harmittaa lastenpuolesta (virpomisesta)
lapset 6v ja 3v olivat tehneet hienoja vitsoja ja vaatteet ja maskit oli hienot... kävivät virpomassa,(kerrostalo alueella ,jossa vuokrakämppiä) ja kävivät muutaman oven takana, jossa ei avattu ja ne kaksi jotka avasivat niin ei saanut virpoa... mentiin sit mummolle (asuu omakotitalossa omakotitaloalueella) ja sanoi että oli nähnyt paljon virpojia joilla korit aivan ääriään myöten täynnä :( Ilmeisesti vuokralla asuvilla ei ole varaa ostaa edes paria 0,10e tikkaria virpojien varalle... siis todella inhottavia ihmisiä täällä näköjään asuu...
Kommentit (62)
ja aika huonolla alueella vielä. En olis uskonu mutta täällä tuli isot pussilliset rahaa ja karkkia.
Meillä lapset 4 ja 2 kävivät sovitusti virpomassa kolme naapuriaan sekä mummit, ukit ja isomummin. Ja pienet korit olivat ääriään myöten täynnä ja suut maireina.
Meillä kävi myös muutama tuntematon lapsi ja kaikki saivat koreihinsa makeisia. Vaikka yhden kolme pojan poppoosta irtosi vain yksi vitsa ja vaikka yksi poika ei ollut pukeutunut. Meille ainakin kaikki olivat oikein tervetulleita virpomaan.
ja olin odotin että virpojia olis tullut, mutta ei soinut ovikello ollenkaan :(
osasivat odottaa ja 4:stä talosta saivat korin täyteen herkkuja.. =0)
Meillä taas kävi virpomassa vain yhden perheen 7 lasta, jotka tyhjensivät meidän laku- ja munakorin kerrassaan.. Kävi siis niin, että meidän lapset vastaanottivat virpojat ja tarjosivat heille namit ja toiset tietenkin käyttivät tilaisuutta hyväkseen ja kahmivat kaiken. Minä olisin antanut kullekin yhden munan tai lakun.
Ihmisillä ei ole enää mitään käsitystä perinteistä ja hyvistä tavoista, ja nyt tarkoitan ap:ta.
Ennen vanhaan lapset virpoivat palmusunnuntaina ja kävivät seuraavalla viikolla hakemassa suklaat. Nyt pitäis olla kaikkitänneheti.
Kai sen järkikin sanoo, että pitää ETUKÄTEEN sopia jos jonnekin menee. Meillä on esim 2 mummolaa, 2 kummien kotia ja yksi naapuri, 5 paikkaa minne mennään virpomaan, ja joka paikkaan ilmoitetaan etukäteen että tulossa ollaan.
Ap ei taida olla kovin organisointikykyinen äiti vai mitä...
että virpomisessa tärkeintä on se palkka eli rumasti sanottuna karkin ja rahan kerjääminen vierailta ihmisiltä. Ei vierailla ole mitään velvollisuutta hankkia karkkeja, saati antaa rahaa oudoille lapsille. Meillä lapset virpoivat isovanhemmat ja kunnit, joiden kanssa asia oltiin etukäteen sovittu. Ja lorun lopussa sanottiin: vitsa sulle, kiitos mulle. Ei siis palkkiovaatimusta.
Laittakaa lapsenne ihan oikeasti virpomaan sukulaisia ja sovittuja tuttuja, ei enää nykyaikana kannata mennä rimputtelemaan vieraiden ovien taakse!
Kun meni innoissaan virpomaan ja tuli koiran puremaksi. Saatiin onneksi hyvässä sovussa asia sovittua ja lapsikin lohdutettua. Mutta jäi virpomiskierros lyhyeksi.
No ainakin täällä pk-seudulla vuokralla asuminen on sikakallista. Omistusasuminen tulee edullisemmaksi, jos on ensin varaa ostaa se kämppä. ;)
jos annetaan kaunis vitsa vaihdossa. Mä en oikeen ymmärrä näitä, jotka puhuu kerjäämisestä. Vitsat tehdää (ainakin) meillä huolellisesti ja kuitenkin niiden koristelutarvikkeet maksavat yms.. en siis ymmärrä et mitä hirveetä on sellainen vaihtaa esimerkiksi tikkariin.. no joo mut me sit mentiin mummoille virpomaan... Meillä oli käynyt muutama virpoja ja he saivat pienet suklaapatukat... t. ap
ei tulisi mieleenkään päästää lapsia pimputtelemaan vieraiden ovikelloja ja häiritsemään ihmisiä.
lapselle ihan tarpeeksi jännittävää, vaikka tietäisi etukäteen, minne on menossa...
meillä lapset virpoo vain tuttuja,mutta te kenen lapset käy tuntemattomien ovilla, ettekö pelkää että jonkun oven avaa pedofiili jne...?
2 aivan vierasta tyttöä. Mutta ei se minua haitannut! Ei kyllä asuta missään kaupungissa, vaan sivukylällä.
Tytöt saivat pussillisen suklaamunia. Arvasin jo että ovat ainoat jotka käyvät. Eipä tuo pikkusuklaa munia täynnä oleva pussi maksa paljoa.
Täällä ihmiset tuntevat toisensa ja silleen...et on aikamoinen virpojien taivas vaan :)
Olin varannut vaikka miten paljon kerkkia annettavaksi :(
Mutta täälläkin tapana, että etukäteen on sovittu paikkoja missä käyvät ja muutenkin menevät vain tutuille, ei vieraiden oville.
Vuokralla asujista sen verran, että musta taas tuntuu, että siellähän sitä varakasta väkeä asuukin.
Tossa lähelläkin taloja, joiden pihassa kalliita autoja, kulkevat merkkivaatteissa, matkustelevat paljon ja juuri kukaan ei käy missään töissä.
Että virpominen on kerjäämistä. Jos meidän ovelle virpojia eksyy, sanon että saa virpoa, jos palkaksi kelpaa vaikka mandariini tai omena. Vaan pari virpojaa n. 5 vuoden aikana on lasketellut värssynsä tolla palkalla :DD
Itse kiersin lapsena koko naapuruston talot ja asunnot. Noidaksi pukeutuneena ja kunnon vitsat mukana. Aina tuli kunnon palkat ja tosi vähissä oli ne ihmiset, joille ei saanut virpoa. Aina kysyttiin tottakai, että saako teille virpoa.
Nykyään olen huomannut, että maailmasta on tullut kovin paljon ankeampi paikka elää. Ihmiset ovat kamalan negatiivisia ja kielteisiä joka asiasta. Eihän se nyt paljon maksa pieni pussillinen pikkusuklaamunia. Eikä palkaksi tosiaan tarvitse antaa koko pussia. Yksi tai kaksi pikkumunaa riitti meillekin lapsena oikein hyvin. Jos jostain sai kokonaisen suklaapatukan, niin se oli meistä tosi paljon!! =)
Virpomisesta tuli hyvä mieli meille ja ilmeistä päätellen niille, kenellä kävimme virpomassa. Itse olen surullinen lähinnä siitä, että omat lapseni eivät saa kokea montaakaan hyvää asiaa, jotka itse koin lapsuudessani. Johtuen juurikin nykyihmisten asenteista. Menkää hyvät ihmiset itseenne ja kysykää itseltänne, onko tosiaan niin kamalaa antaa hyvä mieli pienelle lapselle?
kannattaa ottaa vinkistä vaari.