Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko antaneet kipulääkettä hampaita tekevälle?

Vierailija
26.03.2010 |

On tosi kipeänä tuo meidän tyttö, neljä kuukautta vanha, uniriepuaan pureksii koko ajan ja valittaa. Ei saa oikein nukuttua. Meillä on tuota lasten Panadolia, sitä mansikkalitkua, mitä annettiin kun tuli kipeäksi niistä kolmen kuukauden rokotuksista. Voisko antaa nytkin. Jostain luin että ei sais lääkitä hampaantekokipuja, mutta voin olla väärässä...

Onko siis joku antanut?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi lääkitä lapsen kipua? Otat kai itsekin lääkettä, jos päätä särkee?

Vierailija
2/13 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hampaiden puhkeaminen on lapselle hyvin kivulias kokemus, voi aiheuttaa mm. korvatulehduksen ja nostaa kuumeen. Lisäksi kipu voi huonontaa lapsen yleiskunota pitkällä tähtäimellä; se rrikkoo yöunet ja jotkut lapset vähentävät syömistä sen vuoksi. Se ei ole mikään elämään kuuluva pieni vaiva jota lapsen kuuluisi sietää. Minä olen saanut lääkäriltä ohjeeksi lääkitä lapsen hammaskipuja ja muitakin kipuja heti kun siltä tuntuu.

Olen itse käyttänyt Pamol F-merkkistä kipulääkettä, jossa tabletti liuotetaan lusikalliseen vettä. Tehoaa nopeasti, muttei tahmaa ja toi pieni määrä on helppo saada kipeäänkin lapseen menemään.

Toivottavasti kipulääke vaikuttaa ja saatte ensi yönä levolliset unet, koko perhe.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kipu pitää hoitaa siinä kuin aikuisenkin.

Vierailija
4/13 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisti vaan mietityttään kun muistelin jotain näin outoa lukeneeni ja kaipasin vaan varmistusta omille aatoksilleni. Oliko jopa MLL:n vauvanhoitokirjanen, näitä mitä neuvolasta jaetaan, mistä muistaakseni luin tuon. Olen varmaan väärässä, enkä enää löytänyt tuota opusta.

On oikeesti välillä maalaisjärkikin hukassa tän oman esikoisen kanssa. Huomenna taas naurattaa, miten yksinkertaiseksi muuttuu ihmisen järjen kulku kun oma lapsi itkee....

Vierailija
5/13 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisti vaan mietityttään kun muistelin jotain näin outoa lukeneeni ja kaipasin vaan varmistusta omille aatoksilleni. Oliko jopa MLL:n vauvanhoitokirjanen, näitä mitä neuvolasta jaetaan, mistä muistaakseni luin tuon. Olen varmaan väärässä, enkä enää löytänyt tuota opusta.

On oikeesti välillä maalaisjärkikin hukassa tän oman esikoisen kanssa. Huomenna taas naurattaa, miten yksinkertaiseksi muuttuu ihmisen järjen kulku kun oma lapsi itkee....

-ap

Vierailija
6/13 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mieti että minä olen ihan asiasta tehden kysynyt tätä lääkäriltä, kun esikoisen äitinä olin niin auktoriteettiuskoinen ja pelkäsin poksauttavani lapseni maksan jos alan turhaan lääkitä. :D Sä sentään kysyt vaan nimettömänä nettipalstalla. ;)

Olinkohan kakkonen...se joka suositteli Pamo F-kipulääkettä.

Vierailija
7/13 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin juuri pikkuiselle lääkettä ja isä rauhoittelee vielä. Pitää huomenna poiketa apteekissa hakemassa tuota Pamol F:ää, Panadolia joutuu antamaan aika paljon ja itkuiseen lapseen ei oikein tahdo upota kolme-neljä milliä jos joutuu antamaan. Ja sitä tahmaa on sitten tosiaan joka paikassa.

-ap

Vierailija
8/13 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin ostimme ruutan niin annoimme lääkkeen ensilusikalla niin että lapsi oli selällään lattialla ja veimme sen lusikan aika pitkälle suuhun. Perään sitten maitoa pullosta niin meni varmasti kaikki alas.

Ruutalla taas saa annettua hyvin sinne nielun lähelle, joko vain suoraan kielen päälle tai sivusta, (anteeksi ilmaisu) vähän kuin eläimille annetaan nestemäiset lääkkeet.

Vierailija
9/13 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nestemäiseen panadoltahmaan saa apteekista mitan, jolla voi antaa suoraan suuhun. Poskeen vaan aika syvälle, niin nielee hyvin. Vauva saattaa myös oppia pitämään siitä, on makeaa ja lisäksi tehoaa aika nopeasti- saattaa oppia senkin. Meillä alkoi jo aika pienenä rauhoittumaan kun näki pullon, selvästi oli jotain muisti. Kolmikuisena oli kunnon flunssa jolloin annettiin päivittäin. Sen jälkeen on ollut helppo antaa kun vauva ilmeisesti muisti pitävänsä siitä.

Vierailija
10/13 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä se alas menee, kunhan vain itkultaan ehtii nielaista. Meillä ei syö pulloa ja yleensä annan rintaa päälle että lääke menee kans varmasti alas.

Suoraan kielen päälle on ihan hyvä joo antaa. Ihan pieniä annoksia kerrallaan. Taannoin annoin tuota Levolacia ja meni vahingossa kerralla vähän turhan iso annos ja meinattiin tukehtua. Pieniä pisaroita kun tiputtelee sitä makiaa tahmaan kielelle, niin kyllä se sinne menee.

-ap

Vierailija
11/13 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika nopeasti tuokin oppi pitämään näistä imelistä töhnistään. Levolac aamuisin on suurta herkkua ja Panadolistakin pidetään. Pitäis vaan olla rauhallinen kun annetaan lääkettä niin jaksaa keskittyä maistelemaan. Kovin jos on itkuinen, niin kuin oli nyt, ei jaksa keskittyä muuhun kuin itkemiseen. Sillon olis hyvä olla pienemmässä annoksessa sama teho, sillä tuota Pamol F:ää.

-ap

Vierailija
12/13 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sopii hyvin pienille nestemäinen, eikä sitä tartte antaa niin paljon. Sitä saa myös näppärinä annospusseina.

Vierailija
13/13 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten ei minunkaan.

Kyllä annan lääkettä, jos lapsi selvästi kipuinen. Ei tietenkään osaa itse sanoa, mtuta kyllä jotain voi ymmärtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi