ois syntynyt jo vuoden 2008 puolella mutta ei.Joka ilta toivoo nukkumaan laittaessaan että tulispa yöllä lähtö.Supistuksia tänään ollu jonkin verran...ja taas toivotaan että jospa ens yönä...ois hyvä aika synnyttää nyt ku miehellä töitä vähemmän, on yrittäjä niin ei voi pitää edes isyyslomaa.
Täällä on toinen aikainen kukkuja, heräsin ennen miehen kellon soimista ja könysin ylös samaan aikaan. Esikoinen ikävä kyllä heräsi juuri joten loppui rauhallisuus samantien kun mies lähti töihin... Täällä on satanut vähän lunta, minun puolesta olisi saanut tulla enemmänkin, mutta kun kävin tuossa postilaatikolla niin totesin että liitostentappokeli, kun joutuu jalkojaan nostelemaan eikä riitä tavanomainen laahaaminen :( Hyvästi suunniteltu pitkä lenkki lasten kanssa!
Hömppä, mullakin on korillinen keskeneräisiä kutomuksia :D Tai eihän se mikään ylpeyden aihe ole... Mutta syitäkin on monenlaisia, viime keväänä aloin esim. kutoa aika hankalaa mutta ihanaa pitsitunikaa novitan lehden mallin mukaan ja no, sitten tulin raskaaksi, joten eihän se mitenkään edes sovi päälle ennenkuin tästä mahasta on päästy hyvän matkaa eteenpäin... joten tuolla se on keskeneräisenä sekin. Pitkään aikaan en ole lapsille kutonut sukan sukkaa, mutta jostain syystä tässä alkuvuodesta olen kutonut kummallekin parit sukat ja vielä vauvalle sukat ja lapaset ja jotenkin yllättynyt kuinka äkkiä ne värkkääkään pieniin jalkoihin! Nyt on kyllä sormet niin tönkköinä että jos saisin valmiiksi nuo kahdet keskeneräiset (esikoisen odotusajalta 5v sitten) hahtuvapöksyt joista toisesta on vain saumat ompelematta, niin olisin ihan tyytyväinen saldoon... Menin ostamaan novitan huovuttimen, villaa mulla on joltain käsityökurssilta jäljellä joten voisi tehdä vaikka mitä - kun vaan ehtisi ja saisi aikaiseksi!
No joo, se käsitöistä. Mitään edistystä ei synnytyksen suhteen edelleenkään. Eilisestä lenkkeilystä tuli ainoastaan iskias toiselle puolelle kipeäksi... Mies saattaa joutua sairaslomalle vanhan vamman kipeydyttyä niin pahaksi, että sen puoleen ei toisaalta olisi lähdön kanssa väliä, toisaalta taas miehestä tuskin paljon sitten apua on synnytyksessä! Vitsaili lähtiessään että synnytyksessä joudutaankin sitten antamaan kipupiikki miehelle eikä vaimolle...
*Limatulpasta* hömppä kyselit, se on juuri sellaista venyvää limaa, räkä on ihan hyvä vertauskohde. Väri voi olla vaaleaa, keltaista tai vaaleanpunaista... Jossain luki että irtoaa 1-7vrk ennen synnytystä, joten odottele ihan rauhassa, kohdunsuu siellä kypsyttelee - toisaalta eikö olekin ihanaa, kun jotain alkaa vihdoin tapahtua? :)
No joo, mutta jospa sitä malttaisi seurustella tuon esikon kanssa kun juttua tuntuu piisaavaan...
eikkuli 39+3